logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت برفک یخچال هیمالیا

علت برفک یخچال هیمالیا
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت برفک یخچال هیمالیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها و برندهایی که اقدام به تولید یخچال و فریزر می‌کنند، نوعی از آن را روانه بازار کرده‌اند که به یخچال فریزر نوفراست No Frost معروف است. نوفراست بودن به این معناست که یخچال یا فریزر شما مانند نمونه‌های قدیمی دچار برفک و یخ زدگی نمی‌شود. اما در برخی اوقات، همین یخچال‌های نوفراست دچار برفک می‌شود. ما در این مقاله از آی پی امداد، به بررسی علت برفک یخچال هیمالیا پرداخته و به راه‌ حل‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مشکل به وجود آمده را برطرف کنید، خواهیم پرداخت.

چنانچه شما به عنوان کاربر با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. این سایت منبع جامع و کاملی از این دست اطلاعات به شمار می‌آید که با مراجعه به آن می‌توانید خودتان تا حدود زیادی مشکل به وجود آمده را رفع نمایید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

6 علت برفک زدن یخچال فریزر هیمالیا

در این بخش لازم است به این موضوع اشاره کنیم که در یخچال‌های قدیمی به دلیل آن که از سیستم یخ زدا و برفک زدا استفاده نشده بود، برفک زدن یخچال‌ها امری طبیعی به نظر می‌رسید. اما در حال حاضر چنانچه یخچال‌های جدید دچار چنین مشکلی شوند، این امر بعید به نظر می‌رسد و دلیل آن می‌تواند بروز مشکلاتی باشد که در عملکرد یخچال پدید آمده است. زیرا لازم است هوای سرد در تمامی قسمت‌های یخچال هیمالیا جریان داشته باشد تا بتواند مواد غذایی را خنک نگه دارد، اما اگر به دلایلی هوای گرم و مرطوب داخل یخچال هیمالیا به وجود بیاید، به طوری که هوای سرد موجود نتواند مانع این گرما شود، برفک داخل یخچال ایجاد می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا این موارد را با هم بررسی کنیم. از جمله این عوامل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. قرارگیری یخچال در محل نامناسب
  2. قرار گرفتن یخچال در کنار وسیله گرمایشی
  3. تنظیم نشدن دقیق دمای یخچال
  4. خراب شدن لاستیک دور درب
  5. خرابی شدن ترموستات یخچال
  6. خراب شدن برد الکتریکی

6 علت برفک زدن یخچال فریزر هیمالیا

1. قرارگیری یخچال در محل نامناسب

چنانچه این یخچال در آشپزخانه شما در محل مناسبی قرار نگرفته باشد و به اصطلاح زیر آن شیب‌دار بوده و صاف نباشد، می‌تواند دچار برفک شود.

راه‌حل:

  • برای اینکه از جای مناسب یخچال مطمئن شده و زیر آن را صاف کنید، می‌توانید از یک تراز و یا شاقول برای این امر استفاده کنید. اگر یخچال در شیب قرار داشت، زیر آن یک مقوای کلفت، سرامیک و .. قرار دهید.

2. قرار گرفتن یخچال در کنار وسیله گرمایشی

یکی دیگر از مکان‌های نامناسب برای قرارگیری یخچال فریزر هیمالیا، در مکان گرم و یا نزدیک به وسایل گرمایشی است. در چنین شرایطی یخچال نمی‌تواند به خوبی هوای داخل را سرد و خنک نماید. هنگامی که به یخچال فشار وارد شود نیز دچار برفک خواهد شد.

قرار گرفتن یخچال در کنار وسیله گرمایشی

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم هیچگاه یخچال هیمالیا را در کنار وسایل گرمایشی مانند شوفاژ، پکیج، آبگرمکن و همچنین کنار پنجره، به طوری که در مقابل تابش مستقیم آفتاب باشد قرار ندهید؛ زیرا در این صورت هوای سرد تولید شده درون یخچال می‌تواند به هوای گرم تبدیل شده و در نتیجه یخچال هیمالیا دچار برفک شود.

3. تنظیم نشدن دقیق دمای یخچال

اگر درجه یخچال خیلی پایین و یا خیلی بالا باشد، می‌تواند سبب برفک زدن یخچال هیمالیا شود. زیرا در دمای پایین یخچال نمی‌تواند توان لازم برای خنک کردن مواد غذایی داخل یخچال را داشته باشد و در مورد دوم وقتی یخچال خیلی سرد باشد، نمی‌تواند رطوبت موجود داخل یخچال را از بین ببرد به همین سبب دچار یخ زدگی و برفک می‌شود.

راه‌حل:

  • لازم است چنانچه یخچال فریزر هیمالیا دارید، دمای فریزر را روی 0 درجه فارنهایت یا -18 درجه سانتی‌گراد قرار داده و برای یخچال دمای حدود 37 درجه فارنهایت یا 3 درجه سانتی‌گراد را تنظیم کنید.

4. خراب شدن لاستیک دور درب

اگر دقت کرده باشید، دورتادور درب تمامی یخچال‌ها یک لاستیک آهنربایی قرار گرفته است. این لاستیک مانع از آن می‌شود که هوای سرد داخل یخچال خارج شده و یا هوای گرم بیرون به داخل یخچال نفوذ نماید. طبیعی است وقتی این لاستیک خراب شود و کارایی اولیه را نداشته باشد، می‌تواند سبب بروز مشکلات زیادی برای یخچال هیمالیا شود که برفک زدن داخل یخچال یکی از آن‌هاست.

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل اگر خودتان به کارهای فنی اشراف دارید، می‌توانید این لاستیک را باز کرده و یک لاستیک نو خریداری کرده و ببندید. در غیر این صورت لازم است از تکنسین‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، برای تعویض لاستیک یخچال خود کمک بگیرید.

5. خرابی شدن ترموستات یخچال

وظیفه و نقش ترموستات یخچال هیمالیا آن است که بتواند دمای داخل یخچال را برای سرد و خنک نگه داشتن مواد غذایی به سطح مطلوب برساند. حال اگر نوسان دما رخ دهد به آن معنی است که ترموستات یخچال به درستی کار نمی‌کند و نیاز به تعمیر دارد.

خرابی شدن ترموستات یخچال

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی یا باید ترموستات که وظیفه آن خاموش و روشن کردن یخچال به صورت خودکار است، تعمیر شود و یا در صورت از کار افتادن و آسیب بیشتر تعویض شود. بیشتر افراد نمی‌توانند خودشان تعمیر ترموستات یخچال را در خانه انجام دهند و برای این امر لازم است از تکنسین‌هایی که این دانش را دارند، کمک گرفته شود.

6. خراب شدن برد الکتریکی

از دیگر دلایلی که منجر به برفک زدن یخچال هیمالیا می‌شود، می‌توان به خراب شدن برد الکتریکی یخچال اشاره کرد. لازم است بدانید که این قطعه در عملکرد یخچال از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که چنانچه خراب شود، فرمان‌ها به صورت درست به قسمت‌های دیگر ارسال نمی‌شود.

خراب شدن برد الکتریکی یخچال

راه‌حل:

  • برای تعمیر برد یخچال لازم است حتما از تعمیرکاران و افراد خبره که در این حوزه فعالیت دارند، کمک بگیرید.

جهت رفع مشکل ایجاد برفک در یخچال هیمالیا با کجا تماس بگیریم؟

همان‌طور که تا اینجای مطلب خواندید، دلایل متعددی می‌تواند سبب شود تا یخچال هیمالیا دچار یخ زدگی و برفک شود. برای اینکه بتوانید به طور کلی از این مشکل برفک یخچال هیمالیا جلوگیری کنید، لازم است هر شش ماه یا سالی یکبار اقدام به سرویس یخچال فریزر خود نمایید. تیم آی پی امداد یکی از مجموعه‌هایی است که در زمینه تعمیرات یخچال از تخصص کافی برخوردار است و دیگر نیازی نیست شما نگران چیزی باشید. تنها کافیست با یک تماس از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 بخواهید در محل شما حاضر شوند. همچنین علاوه بر تماس، می‌توانید پرسش و درخواست خود را به صورت آنلاین برای تیم آی پی امداد، بفرستید. تکنسین‌های این مجموعه در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد