logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت صدای یخچال هیمالیا

علت صدای یخچال هیمالیا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت صدای یخچال هیمالیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند هیمالیا جزء آن دسته از مارک‌هایی است که محبوبیت ویژه‌ای دارد. باید بگوییم که یخچال‌های هیمالیا نیز مانند سایر برندها ضمن داشتن مزیت‌هایی، معایبی داشته و در برخی مواقع دچار اختلال می‌شوند. به عنوان مثال، صدای بیش از حد یخچال هیمالیا یکی از موارد قابل تأمل است. ما در این مطلب از سایت آی پی امداد علت صدای یخچال هیمالیا را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر یخچال هیمالیا شما نیز سر و صدای عجیبی تولید می‌کند و نمی‌دانید علت آن چیست، حتماً در قسمت نظرات برایمان الگوی صدای یخچال را شرح دهید. لازم به ذکر است که در بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد نیز می‌توانید سوالات خود را مطرح کنید. کارشناسان و متخصصین این مرکز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

7 علت رایج صدای یخچال هیمالیا

وقتی یخچال هیمالیا صدای ناهنجاری تولید می‌کند، یعنی در یکی از قطعات آن مشکل و اختلالی وجود دارد. تشخیص این مسئله به همین آسانی‌ها نیست. به این منظور باید به منشأ صدا توجه داشت و مورد دیگر نحوه صحیح عیب‌یابی است. چنانچه عیب‌یابی به صورت دقیق انجام نشود، ممکن است قسمت دیگری از یخچال که کاملاً سالم است، تعمیر شده یا آسیب ببیند. در نتیجه توصیه ما برای شما عزیزان کمک گرفتن از افراد متخصص است. مواردی که در ادامه نام می‌بریم، از جمله رایج‌ترین علل صدای یخچال هیمالیا محسوب می‌شوند. شما می‌توانید با بررسی این موارد از دلیل صدا دادن یخچال فریزر هیمالیا مطلع شده و برای رفع آن اقدام کنید. این دلایل عبارت‌اند از:

  1. اختلال و مشکل در گاز یخچال
  2. جوشیدن روغن کمپرسور یخچال فریزر
  3. خراب شدن موتور فن کندانسور یا کمپرسور
  4. معیوب بودن کمپرسور
  5. لرزش بیش از حد موتور یخچال
  6. خرابی درب یخچال
  7. صدای بوق ممتد یخچال فریزر

7 علت رایج صدای یخچال هیمالیا

چرا یخچال فریزر هیمالیا صدای زیادی می دهد؟

در ادامه این مبحث علت صدای یخچال را شرح داده و برایتان راهکارهای رفع مشکل را ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

1. اختلال و مشکل در گاز یخچال

حتماً بارها لوله‌های کویل کندانسور را در قسمت پشت یخچال مشاهده کرده‌اید.‌جالب است بدانید که علت صدای یخچال هیمالیا گاهی به چند قطعه مختلف از آن مرتبط است. به عنوان مثال گاز مبرد یا سرد کننده در قسمت کویل کندانسورها در گردش و جریان است. اگر گاز مشکل داشته باشد، کویل‌ها نیز تحت‌تأثیر هستند و عکس این مسئله نیز صحت دارد. در برخی مواقع رسوباتی درون موتور و لوله‌های کندانسور وجود دارند که گاز یخچال در زمان گردش آن‌ها را به حرکت درآورده و موجب تولید سر و صدای بیش از حد می‌شود. در واقع این رسوبات مانع از حرکت گاز خنک شده می‌شوند و می‌توان گفت که عملکرد سرمایشی یخچال نیز مختل می‌شود.

اختلال و مشکل در گاز یخچال

راه‌حل:

بهترین راهکاری که می‌توان برای این مشکل ارائه داد، استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای است. برای نظافت و شستشوی قطعات داخلی یخچال هیمالیا مهارت و تجهیزات حرف اول را می‌زند. از آنجایی که عموم مردم دسترسی به دو عامل نامبرده ندارند، بهترین راه‌حل کمک گرفتن از مرکز تعمیرات هیمالیا است.

چنانچه مدت زمان زیادی از خرید یخچال شما می‌گذرد و خدمات پس از فروش و پشتیبانی شامل حالتان نمی‌شود، نگران نباشید. متخصصین آی پی امداد آماده خدمات رسانی به شما عزیزان هستند و با بررسی و سرویس دوره‌ای یخچال هیمالیا، سایر مشکل و نواقص موجود را اصلاح می‌کنند. پس از استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای نیز توصیه می‌کنیم یخچال را در مکان مناسبی راه‌اندازی کنید. توجه به فاکتورهای زیر موجب ماندگاری و دوام بالای یخچال فریزر شما می‌شود:

  • از تراز بودن یخچال هیمالیا در زمان نصب مطمئن شوید.
  • هر چند ماه یکبار کویل کندانسور های پشت یخچال را نظافت کنید.
  • نظافت فضای داخلی یخچال فریزر هیمالیا را جدی بگیرید.
  • حتی برای یخچال بدون برفک نیز نظافت و برفک زدایی سالانه ضروری است.
  • مواد غذایی را روی هم انباشته نکرده و به آن‌ها نظم ببخشید. این نظم باید به گونه‌ای باشد که هوای خنک به راحتی گردش کند.

2. جوشیدن روغن کمپرسور یخچال فریزر

اگر به تازگی جابه‌جایی داشته‌اید و مجدداً یخچال هیمالیا خود را راه‌اندازی کرده باشید، شنیدن سر و صدا از آن کاملاً طبیعی است. در واقع علت صدای یخچال هیمالیا ممکن است روغن داخل کمپرسور باشد. ممکن است جابه‌جا کردن یخچال، منجر به روغن ریزی موتور یخچال شده و این روغن به داخل لوله‌های کویل کندانسور یا اواپراتور وارد شوند. در شرایط مشابه صداهایی مشابه قل قل به گوش می‌رسد. این صدا مربوط به جوشیدن روغن کمپرسور است. البته کهنه شدن روغن کمپرسور نیز جزء دلایل سر و صدای یخچال هیمالیا محسوب می‌شود.

جوشیدن روغن کمپرسور یخچال فریزر

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل توصیه می‌کنیم ترجیحاً یک ساعت بعد از جابجایی یخچال، دو شاخه آن را به برق متصل نکنید. در اکثر مواقع بعد از نصب اصولی و دقیق شاهد سر و صدای یخچال نخواهید بود.
  • چنانچه مدتی بعد از جابه‌جایی یخچال صبر کرده و سپس طبق اصول گفته شده در مورد قبل، یخچال را نصب و راه‌اندازی کردید، اما با صداهای عجیبی مواجه شدید، حتماً از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • ممکن است قطعاتی از یخچال فریزر هیمالیا شما آسیب دیده باشند و به تعمیر و تعویض نیاز داشته باشند. در این شرایط ممانعت در برابر تعمیر آسیب جدی‌تری به یخچال شما وارد می‌کند.

3. خراب شدن موتور فن کندانسور یا کمپرسور

به جرأت می‌توان گفت که کندانسور و کمپرسور جزء مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قطعات در یخچال فریزر هیمالیا محسوب می‌شوند. خراب شدن هریک از قطعات نامبرده سایر عناصر یخچال را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در نتیجه باید هر سه قطعه از یخچال هر چند وقت یکبار معاینه و بررسی شوند. از اصلی‌ترین عللخراب شدن موتور فن کندانسور و کمپرسور، بی‌توجهی به نظافت آن‌ها است. از طرفی ممکن است روغن کندانسور نیز به حداقل ممکن رسیده یا تمام شده باشد. تشخیص مواردی که شرح دادیم به صورت شهودی ممکن نیست و نیازمند تجربه و تخصص است.

خراب شدن موتور فن کندانسور یا کمپرسور

راه‌حل:

  • پیشگیری بهترین راه‌حلی است که می‌توانیم برای رفع علت صدای یخچال هیمالیا ارائه دهیم. شما می‌توانید با دریافت خدمات سرویس دوره‌ای این مشکل را به حداقل ممکن رسانده و شاهد صداهای عجیب یخچال فریزر خود نباشید.
  • متخصصین با روغن‌کاری و نظافت کمپرسور و کندانسور آنها را احیا کرده و در برابر آسیب‌های جدی ایمن می‌کنند.

4. معیوب بودن کمپرسور

در ابتدا باید بگوییم که سوختن موتور یخچال از مشکلات شایعی است که در صورت استفاده طولانی مدت از یخچال هیمالیا ممکن است با آن مواجه شوید. نکته‌ای که وجود صداهای عجیب یخچال است. وقتی کمپرسور فرسوده می‌شود، عملکرد یخچال با صداهای زیادی همراه است. عوامل متعددی منجر به خرابی کمپرسور یخچال هیمالیا می‌شوند. در این راستا می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وجود مشکلاتی در گاز سرد کننده یا مبرد
  • کثیف شدن کویل‌های کندانسور یخچال هیمالیا
  • وجود ولتاژهای ضربه‌ای مانند رعد و برق و نوسانات شدید جریان برق
  • استهلاک یخچال فریزر هیمالیا
  • یکسره کار کردن موتور

معیوب بودن کمپرسور

مواردی که نام بردیم، همگی از نشانه‌های خرابی کمپرسور بوده و علاوه بر این منجر به تولید سر و صدا در عملکرد یخچال نیز می‌شوند.

راه‌حل:

  • وقتی علائم و نشانه‌های یک مشکل بسیار زیاد است، تشخیص آن نیز کار دشواری است. در نتیجه شما شخصاً نمی‌توانید تشخیص دهید که علت صدای یخچال هیمالیا به خاطر خرابی کمپرسور بوده یا فقط موتور و فن آن از کار افتاده است. به همین دلیل کمک گرفتن از تکنسین تعمیر یخچال فریزر هیمالیا ضرورت دارد.

5. لرزش بیش از حد موتور یخچال

ممکن است صدایی که از یخچال هیمالیا به گوش می‌رسد، شبیه به صدای ویبره و لرزش باشد. بهتر است نسبت به این قبیل از صداها توجه نشان داده و از کنار آن به سادگی رد نشوید؛ زیرا ممکن است مشکلات جدی‌تری را به همراه داشته باشد. مکانیزم یخچال هیمالیا به گونه‌ای است که به منظور کاهش لرزش در زمان فعالیت موتور نوعی لرزه‌گیر در قسمت زیر موتور تعبیه شده است. در اکثر مواقع که صدای ویبره و لرزش به گوش می‌رسد، این لرزه‌گیر آسیب دیده و قادر به انجام وظیفه خود نیست.

لرزش بیش از حد موتور یخچال

راه‌حل:

  • بررسی لرزه‌گیر موتور و علت لرزش موتور مسئله‌ای است که باید توسط تعمیرکاران ماهر بررسی شود. شما می‌توانید همین الان در سایت آی پی امداد درخواست خود را ثبت کرده و در اسرع وقت از سلامت قطعات یخچال فریزر هیمالیا خود مطمئن شوید.
  • چنانچه لرزه‌گیر خراب شده باشد، با تعویض این مشکل حل شده و شاهد صداهای عجیبی از موتور یخچال نخواهید بود. لازم به ذکر است که تراز نبودن یخچال و عدم رعایت حفظ فاصله استاندارد یخچال از دیوار نیز موجب سر و صدای آن می‌شود.

6. خرابی درب یخچال هیمالیا

در برخی مواقع زمانی که درب یخچال را باز و بسته می‌کنید، صداهای قیژ قیژ مانندی به گوش می‌رسد. حتی ممکن است بعد از چند ثانیه پس از بستن درب یخچال این صداها تکرار شوند. حتماً برایتان جالب است بدانید که این صدا از کجاست؟ در شرایط مشابه لاستیک دور درب یخچال خراب شده یا به دلیل فرسودگی درب یخچال خراب و لق شده است. اگر این صدا تنها در زمان باز و بسته کردن درب به گوش می‌رسد و از قسمت پشت یخچال نیست، جای نگرانی وجود ندارد.

خرابی درب یخچال هیمالیا

راه‌حل:

  • شخصاً نمی‌توان لاستیک دور درب را تعویض کرد. اگر قادر به این کار هستید، مانعی وجود ندارد. پیشنهاد ما کمک گرفتن از افراد متخصص است. چنانچه لاستیک درب یخچال را تعویض کردید، اما مشکل سر و صدا حل نشد، حتماً با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید.

7. صدای بوق ممتد یخچال فریزر هیمالیا

در برخی مواقع نیز صدای یخچال هیمالیا به صورت بوق ممتد است. این صدا به صورت اتوماتیک پخش شده و در واقع نوعی آلارم برای کاربر است. وقتی درب یخچال هیمالیا باز می‌ماند، برای چند دقیقه این آلارم به صورت پیوسته و ممتد به صدا در می‌آید تا کاربر متوجه باز ماندن درب یخچال شود. اگر در یخچال برای مدت طولانی باز بماند، منجر به فاسد شدن مواد غذایی، گرم شدن کابین و خالی کردن گاز می‌شود.

راه‌حل:

  • در برخی مواقع به قدری یخچال را پر کرده‌اید که درب آن بسته نمی‌شود. برای حل این مشکل توصیه می‌کنیم مواد غذایی را با قابلمه درون یخچال جای ندهید.
  • از طرفی وقتی ظرف میوه را خارج کرده و داخل آن را بررسی می‌کنید به صورت کامل آن را بسته و سپس درب یخچال را ببندید. به این طریق شاهد بوق زدن یخچال نخواهید بود.

برای تعمیر مشکل صدای یخچال هیمالیا با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد علت صدای یخچال هیمالیا را بررسی کردیم. اگر یخچال هیمالیای شما نیز سر و صدای زیادی تولید می‌کند، در قسمت نظرات برایمان درباره الگوی صدای آن بگویید. این صدا چگونه و شبیه به چه صدایی است؟ در اکثر مواقع تشخیص دلایل صدا دادن یخچال هیمالیا دشوار است. به این منظور توصیه می‌کنیم با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید و از کارشناسان آی پی امداد بخواهید که در اسرع وقت برای بررسی و معاینه فنی و تعمیر یخچال شما در محل مورد نظرتان اقدام کنند.

15 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سمیرا 05 اردیبهشت 1403

    سلام. وقتتون بخیر دو ماه است یخچال و فریزر هیمالیا مدل ایس پول خریدیم،یک ماهیه فریزر هر 3 یا 4 ساعت یک بار از قسمت بالاش یک صدای تق تق مانند تیراندازی میده، البته افت دما نداریم، موتور و فن و دیفراست به خوبی کار میکنند. فقط این صدا باعث نگرانی شده، ایا این صدا در فریزر های هیمالیا طبیعی است؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 اردیبهشت 1403

      درود، این صدا ناشی از فن است که ممکن است پروانه های آن به بدنه گیر کرده و یا دچار یخ زدگی و خرابی شده باشد که باید عملکرد فن را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • صفار 21 فروردین 1403

    سلام من یخچال فریزر دو قلو هیمالیا دارم تازگی ها درب فریزر رو که باز می کنم چند ثانیه صدای شبیه چرخش قرقره میاد بعد قطع میشه باز که می‌بندم باز میکنم دوباره صدا میاد چند تا از قفسه ها رو هم یخ نمیزنه چیزی که داخلش مبچیزارم علت چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 فروردین 1403

      درود، مشکل مربوط به سرمایش دستگاه بوده که نیاز به شارژ گاز دارد. همچنین فن و برد الکترونیکی نیز باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • علی 20 فروردین 1403

    بادرود چند روزی است که صدای موتور یخچال زیاد شده و نگران شدم خواهشمند است راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 فروردین 1403

      درود، احتمالا موتور شاتون زده و در حال سوختن است.

      پاسخ دادن
  • بهنام ابراهیمی 29 اسفند 1402

    با سلام حدود حدود ۴ ماه است که یخچال فریزر هیمالیا خریدم و توسط متخصص شرکت نصب و راه اندازی شد از همان روز اول هنگامی که فن کار می افتد چند بار صدایی شبیه اینکه با چکش به بدنه یخچال می کوبند می دهد بعضی مواقع صدا طوری بلند است که انگار تکه ای از بدنه یخچال در حال شکستن است و بسیار اعصاب خرد کن شده است لطفا راهنمایی بفرمایید باید چکار کرد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اسفند 1402

      درود، این صدا مربوط به پروانه فن یخچال است که باید فن را بررسی کرده و گرفتگی درین یخچال را نیز برطرف نمایید.

      پاسخ دادن
      • بهنام 01 فروردین 1403

        درود بر شما با توجه به اینکه یخچال دارای گارانتی هست امکان اینکه این عیب در منزل بر طرف شود وجود دارد؟

        پاسخ دادن
  • احمدی 12 بهمن 1402

    سلام وقت بخیر دوهفته است یخچال دوقلو آلفا خریداری کردم صدای فن فریزر و موتور وفن پشت یخچال زیاده از نمایندگی اومدن میگن طبیعیه برای راحتی خودشون چون واقعا صدای بلند و آزار دهنده ای داره و چند نفر از اشناهای ما دارن همین مدلو اصلا صدا نداره فقط یکنفرشون گفت صدا داشته فن ۴پر بوده ۵پر کردن صدا افتاده ممنون میشم راهنمایی کنید.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1402

      درود، فن دستگاه دارای کیفیت و دور مناسبی نمی باشد.

      پاسخ دادن
      • میرزایی 31 فروردین 1403

        سلام دوسالی هست که یخچال فریزر هیمالیا خریدم بعد چند ماه متوجه شدم که پشت کشو میوه یه صداهایی میاد شبیه ریختن آب رو آتیش میشه لطفا بگین مشکل از کجاست؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 31 فروردین 1403

          درود، درین یا فاضلاب یخچال گرفتگی دارد که موجب بروز این صدا می شود. برای رفع گرفتگی درین می توانید یک میله نازک و منعطف را درون سوراخ آن در قسمت انتهایی دیواره یخچال فرو کرده و سپس مقداری آب جوش درون سوراخ بریزید تا مسیر آن کاملا باز شود.

          پاسخ دادن
    • محمد صمدی 26 فروردین 1403

      سلام درود بر شما دو روزه یخچال ساید مدل تسلا خریدم صدای موتور زیاده همراه با سوت زدنه ممنون میشم راهنماییم کنید که چکار کنم در ضمن نصاب اومده یخچالو کامل به دوار چسپونده آیا درسته ؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 فروردین 1403

        درود، به طور کلی باید یخچال ده سانت از دیوار فاصله داشته باشد. همچنین در حال حاضر موتورهای یخچال ها دارای کیفیت بالایی نبوده و در حین کار صداهایی را ایجاد خواهند کرد.

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد