logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت لرزش سنگ فرز

علت لرزش سنگ فرز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت لرزش سنگ فرز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب ضمن اشاره به علت لرزش سنگ فرز، به نحوه رفع هر مشکل و جلوگیری از بروز آن اشاره کنیم. در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالات بیشتری در این مورد برای شما به وجود آمد و یا نیاز به مشورت با یک تکنسین حرفه ای داشتید، برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آی پی امداد میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید و علاوه بر مطرح کردن سوال هایتان و دریافت پاسخ در سریع ترین زمان ممکن، از راهنمایی آنها بهره مند شوید. همچنین برای رفع مشکلات و تعمیر لرزش زیاد سنگ فرز خود نیز می توانید از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

4 علت بروز مشکل لرزش سنگ فرز

سنگ فرز یک ابزار برقی دستی است که برای برش، تراش کاری، پرداخت سطوح و پولیش کردن استفاده می‌شود. این ابزار دارای یک موتور است که یک دیسک یا برس یا چیزی مشابه به سر آن بسته می‌شود و با حرکت موتور، دیسک شروع به دوران با سرعت بسیار بالایی می‌‌کند. در صورتی که مشکلی در انجام کار به وجود آید، می تواند موجب شود تا دستگاه شروع به لرزش کند. از جمله دلایل لرزش زیاد سنگ فرز شامل:

  1. خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ ها
  2. خراب شدن یا فرسودگی برس‌ های کربن
  3. عدم تراز بودن صفحه برش
  4. خراب شدن یا فرسودگی موتور

4 علت بروز مشکل لرزش سنگ فرز

چرا سنگ فرز می لرزد؟

سنگ فرز به 4 دلیل می تواند دچار مشکل لرزش شود که در ادامه علاوه بر اشاره به این موارد، به نحوه رفع هر کدام اشاره خواهیم کرد:

1: خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ ها

بلبرینگ‌ها قطعاتی هستند که محور موتور را در جای خود نگه می‌دارند و مانع از لرزش آن می‌شوند. اگر بلبرینگ‌ها خراب یا فرسوده باشند، دیگر نمی‌توانند به طور موثر محور موتور را نگه دارند و این امر باعث لرزش سنگ فرز می‌شود. علائم خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ها عبارتند از:

  • لرزش شدید سنگ فرز
  • صدای غیرعادی هنگام کار با سنگ فرز
  • داغ شدن سنگ فرز
  • کاهش کارایی سنگ فرز

خرابی یا فرسودگی بلبرینگ‌ ها

اگر متوجه هر یک از این علائم در سنگ فرز خود شدید، باید بلافاصله بلبرینگ‌ ها را بررسی کنید. اگر بلبرینگ‌ها خراب یا فرسوده باشند، باید تعویض شوند. جهت تعویض بلبرینگ‌ ها می توانید از خدمات تعمیرکار متخصص آی پی امداد استفاده کنید.

2: خراب شدن یا فرسودگی برس‌ های کربن

برس‌های کربن قطعاتی هستند که جریان برق را از منبع تغذیه به آرمیچر موتور منتقل می‌کنند. اگر برس‌ها خراب یا فرسوده باشند، دیگر نمی‌توانند به طور موثر جریان برق را منتقل کنند و این امر می‌تواند باعث لرزش سنگ فرز شود. به دلیل تخصصی بودن عیب یابی و تعمیر آن قطعه، در صورتی که توانایی انجام این کار را دارید، ستگاه را بررسی و عیب یابی کنید و در غیر این صورت می توانید به دلیل تخصصی بودن تعمیر این قطعه، از خدمات تکنسین مجرب آی پی امداد بهره مند شوید.

3: عدم تراز بودن صفحه برش

صفحه برش باید کاملاً در مرکز محور موتور قرار گیرد. اگر صفحه برش تراز نباشد، می‌تواند باعث لرزش سنگ فرز شود. علائم عدم تراز بودن صفحه برش عبارتند از:

  • لرزش سنگ فرز
  • صدای زیاد دستگاه
  • افزایش دمای سنگ فرز

عدم تراز بودن صفحه برش سنگ فرز

نحوه تراز کردن صفحه برش

برای تراز کردن صفحه برش سنگ فرز، به یک ابزار تراز صفحه برش نیاز دارید. برای شروع کار سنگ فرز را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس، ابزار تراز صفحه برش را روی صفحه برش قرار دهید. ابزار تراز صفحه برش معمولاً یک نشانگر دارد که نشان می‌دهد صفحه برش تراز است یا خیر.

  • اگر نشانگر ابزار تراز صفحه برش نشان دهد که صفحه برش تراز نیست، باید آن را تراز کنید.
  • برای انجام این کار، پیچ‌های تنظیم صفحه برش را بچرخانید تا صفحه برش تراز شود.
  • هنگام چرخاندن پیچ‌های تنظیم صفحه برش، به نشانگر ابزار تراز صفحه برش توجه کنید.
  • هنگامی که صفحه برش تراز شد، نشانگر ابزار تراز صفحه برش در مرکز قرار خواهد گرفت.
  • پس از تراز کردن صفحه برش، آن را سفت کنید تا در جای خود قرار گیرد. سپس، سنگ فرز را می‌توانید برای استفاده آماده کنید.

4: خراب شدن یا فرسودگی موتور

موتور سنگ فرز مسئول چرخش صفحه برش است. اگر موتور خراب یا فرسوده باشد، نمی‌تواند به طور صحیح صفحه برش را بچرخاند و این امر می‌تواند باعث لرزش سنگ فرز شود. تعمیر یا تعویض موتور کار نسبتاً پیچیده‌ای است و اگر به درستی انجام نشود، می‌تواند باعث آسیب بیشتر به سنگ فرز شود و به همین دلیل پیشنهاد می شود تا از خدمات تعمیرکار سنگ فرز در آی پی امداد بهره مند شوید.

خراب شدن یا فرسودگی موتور سنگ فرز

نحوه جلوگیری از بروز مشکل لرزش سنگ فرز

برای جلوگیری از بروز مشکل لرزش سنگ فرز، می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • اگر سنگ فرز شما لرزش دارد، از استفاده از آن خودداری کنید.
  • از سنگ فرز با کیفیت استفاده کنید.
  • صفحه برش را به درستی تراز کنید.
  • سنگ فرز را به درستی نگهداری کنید و به طور منظم آن را سرویس کنید.
  • سنگ فرز را بیش از حد بارگذاری نکنید.
  • بلبرینگ‌ها و برس‌های کربن را به طور منظم بررسی کنید.
  • از سنگ فرز به درستی استفاده کنید.

برای تعمیر لرزش سنگ فرز از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه لرزش سنگ فرز یکی از حساس ترین مشکلات سنگ فرز به حساب می آید و عیب یابی و تعمیر آن بهتر است توسط یک تکنسین مجرب و متخصص انجام شود. توصیه میکنیم برای حل مشکل لرزش زیاد سنگ فرز از خدمات تعمیرکار مجرب آی پی امداد استفاده کنید. برای ثبت درخواست خود جهت حضور تعمیرکار در محل جهت تعمیر لرزش سنگ فرز می توانید به قسمت ثبت درخواست سایت آی پی امداد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل فرمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد