logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

انواع لولای درب یخچال

انواع لولای درب یخچال
انواع لولای درب یخچال
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله انواع لولای درب یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شاید شما هیچ گاه به اهمیت وجود لولاها در در بیخچال دقت نکرده باشید اما در واقع لولا ها در درب یخچال به صورت یک یاتاقان عمل کرده و باعث میشود درب یخچال بر روی ان در هنگام باز و بسته شدن بچرخد اما با گذشت زمان و کهنه تر شدن این قطعات شاید شما شاهد ساییدگی و یا خشک شدن آنها باشید که ممکن است در این صورت درب یخچال شما سفت باز و بسته شود و یا در هنگام اینکار با ایجاد صدا باز شود که در این صورت شما باید اقدام به تعویض ویا آغشته کردن آنها به روغن نمایید در ادامه این مقاله به بررسی انواع لولای درب یخچال میپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با انواع لولای درب یخچال آشنا نیستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با وبسایت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

انواع لولای درب یخچال کدامند؟

لولا ها بسته به نوع و مدل یخچال شما در انواع مختلفی دیده میشوند که در ادامه این مقاله انواع لولاهای درب یخچال را برای شما مورد بررسی قرار میدهیم:

  • لولا دریچه فلاپر
  • لولا و یاتاقان های درب یخچال
  • کیت دندانه

از انواع لولا های به کار رفته در قسمت های مختلف درب یخچال میباشند.

وظیفه لولاهای درب یخچال چیست؟

لولا ها از اجزای نگه دارنده درب یخچال هستند که در این دستگاه چندین وظیفه را برعهد دارند در ادامه به تشریح وظیفه لولا های درب یخچال چیست میپردازیم:

  • لولاها باز و بسته کردن درب یخچال را برای ما سهولت میبخشند.
  • جلوگیری از لرزش درب در هنگام باز و بسته کردن آن.

مشکلات مربوط به لولای در یخچال

تعمیر لولای درب یخچال

اما گاهی این قطعات در یخچال شما دچار مشکل میشوند و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارند در ادامه به نحوه تعمیر لولای درب یخچال میپردازیم:

  • در اکثر یخچال هایی که دارای یخساز هستند در قسمت بیرونی و خروج دنده یخ شما شاهد یک لولا هستید که با یک سیم پیچ باز میشود و به واسطه یک فنر بسته میشود. در صورت خرابی و بروز اشکال در این قطعات با توجه به داخلی بودن آنها باید توسط یک تعمیرکار تعویض نمایید.
  • لولای یخچال های معمولی که محل اصلی چرخش درب بر روی این لولا ها میباشد اگز این لولا ها ساییده شده باشد و یا خشک شده باشد درب به سختی روی آن حرکت میکند و یا حتی ممکن است از بسته شدن درب جلوگیری گردد و صدایی گوش خراش نیز از آن شنیده شود. برای تعمیر لولای درب یخچال شما میتوانید در مرحله اول اقدام به روغن کاری آن نمایید و در صورت بهتر نشدن حرکت و صدای آن اقدام به تعویض لولا نمایید.
  • در برخی مدل های یخچال ساید بای ساید یک کیت دندانه در قسمت لولا درب قرار دارد که به آرام بسته شدن درب کمک میکند جنس این دندانه ها از جنس پلاستیک سخت و یا نایلونی هستند که در هنگام باز و بسته شدن روی هم جفت میشوند اگر به هر دلیلی یکی از این دندانه ها شکسته و یا خراب گردند شما باید در اسرع وقت اقدام به تعویض آنها نمایید.

نحوه تعویض انواع لولای درب یخچال

تعویض لولای درب یخچال یک کار کاملا تخصصی و نیازمند داشتن اطلاعات و دانش برای انجام آن است اما اگر شما خود اقدام به انجام این کار میکنید بهتر است با رعایت نکات ایمنی طبق مقاله نحوه تعویض لولای درب یخچال که در ادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • ابتدا یخچال را از برق کشیده و از خاموش شدن کامل دستگاه اطمینان حاصل میکنید.
  • در مرحله بعدی اقدام به تهیه پیچ گوشتی، دریل مخصوص، کاردک، دم باریک و آچار فرانسه میکنید.
  • با استفاده از آچار اقدام به باز کردن پیچ های لولا درب و تعمیرات درب یخچال میکنید.
  • پس از آن از مقداری ماده پلی ویتیل کلراید و پلی پروپین استفاده میکنیم و در محل لولا درب قرار میدهیم. برای روان شدن حرکت لولا از این ماده استفاده میشود.
  • پس از سپری شدن چند دقیقه که محلول فوق خشک شد.
  • اقدام به بستن لولا جدید در محل میکنیم و آن را به خوبی سفت میکنیم.

نتیجه گیری از انواع لولای درب یخچال

یخچال ها برای کارکرد منظم و بدون نقص نیاز به فعالیت درست هریک از اجرای خود به صورت جداگانه دارند پس بهتر است همانگونه که در مقاله بالا برای شما عزیزان توضیح دادیم. در صورت مشاهده خشک حرکت کردن درب یخچال خود و یا ایجاد سرو صدا در هنگام باز و بسته کردن سریا برای رفع این مشکل اقدام کرده تا از بروز آسیب های بیشتر به درب یخچال خود جلوگیری نمایید.

3.2/5 - (4 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد