logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی

علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

همه ما میدانیم دستگاه های تصفیه آب خانگی چقدر در نوشیدن و لذت بردن از آب سالم  و بدون آلاینده موثر بوده اند. به همین دلیل وجود آنها برای هر خانواده ضروری به نظر می رسد. با توجه به اینکه دستگاه تصفیه آب دائما فعال است و هر روز از آن استفاده میشود، ممکن است به مرور زمان خراب شده و عملکرد آن مختل شود. یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است در دستگاه تصفیه آب خود با آن مواجه شوید، نشت آب از آن می باشد. اگر میخواهید برای بررسی علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی و رفع مشکل آن با کارآزموده ترین تکنسین ها مشورت کنید، میتوانید با مطرح کردن سوالاهایتان در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ های سایت از راهنمایی های رایگان متخصصین آی پی امداد بهره مند شوید.

چرا دستگاه تصفیه آب نشتی دارد؟ 6 علت + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج دستگاه تصفیه آب، نشتی دادن آن است که می تواند بسیار آزاردهنده باشد. در ادامه علت نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی را خواهیم گفت.

  1. هوزینگ دستگاه تصفیه آب ترک خورده یا شکسته است.
  2. آب ورودی یا پمپ فشار زیادی دارد.
  3. اورینگ محفظه فیلتر دستگاه تصفیه آب خراب شده است.
  4. رزوه های هوزینگ تصفیه آب آسیب دیده اند.
  5. اتصالات تصفیه آب شکسته است.
  6. کلگی پمپ، شیر برقی، سنسورهای LP یا HP خراب شده اند.

چرا دستگاه تصفیه آب نشتی دارد؟ 6 علت + راه‌حل

حال که با دلایل بروز مشکل آشنا شدیم، می خواهیم راهکارهای ارائه شده توسط تکنسین های آی پی امداد برای رفع مشکل نشتی دستگاه تصفیه آب را توضیح دهیم.

  1. هوزینگ دستگاه تصفیه آب ترک خورده یا شکسته است

یکی از مهمترین قسمت های دستگاه تصفیه آب خانگی، هوزینگ ها هستند. این محفظه های عمودی، کارتریج فیلترهای دستگاه را در خود جای داده اند. در دستگاه های تصفیه آب خانگی که زیر سینک ظرفشویی قرار میگیرند، سه مرحله پیش تصفیه وجود دارد: دو محفظه اول شفاف هستند و محفظه های دیگر مات هستند. نشتی آب معمولا از این هوزینگ ها اتفاق می افتد. اما آیا دلیل آن را میدانید؟ محفظه های خانگی دستگاه تصفیه آب به دلیل حساسیتی که به فشار و ضربه دارند، ممکن است به مرور زمان و به دلیل وجود هوا و فشار یا ضربه ناگهانی که به محفظه فیلتر وارد میشود، دچار آسیب دیدگی شوند.

راه‌حل:

  •  اگر نشتی آب از قسمت هوزینگ دستگاه تصفیه آب شما اتفاق رایجی است، بهتر است در اولین فرصت با تهیه محفظه های مقاوم، اورجینال و با کیفیت، محفظه های قدیمی را تعویض کنید.
  1. آب ورودی یا پمپ فشار زیادی دارد

یکی دیگر از دلایل نشتی آب دستگاه تصفیه آب، بالا بودن فشار آب ورودی است. با توجه به اینکه اجزای دستگاه تصفیه آب میتوانند حداکثر 125 PSI را تحمل کنند، اگر فشار از این حد بالاتر برود، ممکن است این اجزا آسیب ببینند.

آب ورودی یا پمپ فشار زیادی دارد

راه‌حل:

  • برای کنترل فشار آب ورودی به دستگاه تصفیه آب بهتر است از فشار شکن استفاده کنید. این قطعه در مسیر ورودی آب قرار میگیرد و فشار آب را به 70 PSI محدود می کند.
  1. اورینگ محفظه فیلتر دستگاه تصفیه آب خراب شده است

حال که میدانید هوزینگ کدام بخش از دستگاه تصفیه آب است و چه نقشی دارد، لازم است بدانید که برای آب بندی آن از نوعی واشر پلاستیکی اورجینال به نام “اورینگ” استفاده می شود. اگر اورینگ آسیب دیده باشد، نمی تواند هوزینگ را به خوبی آب بندی کرده و آب از آن قسمت نشت می کند. دلایل خرابی و تغییر شکل اورینگ هوزینگ دستگاه تصفیه آب خانگی این موارد است:

  • قدیمی شدن اورینگ و پایان عمر مفید آن
  • باز و بسته کردن بیش از حد محفظه ها
  • سفت کردن بیش از اندازه محفظه فیلتر

راه‌حل:

  • تکنسین های آی پی امداد توصیه می کنند برای جلوگیری از نشتی دستگاه تصفیه آب، بهتر است پس از گذشت چند سال از عمر آن، برای تعویض اورینگ اقدام کنند.
  1. رزوه های هوزینگ تصفیه آب آسیب دیده اند

اگر دستگاه تصفیه آب نشتی دارد، ممکن است به دلیل خراب شدن رزوه های هوزینگ باشد. اگر محفظه های فیلتر را به درستی نبندید و یا بیش از حد آنها را سفت کنید، رزوه ها روی هم می افتند و خورده میشوند. به همین دلیل بین رزوه ها فاصله ایجاد شده و هوزینگ به درستی آب بندی نمیشود.

رزوه های هوزینگ تصفیه آب آسیب دیده اند

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل نیاز است که قسمت محفظه فیلتر به طور کلی عوض شود، یعنی شیشه و سر محفظه (هد) را تهیه و سپس با کمک تعمیرکار تعویض کنید.
  • اگر تنها شیشه محفظه را تعویض کنید، ممکن است به دلیل اختلاف میلیمتری تولیدات کارخانه های مختلف، آب مجدد از این قسمت نشتی داشته باشد و هزینه های بیشتری را تحمیل کند.
  1. اتصالات تصفیه آب شکسته است

اگر اتصالات دستگاه تصفیه آب آسیب دیده باشد، قطعا آب از آن قسمت نشت می کند و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

اتصالات تصفیه آب شکسته است

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل نیاز است اتصالات را تعویض کنید و مجددا روی فیلتر آب جدید نصب نمایید.
  • همچنین هنگام بستن اتصالات بهتر است آنها را بیش از حد سفت نکنید و نوار تفلون زیاد استفاده نکنید.
  • استفاده زیاد از نوار تفلون باعث ایجاد ترک های ریز در اجزای دستگاه تصفیه آب و در نهایت نشتی آب از این قسمت ها می شود.
  1. کلگی پمپ، شیر برقی، سنسورهای LP یا HP خراب شده اند

با گذشت زمان برخی از اجزای دستگاه تصفیه آب فرسوده و خراب میشود و برای جلوگیری از نشتی آب، نیاز است که اجزایی که در ادامه خواهیم گفت را تعمیر یا تعویض کنید.

کلگی پمپ، شیر برقی، سنسورهای LP یا HP خراب شده اند

  • کلگی پمپ: یکی از مهمترین قطعات دستگاه تصفیه آب است که نیروی دورانی تولید شده از موتور الکتریکی (در اثر بالا رفتن فشار برای عبور آب از فیلتر ممبران) را به یک پمپ فشار تبدیل می کند.
  • شیر برقی: یکی دیگر از قطعات مهم دستگاه تصفیه آب شیر برقی است. این قطعه جریان الکتریسیته را از آداپتور می گیرد و به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. شیر برقی وظیفه دارد که با استفاده از یک دیافراگم جریان آب را محدود یا باز کند. دیافراگم از ورود آب به دستگاه تصفیه جلوگیری کرده و راه آب را در دستگاه تصفیه باز می کند.
  • سنسورهای LP یا HP: این دو سنسور یا سوییچ وظیفه دارند که هر لحظه میزان فشار آب را بسنجند و دستگاه را خاموش و روشن کنند. با توجه به اینکه دستگاه تصفیه آب خانگی نباید دائما روشن باشد، بنابراین باید پس از پر شدن مخزن خاموش شود. هنگام بالا رفتن فشار درون مخزن، سنسور فشار بالا تشخیص می دهد که باید دستگاه را خاموش کند. پس از کاهش فشار آب درون مخزن، سنسور فشار پایین فعال شده و دستور روشن شدن دستگاه تصفیه آب صادر می شود.

راه‌حل:

  • اگر هرکدام از قسمت هایی که معرفی کردیم، دچار نشتی شده باشند، بهتر است از تکنسین بخواهید این قطعات را تعویض کند.
  • برای تعویض قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی میتوانید از متخصصین مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.

روش های جلوگیری از نشتی دستگاه تصفیه آب

برای پیشگیری از نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی می توانید نکاتی که در ادامه ذکر کرده ایم را مدنظر قرار دهید:

  • بهتر است سنسور ضد نشتی نصب کنید. این سنسور با قرار گرفتن در مسیر آب ورودی، در صورت تشخیص نشتی آب را قطع می کنند.
  • از ابزار مناسب برای باز و بسته کردن اتصالات استفاده کنید. همچنین این کار را با احتیاط انجام دهید.
  • اتصالات را بیش از حد سفت نکنید.
  • توصیه میشود برای جلوگیری از نشتی آب و بروز اتفاقات ناگوار، همه اتصالات را 4 سال یکبار تعویض کنید.
  • شلنگ اتصال دهنده را با فشار مناسب به قسمت اتصال آن وارد کنید.
  • برای جلوگیری از آسیب به محفظه ها و وارد شدن فشار بالا به آنها، بهتر است از براکت های پایه دار استفاده کنید.
  • از تکنسین و افراد متخصص در زمینه تعمیر دستگاه تصفیه آب و یا تعویض قطعات آن کمک بگیرید.

روش های جلوگیری از نشتی دستگاه تصفیه آب

برای تعمیر مشکل نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی با کجا تماس بگیریم؟

امیدواریم با مطالعه این مطلب توانسته باشید مشکل نشتی دستگاه تصفیه آب خانگی را عیب یابی و رفع کنید. اما اگر تصمیم دارید برای رفع ایراد دستگاه از تکنسین های ماهر و متخصص کمک بگیرید، میتوانید از خدمات  آی پی امداد بهره مند شوید. تعمیرکاران آی پی امداد با دانش فنی به روز و با استفاده از تجهیزات مدرن، انواع دستگاه تصفیه آب خانگی را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر می کنند. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه شما در محل حضور پیدا کنند، میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد