توسط محسن دکیا مطرح شده

آب شدن تبدیل 3 به 2 ظرفشویی

سلام و خسته نباشید، در حین شستشو ناگهان ماشین ظرفشویی خاموش شد، وقتی دو شاخه را از برق ییرون آوردم، متوجه شدم رابط 3به2 ( سه به دو )آب شده است! لطفا بفرمایید علت آب شدن تبدیل 3 به 2 ظرفشویی از چیست؟

13 پاسخ به این سوال داده شده
  • آی پی امداد 18 مرداد 1400

    درود کاربر گرامی، به دلیل ولتاژ برق بالا و آمپر کشیدن ظرفشویی باعث سوخته شدن تبدیل 2 به 3 شده است. این ولتاژ زیاد و آمپر کشیدن به دلیل خرابی قطعات المنت و یا موتور میباشد. ابتدا بررسی نمایید تا قطعات موتور آسیب ندیده باشد و در صورت خرابی اقدام به تعویض قطعات داخلی به مانند خازن و یا خود موتور نمایید و سپس با اهم متر المنت را چک نمایید و و در صورت خرابی تعویض شود. حتما از محافظ برق استفاده نمایید و برای تبدیل هم از فشار قوی استفاده کنید.

  • محسن 18 مرداد 1400

    خیلی ممنونم از راهنماییتون،البته بعد از این اتفاق از یک تبدیل 3به 2دیگری استفاده کردم که ادامه برنامه شستشوی ظرفشویی کامل انجام بشه،به نظر شما میتونه از جنس خوده تبدیل باشه؟به نظرتون از دو شاخه صنعتی استفاده کنم بهتر نیست؟

      آی پی امداد 19 مرداد 1400

      سلام، از تبدیل فشار قوی استفاده کنید. میتونه آب شدن هم به دلیل جنس تبدیل قبلی باشد

    امید 25 دی 1400

    سلام. من یک دستگاه مایکروویو کن وود خریدم. دو تا تبدیل گذاشتم. تبدیل ها داغ میشه و داره دو شاخه را خراب میکنه نمیدونم مشکل از کجاست

      آی پی امداد 26 دی 1400

      سلام، تبدیل فشار قوی بگیرید و یا ارت جدا کنید و دو شاخه بزارید

    فریبا علیزاده 13 دی 1401

    سلام خسته نباشین برای من سیم ظرفشوییم یه سشاخک اب شده چیکار باید بکنم

      آی پی امداد 14 دی 1401

      سلام، قطعش کنید و یک دوشاخه وات بالا ظرفشویی بهش وصل کنید

    زع 22 بهمن 1401

    سلام کابل برق لباسشویی من سه شاخه هست مجبورم تبدیل سه به دو استفاده کنم نمیدانم چرا در فاصله کوتاه این تبدیل ها ذوب میشود. ماشین لباسشویی زانوسی است.

      آی پی امداد 22 بهمن 1401

      سلام، ذوب شدن کابل برق می تواند به دلایل مختلفی مانند بارگذاری بیش از حد، گرم شدن بیش از حد، کیفیت پایین کابل یا سیم کشی نادرست باشد. برای تبدیل کابل از سه شاخه به دو شاخه، مهم است که مطمئن شوید کابل می تواند بار الکتریکی ماشین لباسشویی شما را تحمل کند و از سیم کشی مناسب اطمینان حاصل کنید. یا از تبدیل فشار قوی استفاده کنید یا در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای تبدیل کابل دنبال کنید: 1:منبع تغذیه ماشین لباسشویی را قطع کنید. 2:کابل را به طول دلخواه برش دهید و به اندازه کافی اضافه کنید تا به دو شاخه مورد نیاز خود برسید. 3:حدود یک اینچ از عایق بیرونی را از دو سر کابل جدا کنید تا سه سیم مجزا نمایان شود. 4:سیم خنثی را مشخص کنید که معمولاً به رنگ سفید یا آبی روشن است و گاهی اوقات آجدار است یا نوار پهن تری دارد. این سیم باید به ترمینال نقره ای هر دوشاخه متصل شود. 5:سیم زنده را که معمولاً قهوه ای رنگ است شناسایی کنید و آن را به ترمینال برنجی هر دوشاخه وصل کنید. 6:سیم ارت که معمولا سبز/زرد است باید به ترمینال سبز/زرد هر دوشاخه متصل شود. 7:هر سیم را محکم به ترمینال مربوطه خود بپیچید. 8:هر اتصال را با پیچیدن نوار الکتریکی به دور سیم و ترمینال عایق بندی کنید. 9:در نهایت، کابل را دوباره به ماشین لباسشویی وصل کنید و برق را دوباره روشن کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید، توصیه می شود برای اطمینان از ایمن بودن سیم کشی و مطابقت با کدهای برق محلی، از یک برقکار حرفه ای کمک بگیرید.

    زارعی 15 اسفند 1402

    سلام خسته نباشید من جاروبرقی فیلیپس دارم و باید بهش مبدل ۳ به ۲ وصل بشه دو ساله که از این مبدل استفاده میکنم مشکلی نداشته تا امشب که داشتم جارو میزدم یهو یه صدای جیر جیر اومد و جارو خاموش شد. و وقتی بررسی کردم دیدم تومن مبدل از سه شاخه جاروبرقی جدا نمیشه و یک سمت از مبدل ترک خورده ولی چسبیده به سه شاخه حالا چطور جداش کنم؟ تا با یه مبدل دیگه امتحان کنم که یوقت به جاروبرقی آسیب نرسیده باشه؟

      آی پی امداد 16 اسفند 1402

      درود، سیم را از سر مبدل کامل جدا کرده و یک دوشاخه به آن متصل کنید. همچنین بهتر است از مبدل استفاده نکنید.

    Faezeh 18 فروردین 1403

    سلام وقتتون بخیر ماشین ظرفشویی دوو دارم از تبدیل ۳به۲ استفاده میکنم دوبار تاحالا تبدیل آب شده هر دو تبدیل آب شده یه مدل بوده دلیلش چیه؟

      آی پی امداد 19 فروردین 1403

      درود، به هیچ وجه نباید برای ظرفشویی از تبدیل استفاده شود زیرا آمپر برق بالایی دارد. باید تبدیل را جدا کرده و آن را به دوشاخه برق معمولی تبدیل نمایید.

پاسخ شما
پاسخ خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد