logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن جاروشارژی

علت روشن نشدن جاروشارژی
علت روشن نشدن جاروشارژی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن جاروشارژی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

علت روشن نشدن جاروشارژی چیست؟ جارو شارژی وسیله ای است که در عین سبک و کوچک بودن کارایی و محبوبیت بسیار بالایی در بین مصرف کنندگان دارد، اما گاهی پیش می آید که کاربران با مشکل روشن نشدن جاروشارژی مواجه می شوند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که با این مشکل مواجه هستید و به دنبال دلایل کار نکردن جاروشارژی خود می باشید، با آی پی امداد همراه باشید تا در ادامه به بررسی اینکه چرا جارو شارژی روشن نمی شود؟ بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل روشن نشدن جاروارژی مواجه اید به شما توصیه می کنیم تا با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد به عیب یابی این مشکل در منزل بپردازید.

نحوه کارکرد جاروهای شارژی به چه صورت است؟

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است، جاروهای شارژی به گونه ای طراحی شده اند که در فضاهایی که برق وجود ندارد، امکان استفاده داشته باشند. در ادامه نحوه کارکرد جاروهای شارژی را به شما توضیح خواهیم داد:

  • جاروهای شارژی معمولا مجهز به باطری 12 ولتی هستند که در صورت شارژ کامل می توانند با حداکثر زمان کارایی تمیز کردن را برای ما انجام دهند.
  • مدت زمانی که نیاز است که باطری جاروی شارژی شما درون پایه شارژ قرار بگیرد، 20 دقیقه می باشد.
  • پس از آن شما می توانید از جاروی شارژی خود استفاده کنید.

6 علت روشن نشدن جاروشارژی

شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هنگام استفاده از جاروشارژی ناگهان متوجه شده اید که جارو شارژی روشن نمی شود. در ادامه به بررسی علل کار نکردن جاروی شارژی می پردازیم:

  1. اولین موردی که پس از مواجه شدن با این موقعیت به ذهن هرکس می رسد، تمام شدن شارژ جاروشارژی می باشد که باعث می شود جاروشارژی روشن نشده و ما نتوانیم برای نظافت از آن استفاده کنیم. در این مواقع می توانید جارو را به مدت 20 دقیقه به شارژر متصل کرده و مجددا اقدام نمایید.
  2. ممکن است موتور جاروشارژی شما دچار ایراد شده باشد که در این صورت ما شاهد روشن نشدن دستگاه جاروشارژی هستیم. موتور جارو شارژی در اثر استفاده از الگوی نامناسب، طولانی بودن مدت روشن ماندن جارو شارژی و یا افتادن و ضربه خوردن و یا حتی خالی نکردن مخزن به مدت طولانی و فشار به آن دچار مشکل می شود.
  3. ممکن است دکمه های روشن و خاموش کردن جاروی شارژی شما از کار افتاده باشد و یا در اتصالات داخلی این دکمه های مشکلی پیش آمده باشد که در اینصورت نیز شاهد روشن نشدن جاروشارژی خواهیم بود.
  4. باطری دستگاه شما ممکن است به دلیل ماندن بیش از حد مجاز در شارژر و یا استفاده طولانی مدت خراب شده باشد که در اینصورت چاره ای جز تعویض آن ندارید.
  5. اشکال در سیم پیچی های داخلی جاروشارژی نیز از دیگر عواملی است که باعث روشن نشدن جاروی شارژی می شود.
  6. اگر از حالت برقی دستگاه خود استفاده می کنید، ممکن است در جریان برق ورودی و یا پریز محل شما مشکلی وجود داشته باشد.

چرا جاروشارژی روشن نمیشود

چرا جاروشارژی دیگر شارژ نمی شود؟

گاهی زمانی که شما از حالت برقی جاروی خود استفاده می کنید، این دستگاه به خوبی کار می کند. اما در مواقع استفاده از حالت شارژی و زمانی که شما دستگاه را به شارژر متصل می کنید، جاروشارژی شارژ نمی شود. علت این موضوع را در ادامه بررسی می کنیم:

  • این مشکل زمانی بروز می کند که شارژر شما به هر دلیلی کار نمی کند مثل زمانی که شارژر خراب شده است.
  • ممکن است سیم شارژر دچار مشکل شده باشد.
  • امکان دارد پایه شارژر شما دچار مشکل شده باشد.
  • ممکن است پریزی که شارژر به آن متصل است با مشکل مواجه شده باشد.
  • و یا ممکن است برق محل شما قطع شده باشد.
علت شارژ نشدن باطری جاروشارژی
علت شارژ نشدن باطری جاروشارژی

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

نحوه تعمیر مشکل روشن نشدن جاروشارژی

عیب یابی جاروشارژی کاری کاملا تخصصی و نیازمند انجام توسط یک فرد متخصص است. زیرا این وسیله در ظاهر ساده به نظر می رسد، اما پیچیدگی های خاص خود را دارد. اما میتوان با انجام اقدامات زیر مشکلات ساده جاروهای شارژی را برطرف کرد:

  • از کامل بودن شارژ دستگاه خود اطمینان حاصل نمایید.
  • باطری دستگاه را تعویض کرده و مجددا برای روشن کردن دستگاه اقدام نمایید.
  • فیلتر جارو شارژی را تعویض کرده و بار دیگر سعی در روشن کردن دستگاه کنید.
  • شارژر دستگاه خود را تعویض نمایید.

نحوه تعمیر مشکل روشن نشدن جاروشارژی

موارد فوق پیشنهادات ما برای رفع این مشکل توسط خودتان بودند، چنانچه با انجام آنها مشکل دستگاه شما برطرف نشد، باید در اسرع وقت برای رفع مشکل روشن نشدن جاروشارژی به نمایندگی تعمیرات جاروشارژی گرنیه مراجعه کنید تا با رعایت اصول و وارد نکردن صدمه جدی تر به دستگاه شما این مشکل را رفع نمایند.

نتیجه گیری از علت روشن نشدن جاروشارژی

تمیز نبودن محیط اطراف به خودی خود برای همه آزار دهنده است، چه بسا این مشکل در پی خرابی یک دستگاه مانند جاروشارژی می تواند باعث آزردگی خاطر همه شود. هر دستگاه برای استفاده راهکارها و راهنمایی هایی دارد که در دفترچه راهنمای آن ثبت شده و در صورت مطالعه و رعایت می توان حداکثر کارایی و بهبود را از دستگاهمان به همراه عمر طولانی مفید جاروشارژی تجربه کرد. همچنین شما می توانید با رعایت موارد فوق از بروز مشکل روشن نشدن جاروشارژی جلوگیری نمایید.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل بروز ایراد یا خرابی در جاروشارژی خود مواجه شده اید، می توانید برای رفع و حل این مشکل از خدمات تعمیر جاروشارژی در آی پی امداد بهره مند شوید.

6 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • حسین کلهر 24 بهمن 1402

    هنگام خاموش روشن کردن جارو شارژی بلک اند دکر گاها روشن نمیشه یا خاموش نمیشه و برس دستگاه بعضا نمیچرخه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 بهمن 1402

      درود، برد دستگاه مشکل پیدا کرده و باید تعمیر شود.

      پاسخ دادن
  • فاطمه لطفی 12 مهر 1402

    سلام من جاروشارژی بوش را به برق میزنم، بجای روشن شدن چراغ به رنگ سفید، رنگ چراغ قرمز هست و شارژ نمیشه. من از این دستگاه دو تا دارم. قسمت بیرونی جارو را در دستگاه دوم میزارم، کار میکنه. ایراد از خود جارو شارژی قسمت کوچیک هست به نظرتون؟ ایرادش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 مهر 1402

      درود، باتری و برد جاروشارژی را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • ابوالفضل درودگران 08 بهمن 1401

    سلام خسته نباشید 2 سال پیش جارو شارژی ارشیا برای جهیزیه خریدیم و روشن شد. الان روشن نمیشه شارژ کردیم، چراغ جارو شارژی سبز است. اما بعد از 3 ساعت شارژ دوباره روشن نمی شود. دلیل ش چیه؟ متشکرم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 بهمن 1401

      چند دلیل احتمالی وجود دارد که جارو شارژی ارشیا شما پس از شارژ روشن نمی شود. باتری ممکن است به پایان عمر خود رسیده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد. پورت یا کابل شارژ ممکن است آسیب دیده باشد و شارژ مناسبی برای باتری ایجاد نکند. مشکلی در اجزای داخلی جاروبرقی ممکن است مانع از روشن شدن جاروبرقی باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد