logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

معرفی فر بخار

معرفی فر بخار
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله معرفی فر بخار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

طی سال های گذشته با تولید و معرفی فر بخار، استفاده از این محصول در میان مصرف کنندگان بسیار افزایش یافته است. به طور کلی غذاهای بخار پز شده تمامی ویتامین‌ها را حفظ کرده و بسیار مفید هستند. از همین جهت طرفداران غذاهای بخارپز شده در حال افزایش می باشند. با پیشرفت صنعت فرهای بخارپزی ساخته شده‌اند که برخورداری از بهترین امکانات و ویژگی‌های فر بخار پز برای پخت غذاها موحب کسب رضایت بالایی از مشتریان شده است. برای آشنایی با فرهای بخار و شناخت فر بخارپز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه پخت غذا با فر بخارپز، بررسی مزایا و معایب فر بخار و تمام آنچه باید درباره‌ی فر بخارپز بدانید، بپردازیم. با آی پی امداد همراه باشید.

کاربران گرامی چنانچه تجربه یا نظر به خصوصی در مورد فر بخار دارید، می توانید با به اشتراک گذاشتن نظر خود در بخش دیدگاه ها در انتهای همین مقاله به گفتمان با متخصصین مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

فر بخارپز چیست؟

در معرفی فر بخار می توان گفت که این دستگاه یکی از جدیدترین انواع تجهیزات آشپزخانه که با استفاده از بخار آب اقدام به پخت مواد غذایی مختلف می نماید.

  • فرهای بخار پز از بخار داغ برای پخته شدن غذاها به روشی کاملا سالم استفاده می‌کنند.
  • در فرهای بخار پز یک مخزن تعبیه شده که آب را در داخل آن می‌ریزند. سپس آب داغ شده و بخار در داخل فر به صورت همرفتی پخش می‌شود که این امر سبب بهتر پخته شدن غذا می‌شود.
  • بخار حاصل از فر بخار پز می تواند به پخت بهتر انواع مواد غذایی خام و غذاهایی ظریف که به راحتی خشک شده یا می سوزند، کمک نماید.

فر بخارپز چیست

بررسی قابلیت ها و ویژگی های فر بخار پز

فر بخارپز در محیط آشپزخانه فضای بسیار کمی را اشغال می کند و از ظرفیت پخت بالایی نیز برخوردار می باشد. در این دستگاه ها حرارت و دما به صورت کاملا یکسان پخش می گردد. در نتیجه در تمامی طبقات فر، غذا به صورت همزمان آماده می شود.

  • این دستگاه نیز مانند سایر تجهیزات و لوازم آشپزخانه در دو نوع برقی و گازی و فر بخار پز دوکاره وجود دارد.
  • مدل گازی این دستگاه با استفاده از گاز شهری کار کرده و به گاز فشار قوی نیازی ندارد.
  • همچنین نحوه پخت غذا با فر بخار پز بدون روغن و چربی خواهد بود.
  • فرهای بخارپز به جای استفاده از آب داغ، از بخار آن جهت پخت غذا استفاده می کنند که این قابلیت فر بخارپز در زمینه آشپزی خانگی استفاده یک سطح جدید به حساب می آید.
  • بیشتر مدل های فر بخار، آب را از طریق یک مخزن کوچک درون دیگ داخلی ریخته و آن را تا 100 درجه سانتی گراد گرم می کنند.
  • سپس بخار در داخل فر آغاز شده و بالا بودن دمای بخار آب به پخت غذا کمک خواهد کرد.
  • از دیگر ویژگی های فر بخار پز می توان به این اشاره نمود که در این دستگاه پخت غذا بسیار سریع تر است.
  • همچنین نیازی به پر کردن مجدد مخزن پس از هر بار استفاده نیست.
  • البته فرهای بخارپز به نصب خاصی نیاز ندارند و برخی مدل های مجلل آنها مستقیما به لوله آب متصل می شوند.

فر بخار چه ویژگی هایی دارد؟

کانوکشن در فر بخار پز چگونه کار می‌کند؟

در زمینه معرفی انواع فر بخار می توان به یکی از بهترین انواع این دستگاه از نظر مصرف کنندگان یعنی فر کانوکشن‌ اشاره کرد. نحوه استفاده از فر اجاق گاز این مدل بسیار ساده است. برخلاف فرهای معمولی، فر کانوکشن دارای یک فن و سیستم تهویه در فر است که جریان هوای داغ داخل محفظه را برای بهتر پخته شدن غذا به صورت یکنواخت پخش می‌کند. بعضی از فرها دارای کانوکشن سرعتی می‌باشند که باعث می‌شود غذا سریع‌ تر آماده شود. این ویژگی باعث کسانی که وقت زیادی ندارند سریعا غذای خود را به خوبی در زمانی کوتاه بپزند. از جمله قابلیت های فر بخارپز کانوکشن‌ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخت سریع و سالم مواد غذایی
  • پخت کامل و یکسان
  • قابلیت برشته کردن
  • امکان پخت پیتزا در فر
  • صرفه جویی قابل ملاحظه در مصرف برق

کانوکشن در فر بخار پز

بررسی مزایا و معایب فر بخار

پیش از اینکه اقدام به خرید فر بخار نمایید، لازم است با ویژگی ها و مزایا و معایب این دستگاه آشنا شوید. در ادامه به بررسی هریک از نقاط ضعف و قوت این محصول خواهیم پرداخت.

مزایا معایب
حفظ رطوبت، مواد معدنی و ویتامین‌ مواد غذایی طولانی‌ بودن زمان پخت
سالم‌ تر پخته شدن غذا نیاز به دمای بالاتر برای پخت
عدم استفاده یا استفاده از روغن کم محدودیت دمای دستگاه
حفظ ارزش مواد غذایی عدم امکان برشته شدن غذا

در ادامه این بخش از مقاله معرفی فر بخار به شرح مزایا و معایب فر بخارپز خواهیم پرداخت:

  • فرهای بخار پز باعث می شوند مواد غذایی رطوبت، مواد معدنی ویتامین‌های خود را بهتر حفظ کنند و از طرفی دیگر از آنجا که از روغن استفاده نمی‌کنید، غذا سالم‌تر بوده و نیازی نیست نگران سلامتی خود باشید.
  • اگر از غذاهایی که هنگام سرخ شدن مانند مرغ خشک می‌شوند، لذت نمی‌برید، با پخت آنها در فرهای بخار پز دیگر نیازی نیست نگران خشک شدن غذاهای خود باشید.
  • یکی از بهترین مزایای فرهای بخار پز استفاده نکردن و یا نیاز خیلی کم از روغن است. این روش باعث سالم ماندن غذا و ارتقاع سلامتی ما می‌شود.
  • یکی از مشکلات رایج و قابل حل در فر بخار پز طولانی‌تر شدن زمان پخت غذاهایی می باشد که ممکن است به دمای بیشتری برای پخت نیاز داشته باشند، البته شما می‌توانید با کمک کانوکشن و هوای داغ همرفتی این مشکل را به راحتی رفع نمایید.
  • همچنین ممکن است با گذشت زمان قطعات این دستگاه که در تماس مستقیم با بخار هستند، دچار پوسیدگی شوند و نیاز به تعویض داشته باشند.

تفاوت فر بخارپز با فر معمولی

برای اینکه بتوانید تصمیم بهتری برای پخت انواع مواد غذایی در فر معمولی یا بخارپز نمایید، لازم است تفاوت فر بخارپز و فر معمولی را بدانید. از این رو برای افزایش آگاهی شما در این بخش به مقایسه این دو فر خواهیم پرداخت.

فر بخار فر معمولی
رطوبت درون مواد غذایی را از بین نمی برد. امکان از بین رفتن رطوبت غذا در زمان پخت یا گرم کردن وجود دارد.
انواع مواد غذایی را به طور کامل می پزد. امکان پخته شدن مواد غذایی وجود ندارد.
امکان برشته کردن غذا وجود ندارد. مواد غذایی را به خوبی برشته می کند.
پخت مواد غذایی در زمان طولانی تری انجام می شود. مدت زمان کمتری برای پخت غذا صرف می گردد.
مواد غذایی با روغن کم یا بدون روغن آماده می شود. روغن بیشتری برای پخت مواد غذایی استفاده می شود.
گرم کردن غذا با بخار ارزش غذایی را حفظ می‌ کند. ارزش مواد غذایی به مقدار زیادی از بین خواهد رفت.
دارای تنوع مدل کمتری در بازار می باشد. از تنوع بالایی در طرح و مدل برخوردار است.

نحوه پخت غذا با فر بخارپز

در زمینه نحوه استفاده از فر بخار پز شما می توانید برای پخت غذاهایی که ظریف هستند و ممکن است به راحتی بسوزند، آنها را در فر بخار پز درست کنید، بدون آنکه از سوختن غذای خود نگران باشید.

  • پخار ایجاد شده در فر بخار پز به طور کامل غذا را احاطه می‌کند و با حرارتی که بخار دارد باعث بخته شدن غذا می‌شود.
  • طرز  پخت فر بخار نیز ساده بوده و با گذاشتن هریک از انواع مواد غذایی درون دستگاه شاهد پخته شدن آن با کیفیت مناسب خواهید بود.
  • با انجام این کار حرارت بخار، به طور کامل غذای شما را احاطه کرده و باعث می‌ شود مواد غذایی به خوبی پخته و مغز پخت شوند.

نحوه پختن غذا با استفاده از فر بخارپز

آشنایی با فر بخار پز دوکاره

فر بخار پز دوکاره همان فر بخار پز مجهز به کانوکشن است که با تکنولوژی فوق العاده باعث پخته شدن غذا به صورت یک دست می شود. فر بخار پزهای دوکار نسبت به سایر فر بخار پزها طرفداران بیشتری دارند. زیرا با این نوع بخار پز می‌توان غذاهای متنوع‌تر و خوشمزه‌تری آماده کرد. همچنین شما با فر بخار پز دو کاره می توانید به گونه‌ای غذاهای خود را بپزید که علاوه بر پخته شدن بخش داخلی غذا بیرون آن ترد باشد. این قابلیت درست مانند شیرینی‌های پفکی تر و خوشمزه می باشد. عیب یابی فر بخار نیز آسان و ساده تر از سایر مدل ها می باشد.

دستگاه فر بخار دو کاره

فر بخار بخریم یا فر معمولی؟

حال ممکن است با مطالعه مطالب بالا برای شما این پرسش ایجاد شود که فر بخارپز بهتر است یا فر معمولی و باید کدامیک از این دو دستگاه را برای پخت مواد غذایی خود خریداری نمایید. برای اینکه بتوانید پاسخ مناسبی برای این پرسش خود پیدا کنید، در ادامه نکاتی را ذکر کرده ایم:

  • اگر می خواهید مواد غذایی خود را سالم تر بپزید و یا اینکه ارزش غذای شما حفظ شود، بهترین انتخاب می تواند خرید فر بخار باشد.
  • اگر نمی خواهید غذای شما به هنگام گرم شدن خشک شود و یا اینکه به دنبال طبخ مواد غذایی سالم هستید، بهتر است فر بخارپز بخرید.
  • از آنجایی که فرهای بخار می توانند با حداقل میزان روغن غذا را طبخ کنند، برای پخت سبزیجات، گوشت، مرغ، ماهی و … کاملا مناسب می باشد.
  • چنانچه به دنبال برشته شدن و یا سرخ شدن مواد غذایی خود در فر هستید، فر بخار برای شما انتخاب مناسبی نبوده و بهتر است فر معمولی خریداری کنید.

نتیجه گیری از مقاله معرفی فر بخار

در این مقاله توانستید به طور کامل با فر بخارپز و امکانات این دستگاه آشنا شوید. همچنین ویژگی های فر بخار پز و نحوه پخت غذا در فر بخار پز را برای شما توضیح دادیم تا در صورت خرید فر بخار بتوانید بدون بروز هیچگونه مشکل با دستگاه خود کار نمایید. اما چنانچه قصد دارید اقدام به خرید فر برای آشپزخانه خود نمایید، باید بدانید که انتخاب فر معمولی یا فر بخار پز تنها به سلیقه شما بستگی دارد. چنانچه اهمیت زیادی به سلامت خود می دهید و به دنبال استفاده از غذاهایی با ارزش بالا هستید، مطمنئنا خرید فر بخار پز می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد