logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سوختن زغال سنگ فرز

علت سوختن زغال سنگ فرز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سوختن زغال سنگ فرز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مطلب ضمن اشاره به علت سوختن زغال سنگ فرز، به نحوه رفع هر مشکل و جلوگیری از بروز آن اشاره می کنیم. در صورتی که پس از خواندن این مطلب سوالات بیشتری در مورد این مشکل برای شما به وجود آمد و یا نیاز به مشورت با یک تکنسین حرفه ای داشتید، برای ارتباط با کارشناسان مجموعه آی پی امداد میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت مراجعه کنید و علاوه بر مطرح کردن سوال هایتان و دریافت پاسخ در سریع ترین زمان ممکن، از راهنمایی آنها بهره مند شوید. همچنین برای رفع مشکلات و تعمیر مشکل سوختن زغال سنگ فرز خود نیز می توانید از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد کمک بگیرید.

3 علت زود تمام شدن زغال سنگ فرز

سنگ فرز یک ابزار برقی دستی است که برای برش، تراش کاری و پولیش کردن مواد استفاده می‌شود. این ابزار دارای یک موتور است که یک دیسک یا برس یا چیزی مشابه به سر آن بسته می‌شود و با حرکت موتور، دیسک شروع به دوران با سرعت بسیار بالایی می‌‌کند. در صورتی که مشکلی در انجام کار به وجود آید، می تواند موجب شود تا دستگاه شروع به سوختن زغال نماید. از جمله دلایل سوختن زغال سنگ فرز شامل:

  1. استفاده بیش از حد از دستگاه
  2. کیفیت پایین زغال سنگ فرز
  3. عدم نگهداری و سرویس به موقع دستگاه

3 علت زود تمام شدن زغال سنگ فرز

چرا زغال سنگ فرز می سوزد؟

سنگ فرز به 3 دلیل می تواند دچار مشکل سوختن زغال شود که در ادامه علاوه بر اشاره به این موارد، به نحوه رفع هر کدام اشاره خواهیم کرد:

1: استفاده بیش از حد از دستگاه

زغال وظیفه انتقال جریان برق به موتور را بر عهده دارد و با استفاده مداوم و اعمال فشار زیاد، فرسوده و سوخته می‌شود. هنگامی که دستگاه فرز به طور مداوم و بیش از حد استفاده می‌شود، زغال ها باید سخت‌تر کار کنند تا جریان برق مورد نیاز موتور را تأمین کنند. این امر باعث می‌شود که زغال ها سریع‌تر فرسوده شوند و در نهایت سوخته شوند.

  • در صورتی که زغال سنگ فرز سوخته باشد، باید آن را تعویض کنید.
  • برای تعویض زغال سنگ فرز، باید دستگاه را باز کنید و زغال قدیمی را خارج نمایید.
  • سپس زغال های جدید را در جای خود قرار دهید و دستگاه را دوباره جمع کنید.

استفاده بیش از حد از دستگاه

2: کیفیت پایین زغال سنگ فرز

زغال های باکیفیت از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تولید می‌شوند و دارای ساختار و ترکیب مناسبی هستند. این زغال ها در برابر فرسودگی و سوختن مقاوم هستند و عمر مفید بالایی دارند. زغال های بی‌کیفیت یا تقلبی از مواد اولیه نامرغوب تولید می‌شوند و دارای ساختار و ترکیب نامناسبی می باشند. این زغال ها در برابر فرسودگی و سوختن مقاوم نیستند و عمر مفید کوتاهی دارند. برای تشخیص زغال سنگ فرز باکیفیت می‌توان به نکات زیر توجه کرد:

  • زغال های باکیفیت معمولاً دارای شکل منظم و یکدست بوده و دارای رگه‌های سیاه و قهوه‌ای هستند.
  • این نوع زغال ها معمولاً سنگین هستند.
  • زغال های باکیفیت معمولاً سخت بوده و به راحتی خرد نمی‌شوند.
  • این نوع زغال ها دارای رسانایی الکتریکی بالایی می باشند.

کیفیت پایین زغال سنگ فرز

3: عدم نگهداری و سرویس به موقع دستگاه

عدم نگهداری و سرویس به موقع دستگاه باعث می‌شود که زغال سنگ فرز در معرض گرد و غبار و رطوبت قرار گیرد و زودتر فرسوده شود. همچنین، عدم سرویس به موقع دستگاه باعث می‌شود که زغال ها در جای خود به درستی قرار نگیرند و در نتیجه زودتر فرسوده شوند.

عدم نگهداری و سرویس به موقع دستگاه

نحوه جلوگیری از بروز مشکل سوختگی زغال سنگ فرز

برای جلوگیری از بروز مشکل سوختن زغال سنگ فرز، باید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از دستگاه به طور مداوم و بیش از حد استفاده نکنید.
  • از زغال باکیفیت استفاده کنید.
  • دستگاه را به طور مرتب سرویس و نگهداری کنید.
  • پس از هر بار استفاده، دستگاه را با پارچه‌ای تمیز تمیز کنید.
  • هر ماه، روغن کاری دستگاه را انجام دهید.
  • هر سال، دستگاه را توسط یک تکنسین واجد شرایط سرویس کنید که پیشنهاد ما به شما، استفاده از خدمات تعمیرکار سنگ فرز در آی پی امداد می باشد.

برای تعمیر مشکل سوختن زغال سنگ فرز از خدمات کدام مجموعه استفاده کنیم؟

با توجه به اینکه سوختن زغال ها یکی از حساس ترین مشکلات سنگ فرز به حساب می آید و عیب یابی و تعمیر آن بهتر است توسط یک تکنسین مجرب و متخصص انجام شود، توصیه میکنیم برای تعمیر مشکل سوختن زغال سنگ فرز خود از خدمات تعمیرکار مجرب آی پی امداد استفاده کنید. برای ثبت درخواست خود جهت حضور تکنسین آی پی امداد در محل جهت تعمیر سوختن زغال سنگ فرز، می توانید به قسمت ثبت درخواست سایت آی پی امداد مراجعه کنید و یا با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل فرمایید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد