logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی جهت خرید قطعات لوازم خانگی با شماره های زیر تماس حاصل نمایید 021-88986350 0933-3336936

بررسی اجزای جاروشارژی

بررسی اجزای جاروشارژی
بررسی اجزای جاروشارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله بررسی اجزای جاروشارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

راه اندازی و بررسی اجزای جاروشارژی جارو شارژی برای بسیاری از نوعروسان و سایر افرادی که به تازگی آن را خریداری کرده اند، شاید پیچیدگی هایی داشته باشد که آشنایی با قطعات جاروشارژی می تواند تا حدی به توانایی استفاده شما از این دستگاه کمک شایانی کند. اجزای مختلف جاروشارژی با کنار یکدیگر قرار گرفتن کلیت عملکرد این دستگاه را برای ما تعریف می کنند و هر کدام از این اجزا با پیروی از یک قاعده مشخص در پیشبرد وظیفه جاروشارژی به بهترین نحو نقش اساسی دارند. شاید برای شما نیز بررسی عملکرد و نقش هر کدام از قطعات جارو شارژی جالب باشد. با آی پی امداد همراه باشید تا در ادامه به بررسی کارکرد قطعات جاروشارژی بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه جاروشارژی خریداری کرده اید اما با نحوه عمبکرد این وسله آشنایی ندارید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با متخصصین مرکز تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد برای بررسی اجزای جاروشارژی آشنا باشید.

نحوه عملکرد اجزای جاروشارژی به چه صورت است؟

هر وسیله الکترونیکی برای کارایی بهتر و طول عمر بیشتر مستلزم کارکرد با نظم و دقیق همه اجزای آن است که جاروشارژی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی برای رضایت بیشتر مصرف کننده باید تک تک قطعات جاروشارژی با حداکثر کارایی خود بتوانند کار کنند. در ادامه به بررسی و معرفی اجزای جاروشارژی و اهمیت و نحوه کارکرد آنها در این دستگاه می پردازیم.

وظیفه موتور جاروشارژی چیست؟

شاید بتوان موتور یک دستگاه را به عنوان قلب آن دستگاه معرفی کرد که اصلی ترین وظیفه روشن شدن دستگاه را بر عهده دارد. در مورد جاروشارژی نیز این امر صدق می کند و وظیفه موتور جاروشارژی روشن کردن برای استفاده، بر اساس چرخش یک فن و مکش هوا است. نحوه کارکرد این دستگاه پس از روشن شدن را می توان به نی تشبیه کرد که با انجام فرآیند مکش جمع آوری ذرات را انجام می دهد.

موتور جاروشارژی

معرفی کیسه جاروشارژی و اهمیت آن

اهمیت کیسه جاروشارژی نقش مهمی در عملکرد آن برعهده دارد که قطعا کیفیت و نحوه استفاده صحیح از آن باعث طول عمر دستگاه نیز می گردد. این پاکت ها در انواع مختلفی ساخته می شوند مانند نوع یکبار مصرف و دائمی که این انتخاب شماست که برای دستگاه خود کدام نوع را خریداری می کنید.

  • کیسه جارو شارژی دائمی را می توانید به مدت طولانی تر استفاده کنید و نیازی به تعویض ندارد. این کیسه ها معمولا از جنس 5 لایه هستند که طول عمر بیشتری دارند.
  • کیسه جاروشارژی یکبار مصرف که اکثرا از نوع الیافی بوده و بسته به نوع استفاده شما می تواند هر بار یا پس از چند مرتبه استفاده به راحتی تعویض گردد.

کیسه جارو شارژی

نقش باطری در اجزای جاروشارژی

باطری نقش منبع تغذیه را در جارو شارژی ایفا می کند. به طبع برای روشن شدن این دستگاه که بر اساس کار با باطری طراحی شده است، نقش باطری در جارو شارژی بسیار حائز اهمیت است. باطری هایی که دراین دستگاه استفاده می شوند، معمولا از نوع 12 ولتی بوده که برای شارژ شدن جاروشارژی و آمادگی برای کار نیاز به پر شدن به مدت 20 دقیقه دارند. توجه داشته باشید که در صورت خرابی باطری شما قادر به استفاده از جاروشارژی خود نخواهید بود. پس به نکات زیر در هنگام استفاده از دستگاه خود دقت نمایید:

  • برای استفاده از دستگاه کافی است باطری آن را به مدت 20 دقیقه شارژ کنید.
  • سعی کنید برای شارژ کردن باطری از شارژر اصلی و فابریک دستگاه خود استفاده کنید.

باطری جارو شارژی

معرفی فیلتر جاروشارژی و نقش آن در کارکرد بهتر دستگاه

فیلتر جاروهای شارژی به گونه ای طراحی شده است که ذرات معلق موجود در فضای داخل جاروشارژی را در هنگام روشن بودن دستگاه جمع آوری کند. زیرا این ذرات قابلیت این را دارند که روی قسمت های مختلف داخلی جارو وارد شوند و باعث اختلال در کارکرد و کاهش مکش جاروشارژی شوند. از اهمیت نقش فیلتر جاروشارژی نباید غافل شد؛ زیرا به دنبال کثیف بودن آن مکش دستگاه شما نیز کمتر می شود. می توانید به صورت دوره ای و پس از چند بار استفاده فیلتر هوای جاروشارژی خود را تمیز نمایید تا شاهد افزایش کارایی دستگاه خود نیز باشید.

 

فیلتر جاروشارژی

پایه یا شارژر جاروشارژی چیست؟

پس از روشن بودن جاروشارژی برای مدتی شاهد خاموش شدن آن خواهید بود؛ زیرا باطری این دستگاه برای مدت مشخصی توانایی کارکرد دارد و پس از خالی شدن باطری دستگاه خاموش می گردد. در این زمان شما نیازمند به استفاده از پایه یا شارژر جاروشارژی هستید. شارژر جاروهای شارژی با توجه به مدل دستگاه شما انواع مختلفی دارند. شما برای استفاده مجدد از جارو شارژی نیازمند این هستید که به مدت مشخص یاطری جاروشارژی خود را توسط شارژر آن آماده کنید.

شارژر جاروشارژی

نحوه کارکرد دکمه های روشن و خاموش جارو شارژی

برای شروع فرآیند نظافت توسط جاروشارژی شما باید از قطعات جارو شارژی شامل دکمه های روشن و خاموش روی بدنه دستگاه استفاده کنید. البته با توجه به مدل دستگاه محل قرارگیری این دکمه ها متفاوت است. اما توجه داشته باشید برای شروع کار شما باید دکمه روشن (On) و برای خاموش کردن دستگاه از دکمه (Off) استفاده نمایید. ممکن است در برخی مدل ها به جای دکمه های روشن و خاموش از چراغ شبز و قرمز به این منظور استفاده شده باشد، همچنین برای کم و زیاد کردن قدرت مکش دستگاه در برخی مدل ها دکمه ولوم نیز تعبیه شده است که با چرخش آن می توانید میزان مکندگی دستگاه خود را تنظیم نمایید.

دکمه های روشن و خاموش جارو شارژی

غلطک جاروشارژی یکی از اجزای مهم جاروشارژی

غلطک جاروشارژی قطعه ای است که در سر جاروشارژی قرار دارد و قطعه ای است که در تماس مستقیم با سطوح در هنگام تمیز کردن می باشد. گاهی این غلطک در اثر استفاده زیاد دچار کاهش میزان چرخندگی می شود. در این مواقع شما باید برای تمیز کردن جاروشارژی اقدام نمایید تا باعث کمتر شدن مکش و افت کارایی دستگاه شما نشود.

غلطک جاروشارژی

نقش بدنه جاروشارژی در این دستگاه چیست؟

به قسمت خارجی جاروشارژی که دربرگیرنده اجزای داخلی آن است، بدنه یا محفظه جارو شارژی گفته می شود. این قطعه از وارد شدن آسیب به دستگاه و ورود گرد و غبار و سایر اجسام به داخل آن جلوگیری می کند. جنس بدنه جاروشارژی در اکثر موارد از نوع پلاستیک فشرده است.

بدنه جارو شارژی

وظیفه پوزه یا خرطومی سر جاروشارژی چیست؟

در اکثر مدل جاروهای شارژی یک قسمت پلاستیکی به شکل خرطوم در سر دستگاه قرار دارد. این قطعه که از کاربردی ترین اجزای مختلف جاروشارژی محسوب می شود. از خرطومی برای تمیز کردن سطح مقطع خاص و ورود به آن قسمت از این قسمت جاروشارژی استفاده می شود.

خرطومی سر جاروشارژی

نتیجه گیری از معرفی اجزای جاروشارژی

قطعا شناخت بهتر از یک دستگاه و اجزای مختلف آن ما را در استفاده صحیح و در نتیجه افزایش طول عمر آن و پیدا کردن ایرادات آن راهنمایی میکند. با توضیحات مقاله فوق شما می توانید با اجزای مختلف جاروشارژی خود آشنا شده و منجر به بهبود نحوه استفاده از آن گردید. کاربران گرامی چنانچه با مشکل و خرابی در جاروشارژی خود مواجه شدید می توانید از خدمات تعمیرات جاروشارژی در آی پی امداد بهره مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد