logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سیاه زدن دستگاه کپی

علت سیاه زدن دستگاه کپی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سیاه زدن دستگاه کپی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اکثر افرادی که در انتشاراتی‌ها و دفاتر خدمات چاپی کار می‌کنند، با مشکل سیاه چاپ کردن برگه مواجه شده‌اند. اگر شما نیز جزء این دسته از افراد هستید و  یا دستگاه کپی شخصی دارید، حتماً برایتان جالب است بدانید که علت سیاه زدن دستگاه کپی چیست؟ ما در این مطلب از آی پی امداد دربارۀ سیاه چاپ کردن دستگاه کپی خواهیم گفت. اگر دستگاه کپی شما خراب شده  است، می‌توانید برای استفاده از خدمات تعمیر دستگاه کپی آی پی امداد اقدام کنید. چنانچه سوالی در زمینه مشکل سیاه چاپ کردن دستگاه کپی دارید، در دیدگاه این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

6 علت سیاه زدن دستگاه کپی

وقتی دستگاه کپی شما سیاه چاپ کرده و جوهر را روی برگه پخش می‌کند، حتماً مشکل و اختلالی در قطعات آن به وجود آمده و بهتر است در اسرع‌وقت برای رفع آن اقدام کنید. موارد زیر 6 علت سیاه زدن دستگاه کپی محسوب می‌شوند:

  1. خراب شدن کارتریج
  2. کثیف شدن هد
  3. وجود تراکم زیاد رنگ تیره در دستگاه
  4. خرابی تونر درام
  5. بی‌توجهی به خالی کردن سطل زباله دستگاه چاپ
  6. اختلال در اتصالات قطعات داخلی

چرا دستگاه کپی سیاه چاپ می کند؟

هر کدام از موارد نامبرده منجر به سیاه چاپ کردن دستگاه کپی شده و مشکلاتی را به همراه دارند. در ادامه هر کدام از این موارد را شرح داده و راهکارهایی برای حل این قبیل مشکلات ارائه می‌دهیم. برای اینکه در زمینه عیب‌یابی دستگاه پرینتر با مشکلی مواجه نشوید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چرا دستگاه کپی سیاه چاپ می کند؟

1. خراب شدن کارتریج

اکثر مواقع تا افراد سیاه چاپ کردن دستگاه کپی را می‌بینند، احساس می‌کنند که مشکل از «کارتریج» است. البته که حدس آن‌ها غالب اوقات درست و مشکل از کارتریج است. ممکن است جوهر یا پودر تونر کارتریج به اتمام رسیده یا کارتریج دچار شکستگی و خرابی شده باشد. توجه به سالم و شارژ بودن کارتریج در طول استفاده از دستگاه کپی، باعث می‌شود که شاهد چاپ سیاه زدن دستگاه نباشید.

خراب شدن کارتریج

راه‌حل:

  • ابتدا مخزن کارتریج را چک کرده و بررسی کنید که آیا به اندازه کافی جوهر یا پودر تونر دارد یا خیر. اگر مشکل از کمبود جوهر نبود، ممکن است کارتریج خراب شده باشد.
  • تعویض یا تعمیر این قطعه از دستگاه کپی امری است که نیازمند مهارت و تخصص کافی است. در نتیجه توصیه ما برای شما کمک گرفتن از تکنسین‌های تعمیر دستگاه کپی است.

2. کثیف شدن هد

به جرات می‌توان گفت که بعد از کارتریج، «هد از جمله قطعات مهم در دستگاه کپی است. کثیف شدن و آلودگی این قطعه منجر به سیاه چاپ زدن شده و برایتان دردسرساز خواهد بود. فرقی نمی‌کند که دستگاه کپی شما از برند کانن است یا اچ پی، در هر صورت نظافت هد آن جزء موارد بسیار مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. در ادامه راهکارهایی برای نظافت و پاک کردن هد دستگاه ارائه می‌دهیم.

کثیف شدن هد کپی

راه‌حل:

اگر دستگاه کپی شما از برند HP است، به واسطه نرم افزار پلاتر اچ پی می‌توانید به صورت اتوماتیک هد دستگاه را تمیز کنید. کافی است دستور Clean Printhead را اجرا کنید. در غیر این صورت با اجرای مراحل زیر هد دستگاه شما تمیز می‌شود:

  • ابتدا دستگاه کپی را را از برق جدا کنید. سپس درب بالایی آن را باز کنید تا به هد پرینتر و کارتریج دسترسی داشته باشید.
  • بهتر است که هر یک از کارتریج‌ها را جداگانه از دستگاه خارج کرده و محل اتصال کارتریج با دستگاه را با یک پارچه نرم و فاقد پرز پاک کنید.
  • اتصالات الکتریکی که بر روی هد دستگاه وجود دارند را به کمک دستمالی نرم و فاقد پرز تمیز کنید.
  • حال کارتریج را مجدد روی دستگاه نصب کنید.
  • دستگاه کپی را به برق متصل کرده و آن را راه‌اندازی کنید.
  • حال برای تست برگه‌ای را کپی کنید. اگر جوهر پخش نشد، مشکل رفع شده است. در صورت سیاه چاپ زدن بهتر است از متخصصین آی پی امداد برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

3. وجود تراکم زیاد رنگ تیره در دستگاه کپی

بی‌توجهی به تراکم رنگ، از دیگر دلایل سیاه زدن دستگاه کپی محسوب می‌شود. بهتر است با توجه به مدل و برند دستگاه، میزان تراکم رنگ تیره را در آن تنظیم کنید. برخی مواقع دست‌کاری تنظیمات دستگاه، منجر به سیاه چاپ زدن دستگاه کپی می‌شود. این مشکل چندان جدی نبوده و با وارد کردن تنظیمات دستگاه به صورت دستی مشکل رفع می‌شود.

راه‌حل:

  • برای تنظیم تراکم رنگ تیره در دستگاه کپی ابتدا باید به برند دستگاه توجه داشته باشید؛ زیرا این روش در مدل‌های مختلف دستگاه‌ها متفاوت است.
  • شما می‌توانید طریقه تنظیم کردن تراکم رنگ را در دفترچه راهنمای دستگاه مطالعه کرده و طبق آن پیش بروید.
  • چنانچه بعد از اعمال تغییرات همچنان دستگاه شما سیاه چاپ زد، از نمایندگی برند دستگاه خود، جهت رفع این مشکل مشورت بگیرید.

4. خرابی تونر درام

درام نیز از دیگر قطعات اصلی دستگاه کپی محسوب می‌شود که اختلال در آن منجر به سیاه زدن دستگاه کپی می‌شود. همان‌طور که گفتیم، کیفیت تونر و جوهر کارتریج تأثیر بسزایی در چاپ دستگاه کپی داشته و خرابی آن منجر به چاپ سیاه می‌شود.

خرابی تونر درام

راه‌حل:

  • اگر مدت زیادی از خرید دستگاه کپی شما می‌گذرد و دستگاه قدیمی شده، تعویض تونر درام بهترین راهکار ممکن برای رفع این مشکل است. برای تعمیر و تعویض حتماً به سراغ افراد کاربلد و ماهر بروید تا به بهترین شیوه ممکن دستگاه شما را تعمیر کنند.

5. بی‌توجهی به خالی کردن سطل زباله دستگاه

هر چند وقت یکبار برای خالی کردن سطل زباله کارتریج دستگاه خود اقدام می‌کنید؟ اهمال کاری در این زمینه منجر به سیاه زدن دستگاه کپی می‌شود.  برخی از افراد نسبت به خالی کردن سطل زباله کارتریج بی‌تفاوت هستند. این کار باعث افزودن لایه‌های سیاه بر روی کاغذها و در نهایت منجر به سیاه چاپ زدن دستگاه کپی می‌شود.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل خالی کردن سطل زباله کارتریج است. چنانچه با رعایت این نکته مشکل حل نشد، از تعمیرکاران متخصص برای عیب‌یابی دقیق کمک بگیرید.

6. اختلال در اتصالات قطعات داخلی دستگاه کپی

حتماً دقت کرده‌اید که پرینتر دستگاهی پیچیده است و قطعات زیادی دارد. خرابی هر کدام از این قطعات منجر به بروز مشکلاتی می‌شوند. تشخیص اینکه کدام قسمت دچار اختلال شده، دشوار است و به مهارت کافی نیاز دارد. چنانچه قطعات داخلی دستگاه اتصالی داشته باشند،  عملکرد دستگاه تحت‌تأثیر قرار گرفته و شاهد چاپ سیاه بر روی برگه خواهید بود.

راه‌حل:

  •  برای رفع مشکل اتصالات داخلی دستگاه کپی بهتر است از افراد متخصص مشورت بگیرید. لازم به ذکر است که سرویس دوره‌ای دستگاه، از بروز این قبیل مشکلات جلوگیری می‌کند.

برای تعمیر مشکل سیاه زدن دستگاه کپی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد دربارۀ علت سیاه زدن دستگاه کپی صحبت کردیم. حال می‌دانید که چرا این مشکل در دستگاه شما ایجاد شده و چگونه می‌توان برای رفع آن اقدام کرد. در پایان نیز تأکید می‌کنیم که سالانه یک الی دو بار برای سرویس کاری دستگاه کپی خود اقدام کنید تا از سالم بودن قطعات دستگاه مطمئن شوید. شما عزیزان می‌توانید برای تعمیرات و سرویس کاری دستگاه کپی از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. به این منظور کافی است با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از مرکز تخصصی تعمیرات آی پی امداد کمک بگیرید. کارشناسان آی پی امداد آماده خدمات رسانی در محل بوده و در سریع‌ترین حالت ممکن، قطعات دستگاه کپی شما را تعویض و تعمیر می‌کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد