logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی

علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی
علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی چیست؟ در سال های اخیر با گسترش زندگی ماشینی جارو زدن منزل با دست کاری سخت و وقت گیر است. گاهی جاروشارژی شما روشن می شود و در ظاهر هیج مشکلی برای کارکرد صحیح آن وجود ندارد، اما مثل همیشه کار نمی کند و برس سر جارو به درستی نمیچرخد، اگر شما نیز با این مشکلاتی در کارکرد غلطک جاروشارژی مواجه هستید و برای تعمیر غلطک جاروشارژی در صورت نچرخیدن آن نیاز به راهنمایی دارید. پس با آی پی امداد همراه باشید تا در ادامه به بررسی علت نچرخیدن غلطک جاروشارژی بپردازیم و راهکارهای آن را توضیح دهیم.

کاربران گرامی چنانچه نظر یا تجربه به خصوصی در مورد نچرخیدن غلطک جاروشارژی دارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

نحوه کارکرد غلطک جارو شارژی

جاروشارژی از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه خاصی را در مکش توسط جاروشارژی برعهده دارند. اما یکی از قسمت های مهم جاروشارژی غلتک یا همان برس سر دهانه جارو شارژی می باشد که در جمع آوری ذرات و گرد و غبار نقش اساسی دارد. در ادامه به بررسی نحوه کارکرد غلطک جاروشارژی میپردازیم:

  • با توجه به نوع اندازه ومدل جارو شارژی برسی که در سر آن تعبیه شده است، متفاوت است. این برس می تواند به شکل خطی و یا در برخی مدل های جاروشارژی هوشمند دایره ای نیز باشد.
  • نحوه کارکرد برس جارو شارژی پس از روشن شدن جارو شارژی بدین صورت است که با چرخیدن روی سطح فرش و یا دیگر سطوح وظیفه جمع آوری مو، گرد و خاک و سایر زباله های ریز را بر عهده دارد.

علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی

شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که جاروشارژی شما در حین کار به خوبی عمل نکرده و برس جاروشارژی به خوبی نمیچرخد. در این شرایط میتوانید به بررسی دلایل نچرخیدن غلطک جاروشارژی که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم بپردازید:

  • یکی از رایج ترین علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی می شود، تمیز نکردن برس آن برای مدت طولانی است.
  • با توجه به سر و کار داشتن برس با سطوح و جمع آوری گرد و غبار و … در صورتی که پس از چند بار استفاده اقدام به تمیز کردن برس جاروشارژی نکنید پس از مدتی متوجه نچرخیدن غلتک جاروشارژی می شوید.
  • گاهی گیر کردن اجسامی مانند لنگه جوراب یا یک تکه پارچه کوچک موجب نچرخیدن غلطک جاروشارژی می شود.
  • جمع شدن مو دوره برس جاروشارژی نیز از دیگر عواملی است که سبب نچرخیدن غلطک جاروشارژی می گردد.
  • اما گاهی تمامی موارد نگه داری در مورد غلطک جاروشارژی را به درستی انجام می دهیم، اما باز غلطک جارو ما چرخش مناسب برای تمیز کردن سطوح را ندارد.
  • ممکن است در این شرایط غلطک جاروشارژی شما به دنبال گیر کردن یکی تکه کوچک از یک جسم خارجی قفل کرده باشد.
  • یعنی با اینکه هیچ مشکلی برای چرخش آن وجود نداشته باشد، اما باز هم شروع به چرخش نمیکند، میتوانید برای برطرف کردن این مشکل جاروشارژی را خاموش کرده یکبار غلطک را در آورده اطراف محل قرار گیری آن را تمیز کرده و سپس در جای خود قرار دهید.
  • اگر با انجام این کار نیز مشکل نچرخیدن غلطک جاروشارژی شما برطرف نشد، بهتر است برای رفع این مشکل این کا را به یک تعمیرگاه جاروشارژی بسپارید.

نحوه تعمیر برس جاروشارژی در صورت نچرخیدن

نچرخیدن برس سر جاروشارژی باعث می شود که جارو شما نتواند اجسامی مانند مو و یا سایر موارد چسبیده به سطوح را به خوبی جمع آوری کند. اما گاهی با انجام برخی اقدامات در جهت تعمیر غلطک جاروشارژی در صورت نچرخیدن در محل خود می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. همچنین باعث افزایش کارایی جاروشارژی خود شوید که در ادامه برخی از این اقدامات را برای شما توضیح می دهیم:

  • با کمک یک وسیله مانند چنگال اقدام به تمیز کردن و برداشت موهای چسبیده به غلطک جاروشارژی خود نمایید.
  • سعی کنید در صورت مشاهده مواردی مانند دسته مو یا لنگه جوراب ابتدا آنها را برداشته و سپس برای تمیز کردن آن سطح با جاروشارژی اقدام نمایید تا از گیر کردن آنها دور غلطک جاروبرقی جلوگیری نمایید.
  • تجمع بیش از حد گرد و غبار دور غلطک باعث عدم چرخش صحیح آن می شود.
  • برای برطرف کردن این مشکل می توانید به صورت دوره ای غلطک را از جاروشارژی جدا کرده، شستشو داده و پس از خشک شدن مجددا آن را به جاروشارژیتان متصل نمایید.
  • اگر با انجام موارد فوق مشکل دستگاه شما حل نشد، برای رفع این مشکل باید با یک نمایندگی تعمیر جارو شارژی تماس حاصل نمایید.

چرا غلطک برس جاروشارژی نمیچرخد

نتیجه گیری از علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی

در این مقاله به صورت مفصل به بررسی علل نچرخیدن غلطک جاروشارژی پرداختیم. در صورتی که با مطالعه این مقاله نتوانستید به پرسش های خود پاسخ دهید به شما توصیه می کنیم تا در این بخش با ما همراه باشید.

با توجه به مقایسه هزینه های خرید و تعمیر یک وسیله مانند جاروشارژی به این نتیجه می رسیم که نگهداری از جاروشارژی و استفاده از آن طبق یک الگوی مناسب در افزایش طول عمر دستگاه و بهبود کارایی آن نقش اساسی را ایفا می کند. شما نیز می توانید در قدم اول طبق توضیحات بالا در جهت نگهداری صحیح و اقدامات پیشگیرانه از بروز عواملی در جهت نچرخیدن غلطک جاروشارژی خود اقدام نمایید.

4 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سمیه کریمی 26 دی 1402

    سلام خسته نباشید. من یه جاروشارژی بلک اند دکر مدل۴۲۰ دارم که غلتک گردان وقتی روی فرش قرار میگیره، نمی‌چرخه و چراغ شروع به چشمک زدن میکنه. علت چی میتونه باشه‌؟ تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 26 دی 1402

      درود، کثیف شدن فرچه و موتور دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • سعید جلیلی پور 16 مهر 1402

    برس آبی رنگ ابتدای جارو شارژی یک دور می چرخد و دیگر نمی چرخد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 مهر 1402

      درود، برای تعمیر برس جاروشارژی خود با شماره 02158941 تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد