logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی

علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات رایج برای بسیاری از بانوان خانه‌دار هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، باقی ماندن پودر روی لباس پس از شستشو است. به اینصورت زمانی که انتظار دارید لباس‌های تمیز و بی‌عیب را تحویل بگیرید، با لکه‌های پودر روی آن‌ها روبرو می‌شوید. این لکه‌ها روی لباس‌های تیره به صورت رسوب‌های سفید و روی لباس‌های روشن به شکل رسوب‌های آبی یا سبز نمایان می‌شوند. در این مقاله از آی پی امداد به 13 علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی می‌پردازیم و راه‌حل‌های مناسبی برای رفع آن‌ها را ارائه می‌دهیم. اگر همچنان بعد از خواندن این مطلب در رابطه با مشکل حل نشدن پودر در لباسشویی و باقی ماندن آن روی لباس ها سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما راه‌حل‌های کارآمد را به شما ارائه دهند.

13 علت ماندن پودر روی لباس در لباسشویی + راه‌حل

احتمالا تاکنون برای شما نیز پیش آمده باشد که پس از بیرون آوردن لباس‌ها از ماشین لباسشویی، با لکه‌های سفیدی روی آن‌ها مواجه شوید. علت این سفیدک‌ها تنها پودر لباسشویی نیست و عوامل دیگری نیز می‌توانند در ایجاد آن‌ها نقش داشته باشند. از مهم‌ترین دلایل بروز باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. وجود جرم و کثیفی در لباسشویی
  2. بالا بودن سختی آب
  3. خرابی شیر آب در جاپودری
  4. استفاده از پودر نامرغوب
  5. آسیب دیدن یقه‌شور لباس‌ها
  6. خرابی موتور
  7. ریختن پودر در جای اشتباه
  8. ریختن لباس بیش‌از‌حد ظرفیت
  9. پایین بودن فشار آب
  10. پر بودن بیش‌از‌اندازه جاپودری
  11. پایین بودن دمای آب
  12. ریختن پودر داخل دیگ و مخزن
  13. خرابی پمپ تخلیه

13 علت ماندن پودر روی لباس در لباسشویی + راه‌حل

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از دلایل باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی و ارائه راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم.

1. وجود جرم و کثیفی در  لباسشویی

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین عللی که باعث می‌شود پودر لباسشویی روی لباس‌های‌تان باقی بماند، وجود جرم و کثیفی‌های انباشته‌شده در ماشین لباسشویی است. بسیاری از آلودگی‌ها و بقایای اجسام کوچک، مانند دستمال کاغذی در قسمت‌های داخلی ماشین لباسشویی باقی می‌مانند و در شستشوهای بعدی به لباس‌های تمیز می‌چسبند.

راه‌حل:

  • ماشین لباسشویی نیاز به جرم‌گیری ماهیانه دارد تا از تجمع آلودگی‌ها جلوگیری شود.
  • اگر مشاهده کردید که مقداری جرم شبیه به پودر روی لباس‌ها باقی می‌ماند، بهتر است به جرم گیری ماشین لباسشویی بپردازید.
  • در صورتی که تاکنون این کار را انجام نداده‌اید، برای تمیز کردن کامل دستگاه به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت و باید طی یک دوره 3 تا 4 ماهه به‌صورت منظم به از بین بردن کامل جرم و کثیفی‌ها بپردازید.

2. بالا بودن سختی آب

آب سخت حاوی مقادیر بالایی از املاح معدنی مانند کلسیم و منیزیم است که می‌تواند با پودر شوینده واکنش داده و موجب باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی شود. این رسوبات باعث سفتی و خشکی لباس‌ها می‌شوند و به ظاهر لباس‌ها آسیب می‌زنند.

راه‌حل:

  • اگر آب منطقه شما سخت است و میزان بالایی از مواد‌ معدنی دارد، برای جلوگیری از خشکی و رسوبات روی لباس‌ها، می‌توانید مقدار پودر لباسشویی را تا 30 درصد افزایش دهید.
  • همچنین، استفاده از آب با دمای بالاتر می‌تواند به حل شدن بهتر پودر لباسشویی کمک کند.
  • بنابراین، در صورت استفاده از آب سخت، تنظیم دمای ماشین لباسشویی به دمای بالاتر می‌تواند مشکل را کاهش دهد و لباس‌های تمیزتر و نرم‌تری تحویل بگیرید.

3. خرابی شیر آب در جاپودری

در ماشین لباسشویی‌های تمام اتوماتیک، مواد شوینده ابتدا در جاپودری مخصوص ریخته می‌شوند و سپس از طریق شیر آب برقی به دیگ منتقل می‌گردند. اگر این انتقال با فشار و سرعت کافی انجام نشود، تمام مواد شوینده به موقع به دیگ نمی‌رسند. این مشکل می‌تواند باعث شود که برخی از شوینده‌ها در مراحل پایانی شستشو یا حتی آبکشی به دیگ برسند و به طور کامل حل نشوند که در نهایت علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی خواهد بود.

خرابی شیر آب در جاپودری

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل، ابتدا فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کافی است.
  • همچنین، شیر آب برقی و مسیرهای انتقال مواد شوینده را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • در صورت نیاز، تمیز کردن جاپودری و شیر برقی نیز می‌تواند به بهبود جریان آب و انتقال به موقع مواد شوینده کمک کند. با این اقدامات، می‌توانید از بروز مشکل جلوگیری کنید.

4. استفاده از پودر لباسشویی نامرغوب

شاید تصور کنید که کیفیت شوینده‌ها تاثیر چندانی بر نتیجه شستشو ندارد و به همین دلیل به دنبال پودرهای لباسشویی ارزان‌ باشید. اما باید بدانید که پودرهای نامرغوب نه تنها کیفیت شستشو را کاهش می‌دهند و باعث باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی می‌شوند، بلکه عمر ماشین لباسشویی و لباس‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

راه‌حل:

  • برای بهبود کیفیت شستشو و جلوگیری از باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی، توصیه می‌شود از پودرهای لباسشویی با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • همچنین، استفاده از برنامه‌های شستشوی بلندمدت و شستشو با آب گرم یا ولرم می‌تواند به حل شدن کامل پودر کمک کند.
  • این روش‌ها به شوینده زمان کافی برای حل شدن و عملکرد بهتر را می‌دهند، در نتیجه لباس‌ها تمیزتر و بدون پودر باقی می‌مانند.

5. آسیب دیدن یقه‌شور لباس‌ها

یقه‌شور قسمتی پلاستیکی در آبکش ماشین لباسشویی است که وظیفه آن کمک به آبکشی کامل لباس‌ها است. خرابی این قسمت می‌تواند باعث آبکشی ناکامل و باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، می‌توانید با تکنسین‌های متخصص آی پی امداد تماس بگیرید و مشکل را اعلام کنید.
  • آن‌ها می‌توانند یقه‌شور را بررسی کرده و در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض کنند تا عملکرد ماشین لباسشویی بهبود یابد و لباس‌ها به طور کامل آبکشی شوند.

6. خرابی موتور ماشین لباسشویی

یکی از دلایل باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی می‌تواند عملکرد ناقص و خرابی موتور ماشین لباسشویی باشد. موتور مسئول شستشو، آبکشی، خشک کردن و چرخاندن دیگ به صورت استاندارد است. خرابی موتور می‌تواند منجر به حل نشدن کامل پودر و آبکشی ناقص شود.

خرابی موتور ماشین لباسشویی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، بهتر است با تعمیرکار متخصص آی پی امداد تماس بگیرید.
  • تعمیرکار آی پی امداد می‌تواند موتور را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کند تا عملکرد ماشین لباسشویی به حالت استاندارد بازگردد و پودر به طور کامل حل و آبکشی شود.

7. ریختن پودر لباسشویی در جای اشتباه

جاپودری ماشین لباسشویی‌های اتوماتیک دارای سه بخش است: یکی برای شستشوهای سریع، یکی برای شستشوهای طولانی مدت و بخشی برای نرم‌کننده. اگر پودر لباسشویی به‌جای بخش شستشو در قسمت نرم‌کننده ریخته شود، در دور آخر آبکشی به لباس‌ها اضافه شده و زمان کافی برای حل شدن نخواهد داشت، در نتیجه علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی خواهد بود.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل، باید مطمئن شوید که پودر لباسشویی را در بخش صحیح جاپودری ریخته‌اید.
  • دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی را به دقت مطالعه کنید و پودر را در قسمت مناسب قرار دهید تا از اضافه شدن آن در دور آخر آبکشی و باقی ماندن پودر جلوگیری شود.

8. ریختن لباس در لباسشویی بیش‌از‌حد ظرفیت

وارد کردن لباس‌ها به ماشین لباسشویی بیش از ظرفیت آن می‌تواند باعث شود که پودر لباسشویی در لابه‌لای لباس‌ها باقی بماند و به طور کامل حل نشود. لباسشویی‌های خانگی معمولا ظرفیت‌های 5، 7 یا 8 کیلویی دارند؛ بنابراین ریختن لباس بیش‌ از‌ حد ظرفیت و حجم دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند این مشکل را ایجاد کند.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود که لباس‌ها را براساس حجم دیگ و ظرفیت ماشین لباسشویی خود ریخته و به آن اضافه کنید.
  • این اقدام باعث می‌شود فرآیند شستشو به صورت کامل انجام شود و پودر لباسشویی به طور کامل حل شود.
  • با رعایت این نکته، می‌توانید از باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی جلوگیری کنید.

9. پایین بودن فشار آب

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود پودر لباسشویی حل نشود و در مخزن جاپودری باقی بماند، پایین بودن فشار آب است. فشار کافی آب ورودی ماشین لباسشویی برای حل شدن کامل پودر ضروری است.

پایین بودن فشار آب

راه‌حل:

  • ابتدا فشار آب ورودی به ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر فشار آب پایین است، می‌توانید از پمپ آب یا سیستم تقویت‌کننده فشار آب استفاده کنید.
  • وضعیت شلنگ آب ورودی را نیز بررسی کنید. اگر شلنگ شکسته یا تا خورده است، می‌تواند عبور آب را مسدود کند و فشار آب کاهش یابد. در صورت نیاز، شلنگ آب را تعویض کنید.
  • از ماشین لباسشویی در ساعاتی استفاده کنید که فشار آب بیشتری وجود دارد.

10. پر بودن بیش‌از‌اندازه جاپودری

دیگر علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی، پر کردن بیش‌ از‌ اندازه جاپودری است. هر جاپودری فضای استانداردی برای ریختن پودر دارد. این مقدار بیشترین حجم پودر لازم برای شستشوی لباس‌ها را تعیین می‌کند.

راه‌حل:

  • هنگام پر کردن جاپودری، حتما به مقدار مشخص شده برای پودر دقت کنید و بیش از این مقدار پودر به داخل آن اضافه نکنید. این کار باعث می‌شود تا پودر به درستی حل شود و روی لباس‌ها نماند.
  • قبل از هر شستشو، می‌توانید مقدار پودر مورد نیاز برای لباس‌های خود را بررسی کنید و به تعداد لباس‌ها و وزن آن‌ها، مقدار مناسبی از پودر را به جاپودری اضافه کنید.

11. پایین بودن دمای آب لباسشویی

یکی از اصلی ترین علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی، پایین بودن دمای آب است. در هر یک از برنامه‌های شستشو، دمای آب باید به حد استانداردی افزایش یابد تا پودر در آن حل شده و لباس‌ها به طور کامل تمیز شوند.

پایین بودن دمای آب لباسشویی

راه‌حل:

  • ابتدا می‌توانید المنت و سنسور حرارتی دستگاه را بررسی کنید تا مشکلات فنی مرتبط با آن‌ها را شناسایی کنید.
  • خرابی یا عدم کارکرد صحیح المنت یا سنسور حرارتی می‌تواند باعث برخی از مشکلات مربوط به دمای آب شود.
  • اطمینان حاصل کنید که برنامه شستشوی انتخابی، دمای آب را به حد استانداردی افزایش می‌دهد. استفاده از برنامه شستشوی مناسب با دمای آب مناسب، می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

12. ریختن پودر داخل دیگ و مخزن لباسشویی

یکی از اشتباهات شایعی که برخی از افراد در هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب می‌شوند، ریختن مستقیم پودر لباسشویی روی لباس‌ها است. وقتی پودر مستقیم روی لباس‌ها ریخته شود، احتمال حل نشدن کامل پودر در زمان شستشو بالا می‌رود و باعث ایجاد لکه‌های سفید یا رسوب‌های ناخواسته روی لباس‌ها می‌شود.

راه‌حل:

  • پودر لباسشویی باید به صورت مناسب در جاپودری مخصوص ماشین لباسشویی قرار گیرد. این جاپودری در مرحله آبگیری پودر را به مخزن می‌فرستد تا به طور کامل حل شود.
  • پودر لباسشویی را قبل از قرار دادن لباس‌ها در دستگاه، به جاپودری اضافه کنید. این کار باعث می‌شود پودر در مراحل اولیه شستشو به طور کامل حل شود و به لباس‌ها متصل نشود.

13.  تجمع رسوب یا خرابی پمپ تخلیه

وقتی آب به طور آهسته از ماشین لباسشویی خارج می‌شود، احتمال ماندن پرزها، پودر لباسشویی حل نشده و حتی خاک روی لباس‌ها وجود دارد. یکی از دلایل خارج شدن آب از لباسشویی به طور آهسته، خراب شدن پمپ تخلیه است. پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی مسئول ایجاد فشار کافی برای خروج آب و محیط مناسب برای چرخش لباس‌ها در آب است.

تجمع رسوب یا خرابی پمپ تخلیه لباسشویی

راه‌حل:

  • ابتدا باید فیلتر پمپ آب را بررسی کنید. این فیلتر می‌تواند به دلیل رسوباتی مانند پرزهای لباس‌ها یا مواد دیگری که مانع گردش آب می‌شوند، مسدود شده باشد. با تمیز کردن فیلتر تخلیه لباسشویی، می‌توانید از باقی ماندن پودر جلوگیری کنید.
  • اگر پس از تمیز کردن فیلتر مشکل حل نشد و خروج آب همچنان کند است، احتمالا پمپ خراب است. برای این کار باید آن را بررسی و در صورت نیاز اقدام به تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود نمایید.
  • این کار نیازمند داشتن تخصص در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی است. بنابراین بهتر است از کمک تکنسین‌های متخصص آی پی امداد استفاده کنید.

راهکارهای برای جلوگیری از حل نشدن پودر در لباسشویی

برای جلوگیری از ایجاد مشکل باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • انتخاب مواد‌شوینده باکیفیت و مناسب، می‌تواند کمک کند تا پودر به طور کامل در آب حل شود و لباس‌ها به‌ طور کامل شسته شوند.
  • پودر را فقط در جاپودری ماشین لباسشویی قرار دهید و آن را به‌ هیچ‌وجه در دیگ ماشین نریزید.
  • توجه به مقدار مناسب پودر و اجتناب از ریختن مقدار زیادی از آن در جاپودری، کمک می‌کند تا پودر به‌ طور کامل حل شود.
  • بررسی ظرفیت ماشین لباسشویی و وارد کردن لباس‌ها به‌ صورت مناسب و بدون اضافه کردن بیش‌ازحد به آن، می‌تواند به حل مشکل باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی کمک کند.
  • تنظیم دمای آب به‌ صورتی که بتواند پودر را به‌طور کامل حل کند.
  • نظافت و تمیزی منظم جاپودری می‌تواند از رسوبات و ذراتی که ممکن است باعث مشکلات شوینده در آب شوند، جلوگیری کند.
  • از ریختن پودر در جاپودری‌هایی که خیس هستند خودداری کنید؛ زیرا این کار می‌تواند منجر به چسبیدن پودر به‌ صورت رسوب‌هایی شود که حل نمی‌شوند.
  • در صورت لزوم، از مایع شوینده به‌جای پودر استفاده کنید؛ زیرا ممکن است مشکلات باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی را رفع کند.

راهکارهای برای جلوگیری از حل نشدن پودر در لباسشویی

جهت رفع مشکل ماندن پودر روی لباس در لباسشویی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد به بررسی شایع‌ترین علت باقی ماندن پودر روی لباس در لباسشویی پرداختیم و برای هر یک از آن‌ها راه‌حلی مناسب ارائه کردیم. با رعایت نکات نگهداری و انجام تعمیرات به موقع، می‌توانید از عملکرد بهینه و طولانی مدت ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. در صورتی که با وجود تمامی اقدامات لازم، مشکل همچنان باقی بود، توصیه می‌شود از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با تکنسین‌های مجرب آی پی امداد تماس بگیرید. با اطمینان کامل برای دریافت خدمات تخصصی و مشاوره در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی، می‌توانید به آی پی امداد مراجعه کنید. آی پی امداد تیمی متشکل از متخصصان فنی است که توانایی تعمیر مشکلات مختلف ماشین لباسشویی را دارند.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست