logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال فریزر در تهران با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید

افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید
افزایش بازده انرژی یخچال فریزر
زمان مطالعه: 8 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چگونه بازدهی یخچال را افزایش دهیم؟ در این مقاله که توسط مجموعه آی پی امداد برای شما فراهم شده است، روش هایی ذکر شده است تا شما با انجام دادن این روش ها بتوانید کارایی و بازده یخچال فریزر یا ساید بای ساید خود را افزایش دهید. روش هایی نظیر تمیز کردن یخچال، قرار دادن صحیح مواد غذایی، تنظیم دمای مناسب و … برای افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید شما وجود دارند که بهتر است از آنها غافل نباشید. در این مقاله به صورت کامل در زمینه بالا بردن بازده انرژی یخچال برای شما مطالبی را ذکر خواهیم کرد. با آی پی امداد همراه باشید.

آی پی امداد به عنوان تعمیرگاه مجاز مرکزی یخچال فریزر در تهران شرایطی برای صرفه جویی 75 درصدی هزینه ها برای کاربران فراهم نموده است.

نگاهی به مهمترین نکات بالا بردن بازده انرژی یخچال

یکی از اقداماتی که می تواند عمر مفید یخچال فریزر و ساید بای ساید را افزایش داده و از خرابی قطعات داخلی دستگاه نیز جلوگیری نماید، رعایت نکات مهم در زمینه افزایش بازده انرژی یخچال است. در این بخش قصد داریم مهمترین نکات در زمینه را برای شما شرح دهیم.

روش های افزایش بازده یخچال
  • تنظیم مناسب درجه دما
  • تمیز کردن کویل های کندانسور
  • خاموش کردن یخساز
  • قرار دادن مواد غذایی در درب بسته
  • بررسی لاستیک درب یخچال
  • قراردهی صحیح مواد غذایی
  • پر کردن اصولی فریزر
  • خاموش کردن هیتر ضد عرق
  • ایجاد فضایی رد پشت یخچال برای عبور جریان هوا
  • جای دهی مناسب حبوبات، غلات و …
  • نصب یخچال دور از منابع حرارتی

میزان مصرف انرژی یخچال چگونه تعیین می شود؟

پیش از اینکه اقدامات لازم را جهت افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید انجام دهید، لازم است بدانید که میزان مصرف انرژی یخچال چقدر بوده و از کجا بفهمیم که یخچال چه میزان انرژی مصرف می کند. به طور کلی یکی از مهمترین مسائلی که به هنگام خرید و انتخاب یخچال باید به آن توجه زیادی داشته باشید، میزان مصرف انرژی یخچال است. برای بررسی و اطلاع پیدا کردن از این موضوع تولیدکنندگان معمولا بر روی بدنه یخچال ها برچسبی درج می کنند که بر روی آن میزان مصرف انرژی دستگاه ذکر شده است.

بر روی این برچسب المان های مختلفی وجود دارد و حروف انگلیسی از A تا G نمایش داده می‌ شوند. در صورتی که بر روی این برچسب نشانه بر روی A قرار گرفته باشد، به این معناست که مصرف انرژی یخچال بسیار بهینه می باشد و در صورت قرار گرفتن علامت + در کنار این حرف نیز بهینه ترین مصرف انرژی را برای این یخچال نشان می دهد. یخچال های دارای تکنولوژی قدیمی تر معمولا دارای مصرف انرژی B هستند و یخچل های که مصرف انرژی بسیار بالایی دارند، با نماد G مشخص شده اند. شما با توجه به نکات درج شده بر روی این برچسب می تواند از مصرف انرژی دستگاه خود مطلع شده و نکات مهم را برای افزایش بازده یخچال دنبال نمایید.

یازده 11 راهکار موثر در افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید

افزایش بازده انرژی یخچال با رعایت نکات زیر هدفی دست یافتنی و انجام پذیر است. فرقی نمی کند که یخچال فریزر شما قدیمی یا جدید باشد، یخچال و فریزر خانگی از حدود 90 تا 600 وات انرژی الکتریکی استفاده می کند. مقدار انرژی مورد استفاده را می توان توسط تکنیک های حفاظتی خوب به شدت کاهش داد. 11 مورد از راهکارهای ساده بالا بردن بازده یخچال فریزر و ساید بای ساید را در این در این قسمت ذکر می کنیم و در ادامه به توضیحات کامل هر کدام می پردازیم:

  1. تنظیم مناسب درجه دما
  2. خاموش کردن یخساز
  3. خاموش کردن هیتر ضد عرق
  4. جای دهی مناسب حبوبات، قلات و …
  5. بررسی لاستیک
  6. تمیز کردن کویل های کندانسور
  7. دور قرار دادن یخچال از منابع حرارتی
  8. قراردهی درست مواد غذایی
  9. قرار دادن مواد غذایی در درب بسته
  10. پر کردن فریزر
  11. فضایی برای عبور جریان هوا

تنظیمات صحیح درجه یخچال فریزر از روش های افزایش بازده یخچال

تنظیمات درجه دما یخچال فریزر از روش های افزایش بازده عملکرد یخچال

بهتر است که دمای یخچال شما پایین تر از دمایی که باید باشد، تنظیم شود. به عنوان مثال در یخچال دمای 37 درجه فارنهایت و در فریزر دمای 0 درجه فارنهایت باعث می شود که مواد غذایی شما خراب نشود و برای گرمایش یا سرمایش انرژی زیادی مصرف نمی شود. برای آزمایش درجه یخچال، دماسنج را در لیوان آب داخل یخچال قرار دهید و دماسنج را روز بعد یا حداقل هشت ساعت بعد از بسته شدن درب یخچال بررسی کنید.

برای آزمایش دمای فریزر در یخچال فریزر، دماسنج را بین دو غذای یخ زده قرار دهید. دماسنج را پس از هشت ساعت بررسی کنید. اثرگذاری دما می تواند تا 24 ساعت طول بکشد. اگر می خواهید بیشتر از این مقدار افزایش بازده انرژی یخچال فریزر یا ساید بای ساید را اعمال کنید، تنظیمات یخچال با توجه به نکات ارائه شده توسط اداره غذا و دارو می تواند تا 40 درجه فارنهایت تنظیم شود، در حالی که تنظیمات فریزر می تواند تا 5 درجه فارنهایت تنظیم شود.

برای افزایش راندمان انرژی یخچال، یخساز را خاموش کنید

برای افزایش راندمان انرژی یخچال، یخ ساز را خاموش کنید

خاموش کردن یخساز یکی از راهکارهایی است که مصرف کنندگان برای افزایش راندمان یخچال فریزر و ساید بای ساید به کار می گیرند:

  • یخساز اتوماتیک مصرف انرژی یخچال را حدود 14 تا 20 درصد افزایش می دهد.
  • اگر یخچال فریزر شما این ویژگی را دارد، آن را خاموش کنید و از سینی مکعب یخ استفاده کنید.
  • با این اقدام می توانید تا حد چشم گیری راندمان انرژی یخچال را بالا ببرید.

برای افزایش بازدهی یخچال هیتر ضد عرق یا ضد رطوبت را خاموش کنید

برای افزایش بازدهی انرژی یخچال هیتر ضد عرق یا ضد رطوبت را خاموش کنید

یخچال های ساخته شده پس از سال 1993 اغلب شامل یک سوئیچ می باشند که به شما اجازه می دهد بین مد کاهش رطوبت بیرونی و مد صرفه جویی در مصرف انرژی یک مد را انتخاب کنید. تفاوت بین این دو حالت در چیست؟ یخچال خود را در مد کاهش رطوبت بیرونی تنظیم کنید و هیتر برای حفظ تراکم در خارج از یخچال قرار گرفته است. یخچال خود را به حالت صرفه جویی در انرژی تنظیم کنید که 5 تا 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد کرد. اگر یخچال جدید دارید، ممکن است کنترل رطوبت اتوماتیک داشته باشد که تراکم بیرونی را بدون استفاده از هیتر حذف کند.

قرار دادن حبوبات، غلات و خوردنی ها در قسمت بالا راندمان انرژی یخچال را کاهش می دهد

قرار دادن حبوبات، قلات و خوردنی ها در قسمت بالایی یخچال راندمان انرژی را کاهش میدهد

قرار دادن حبوبات، قلات و خوردنی ها در قسمت بالایی یخچال راندمان انرژی را کاهش می دهد، علت این است که:

  • غلات و مواد خوردنی در بالای یخچال می تواند راه فرار گرما را مسدود کند.
  • این کار باعث می شود که کمپرسور سخت تر از حالت معمول کار کند که برای صورتحساب الکتریکی شما یا افزایش عمر مفید یخچال شما مناسب نیست.

تست لاستیک دور درب یخچال برای بالا بردن بازده یخچال

تست لاستیک دور درب یخچال برای کاهش مصرف انرژی

لاستیک دور درب یخچال را تست نمایید و مطمئن شوید درب کاملا بسته شود. بسته شدن کامل درب تا حد خوبی موجب کاهش مصرف انرژی می شود:

  • برای افزایش بازده انرژی یخچال درب را روی یک تکه کاغذ ببندید.
  • اگر بتوانید راحت کاغذ را به سمت بیرون بکشید، واشر یخچال شما باید تنظیم شود یا تعویض شود تا از خروج هوای سرد به بیرون جلوگیری شود.
  • و از ایجاد برفک در داخل فریزر جلوگیری شود.

تمیز کردن کویل های کندانسور به منظور کاهش مصرف انرژی یخچال

تمیز کردن کویل های کندانسور به منظور کاهش مصرف انرژی

به کمک جاروبرقی کویل های کندانسور یخچال و فریزر را چندین بار در سال تمیز کنید تا بهره وری کمپرسور حفظ شود. اگر در خانه خود حیوانات خانگی خزدار را نگهداری می کنید، تمیز کردن کویل های کندانسور را به صورت ماهانه انجام دهید.

برای افزایش بازدهی انرژی یخچال را دور از تمام منابع حرارتی قرار دهید

از قرار دادن یخچال و فریزر خود در کنار اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و یا سیستم تهویه گرمایشی اجتناب کنید. همچنین از قرار دادن یخچال فریرز یا ساید بای ساید خود در نزدیکی پنجره اجتناب کنید. تمام این حرارت اضافی موجب می شود که یخچال فریزر شما بیشتر کار کند، به هزینه قبض برق ماهیانه شما افزوده شود و یخچال شما خیلی زود فرسوده شود و کارایی خود را از دست دهد.

هر چیزی را در یخچال سر جای خودش قرار دهید تا انرژی کمتری مصرف شود

هنگامی که شما بتوانید همه چیز را به سرعت پیدا کنید، دیگر لازم نیست که درب یخچال را برای مدت طولانی باز نگه دارید. سعی کنید تمام مواد غذایی که به طور مرتب خریداری می کنید را در نقاط مشخص و معلومی قرار دهید. به طوری که هر شخصی در خانه شما از محل قرار گرفتن آنها مطلع باشد و برای پیدا کردن آنها در یخچال نیازی به جستجو نداشته باشد.

برای کاهش زمان باز بودن درب فریزر و افزایش بازده انرژی یخچال لیستی از مواد غذایی موجود در فریزر تهیه کنید و آن را بر روی درب فریزر بچسبانید. لیست مواد غذایی موجود در فریزر را هر چند وقت یکبار به روز رسانی کنید. بنابراین در زمان شما برای پیدا کردن مواد غذایی منجمد صرفه جویی خواهد شد و دیگر مجبور نیستید که زمان زیادی را جلوی فریزر بگذرانید.

برای افزایش راندمان انرژی مواد غذایی را در ظروف باز و بدون درب نگه داری نکنید

به منظور افزایش راندمان انرژی مواد غذایی را در ظروف باز و بدون درب نگه داری نکنید

قرار دادن نوشیدنی های باز و ظروف مواد غذایی بدون درب در یخچال باعث افزایش رطوبت داخلی و افزایش رطوبت کمپرسور می شود.

  • به خانواده خود آموزش دهثد که از ظروف درب دار برای نگهداری تمام مواد غذایی در یخچال استفاده کنند.
  • به این ترتیب شما مواد غذایی را از انواع آلودگی ها دور نگه می دارید.
  • و اجازه نفوذ آلودگی به مواد غذایی را نمی دهید.

فریزر خود را پر و ظرفیت تکمیل نگه دارید تا بازده انرژی بالا برود

برای حفظ درجه حرارت در یک یخچال کاملاً پر، کار کمتری انجام می شود. فقط اطمینان حاصل کنید که یخچال شما آنقدر پر نباشد که مانع از گردش خوب جریان هوا شود.

ایجاد فضایی در پشت دستگاه برای عبور جریان هوا ایجاد کنید تا مصرف انرژی یخچال کاهش یابد

حداقل دو اینچ فاصله از دیوار تا پشت یخچال و فریزر خود فضای خالی بگذارید تا گرما دورتر از کویل های کندانسور حرکت کند. گرما به دام افتاده باعث می شود که یخچال شما به طور مرتب کار کند و راندمان یا همان بازده انرژی یخچال کاهش یابد.

نتیجه گیری در مورد افزایش بازده انرژی یخچال فریزر و ساید بای ساید

به طور کلی یخچال و فریزر یا ساید بای ساید هر دو دارای دو قسمت جداگانه یخچال و فریزر هستند. برای اینکه بتوانید بازده یخچال خود را افزایش دهید، باید به نکاتی توجه داشته باشید که در ادامه برای شما آورده شده است:

  • برای افزایش بازده انرژی یخچال فریزر یا ساید بای ساید باید مصرف انرژی یخچال و فریزر کاهش یابد.
  • بنابراین تنظیمات دما یخچال را در قسمت پیشنهاد شده از طرف سازنده قرار دهید.
  • مواد غذایی نظیر حبوبات و خوراکی ها را در بالای یخچال قرار ندهید.
  • شما هم چنین می توانید مواد غذایی مشخص را در مکان های از پیش تعیین شده نگه داری کنید.
  • طبقات یخچال را پر کنید.
  • و اجازه دهید جریان هوا فضای کافی برای گردش داشته باشد.
  • همچنین بهتر است که حداقل  فاصله 2 اینچی بین پشت یخچال و دیوار را رعایت کنید.

در صورتی که هریک از بخش ها و قطعات یخچال شما دچار ایراد شده است و به همین دلیل مصرف انرژی یخچال شما افزایش پیدا کرده است، برای برطرف کردن آن می توانید از متخصصین و کارشناسان نمایندگی تعمیر یخچال در آی پی امداد کمک بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد