logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سایه انداختن دستگاه کپی

علت سایه انداختن دستگاه کپی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سایه انداختن دستگاه کپی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که ممکن است در دستگاه‌های کپی رخ دهد، سایه انداختن است. سایه انداختن به این صورت است که در هنگام کپی کردن حروف یا نوشته‌های یک نسخه، حروف کپی نیز کمرنگ‌ و سایه‌دار در کنار حروف اصلی، چاپ می‌شوند و به نظر می‌رسد که یک سایه از آن‌ها وجود دارد. در این مقاله از آی پی امداد، به سوالی که برخی از کاربران مطرح می‌کنند که علت سایه انداختن دستگاه کپی چیست، پاسخ خواهیم داد و دلایل این مشکل را بررسی می‌کنیم. باید توجه داشت که این مشکل ممکن است در هر مدل دستگاه کپی رخ دهد و به یک برند یا مدل خاص محدود نیست. در صورتی که بعد از خواندن این مطلب، همچنان در رابطه با این مشکل سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه‌های همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا متخصصان مجموعه راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

6 علت سایه انداختن دستگاه کپی

در ادامه به معرفی دلایل سایه انداختن دستگاه کپی می‌پردازیم:

  1. وجود آلودگی روی برگه‌ها
  2. جای‌گیری نامناسب برگه در دستگاه
  3. کثیفی شیشه اسکنر دستگاه
  4. کثیف بودن فضای داخلی
  5. باقی ماندن جوهر یا تونر
  6. مشکلات سخت‌افزاری

6 علت سایه انداختن دستگاه کپی

چرا دستگاه کپی سایه می اندازد؟

در ادامه به توضیح مفصل هر کدام از این علت‌ها و ارائه راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم:

1. وجود آلودگی روی برگه‌ها

یکی از دلایلی که باعث سایه انداختن دستگاه کپی می‌شود، وجود آلودگی روی برگه‌ها است. در صورتی که روی برگه‌ها هرگونه آلودگی یا گرد‌و‌غبار وجود داشته باشد، می‌تواند باعث ایجاد سایه در نوشته‌ها یا طرح‌های روی برگه شود و باعث کاهش وضوح و کیفیت آن‌ها باشد.

وجود آلودگی روی برگه‌ها

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، برگه‌ها را قبل از قرار دادن در دستگاه کپی، تمیز کنید و از برگه های تمیز و بدون آلودگی استفاده کنید.

2. جای‌گیری نامناسب برگه در دستگاه کپی

جای‌گیری صحیح برگه‌ها در دستگاه کپی از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که برگه‌ها به‌درستی در جای خود قرار نگیرند، ممکن است باعث ایجاد سایه در نوشته‌ها یا ایجاد طرح‌ بر روی برگه‌ها شوند.

جای‌گیری نامناسب برگه در دستگاه کپی

راه‌حل:

  • توجه به جای‌گیری صحیح برگه‌ها در دستگاه کپی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس هنگام قرار دادن برگه‌ها در دستگاه کپی به جای‌گیری صحیح آن دقت داشته باشید.

3. کثیفی شیشه اسکنر در دستگاه کپی

اگر برگه‌ها را بررسی کردید و هیچ مشکلی وجود نداشت، می‌توانید به کثیفی شیشه اسکنر دستگاه کپی توجه کنید. این مسئله یکی از رایج‌ترین علل سایه انداختن دستگاه کپی است که می‌تواند باعث انتقال آلودگی و کثیفی به برگه‌های کپی شده شود.

کثیفی شیشه اسکنر در دستگاه کپی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، لازم است شیشه اسکنر را با یک دستمال نرم تمیز کنید و آثار گرد‌و‌غبار، لکه‌ها و خطوط را از روی آن پاک کنید.
  • با تمیز شدن دستگاه، نور به‌ خوبی در آن منتشر شده و تصاویر و اسناد به‌ درستی و با وضوح اسکن می‌شوند.

4. کثیف بودن فضای داخلی دستگاه کپی

برای داشتن کپی‌های با کیفیت و واضح، لازم است علاوه‌ بر شیشه اسکنر، فضای داخلی دستگاه کپی نیز تمیز باشد. وجود هرگونه آلودگی و گرد‌و‌خاک می‌تواند باعث بروز مشکل در فرآیند چاپ و در نهایت موجب سایه‌ انداختن دستگاه کپی شود.

راه‌حل:

  • حفظ تمیزی قطعات داخلی دستگاه کپی از اهمیت بالایی برخوردار است تا کپی‌های با‌کیفیت و واضحی تولید شود. در نتیجه تمیز کردن و نظافت داخلی دستگاه کپی به‌صورت دوره‌ای و منظم می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

5. باقی ماندن جوهر یا تونر در دستگاه کپی

در صورتی‌ که جوهر یا تونر در دستگاه باقی بماند، کیفیت چاپ از بین می‌رود و نوشته‌های برگه‌ها سایه‌دار می‌شوند.

باقی ماندن جوهر یا تونر در دستگاه کپی

راه‌حل:

  • هنگامی که جوهر یا تونر به پایان می‌رسد، باید آن را با‌ دقت و به‌ درستی تعویض کنید. از دستورالعمل تعویض سازنده دستگاه کپی پیروی کنید تا هرگونه نشتی یا باقی ماندن جوهر یا تونر را پاک نمایید.

6. مشکلات سخت‌افزاری در دستگاه کپی

در صورتی که علت سایه انداختن دستگاه کپی ناشی از آلودگی برگه‌ها، کثیفی شیشه اسکنر و وجود آلودگی در دستگاه کپی نباشد، باید قطعات داخلی و سخت‌افزاری دستگاه بررسی شوند و از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل شود. مشکلاتی مانند خرابی کارتریج، غلتک دستگاه، درام یا واحد فیوز و استفاده از پودر ناخالص و بی‌کیفیت می‌توانند باعث چاپ سایه‌دار در دستگاه کپی شوند.

راه‌حل:

  • بررسی و تعمیر قطعات داخلی و سخت‌افزاری دستگاه کپی از اهمیت بالایی برخوردار است، تا مشکلات سخت‌افزاری برطرف شده و چاپ‌های واضح و بدون سایه تولید شوند.

جهت تعمیر مشکل سایه انداختن دستگاه کپی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد به بررسی دلایل و راهکارهای رفع مشکل سایه انداختن دستگاه کپی پرداخته شد. بعد از بررسی علت‌های بروز این مشکل، می‌توان راهکارهایی برای رفع آن ارائه داد. ابتدا باید برگه‌ها را بررسی کرده و از تمیز بودن و جای‌گیری صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کرد. سپس باید شیشه اسکنر را از هر گونه لکه و آلودگی پاک کرده و فضای داخلی دستگاه کپی را تمیز کنید. پس از آن، قطعات سخت‌افزاری دستگاه کپی مانند کارتریج، درام، غلتک دستگاه و حتی پودر دستگاه را بررسی کنید تا منشا مشکل را تشخیص دهید. بهتر است در صورت خرابی یا نیاز به تعمیر قطعات، با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. آن‌ها با تشخیص دقیق مشکل، قادر به برطرف کردن آن هستند و در صورت لزوم، قطعات دستگاه را تعمیر و یا تعویض می‌کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد