logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای ماشین لباسشویی هافنبرگ

راهنمای ماشین لباسشویی هافنبرگ
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای ماشین لباسشویی هافنبرگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از ای پی امداد نحوه انتخاب مکان مناسب برای نصب ماشین لباسشویی هافنبرگ و ویژگی های مهم محل نصب را به شما خواهیم گفت. با انتخاب محل نصب مناسب از مشکلات بعدی مانند تخلیه نشدن آب، خرابی ماشین لباسشویی، لرزش و سر و صدا  جلوگیری کنید.

پس از نصب نحوه استفاده از ماشین لباسشویی هافنبرگ را به شما خواهیم گفت. در پایان نحوه تمیز کردن فیلتر و دیگ ماشین لباسشویی و مواردی که نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند. تا انتها با نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

مراحل نصب و انتخاب محل مناسب ماشین لباسشویی هافنبرگ

پس از خارج کردن ماشین لباسشویی از جعبه، برای نصب و راه اندازی لباسشویی هافنبرگ کافی است. مکانی را متناسب با ابعاد ماشین لباسشویی انتخاب کنید و حداکثر شیب زمین 1 درجه باشد در غیر این صورت باعث ایجاد صدا و لرزش دستگاه در هنگام خشک کردن لباس ها و تخلیه نشدن آب می شود.

مراحل نصب و انتخاب محل مناسب ماشین لباسشویی هافنبرگ

در انتخاب جای ماشین لباسشویی به این نکته توجه کنید که از قرار دادن ماشین لباسشویی در مکان هایی مانند نزدیک گاز یا فضاهای خیلی سرد بیرون از خانه خودداری کنید.

پیچ های پشت ماشین لباسشویی هافنبرگ را باید باز کرد؟

باید پیچ های پشت ماشین لباسشویی هافنبرگ را باز کنید. این پیچ ها برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و اجزای داخلی ماشین لباسشویی در هنگام جابجایی هستند.

پیچ های پشت ماشین لباسشویی هافنبرگ را باید باز کرد؟

پس از برداشتن پیچ ها، آنها را با درپوش بپوشانید. برای انتقال بعدی بهتر است پیچ ها را نگه دارید و روی ماشین لباسشویی ببندید. اگر پیچ ها را باز نکنید، صدا و لرزش زیادی در ماشین لباسشویی ایجاد می شود و در نهایت ماشین لباسشویی آسیب می بیند.

 نحوه اتصال شیر ورودی لباسشویی هافنبرگ

برای اتصال شیلنگ آب به ماشین لباسشویی هافنبرگ در بعضی مدل ها یک ورودی تعبیه شده است و برای جلوگیری از چروک شدن لباس بهتر است آن را به آب سرد وصل کنید. در برخی مدل ها ممکن است دو شیلنگ ورودی برای اتصال به آب سرد و گرم وجود داشته باشد. شیلنگ آبی برای اتصال به آب سرد و شلنگ قرمز برای اتصال به آب گرم است.

نکات مهم هنگام اتصال شیلنگ آب:

  1. حتما چک کنید که شیلنگ نشتی نداشته باشد.
  2. پس از اتصال آن را محکم کنید.
  3. سعی کنید مسیر شیلنگ کوتاه و بدون مانع باشد.
  4. اگر فشار آب خیلی زیاد است از فشارشکن استفاده کنید.

نحوه اتصال شیر ورودی لباسشویی هافنبرگ

برای اتصال شلنگ تخلیه بهتر است از اتصالات زیر سینک استفاده کنید. بررسی کنید که لوله تخلیه نشتی نداشته باشد. ارتفاع لوله تخلیه نباید بیشتر از 50 سانتی متر باشد (آب تخلیه نمی شود).

 برای نصب لباسشویی هافنبرگ آن را به پریز برق متصل کنید

اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده اید، می توانید ماشین لباسشویی را به پریز برق وصل کنید.برای اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق به نکات زیر توجه کنید:

  1. سالم بودن پوشش کابل برق اطمینان حاصل کنید.
  2. اگر پریز برق دور است، کابل ماشین لباسشویی را نکشید.
  3. بهتر است به جای سه راهی از محافظ برق استفاده کنید.
  4. اگر پریز برق در جایی قرار دارد که احتمال ریختن آب روی آن وجود دارد، حتما با روکش بپوشانید.

 طریقه در آوردن جاپودری ماشین لباسشویی هافنبرگ چگونه است؟

ماشین‌های لباسشویی هافنبرگ سطلی دارای یک کشو در زیر در برای افزودن مواد شوینده هستند، اما فقط یک بخش برای اضافه کردن مواد شوینده اصلی مانند تاید، مایع لباسشویی یا قرص وجود دارد. که پس از باز کردن درب ماشین لباسشویی می توانید آن را مشاهده کنید. یک دکمه آبی یا سفید برای برداشتن جاپودری لباسشویی وجود دارد، می توانید آن را به سمت پایین فشار دهید و جاپودری را بردارید.

طریقه در آوردن جاپودری ماشین لباسشویی هافنبرگ چگونه است؟

اضافه کردن انواع شوینده به لباسشویی هافنبرگ

همانطور که گفته شد تنها یک محفظه برای افزودن مواد شوینده به ماشین لباسشویی هافنبرگ وجود دارد در حالی که اگر بخواهید لباس های خیلی کثیف را بشویید باید در دو مرحله ماشین لباسشویی را روشن کنید.

اضافه کردن انواع شوینده به لباسشویی هافنبرگ

اولین مرحله خیس کردن لباس هاست که با قدرت و زمان کمتری ست کردید و مرحله شستشوی اصلی؛ برای اضافه کردن مواد شوینده در هر مرحله به صورت دستی شوینده را در جاپودری اضافه می کنید. برای افزودن نرم کننده می توانید بعد از شستشوی اصلی نرم کننده اضافه کنید تا به راحتی لباس ها را اتو کنید.

 شوینده مناسب لباسشویی هافنبرگ

اگر قصد دارید نوعی ماده شوینده به ماشین لباسشویی اضافه کنید، اما برای به دست آوردن حداکثر تمیزی، لکه بری و نرمی لباس، می توانید از شوینده های معرفی شده در زیر استفاده کنید. انواع شوینده برای شستن لباس در ماشین لباسشویی هافنبرگ:

  • صابون: قدرت پاک کنندگی بالا، نرمی و مناسب لباس های نخی و رنگ ثابت
  • پودر: مناسب انواع لباس با قدرت لکه بری بالا
  • مایع: مناسب برای شستشوی سریع به علت رقیق بودن. مناسب انواع لباس ها
  • قرص لبسشویی: قدرت لکه بری بالا، مناسب لباس های رنگ روشن و از بین بردن بودی نامطبوع لباس و ماشین لباسشویی
  • نرم کننده: پس از شستشوی اصلی برای نرم کنندگی و اتو کشی آسان

اگر می خواهید از وایتکس یا سایر شوینده های مشابه برای لباس استفاده کنید بهتر است ابتدا لباس ها را با دست و وایتکس بشویید، سپس داخل ماشین لباسشویی بگذارید.

 ظرفیت ماشین لباسشویی هافنبرگ چقدر است؟

با پر کردن ظرفیت کامل ماشین لباسشویی فقط به موتور ماشین لباسشویی فشار وارد می کنید و حتی لباس ها به اندازه کافی تمیز نمی شوند.

ظرفیت ماشین لباسشویی هافنبرگ چقدر است؟

برای افزودن لباس به ماشین لباسشویی هافنبرگ حتما به این نکته توجه داشته باشید که نمی توانید تمام محفظه دیگ را پر کنید. در نهایت می توانید 3.4 وزن لباسشویی را پر کنید (حدود 15 سانت دیگ خالی باشد) و فضایی را برای افزودن آب و مواد شوینده و شستشو برای تمیز کردن لباس ها در نظر بگیرید.

بهتر است برای لباس های کمتر از نصف ظرفیت شستشو، ماشین لباسشویی را روشن نکنید.

 نحوه شستن پتو یک نفره یا دو نفره و روتختی در ماشین لباسشویی هافنبرگ

برای شستشوی پتو با ماشین لباسشویی بهتر است به ظرفیت ماشین لباسشویی توجه شود تا از وارد آمدن فشار به موتور جلوگیری شود. معمولاً پتوهای یک نفره را می توانید در ماشین لباسشویی های 7-10 کیلوگرمی بشویید اما برای شستن پتوهای دو نفره باید ظرفیت ماشین لباسشویی بیش از 10 کیلوگرم باشد.

نحوه شستن پتو یک نفره یا دو نفره و روتختی در ماشین لباسشویی هافنبرگ

 دکمه خشک کن لباسشویی هافنبرگ کدام است؟

در ماشین لباسشویی دوقلو هافنبرگ به دلیل نیمه اتوماتیک بودن لازم است ابتدا لباس ها را بعد از شستشو به خشک کن منتقل کرده و سپس درب خشک کن را ببندید و دکمه خشک کن را فشار دهید.

معمولاً یک دکمه کشویی مانند روی ماشین لباسشویی وجود دارد که در یک طرف روی آن نوشته شده است شستشو و طرف دیگر خشک کن، اگر می خواهید لباس بشویید باید دکمه را به سمت شستشو فشار دهید و اگر می خواهید از خشک کن استفاده کنید بهتر است آن را به سمت خشک کن فشار دهید.

 اهمیت تمیز کردن ماشین لباسشویی هافنبرگ

به طور معمول، شما باید هر 6 ماه یکبار ماشین لباسشویی را به طور کامل تمیز کنید. برای جلوگیری از تشکیل جرم، باکتری و قارچ، در این قسمت با نحوه و اهمیت نظافت ماشین لباسشویی هافنبرگ آشنا می شویم.

  1. لباس ها به خوبی تمیز نمی شوند.
  2. آلرژی پوستی ایجاد می شود.

اهمیت تمیز کردن ماشین لباسشویی هافنبرگ

راه حل جلوگیری از ایجاد بوی بد و قارچ در ماشین لباسشویی:

  1. ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  2. بدنه و فیلتر ماشین لباسشویی را تمیز کنید.
  3. بهتر است از اسفنج، آب و سفید کننده برای تمیز کردن بدنه استفاده کنید.
  4. لاستیک اطراف درب ماشین لباسشویی را کاملا تمیز و خشک کنید.

 تمیز کردن لاستیک های داخلی ماشین لباسشویی هافنبرگ

از دلایل بوی نامطبوع ماشین لباسشویی هافنبرگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عدم گردش هوا
  2. خشک نشدن دیگ
  3. باقی ماندن مواد شوینده در دیگ
  4. عدم تخلیه کامل آب از ماشین لباسشویی

تمیز کردن لاستیک های داخلی ماشین لباسشویی هافنبرگ

برای تمیز کردن محفظه داخلی ماشین لباسشویی و لاستیک دور درب، مایع سفید کننده و آب را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با استفاده از اسفنج روی لاستیک دور درب لباسشویی بمالید. بعد از چند دقیقه کاملا تمیز کنید و با حوله دیگری خشک کنید.

با این کار لاستیک دور درب و محفظه داخلی ماشین لباسشویی را کاملا تمیز کرده اید.

چگونه فیلتر لباسشویی هافنبرگ را در بیاریم و تمیز کنیم؟

در ماشین لباسشویی سطلی هافنبرگ فیلترها به خوبی داخل دستگاه دیده می شوند. البته فیلترها در دو قسمت یکی دور ماشین لباسشویی و دیگری در وسط ماشین لباسشویی نصب می شوند پس از برداشتن فیلتر آن را از پرز و مو خالی و با استفاده از مسواک کاملا بشویید و در جای خود نصب کنید.

چگونه فیلتر لباسشویی هافنبرگ را در بیاریم و تمیز کنیم؟

  رسوب زدایی ماشین لباسشویی هافنبرگ

بهترین روش برای تمیز کردن ماشین لباسشویی، جرمگیری و رسوب زدایی است. بهتر است از مواد ضد رسوب مانند قرص و پودر استفاده کنید. اگر این مواد را در دسترس ندارید می توانید از محلول های زیر استفاده کنید و مخلوط یکی از آنها را داخل ماشین لباسشویی بریزید و ماشین لباسشویی را با دمای آب بالا روشن کنید.

  • 100 گرم جوش شیرین + 1 لیتر وایتکس+ 1 قاشق نمک + 1 قاشق پودر شوینده لباس
  • جوش شیرین + سرکه
  • قرص جرم گیر
  • پودر جرم گیر

از جمله مزایای جرمگیری لباسشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن بوی نامطبوع
  • عملکرد بهتر ماشین لباسشویی
  • از بین بردن قارچ ها و باکتری ها

چگونه ماشین لباسشویی هافنبرگ را خشبو کنیم؟

در صورت رعایت نکات ذکر شده بوی نامطبوع ماشین لباسشویی به طور کامل از بین می رود اما اگر به هر دلیلی بوی نامطبوع از ماشین لباسشویی استشمام کردید موارد زیر را بررسی و انجام دهید.

  1. پس از شستشو و آبکشی، لباس ها را از ماشین لباسشویی خارج کنید.
  2. بعد از هر بار شستشو، داخل ماشین لباسشویی را خشک کنید.
  3. درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا هوا به جریان بیفتد.
  4. لوله تخلیه را بررسی کنید که آب در آن باقی نمانده باشد.
  5. عدم جرم گیری و رسوب زدایی به موقع
  6. فیلترها را بررسی کنید.

 

آیا ماشین لباسشویی هافنبرگ قفل کودک دارد؟

در مدل های سطلی و دوقلو ماشین لباسشویی هافنبرگ قفل کودک وجود ندارد زیرا تمامی دکمه ها روی دستگاه هستند و دسترسی به آن امکان پذیر نیست.

آیا ماشین لباسشویی هافنبرگ قفل کودک دارد؟

چگونه ماشین لباسشویی هافنبرگ را ریست کنیم؟

اگر برنامه های شستشو در ماشین لباسشویی اجرا نشد، می توانید آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید و یکی از راه های زیر را برای ریست ماشین لباسشویی هافنبرگ انتخاب کنید.

  • ماشین لباسشویی را چند دقیقه از برق بکشید تا به طور خودکار تنظیم مجدد شود.
  • دکمه پاور را چند دقیقه نگه دارید تا ریست شود.

چه چیزهایی نباید در ماشین لباسشویی هافنبرگ بشوییم؟

توجه داشته باشید که نمی توانید همه چیز را در ماشین لباسشویی بشویید. برخی از موارد ذکر شده در زیر ممکن است باعث آسیب به بدنه ماشین لباسشویی، خطر برق گرفتگی و حتی آتش سوزی شود.

  • عروسک هایی که که دارای کیت الکتریکی هستند.
  • عروسک های فومی که به راحتی پاره می شوند.
  • سکهمیتواند باعث بسته شدن لوله تخلیه شوند.
  • وسایل نوک تیز و فلری می تواند باعث سوراخ شدن دیگ و بدنه شود.
  • ترمه هایی که دارای پولک و ملیلیه دوزی هستند.
  • لباس های مجلسی زنانه که سنگدوزی شده اند.
  • لباس هایی که آغشته به مواد اشتعال زا هستند.
0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد