logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت جوش ندادن اینورتر جوشکاری

علت جوش ندادن اینورتر جوشکاری
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت جوش ندادن اینورتر جوشکاری به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

به دلیل استفاده گسترده، اینورترهای جوشکاری ممکن است در طول زمان آسیب ببینند. تعمیر آن‌ها، برخلاف باور برخی افراد کار ساده‌ای نیست و نیاز به تخصص و حرفه‌ای بودن تعمیرکاران دارد. یکی از مشکلاتی که اینورترهای جوشکاری ممکن است با آن روبرو شود، جوش ندادن آن است. در این مقاله از وب‌سایت آی پی امداد به بررسی علت جوش ندادن اینورتر جوشکاری و راه‌حل‌های رفع این مشکل می‌پردازیم. اگر حتی بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با جوش ندادن اینورتر جوشکاری سوال یا چالشی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

آشنایی با دستگاه اینورتر جوشکاری

دستگاه‌های جوشکاری یک نقش بسیار حیاتی در تولید قطعات صنعتی و اتصال آن‌ها به یکدیگر دارند. با استفاده از دستگاه‌های جوش، اتصال دائمی بین قطعات ایجاد می‌شود و امکان جدا شدن قطعات از یکدیگر به راحتی وجود نخواهد داشت. دستگاه‌های جوش انواع مختلفی داشته که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. از میان این دستگاه‌ها، اینورترهای جوشکاری به عنوان نسل جدیدی از دستگاه‌های جوش توانسته‌اند توجه بسیاری از کاربران صنعتی را به خود جلب کنند.

این دستگاه‌ها از فناوری‌های مدرن برای ایجاد نیروی لازم برای ذوب الکترود استفاده می‌کنند و از‌این‌رو اندازه کوچک‌تری نسبت به مدل‌های قدیمی و مصرف برق کمتری دارند.  از مزایای استفاده از اینورترهای جوشکاری می‌توان به کاهش هزینه تولید، صرفه‌جویی در مصرف برق، کیفیت بالاتر جوش و امکان استفاده از انواع الکترودها اشاره کرد. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا جوشکاران در سال‌های اخیر به طور گسترده‌ای از این نوع دستگاه‌ها استفاده کنند و آن‌ها را به عنوان یک ابزار ضروری در صنعت جوشکاری مورد توجه قرار دهند.

6 علت جوش ندادن دستگاه جوش اینورتر + راه‌حل

هرچه تجربه و اطلاعات شما در زمینه وسایل جوشکاری بیشتر باشد، احتمالا در مواجهه با خرابی دستگاه جوش، دست‌پاچه نخواهید شد و می‌توانید با خونسردی مشکل کار را شناسایی کنید و از تحمیل خسارات اقتصادی بزرگتر جلوگیری کنید. اما چرا گاهی اوقات دستگاه جوش روشن می‌شود، اما جوش نمی‌دهد؟

از دلایل جوش ندادن اینورتر جوشکاری می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. عیب در قسمت تغذیه اصلی دستگاه
  2. مشکل در بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس
  3. خرابی برد کنترل یا PWM
  4. خرابی یکسوساز خروجی دستگاه
  5. سوختگی در قسمت‌های اتصال تسمه‌های مسی خروجی
  6. قطع LED یا چراغ OC

6 علت جوش ندادن دستگاه جوش اینورتر + راه‌حل

در ادامه به بررسی علت‌های احتمالی و راه‌حل‌های با جوش ندادن اینورتر جوشکاری می‌پردازیم.

1. ایراد در قسمت تغذیه اصلی دستگاه

ممکن است در قسمت تغذیه اصلی دستگاه جوش عیب و ایرادی وجود داشته باشد که باعث عدم تامین انرژی لازم برای ایجاد جوش و در نهایت موجب جوش ندادن اینورتر جوشکاری می‌شود.

راه‌حل:

  • تعمیر قسمت تغذیه: این کار شامل تعمیر قطعات دستگاه مانند فیوزها، رله‌ها، ترانسفورماتورها، و مقاومت‌ها می‌شود.
  • تعویض قسمت تغذیه: در صورت عدم توانایی در تعمیر قطعات، تعویض قسمت تغذیه با یک قطعه جدید و کارکرده انجام می‌گردد.

2. مشکل در بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس

در دستگاه‌های جوش اینورتر، بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس نقشی حیاتی در ایجاد قوس الکتریکی مناسب برای جوشکاری ایفا می‌کند. خرابی یا نقص در این بخش می‌تواند به طور مستقیم بر کیفیت و کارایی جوشکاری تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به عدم جوشکاری یا جوشکاری ضعیف دستگاه شود.

مشکل در بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس

راه‌حل:

  • تعمیر بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس: این فرآیند شامل تعمیر قطعات الکترونیکی مانند ترانزیستورها، دیودها، کاندنساتورها و ایسی‌ها می‌شود.
  • تعویض بخش تقویت جریان و تغییر فرکانس: در صورتی که تعمیر مقدور نباشد، بخش مذکور با یک واحد جدید و کارکرده تعویض می‌شود.

3. خرابی برد کنترل یا PWM

برد کنترل دستگاه جوش که به آن PWM هم گفته می‌شود، مسئول کنترل و مدیریت فرآیند جوش دادن است. بنابراین بروز هرگونه خرابی یا عدم عملکرد صحیح آن، علت جوش ندادن اینورتر جوشکاری خواهد بود.

راه‌حل:

  • تعمیر برد کنترل: این مورد شامل تعمیر قطعات الکترونیکی مانند میکروکنترلرها، IC ها و قطعات مرتبط می‌شود.
  • تعویض برد کنترل: در صورت عدم توانایی در تعمیر، برد کنترل با یک برد جدید و معتبر تعویض می‌گردد.

4. خرابی یکسوساز خروجی دستگاه

یکسو کننده خروجی وظیفه تبدیل جریان متناوب (AC) برق ورودی به جریان مستقیم (DC) را دارد که برای جوشکاری مورد نیاز است. اگر یکسوساز خراب شود، جریان DC کافی برای ایجاد قوس الکتریکی و ذوب شدن فلز جوشکاری تولید نمی‌شود.

خرابی یکسوساز خروجی دستگاه

راه‌حل:

  • در صورت عدم تعمیر قطعات، بخش خروجی با یک واحد جدید باید تعویض می‌شود.

5. سوختگی در قسمت‌های اتصال تسمه‌های مسی خروجی

سوختگی در قسمت‌های اتصال تسمه‌های مسی خروجی می‌تواند باعث قطع جریان جوش شود و در نهایت موجب جوش ندادن اینورتر جوشکاری شود.

راه‌حل:

  •  در صورت سوختگی و خرابی تسمه‌ها، تعویض آن‌ها با تسمه‌های جدید و مناسب انجام می‌شود.
  • اگر سوختگی باعث اتصالات مسی نامناسب شده باشد، اصلاح و ترمیم اتصالات مسی ممکن است، مشکل را حل کند.

6. قطع شدن LED یا چراغ OC

در صورتی که چراغ OC -Over Current یا چراغ چک دستگاه به دلایل فرسودگی فعال شود، احتمالا دستگاه جوش درست عمل نخواهد کرد.

قطع شدن LED یا چراغ OC

راه‌حل:

  • در این مواقع، نیاز به تعویض LED یا چراغ OC دارید.
  • به طور کلی، بررسی دقیق و تعمیرات مناسب توسط تعمیرکاران متخصص آی پی امداد می‌تواند، مشکلات دستگاه جوش را حل کرده و عملکرد بهینه‌ای را فراهم کند.

جهت تعمیر مشکل جوش ندادن اینورتر جوشکاری با کجا تماس بگیریم؟

جوش ندادن اینورتر جوشکاری در ایجاد جوش مناسب می‌تواند به دلایل مختلفی برگردد، از جمله خرابی در قسمت‌های تغذیه، تقویت جریان و… که توصیه می‌شود که هنگام مواجه شدن با این مشکل به متخصصین و تکنسین‌های مجرب در حوزه تعمیرات الکترونیک و جوشکاری در آی پی امداد مراجعه کنید. آن‌ها با تجربه و دانش فنی خود، می‌توانند به شما کمک کنند تا عیب‌یابی دقیق صورت گیرد و راه‌حل‌های مناسب برای رفع مشکلات اینورتر جوشکاری ارائه دهند. بنابراین می توانید از طریق شماره‌های 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد ارتباط برقرار نمایید تا از مشاوره و راهنمایی حرفه‌ای در این زمینه بهره‌مند شوید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد