logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر

علت روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

دستگاه جوش اینورتر برای اتصال قطعات فلزی به یکدیگر استفاده می شود. اینورترها از تکنولوژی الکترونیکی با دیودهای خاص و ترانزیستورهایی برای تامین جریان و ولتاژ مورد نیاز برای جوشکاری استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها در مقایسه با دستگاه‌های جوش سنتی، دارای مزایای زیادی هستند. با‌این‌حال گاهی اوقات ممکن است دستگاه جوش اینورتر به دلایل مختلفی روشن نشود و کاربر را با مشکلاتی روبه‌رو کند. در این مقاله از آی پی امداد، علت روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر را بررسی کرده‌ایم و راه‌حل‌های مناسبی برای رفع آن‌ها را ارائه داده‌ایم. چنانچه بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

دستگاه جوش اینورتر چیست؟

دستگاه‌های جوشکاری به‌ طور گسترده در تولید قطعات صنعتی و اتصال آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌شوند. با استفاده از دستگاه‌های جوش، اتصال دائمی بین قطعات ایجاد می‌شود و دیگر امکان جدا کردن آن‌ها وجود ندارد. دستگاه‌های جوش مختلفی وجود دارند که هر کدام به‌دلیل کاربردها و ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این میان دستگاه‌ جوش اینورتر توجه بسیاری را به‌ خود جلب کرده است. اینورترهای جوشکاری نسل جدیدی از دستگاه‌های جوش هستند که برخی از آن‌ها با جریان برق متناوب و برخی دیگر با هر دو جریان برق متناوب و مستقیم عمل می‌کنند.

تکنولوژی مختلف اینورترهای جوشکاری با استفاده از برق برای ذوب کردن الکترود، باعث شده تا این دستگاه‌ها اندازه کوچکتری نسبت به مدل‌های قدیمی داشته باشند و هزینه تولید آن‌ها نیز کاهش یابد. استفاده از اینورترهای جوشکاری به دلایل متعددی مفید است. هزینه تولید آن‌ها نسبت به دستگاه‌های جوش قدیمی، به‌ دلیل فناوری استفاده شده در آن‌ها، بسیار کمتر است و قدرت و کیفیت جوش بهتری هم دارند. این ویژگی‌ها و مزایای دستگاه‌های جوش اینورتری باعث شده تا در سال‌های اخیر، جوشکاران بیشتر به خرید و استفاده از این نوع دستگاه‌های جوش تمایل داشته باشند.

5 علت رایج روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر

دلایل روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر عبارتند از:

  1. خرابی یا قطعی دوشاخه و کابل دستگاه جوش
  2. عدم اتصال کلید دستگاه یا ذوب شدن پایه‌های ‌پلاتین دستگاه
  3. ایراد در قسمت پاور اصلی دستگاه
  4. مشکل در سیستم تغذیه بایاسینگ
  5. خرابی گسترده قسمت تقویت آمپر دستگاه جوش

5 علت رایج روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر

چرا دستگاه جوش اینورتر روشن نمی شود؟

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این علت‌ها و ارائه راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم.

1. خرابی یا قطعی دوشاخه و کابل دستگاه جوش

یکی از علل رایج روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر، خرابی یا قطعی کابل و دوشاخه آن است. این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ساییدگی، شکستگی، آسیب‌دیدگی یا بریدگی کابل یا دوشاخه رخ دهد.

خرابی یا قطعی دوشاخه و کابل دستگاه جوش

راه‌حل:

  • ابتدا برق را قطع کنید و سپس کابل و دوشاخه دستگاه جوش را بررسی کنید.
  • اگر خرابی یا قطعی در آن‌ها مشاهده کردید، باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. سپس برق را وصل کنید و دستگاه جوش را روشن کنید. اگر دستگاه جوش روشن شد، یعنی مشکل حل شده است.

2. عدم اتصال کلید دستگاه یا ذوب شدن پایه‌های ‌پلاتین دستگاه

عامل دیگری که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر شود، عدم اتصال کلید دستگاه یا ذوب شدن پایه‌های ‌پلاتین آن است. این مسئله ممکن است به‌ دلیل فشار زیاد و حرارت بالا بروز کند.

عدم اتصال کلید دستگاه یا ذوب شدن پایه های ‌پلاتین دستگاه

راه‌حل:

  • ابتدا برق را قطع کنید و سپس کلید دستگاه جوش را باز کنید.
  • اگر مشاهده کردید که کلید دستگاه اتصال ندارد یا پایه‌های ‌پلاتین آن ذوب شده است، باید کلید دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید. سپس برق را وصل کنید و دستگاه جوش را روشن کنید.

3. ایراد در قسمت پاور اصلی دستگاه

قسمت پاور اصلی دستگاه شامل ترانسفورماتور، دیود، خازن و مقاومت است که وظیفۀ تبدیل برق شهری به برق مورد نیاز دستگاه را دارد. این قسمت ممکن است به‌ دلیل سورژ، حرارت بالا، ضربه یا سوختگی خراب شود.

راه‌حل:

  • ابتدا برق را قطع کنید و سپس قسمت پاور اصلی دستگاه جوش را باز کنید. اگر مشاهده کردید که قطعات قسمت پاور اصلی دستگاه خراب یا سوخته هستند، باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.
  • سپس برق را وصل کنید و دستگاه جوش را روشن کنید. اگر دستگاه جوش روشن شد، یعنی مشکل حل شده است.

4. مشکل در سیستم تغذیه بایاسینگ

دستگاه جوش اینورتر برای کار کردن نیاز به یک ولتاژ ‌خاص دارد که به آن «ولتاژ بایاسینگ» می‌گویند. این ولتاژ باعث می‌شود که ترانزیستورهای دستگاه جوش به‌درستی کار کنند و جریان خروجی دستگاه را تنظيم كنند. سيستم تغذيه بایاسینگ یک قسمت از دستگاه جوش است که این ولتاژ را تولید و حفظ می‌کند. اگر این قسمت خراب شود، دستگاه جوش روشن نمی‌شود یا عملکرد ضعيفي دارد. علت خراب شدن سيستم تغذيه بایاسینگ ممکن است به‌دلیل حرارت زیاد، سورژ و ضربه باشد.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل باید سپس قسمت سيستم تغذيه بایاسینگ را باز کنید. اگر قطعات آن خراب بودند، باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

5. خرابی گسترده قسمت تقویت آمپر دستگاه جوش

عامل دیگری که ممکن است باعث روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر شود، خرابی گسترده قسمت تقویت آمپر دستگاه است. قسمت تقویت آمپر شامل ترانزیستور، دیود، خازن و مقاومت است که وظیفه تقویت جریان خروجی دستگاه را دارد. این قسمت ممکن است به‌علت حرارت بالا، سورژ، ضربه یا سوختگی خراب شود.

خرابی گسترده قسمت تقویت آمپر دستگاه جوش

راه‌حل:

  • اگر قطعات قسمت تقویت آمپر دستگاه خراب یا سوخته باشند، باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید. برای انجام این کار می توانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر با کجا تماس بگیریم؟

مشکل روشن نشدن دستگاه جوش اینورتر می‌تواند به‌ دلیل چندین عامل مختلف باشد. برای تشخیص دقیق دلیل بروز این مشکل، نیاز است به‌ صورت مستقیم دستگاه را بررسی کنید و مشکل آن را تشخیص دهید. برای رفع این مشکلات و بهبود عملکرد دستگاه، می‌توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. آی پی امداد تیمی متشکل از متخصصان فنی است که توانایی تعمیر و رفع اشکال دستگاه‌های جوش اینورتر را دارند. این خدمات شامل تعمیر، تنظیم و راه‌اندازی دستگاه‌های جوش می‌شود. آی پی امداد با تجربه و تخصص خود، به مشتریان خدماتی با‌کیفیت و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. جهت بهره مندی از خدمات این مجموعه می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد