logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

بررسی ترازو هوشمند

بررسی ترازو هوشمند
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی ترازو هوشمند به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

امروزه خیلی از افراد به دنبال یک اندام مناسب هستند و حاضرند هرکاری انجام بدهند تا به اندام ایده‌آل خود برسند. ترازو هوشمند وسیله‌ای است که میتواند در این راه به ما کمک کند و اطلاعات کافی را به ما بدهد. این دستگاه در واقع اطلاعات مفیدی در راستای سلامت به ما میدهد. شاید از خودتان بپرسید چه ویژگی‌هایی سبب شده که ترازو هوشمند در بین ترازوها  متفاوت است؟ چه ویژگی‌های خاصی دارند؟ بدنه آنها تا چه اندازه مقاوم است؟ چه اطلاعاتی دیگری به جز وزن بدن به ما میدهند؟ در این مطلب از شرکت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با بررسی ترازو هوشمند به تمام این پرسش‌ها و پرسش های احتمال شما پاسخ میدهیم.

 ترازو هوشمند چیست؟

این ترازو که یک گچت هم محسوب می‌شود، با اتصال به گوشی موبایل اطلاعات مفیدی از جمله ترازو هوشمند نیز مانند: اندازه گیری توده بدنی، اندازه گیری آب بدن، بدن چه مقدار چربی دارد، محاسبه توده استخوانی، محاسبه میزان چربی شکم. در واقع شما با داشتن یک ترازو هوشمند آنالیز بهتری از بدن خود خواهید داشت و با توجه به اطلاعاتی که کسب می‌کنید، اقدامات لازم را برای اندامی مناسب انجام می‌دهید.

ویژگی مشترک ترازوهای هوشمند

ترازوهای هوشمند ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارند که هر مدل با مدل دیگر متفاوت، و یا حتی تعداد ویژگی کمتر و یا بیشتر است. اما قابلیت ثبت بیش از 200 نتیجه و اطلاعات اندازه گیری بر روی یک سرور و یا حافظه را دارا می‌باشند. در بعضی مدل ها این اطلاعات از طریق نرم افزار گوشی، وب سایت و یا حافظه داخلی قابل دسترسی هستند.

نحوه استفاده از ترازو هوشمند

در بررسی ترازو هوشمند به نحوه کار یا آن می‌پردازیم. طرز استفاده از ترازوهای هوشمند بسیار ساده است و نیاز به یاد گیری خاصی ندارند. تنها کافی است برروی دستگاه بروید تا تمام اطلاعات مربوط به بدن شما مانند وزن، توده بدنی، میزان آب و … را برروی دستگاه ثبت و ذخیره نمایید. شما با ترازو هوشمند در واقع سلامت خود را دنبال می‌کنید و نیازی به عملیات‌های پیچیده برای محاسبات نیست.

ترازو هوشمند چگونه کار میکند؟

طرز استفاده و نحوه کار کرد ترازو هوشمند با ترازوهای قدیمی متفاوت است. ترازوهای قدیمی تنها جرم را اندازه میگرفتند اما ترازوهای هوشمند و مدرن امروزی بدن را آنالیز می‌کنند. اما ترازو هوشمند چگونه کار میکند؟

پاسخ: این نوع ترازو سیگنال الکتریکی بسیار ضعیفی را از طرق 2 یا 4 عدد الکترود که به بدنه متصل هستند، که با قرار گیری ما بر بروی دستگاه به بدن ارسال میکند و سرعت حرکت آن را با توجه به اطلاعات به دست آمده می‌سنجد. اما این اطلاعات چگونه جمع آوری و ثبت میشوند؟

آب رسانای جریان الکتریکی خیلی خوبی است بر همین اساس، سرعت جریان الکتریکی فرستاده شده از دستگاه در استخوان، ماهیچه و آب نسبت به سرعت جریان الکتریکی در چربی بیشتر است.

برخی از ویژگی های اندازه گیری ترازوهای هوشمند

  • محاسبه وزن بدن
  • محاسبه چربی بدن
  • محاسبه توده عضلانی
  • مخص کردن فرم بدن
  • مقدار آب موجود در بدن
  • محاسبه توده استخوانی
  • مقایسه اندازه چربی و عضله بدن
  • BMI (شاخص توده بدنی)

تمامی موارد ذکر شده در اکثر ترازوهای هوشمند وجود دارند که باعث شده لقب ترازو هوشمند را کسب کنند. ترازوهای هوشمند اکثرا از شیشه حرارت دیده که بسیار محکم است ساخته شده‌اند. بهترین ترازوی هوشمند ترازویی است که تمام موارد ذکر شده را داشته باشد، البته علم در حال پیشرفت است و امکانات روز به روز بیشتر و بهتر میشوند.

چه کسانی باید توده استخوانی خود را همیشه چک کنند؟

معمولا اکثر مردم نیازی به نظارت بر توده استخوانی خود ندارند، فقط کسانی که به بیماری‌های خاص و کسانی که از داروهایی استفاده میکنند که بافت استخوانی را تحت تاثیر قرار میدهد، باید به طور متناوب و دوره‌ای توده استخوانی خودا را چک کنند. شما به هر اندازه که ورزش کنید توده عضلانی بیشتر شده و چربی‌های مضر کاهش میابند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد