logo logo تعمیرات یخچال فریزر و ساید بای ساید با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعویض یا تعمیر یخچال فریزر

تعویض یا تعمیر یخچال فریزر
تعویض یا تعمیر یخچال فریزر
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعویض یا تعمیر یخچال فریزر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

تعویض یا تعمیر یخچال فریزر! مساله این است که هزینه ها اولین معیار این انتخاب را رقم میزنند. ممکن است بسیار از خود بپرسید که آیا یخچال فریزر شما ارزش تعمیر کردن دارد، یا بهتر است یک یخچال جدید بخرید. اما با وجود قیمت های این روزهای یخچال فریزر همواره تعمیرات انتخاب اول است. در ادامه این مقاله سعی کرده ایم به شما این آگاهی را بدهیم که چه یخچال فریزر و ساید بای سایدهایی با چه مشکلاتی ارزش تعمیر کردن دارند و چه یخچال فریزرهایی بهتر است تعویض شوند.

کاربران گرامی، اگر تجربه مشابه و یا دیدگاهی در زمینه استفاده از تعمیرات به جای تعویض یخچال فریزر داشته اید میتوانید در قسمت دیدگاه های همین مقاله با آی پی امداد در میان بگذارید.

تعمیر یا تعویض یخچال فریزر، کدام بهتر است؟

جواب درست به سوال؛ تعمیر یا تعویض یخچال فریزر، کدام بهتر است؟ می‌تواند در شرایط مختلف متفاوت باشد. یخچال فریزر از وسایل گران در منزل محسوب می‌شود و خرید یخچال جدید بسیار هزینه بر است. بنابراین باید سعی شود که به شکل فنی و دقیق مورد بررسی قرار گرفته و ایرادات آن برطرف شود البته در برخی از شرایط تعمیر و نگهداری از یخچال نیز عاقلانه نمیباشد و باید به فکر تعویض آن بود. در این مطلب به این موضوع پرداخته‌ایم که در چه مواردی باید اقدام به تعمیرات یخچال کرده و در چه مواردی تعویض یخچال بهتر و عاقلانه تر است.

تعمیر یا تعویض یخچال فریزر، کدام بهتر است؟

با شنیدن سر و صدای ناهنجار و آزار دهنده از یخچال آیا ارزش تعمیر کردن دارد یا یخچال جدید بخریم؟

یکی از عواملی که می‌تواند یک یخچال را به وسیله‌ای آزاردهنده تبدیل کند سر و صدای بیش از حد و مداوم است. البته به این نکته توجه داشته باشید که به طور طبیعی یخچال در هنگام کار کردن مقداری صدا را تولید خواهد کرد و در اینجا منظور ما سر و صدای غیر عادی و بیش از حد است.

  • زمانی که با این مشکل مواجه شدید باید بدانید که یخچال شما در عملکرد اولیه خود دچار مشکل شده است.
  • برای رفع علت صدا دادن یخچال ابتدا یخچال را یک بار خاموش و روشن کرده و بخش‌های مختلف مانند درب یخچال را بررسی کرده و همچنین از تراز بودن یخچال بر روی زمین اطمینان حاصل کنید.

 در مواردی هم دیده می‌شود که تعمیر یخچال هم نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند و یخچال شما دارای ایرادات اساسی است که معمولاً در یخچال‌هایی با طول عمر بالاتر دیده می‌شود در این حالت بهتر است به فکر تعویض یخچال خود باشید.

اگر یخچال شما مصرف انرژی بالایی دارد تعویض آن مقرون به صرفه تر است

اگر هزینه‌هایی که برای انرژی پرداخت می‌کنید زیاد است باید ریشه این مسئله را در لوازم خانگی خود جستجو کنید. شرکت‌های سازنده لوازم خانگی از جمله یخچال به دنبال ساخت یخچال‌هایی هستند که مصرف انرژی کمتری دارند و پول بیشتری را در جیب شما حفظ می‌کنند. اگر یخچال فریزر شما دارای مصرف انرژی بالایی است استفاده از آن در دراز مدت از نظر اقتصادی به هیچ وجه به صرفه نیست مخصوصا یخچال‌هایی که با کمپرسور معمولی کار می‌کنند مصرف انرژی بیشتری دارند.

اگر یخچال شما مصرف انرژی بالایی دارد تعویض آن مقرون به صرفه تر است

اگر چنین یخچالی در خانه دارید و سن آن بالا هم رفته است باید به فکر تعویض یخچال خود باشید. همچنین در نظر داشته باشید که هنگام خرید یخچال جدید به برچسب انرژی آن توجه نمایید.

اگر کمپرسور یخچال خراب شده؛ مشکل آن با تعمیرات حل میشود یا نیاز به خرید یخچال جدید است؟

اگر کمپرسور یخچال خراب شده؛ مشکل آن با تعمیرات حل میشود یا نیاز به خرید یخچال جدید است؟ پاسخ این سوال را در ادامه بخوانید:

  • کمپرسور یخچال را می‌توان قلب تپنده یخچال دانست که وجود ایراد در این بخش کارکرد یخچال شما را مختل خواهد کرد.
  • معمولاً کمپرسورها دارای ضمانت نامه‌هایی طولانی مدت‌تری هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • اگر کمپرسور یخچال شما خراب شده است لازم است که با کمک گرفتن از تعمیرکار‌های متخصص این مشکل را هر چه سریعتر برطرف کنید تا دچار مشکلات بزرگتر در آینده نشوید.
  • هزینه تعمیر کمپرسور گاها سنگین نیست و عیب آن به صورتی است که قابل برطرف شدن است.
  • اما در عین حال در برخی از موارد تعمیر کمپرسور میتواند برای شما گران باشد و همچنین اگر از عمر یخچال شما بیش از ده سال گذشته باشد این امکان وجود دارد که دفعات دیگری هم مجبور به تعمیر کمپرسور شوید.

اگر کمپرسور یخچال خراب شده؛ مشکل آن با تعمیرات حل میشود یا نیاز به خرید یخچال جدید است؟

پس اگر یخچال قدیمی دارید که کمپرسور آن به صورت مداوم دچار اشکال می‌شود و به تعمیر نیاز دارد به شما پیشنهاد می‌کنم که به فکر خرید یک یخچال جدید باشید. تعمیر کمپرسور یخچال به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود و همچنین این کار در تعمیرگاه ها اتفاق نمی افتد چون مقرون به صرفه نیست.

اگر سن یخچال بیش از ده سال است آیا باید به فکر یخچال جدید بود یا هزینه تعمیر به صرفه است؟

اگر سن یخچال بیش از ده سال است آیا باید به فکر یخچال جدید بود یا هزینه تعمیر به صرفه است؟ قبل از پاسخ به این سوال این نکته را در نظر بگیرید که:

  • به صورت تقریبی گفته می‌شود که عمر مفید یک یخچال بین ده تا بیست سال است.
  • هر چه سن یخچال شما بالاتر برود هزینه تعمیر یخچال هم بیشتر خواهد شد.

اگر یخچالی با سن بالای ده سال دارید که مرتباً نیاز به تعمیر پیدا کرده و هزینه بر روی دستان شما باقی می‌گذارد لازم است که کم کم به فکر تعویض آن باشید.

  • البته همانطور که گفته شد این عدد تقریبی است و در مورد یخچال‌های مختلف فرق میکند.
  • شما ممکن است یخچال بالای ده سالی داشته باشید که تنها دچار ایرادات جزئی شده که با هزینه کم و کمک گرفتن از تعمیرکاران متخصص می‌توانید این ایرادات را برطرف کنید.

مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند، تعویض یخچال بهتر است یا تعمیرات؟

اگر مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند و نمیدانید که در این شرایط تعویض یخچال بهتر است یا تعمیرات، نکات زیر را بررسی نمایید:

مواد غذایی در یخچال خراب می‌شوند، تعویض یخچال بهتر است یا تعمیرات؟

اگر یخچال سرما به حد کافی ندارد در بسیاری از مواقع با کمک گرفتن از یک تعمیرکار متخصص و با هزینه مناسب می‌توانید آن را بر طرف کنید اما اگر یخچال شما به شکلی این ایراد را پیدا کرده است که حتی با تعمیر هم بعد از مدتی باز این مشکل ایجاد شده و نیاز به تعمیر مجدد دارد بهتر است به فکر تعویض آن باشید.

اگر تعرق و رطوبت یخچال فریزر بیش از حد بالا است آیا قابل تعمیر است یا باید یخچال جدید خرید؟

اگر تعرق و رطوبت یخچال فریزر بیش از حد بالا است، به شکلی که وقتی درب آن را باز میکنید قطرات آب را ببینید.

  • در چنین حالتی معمولا اشکال از سیستم خنک کننده یخچال شما است.
  • وقتی که متوجه عرق کردن یخچال شدید ابتدا باید لاستیک‌ها و واشر‌های اطراف درب را بررسی کنید.
  • منشا قطرات آب را پیدا کنید اگر با این بررسی مشکل حل نشد باید به سراغ تعمیرکار بروید.

معمولاً این مشکل قابل حل بوده و نیازی به تعویض یخچال نیست مگر اینکه یخچال شما قدیمی بوده و بعد از تعمیر و پس از مدتی باز هم به این مشکل دچار شود.

اگر غذا در یخچال تبدیل به تکه ای یخ می‌شود آن را تعویض کنیم یا تعمیر؟

اگر غذا در یخچال تبدیل به تکه ای یخ می‌شود نکات زیر را به دقت بررسی نمایید:

  • هدف از قرار دادن مواد غذایی در یخچال جلوگیری از خراب شدن آن‌ها است.
  • اما مطمعناً شما دوست نخواهید داشت که مواد غذایی در یخچال تبدیل به تکه ای یخ زده شوند و کیفیت خود را از دست بدهند.
  • در صورت وجود همچین مشکلی باید به سراغ تنظیمات یخچال بروید.
  • البته در یخچال‌های جدید که با سیستم اتومات کار می‌کنند این مورد کمتر دیده می‌شود.
  • اگر با تنظیمات مجدد این مشکل برطرف نشد باید از تعمیرکار کمک بگیرید.

گر غذا در یخچال تبدیل به تکه ای یخ می‌شود آن را تعویض کنیم یا تعمیر؟

در مرحله اخر اگر یخچال شما به صورتی است که بعد از گذشت مدت زمانی از تعمیرش باز هم این اشکال را داشت بهتر است به تعویض یخچال هم فکر کنید. البته معمولاً این مشکل با تنظیمات و نهایتا کمک گرفتن از یک تعمیرکار برطرف می‌شود.

خرید یخچال جدید یا تعمیر یخچال قدیمی از دیدگاه تعمیرکار آی پی امداد

تعویض یا تعمیر یخچال فریزر به پارامترهای متفاوتی نیازمند است و لازم است بدانید این پارامترها از دیدگاه افراد مختلف کاملا متفاوت است. از دیدگاه تعمیرکار تعویض یا تعمیر یخچال فریزر به پارامترهای زیر وابسته است :

  • یک یخچال ساید بای ساید ممکن است 20 سال برای یک زوج کار کند و هیچ مشکلی هم پیش نیاید، اما یک یخچال ساید بای ساید شاید برای یک خانواده پر جمعیت 10 سال هم دوام نیاورد.
  • یخچال با برند آمریکایی، آسیایی، اروپایی و ایرانی از کیفیت های مختلفی برخوردارند که میتواند تاثیر بسزایی بر طول عمر آنها داشته باشد.
  • این نکته نیز حائز اهمیت است که خدمات پس از فروش برند یخچال به چه اندازه به مشتریان خود احترام میگذارد و در تعویض قطعات معیوب از قطعات فابریک استفاده میکند یا خیر.
  • همچنین اگر از خدمات تعمیرگاه مجاز بهره مند میشوید باید از لحاظ فنی و انسانی آن شرکت یا شخص مطمئن باشد.
  • اینکه تا چه اندازه به نظافت یخچال و سرویس سالیانه آن اهمیت دهید میتواند پارامتر مهمی در طول عمر یخچال و در نهایت تعویض یا تعمیر یخچال فریزر باشد.

نتیجه‌گیری تعویض یا تعمیر یخچال فریزر

اینکه تصمیم بگیرید یخچالتان را تعمیر کنید و یا به دنبال خرید یک یخچال جدید باشید به عوامل زیادی بستگی دارد اما  مهمترین عامل بحث هزینه است.

  • گاهی اوقات میتوان یک یخچال را با یک هزینه مناسب تعمیر کرد و برای مدت طولانی از آن استفاده کرد که نیاز به تعویض ندارد.
  • گاهی اوقات یخچال شما به دلایل مختلفی مثل عمر بالای ده سال مکرراً هزینه‌هایی را به عنوان تعمیر بر روی دست شما باقی می‌گذراد که بهتر است تعویض شود.
  • در مواقعی نیز یخچال مصرف انرژی خیلی بالایی دارد که بهتر است تعویض شود.

در چنین مواردی این شما هستید که باید حساب و کتاب کرده و با در نظر گرفتن جوانب مختلف برای تعویض یا اقدام به تعمیرات یخچال خود تصمیم بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد