این سوال توسط کسرا امین زاده پرسیده شده است

پنکه من موقع چرخش صدا میده

سلام. یه پنکه ایستاده دارم که وقتی به برق میزنم، در زمان چرخش صدای بلندی میده و خیلی آزاردهنده هست. نمی دونم کثیف شده یا قطعه ای مشکل داره. میخواستم بدونم چرا صدا میده و آیا با تمیز کردن پنکه مشکل رفع میشه؟

2 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 09 خرداد 1403

    درود کاربر گرامی، در صورتی که پنکه شما در حین چرخش و کارکرد صدای ناخوشایندی ایجاد می کند، می تواند مربوط به بروز مشکلات مختلفی در عملکرد دستگاه باشد. به مرور زمان و استفاده مکرر ممکن است روغن درون موتور پنکه خشک شده و باعث ایجاد اصطکاک و صدا شود که برای رفع این مشکل می توانید چند قطره روغن موتور یا روغن چرخ خیاطی را به شفت موتور اضافه کنید. همچنین اگر پره های پنکه خم یا آسیب دیده بوده و یا اگر در حین چرخش به بدنه دستگاه برخورد پیدا کنند، باعث ایجاد صدا می شود که در این شرایط باید پره های پنکه را بررسی و در صورت نیاز آنها را صاف یا تعویض کنید. همچنین در برخی مواقع ممکن است موتور پنکه دچار خرابی یا فرسودگی شده باشد که صدای نویز یا وزوز ایجاد خواهد کرد. در این حالت نیز تنها راهکار تعویض موتور می باشد. در سایر موارد کثیف بودن پره های پنکه یا قرار گرفتن دستگاه روی سطح غیرصاف موجب بروز این مشکل می شود که می توانید با استفاده از یک پارچه مرطوب پره ها و بخش های مختلف دستگاه را تمیز نمایید. در صورتی که پس از بررسی این موارد همچنان قادر به رفع مشکل دستگاه خود نیستید، می توانید از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد برای تعمیر پنکه خود کمک بگیرید.

  • آی پی امداد 09 خرداد 1403

    کاربران گرامی در صورتی که سر و صدای پنکه برای شما آزاردهنده شده است، می توانید با مطالعه مقاله نکاتی برای کاهش صدای پنکه در آی پی امداد نسبت به رفع این مسئله اقدام نمایید.

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال پاسخ حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربرانی که تخصص دارند یا مصرف کننده این محصول می باشند، پاسخ داده می شود.
  • اگر جوابی که توسط تعمیرکار آی پی امداد داده شده است، برای شما قانع کننده نیست و یا هنوز مشکل دستگاه شما برطرف نشده است، سوال خود را با جزِئیات بیشتر مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ تعمیرکاران یا دیگر کاربران؛ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست