logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت گرم نکردن مایکروفر ال جی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مایکروفر ال جی یکی از وسایل ضروری آشپزخانه است که اگر غذا را گرم نکند، ممکن است کل برنامه‌ آشپزی شما را به هم بریزد. اما نگران نباشید، دلایل رایج متعددی برای گرم نکردن ماکروفر ال جی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها قابل تعمیر هستند. این دلایل می‌توانند از خرابی لامپ مگنترون، دیودها، خازن و برد گرفته تا شکستن زبانه‌های درب مایکروفر و مشکل در سیم‌کشی داخلی متنوع باشند. در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد با علت گرم نکردن مایکروفر ال جی آشنا می‌شویم و راهکارهای رفع آن‌ها را با شما در میان می‌گذاریم. درصورتی‌که بعد از خواندن این مطلب سوالی داشتید، در قسمت ثبت دیدگاه یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین آی پی امداد شما را راهنمایی کنند.

چرا ماکروفر ال جی گرم نمی کند؟ 10 علت + راه‌حل

مایکروفر ال جی به دلیل کیفیت بالا و عملکرد مناسب، محبوبیت زیادی در بین مصرف‌کنندگان دارد. با این حال مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری ممکن است دچار مشکلاتی شود که یکی از رایج‌ترین این مشکلات، گرم نکردن غذاست. لیست دلایل گرم نکردن ماکروفر ال جی را در زیر می‌بینید که در ادامه هر یک از این علت‌ها را به شکل دقیق‌تری بررسی می‌کنیم:

  1. خرابی لامپ مگنترون
  2. خرابی ترانس ولتاژ بالا
  3. خرابی دیودها
  4. خرابی خازن‌ها
  5. خرابی میکروسوئیچ درب
  6. شکستن زبانه‌های درب
  7. خرابی ترموسوئیچ
  8. خرابی برد الکترونیکی دستگاه
  9. سوختن فیوزهای ولتاژ
  10. مشکل در سیم‌کشی داخلی

دلایل گرم نکردن ماکروفر ال جی

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را بررسی خواهیم کرد.

1. خرابی لامپ مگنترون

لامپ مگنترون یکی از اجزای اصلی مایکروفر است که وظیفه تولید امواج مایکروویو را بر عهده دارد که این امواج باعث گرم شدن غذا می‌شوند. اگر لامپ مگنترون خراب شود، ماکروفر قادر به تولید امواج مایکروویو نخواهد بود و دیگر علت گرم نکردن مایکروفر ال جی می‌باشد. علائم خرابی لامپ مگنترون می‌توانند به شکل روشن شدن دستگاه اما گرم نشدن غذا، ایجاد صدای جرقه در هنگام کار یا سوسو زدن و خاموش شدن چراغ داخلی ظاهر شوند. با مشاهده‌ی هر یک از این علائم، احتمال خرابی لامپ مگنترون مایکروفر بالا می‌رود.

خرابی لامپ مگنترون مایکروفر ال جی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، باید لامپ مگنترون را تعویض کنید.
  • توجه داشته باشید که لامپ مگنترون قطعه‌ای حساس بوده و تعمیر آن تخصصی است، بنابراین بهتر بوده که توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.
  • همچنین قبل از تعویض، مطمئن شوید که مایکروفر از برق جدا شده است.

2. خرابی ترانس ولتاژ بالا

ترانس ولتاژ بالا وظیفه تامین ولتاژ لازم برای عملکرد لامپ مگنترون را دارد. اگر این ترانس خراب شود، لامپ مگنترون نمی‌تواند به درستی کار کند و در نتیجه مایکروفر، غذا را گرم نمی‌کند. نشانه‌های خرابی ترانس ولتاژ بالا عبارتند از روشن نشدن دستگاه، ایجاد صدای وزوز غیرمعمول، کم نور شدن یا خاموش شدن ناگهانی چراغ داخلی و موارد مشابه.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل باید ترانس ماکروفر را تعویض کنید. از آنجایی که تعویض این قطعه نیاز به دانش فنی دارد، بهتر است از کمک تعمیرکاران مجرب برای آن استفاده کنید.

3. خرابی دیودها

دیودها، قطعات نیمه‌رسانا هستند که وظیفه‌ هدایت جریان برق در یک جهت را برعهده دارند. در مدار مایکروفر، از دیودها برای یکسو کردن جریان برق استفاده می‌شود. خرابی دیود می‌تواند بر عملکرد صحیح دستگاه تاثیر بگذارد و با علائمی همچون گرم شدن بیش از حد بدنه‌ی دستگاه، ایجاد بوی سوختگی از مایکروفر و روشن نشدن دستگاه همراه شود. مشاهده‌ی هر یک از این نشانه‌ها می‌تواند حاکی از خرابی دیودها باشد.

خرابی دیودهای مایکروفر

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل لازم است که دیودهای خراب را تعویض کنید. در نظر داشته باشید که این کار نیاز به تخصص دارد و بهتر است توسط یک تکنسین مجرب انجام شود.

4. خرابی خازن‌ها

دیگر علت گرم نکردن مایکروفر ال جی مربوط به بروز خرابی در خازن‌های دستگاه می‌باشد. خازن‌ها قطعاتی الکترونیکی هستند که انرژی الکتریکی را ذخیره کرده و در زمان مناسب آن را آزاد می‌کنند. در مدار مایکروفر، از خازن‌ها برای تامین انرژی مورد نیاز اجزای مختلف دستگاه استفاده می‌شود. خرابی هر کدام از خازن‌ها می‌تواند بر عملکرد صحیح مایکروفر تاثیر داشته باشد. خرابی این قطعه معمولا با علائمی مانند جرقه زدن در داخل محفظه مایکروفر، کاهش تدریجی قدرت گرمایشی دستگاه به مرور زمان و سوسو زدن یا کم نور شدن چراغ داخلی مشخص می‌شود.

راه‌حل:

  • به دلیل حساسیت بالای مدارهای الکتریکی و خطر برق‌گرفتگی، هرگز اقدام به تعمیر یا تعویض خازن‌های مایکروفر به صورت شخصی نکنید.
  • با مشاهده‌ی علائم خرابی خازن‌ها با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس حاصل کرده و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

5. خرابی میکروسوئیچ درب

میکروسوئیچ درب ماکروفر قطعه‌ای کوچک اما حیاتی در مایکروفر است. این کلید الکترونیکی، وظیفه‌ تشخیص بسته بودن درب دستگاه را برعهده دارد. زمانی که درب مایکروفر به درستی بسته می‌شود، میکروسوئیچ فعال شده و به برد اصلی دستگاه اجازه‌ی روشن شدن مگنترون و تولید امواج مایکروویو را می‌دهد. خرابی میکروسوئیچ درب می‌تواند منجر به گرم نشدن غذا شود؛ چراکه در صورت عدم تشخیص بسته بودن درب، مدارهای اصلی اجازه‌ی کار به مگنترون را صادر نمی‌کنند. برخی از نشانه‌های خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر ال جی عبارتند از:

  • روشن نشدن دستگاه حتی زمانی که غذا درون محفظه قرار دارد و درب به ظاهر بسته است
  • ایجاد جرقه در هنگام بسته شدن درب
  • روشن شدن چراغ داخلی حتی زمانی که درب باز است

خرابی میکروسوئیچ درب مایکروفر ال جی

راه‌حل:

  • با مشاهده‌ علائم خرابی میکروسوئیچ درب، اقدام به عیب‌یابی و تعمیر آن به صورت شخصی نکنید.
  • دستکاری غیرمجاز اجزای داخلی مایکروفر می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی به دستگاه و حتی خطرات جانی شود.
  • تعمیر یا تعویض میکروسوئیچ درب یک فرایند تخصصی و نیازمند مراجعه به تعمیرکار مجاز است.

6. شکستن زبانه‌های درب

درب مایکروفر ال جی مجهز به قفل‌هایی است که با زبانه‌های فلزی کوچک روی لبه‌ درب کار می‌کنند. این زبانه‌ها با چفت‌های روی بدنه‌ دستگاه درگیر شده و درب را به طور کامل می‌بندند. بسته شدن کامل درب برای عملکرد صحیح میکروسوئیچ و در نتیجه، کارکرد صحیح مگنترون و گرم شدن غذا ضروری است. شکستگی یا کج شدن زبانه‌های درب می‌تواند مانع از بسته شدن کامل درب دستگاه شود. در نتیجه میکروسوئیچ درب فعال نشده و اجازه‌ی روشن شدن مگنترون صادر نخواهد شد. به همین دلیل، غذای درون محفظه گرم نمی‌شود. شکستگی زبانه‌های درب مایکروفر ال جی را می‌توانید با علائمی همچون بسته نشدن کامل درب دستگاه با ایجاد صدا، لق زدن درب هنگام بسته بودن یا روشن نشدن دستگاه حتی زمانی که به نظر می‌رسد درب بسته است، تشخیص دهید.

راه‌حل:

  • در صورت شکستگی یا آسیب دیدگی زبانه‌های درب، بهتر است اقدام به تعمیر آن‌ها به صورت شخصی نکنید.
  • برای رفع این مشکل با یک مرکز تعمیر مجاز لوازم خانگی ال جی تماس بگیرید. تعمیرکاران مجرب می‌توانند زبانه‌های درب را تعمیر یا در صورت لزوم، آن‌ها را تعویض نمایند.

7. خرابی ترموسوئیچ

ترموسوئیچ قطعه‌ای حساس در مدار مایکروفر است که وظیفه‌ تنظیم دما را برعهده دارد. این قطعه به طور مداوم دمای داخل محفظه را اندازه‌گیری کرده و آن را به برد اصلی دستگاه گزارش می‌دهد. برد اصلی نیز بر اساس اطلاعات دریافتی از ترموسوئیچ، میزان توان خروجی مگنترون را تنظیم می‌کند. خرابی ترموسوئیچ ممکن است به شکل‌های مختلفی ایجاد شود. در برخی موارد، ترموسوئیچ ممکن است به طور کامل معیوب شود و دیگر سیگنالی به برد اصلی ارسال نکند و در موارد دیگر، ترموسوئیچ ممکن است دچار خطا شده و دمای نادرستی را گزارش دهد. نشانه‌های خرابی ترموسوئیچ را می‌توان با گرم نشدن غذا یا گرم شدن بیش از حد آن، خاموش شدن ناگهانی دستگاه در حین کار و موارد مشابه دید.

خرابی ترموسوئیچ مایکروفر ال جی

راه‌حل:

  • به دلیل حساسیت بالای ترموسوئیچ هرگز اقدام به تعمیر یا تعویض آن به صورت شخصی نکنید.
  • با مشاهده‌ علائم خرابی این قطعه حتما با یک مرکز تعمیر معتبر لوازم خانگی ال جی تماس حاصل کنید و بگذارید تکنسین‌های مجرب آن را تعویض کنند.

8. خرابی برد الکترونیکی دستگاه

برد الکترونیکی، مغز متفکر مایکروفر به شمار می‌رود. این برد، وظیفه‌ی کنترل و هماهنگی عملکرد سایر اجزای دستگاه را برعهده دارد و با دریافت سیگنال از قطعات مختلف مانند ترموسوئیچ و میکروسوئیچ درب، دستورات لازم را برای اجزای دیگر مانند مگنترون صادر می‌کند. خرابی برد الکترونیکی می‌تواند منجر به بروز مشکلات مختلفی در مایکروفر شود که یکی از آن‌ها گرم نکردن غذاست. خرابی برد الکترونیکی ماکروفر می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند نوسانات برق، نفوذ رطوبت به داخل دستگاه، استهلاک قطعات برد در اثر کارکرد طولانی مدت و… اتفاق بیفتد. در زمان خرابی این قطعه معمولا دستگاه روشن نمی‌شود یا برخی از کلیدهای کنترلی از کار می‌افتند.

راه‌حل:

  • به دلیل پیچیدگی برد الکترونیکی و حساسیت بالای آن، هرگز اقدام به تعمیر یا دستکاری آن به صورت شخصی نکنید؛ زیرا هرگونه اشتباه در این امر می‌تواند منجر به آسیب جدی‌تر به دستگاه شود.
  • در صورت لزوم تعمیر برد الکترونیکی، حتما از دانش فنی تکنسین‌های حرفه‌ای بهره ببرید.

9. سوختن فیوزهای ولتاژ

فیوزهای ولتاژ قطعاتی هستند که در مدارهای الکتریکی به کار می‌روند تا از عبور جریان بیش از حد مجاز جلوگیری کنند. در صورت بروز اتصال کوتاه یا افزایش ناگهانی جریان برق، فیوز می‌سوزد تا از آسیب دیدن سایر اجزای مدار محافظت کند. مایکروفر ال جی نیز مجهز به فیوزهای ولتاژ است که از قطعات حساس دستگاه مانند مگنترون در برابر جریان بیش از حد محافظت می‌کنند. سوختن فیوزهای ولتاژ می‌تواند علت گرم نکردن مایکروفر ال جی باشد. علل سوختن فیوز ماکروفر ممکن است مربوط به نوسانات برق، خرابی سایر قطعات الکتریکی دستگاه و ایجاد اتصال کوتاه و … باشد. در صورت سوختن این قطعه معمولا دستگاه روشن نمی‌شود و بوی سوختگی را از مایکروفر احساس خواهید کرد.

سوختن فیوزهای ولتاژ دستگاه مایکروفر ال جی

راه‌حل:

  • تعویض فیوزهای ولتاژ یک فرآیند نسبتا ساده است، اما به دلیل خطر برق‌گرفتگی، توصیه می‌شود این کار را به یک تعمیرکار مجاز ال جی بسپارید.
  • تکنسین متخصص می‌تواند فیوزهای سوخته را با فیوزهای مناسب جایگزین کند و علت اصلی سوختن فیوز را نیز بررسی نماید.

10. مشکل در سیم‌کشی داخلی

سیم‌های داخل مایکروفر، وظیفه‌ی حیاتی انتقال جریان برق به اجزای مختلف دستگاه را برعهده دارند. این سیم‌ها جریان الکتریسیته را از پریز برق به برد الکترونیکی، موتور، مگنترون و سایر قطعات منتقل می‌کنند تا دستگاه بتواند به درستی کار کند. سیم‌های برق داخلی مایکروفر ممکن است به دلایل مختلفی دچار خرابی، قطعی و مشکل شوند. به عنوان مثال با گذشت زمان، سیم‌ها به مرور فرسوده و شکننده می‌شوند یا گرمای تولید شده توسط مگنترون می‌تواند به مرور زمان به سیم‌ها آسیب برساند. همچنین نفوذ رطوبت به داخل دستگاه می‌تواند باعث خوردگی و پوسیدگی سیم‌ها شده و نوسانات ناگهانی و شدید برق نیز می‌تواند به سیم‌ها آسیب برساند.

راه‌حل:

  • در صورت مشاهده‌ی هریک از علائم خرابی مربوط به سیم‌کشی داخلی، توصیه می‌کنیم به صورت شخصی اقدام به تعمیر دستگاه نکنید. زیرا دستکاری غیرمجاز در سیم‌های برق می‌تواند منجر به برق‌گرفتگی و خطرات جانی شود. برای رفع این مشکل بهتر است به مراکز مجاز تعمیر مایکروفر ال جی مراجعه کنید.

جهت رفع مشکل گرم نکردن مایکروفر ال جی با کجا تماس بگیریم؟

علت گرم نکردن مایکروفر ال جی می‌تواند ناشی از خرابی قطعات مختلفی باشد که در این مقاله به معرفی 10 علت رایج آن پرداختیم. در صورت مشاهده‌ی هر یک از علائم و مشکلاتی که در این مقاله ذکر شد، به هیچ عنوان اقدام به تعمیر دستگاه به صورت شخصی نکنید. زیرا دستکاری غیرمجاز در مایکروفر می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی به دستگاه و حتی خطرات جانی شود. اگرچه در این مقاله به راه‌حل‌های رفع مشکل اشاره شد، اما تاکید می‌کنیم که تعمیر قطعات داخلی مایکروفر، به ویژه قطعات با ولتاژ بالا، باید توسط افراد متخصص و با رعایت نکات ایمنی انجام شود. برای اطمینان از تعمیر اصولی و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی توصیه می‌شود در صورت مواجه شدن با مشکل گرم نکردن مایکروفر، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید.

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
بحث درباره این مقاله را شما آغاز کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست