logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش طول عمر ماکروفر

افزایش طول عمر ماکروفر
افزایش طول عمر ماکروفر
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش طول عمر ماکروفر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مایکروفر یک نوع نسبتاً کوچک از وسایل برقی است که امروزه برای گرم کردن غذا و طبخ انواع کیک، شیرینی، پیتزا، یخ زدایی و … استفاده می شود اما نکته ای که اکثر مصرف کنندگان به آن توجه نمی کنند نحوه نگهداری از مایکروفر است. . اکثر مردم طریقه نگهداری صحیح از مایکروفر را نمی دانند و به همین دلیل با انجام برخی کارها عملکرد آن را کاهش داده و به آن آسیب می رسانند.

افزایش طول عمر مایکروویو موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا امروزه قیمت خرید لوازم برقی به شدت افزایش یافته و باعث نگرانی مصرف کنندگان شده است. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی راه های بالابردن طول عمر ماکروفر می پردازیم.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه بالا بردن طول عمر ماکروفر می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و تعمیرگاه مجاز آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

خلاصه ای از مقاله روش های افزایش طول عمر مایکروفر

اگر به دنبال راه هایی برای بالابردن طول عمر مایکروویو خود هستید جدول زیر را مطالعه کنید. در این جدول به منظور هدر نرفتن وقت کاربران آی پی امداد، مهمترین نکات گنجانده شده است.

سوالات در مورد افزایش عمر ماکروفر پاسخ

چگونه عمر مایکروفر خود را افزایش دهیم؟

تمیز کردن مایکروفر:

  • ماکروفر دستگاهی است که ممکن است بعد از هر بار استفاده به دلیل پخت غذا کثیف شود.
  • ماندن خرده های مواد غذایی درون ماکروفر باعث می شود تا سینی ماکروفر بعد از مدتی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

استفاده از محافظ برق:

  • بهتر است از یک محافظ کابل برق در هنگام اتصال سیم ماکروفر به پریز برق استفاده کنید.
  • این کار از بروز خطر آتش سوزی و اتصالی دستگاه نیز جلوگیری کرده و مانع از این می شود تا عملکرد دستگاه دچار اختلال شود.

قرار ندادن ظروف سنگین:

  • بهتر است از ظرف های نسبتاً سبک و مواد غذایی با حجم مناسب در ماکروفر استفاده کنید.

استفاده از برنامه ها:

  • بهترین راه برای بالا رفتن طول عمر ماکروفر این است که دفترچه راهنمای ماکروفر خود را مطالعه کرده و با توجه به توضیحات، از دستگاه خود استفاده کنید.

استفاده از ظرف مناسب:

  • استفاده از ظروفی از جنس آلومینیوم، فلز، ظروف لب طلایی، ظروف لب نقره ای، ظروف سرامیکی، پلاستیکی و … برای ماکروفر مناسب نیستند.

درب را محکم نبندید:

  • این موضوع باعث خراب شدن قفل و چفت درب ماکروفر یا شکستگی آن می شود.

دستگاه را خالی روشن نکنید:

این امر میتواند باعث ایجاد سوختگی و نقاط داغ در مایکروویو شده و به آن آسیب جدی برساند.

چگونه بفمیم مایکروفر خراب شده است؟

  1. دکمه های مایکروویو خراب شده و کار نمی‌کنند.
  2. حرارت و گرمای ماکروفر پایین آمده و غذا ها را گرم نمی‌کند.
  3. دستگاه صداهای بلندی تولید می‌کند و لرزش زیادی دارد.
  4. عمر مایکروفر بیش از ده سال است.

7 راه افزایش عمر مایکروویو چیست؟

برای نگهداری از ماکروفر و جلوگیری از خراب شدن آن باید به یک سری نکات مهم توجه بیشتری شود. طول عمر مایکروفر به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید در تک تک این موارد دقیق شد و به بررسی آن ها پرداخت تا به بهترین شکل ممکن این نکات را رعایت کنید. از جمله عوامل تاثیر گذار در طول عمر مایکروفر میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تمیز کردن مداوم
  2. استفاده از محافظ برق
  3. جلوگیری از قرار دادن ظروف سنگین
  4. استفاده از برنامه های دستگاه
  5. استفاده از ظرف های مناسب
  6. درب را به آرامی ببندید
  7. روشن نکردن دستگاه در حالت خالی

در ادامه با آی پی امداد همراه باشید تا به بررسی و توضیحات بیشتر هریک از این موارد پرداخته شود.

برای افزایش طول عمر ماکروفر آن را تمیز کنید

یکی از راه های افزایش طول عمر ماکروفر، تمیز کردن ماکروفر پس از هر بار استفاده است. مایکروفر وسیله ای است که ممکن است پس از هر بار استفاده در اثر پخت و پز کثیف شود. باقی مانده خرده های غذا در داخل مایکروویو باعث می شود سینی دستگاه بعد از مدتی بشکند و نیاز به تعویض داشته باشد.

همچنین وجود گرد و غبار بر روی دستگاه و قطعات آن به مرور زمان باعث تضعیف دستگاه و آسیب به موتور می شود. به همین دلیل بهتر است سینی را بعد از هر بار استفاده و بعد از خنک شدن با دستمال مرطوب تمیز کنید.

برای افزایش طول عمر ماکروفر آن را تمیز کنید

جهت بالا بردن طول عمر ماکروفر از محافظ برق استفاده کنید

یکی از دلایلی که باعث سوختن مایکروویو می شود، اتصالی و اختلالات الکتریکی است. متأسفانه نوسان جریان برق در اثر روشن و خاموش شدن مداوم باعث سوختن موتور دستگاه می شود.

به همین دلیل بهتر است هنگام اتصال سیم مایکروفر به پریز برق از محافظ برق استفاده کنید تا آسیبی به ماکروفر وارد نشود. این کار همچنین از خطر آتش سوزی و اتصالی دستگاه جلوگیری می کند.

افزایش طول عمر اجاق گاز
افزایش طول عمر اجاق گاز

چه راهکار هایی برای افزایش طول عمر اجاق گاز موجود است؟

مشاهده مقاله

برای جلوگیری از کاهش عمر ماکروفر از مواد غذایی و ظروف سنگین استفاده نکنید

موارد زیادی وجود دارد که باعث کاهش طول عمر ماکروفر می شود اما قرار دادن مواد غذایی و ظروف سنگین یکی از مهم ترین دلایل خرابی این دستگاه است. اگرچه اکثر مواد غذایی حجم زیادی ندارند، اما اگر غذا منجمد یا در ظرف نسبتا سنگینی قرار گیرد، فشار زیادی به دستگاه وارد می کند و پس از مدتی باعث خراب شدن مایکروفر می شود. به همین دلیل بهتر است از ظروف و غذاهای نسبتا سبک و با حجم مناسب در مایکروفر استفاده کنید.

برای جلوگیری از کاهش عمر ماکروفر از مواد غذایی و ظروف سنگین استفاده نکنید

برای افزایش عمر ماکروفر از برنامه از پیش تنظیم شده استفاده کنید

اکثر کسانی که از مایکروویو استفاده می کنند توجه زیادی به برنامه های از پیش تعیین شده ندارند و ماکروفر را با توجه به اطلاعات قبلی خود تنظیم می کنند. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات خاصی در این زمینه با تنظیم نادرست دستگاه به مایکروفر آسیب برسانند.

برای بالا بردن طول عمر ماکروفر چه باید کرد؟ بهترین راه این است که دفترچه راهنمای مایکروفر خود را بخوانید و طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید.

برای افزایش طول ماکروفر از برنامه از پیش تنظیم شده استفاده کنید

افزایش طول عمر هود
افزایش طول عمر هود

برای افزایش طول عمر هود آشپزخانه چه باید کرد؟

مشاهده مقاله

جهت افزایش طول عمر ماکروفر از ظروف مناسبی در دستگاه استفاده کنید

یکی از مهم ترین عواملی که باعث کاهش طول عمر مایکروفر می شود این است که بسیاری از افراد از ظروف نامناسب در ماکروفر استفاده می کنند. بهتر است بدانید که استفاده از ظروف آلومینیومی، فلزی، طلایی، ظروف لب نقره ای، ظروف سرامیکی، پلاستیکی و … برای داخل مایکروفر مناسب نیستند. در این راستا توصیه می شود از ظروف مخصوص ماکروفر استفاده کنید تا به ظرف و مایکروفر شما آسیبی وارد نشود.

جهت افزایش طول عمر ماکروفر از ظروف مناسبی در دستگاه استفاده کنید

برای بالا بردن عمر ماکروفر درب آن را به آرامی ببندید

آیا راه حلی برای افزایش عمر مایکروفر وجود دارد؟ قطعا یکی از بهترین راه ها برای بالا رفتن طول عمر ماکروفر استفاده درست و اصولی از درب دستگاه است. همانطور که می دانید در صورت باز بودن درب مایکروفر هیچ برنامه ای روی دستگاه اعمال نمی شود و دستگاه روشن نمی شود.

بسیاری از افراد بدون توجه به این موضوع درب مایکروفر را محکم می بندند. این کار باعث می شود که قفل درب مایکروویو آسیب ببیند یا بشکند. بنابراین بهتر است درب مایکروفر را ببندید تا عمر آن افزایش یابد. در ضمن بهتر است پس از هر بار استفاده از باز گذاشتن درب ماکروفر خودداری کنید.

کاربران گرامی، اگر ماکروفر شما خراب شده و نیازمند تعمیر است، مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با تعمیرکاران و کارشناسان باتجربه آماده خدمات رسانی به شما عزیزان است.

برای افزایش عمر دستگاه ماکروفر درب آن را به آرامی ببندید

برای جلوگیری از کم شدن طول عمر ماکروفر آن را خالی روشن نکنید

یکی دیگر از راه های بالا بردن عمر ماکروفر، روشن نکردن آن در زمان خالی بودن دستگاه است. این می تواند باعث سوختگی و ایجاد نقاط داغ در مایکروویو شده و به طور جدی به آن آسیب برساند. بنابراین هرگز مایکروفر را وقتی خالی است روشن نکنید.

از علائم خرابی مایکروفر چیست؟

آیا مایکروویو شما مشکوک به خرابی است؟ مایکروفر یک ابزار بسیار مفید برای هر آشپزخانه ای است. بنابراین، شما می خواهید بدانید که قبل از خراب شدن چه کاری باید انجام دهید و چه علائمی را شناسایی کنید تا بفهمید ماکروفر خراب است.

از علائم خراب شدن ماکروفر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرسودگی دکمه ها
  2. حرارت پایین
  3. صداهای بلند
  4. کارکردن به مدت بالای ده سال

هریک را در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

از کجا بفهمیم که دکمه های مایکروفر خراب شده است؟

آیا دکمه های مایکروویو شما فرسوده شده اند؟ آیا باید انگشت خود را به شدت روی صفحه کلید فشار دهید تا واکنش نشان دهد؟ یا بعضی از دکمه ها و برنامه ها کاملاً غیرفعال هستند؟ اگر چنین است، احتمالاً عمر صفحه کلید شما به پایان رسیده است و باید تعویض شود.

شدت گرمای کم، از علائم خرابی مایکروویو است

ماکروفر شما باید چیزها را به سرعت گرم کند. باید بتواند یک لیوان آب سرد شیر را تنها در دو دقیقه گرم کند. آیا گرم شدن مایکروویو شما بیشتر از حد معمول طول می کشد؟ در این صورت احتمالاً دستگاه آسیب دیده است و نیاز به تعمیر دارد.

در صورتی که نیاز به تعمیرکار با تجربه و متخصص دارید که تعمیرات مایکروفر شما را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهد، آی پی امداد در خدمت شماست.

صداهای بلند و عجیب غریب از علائم خراب شدن مایکروفر هستند

مایکروویو شما همیشه باید با صدای کم و پایین و مانند زمزمه ای در پس زمینه کار کند. اگر صدای ماکروفر بیشتر از 59 دسی بل باشد، احتمالا دستگاه خراب است و نیاز به تعمیر دارد. علاوه بر این، لرزش مایکروفر نیز می تواند نشانه ای از خرابی ماکروفر باشد.

اگر عمر ماکروفر بالای 10 سال است، زمان تعویض آن فرارسیده

آیا مایکروفر شما بیش از 10 سال عمر کرده است؟ بسیاری از مردم چیزهای قدیمی را دوست دارند و اغلب می گویند اگر خراب نیست چرا عوض کنیم؟. اما، حتی اگر مایکروویو شما هنوز در شرایط خوبی است، باید به دنبال جایگزینی باشید. زیرا:

  • مایکروویوهای جدید بازده انرژی بیشتری دارند. یک دستگاه جدید می تواند در هزینه قبض برق شما صرفه جویی کند.
  • ماکروفر های جدید دارای آخرین فناوری و ویژگی های هوشمند هستند.
  • در دراز مدت، تعمیر مایکروفر می تواند گران تر از خرید یک دستگاه جدید باشد.

نتیجه گیری و جمع بندی از افزایش طول عمر ماکروفر

در مقاله بالا به راهکارهایی برای افزایش طول عمر مایکروفر پرداختیم. می دانیم که عواملی مانند ضربه زدن به در مایکروفر، تمیز نکردن آن، استفاده از ظروف نامناسب در مایکروفر از جمله دلایلی است که باعث کاهش طول عمر مایکروفر می شود. مایکروفر وسیله ای بسیار حساس است و هرگونه بی احتیاطی در نگهداری آن باعث آسیب دیدن آن می شود. بنابراین بهتر است در نگهداری آن نهایت دقت را به خرج دهید.

اگر مایکروویو شما از هر برندی و به هر دلیلی آسیب دید می توانید برای تعمیرات با آی پی امداد تماس بگیرید. آی پی امداد یکی از بزرگترین شرکت های تعمیرات ماکروفر ال جی، سامسونگ، پاناسونیک، بوش و … می باشد. شما می توانید با مراجعه به تیم آی پی امداد از خدمات ویژه این مجموعه بهره مند شوید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • دهقانی 18 آذر 1402

    سلام ایا سولار دام باید همیشه پیریز به برق باشد یا بعد از هر بار استفاده باید پریز را کشید؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 آذر 1402

      درود، پس از هر بار استفاده دستگاه را از برق بکشید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد