logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خط انداختن پرینتر

علت خط انداختن پرینتر
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خط انداختن پرینتر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

پرینتر (Printer) یا چاپگر یک دستگاه است که اطلاعات و تصاویر موجود در کامپیوتر را بر روی کاغذ چاپ می‌کند. این دستگاه توانایی تبدیل اطلاعات دیجیتالی به شکل چاپ شده را دارد.  بسیاری از کاربران با مشکلاتی در پرینتر مواجه می‌شوند، برخی از این مشکلات با روش‌های ساده قابل رفع هستند، اما برخی دیگر نیاز به راه‌حل‌های پیچیده‌تری دارند و شما نمی‌توانید بدون دانش فنی کاری انجام دهید. اگر با مشکل خط انداختن چاپگر یا پرینت راه راه مواجه شده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت خط انداختن پرینتر و راه‌حل‌های رفع آن بپردازیم. شما می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد سوالات خود را بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

حالت‌های مختلف خط انداختن پرینتر

مشکل راه راه شدن پرینت می‌تواند به دو شکل مختلف رخ دهد: در صورتی که خطوط افقی و سفید باشند، ممکن است تونر کارتریج شما رو به اتمام باشد، اما در غیر این صورت، مشکل ممکن است در اجزای مکانیکی پرینتر مانند درام باشد. خطوط سفید عمودی نیز نشانگر مشکل در واحد القای تصویر است. در صورتی که با خطوط افقی مشکی در چاپ نهایی مواجه شوید، ممکن است رول‌ها و غلطک‌های مکانیسم پرینت دچار مشکل شده‌ باشند. برای رفع مشکل راه راه شدن پرینت، می‌توانید اقداماتی مانند تمیز کردن پرینتر و اجزای آن، تعویض قطعات معیوب و برطرف کردن نشتی تونر را انجام دهید و در صورتیکه این اقدامات کارساز نباشند، ممکن است نیاز به تعمیرات تخصصی توسط تکنسین‌های متخصص آی پی امداد داشته باشید.

7 علت خط انداختن پرینتر

راه راه شدن پرینت در چاپگرهای لیزری و جوهرافشان، دلایل متعددی دارد که در زیر به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

  1. خرابی کارتریج
  2. الکتریسیته ساکن و کیفیت پایین چاپ
  3. وجود خط در درام
  4. کافی نبودن تونر و همچنین کیفیت پایین چاپ
  5. نشتی تونر
  6. اشکال در مگنت
  7. آسیب دیدن بلید کارتریج

7 علت خط انداختن پرینتر

چرا دستگاه پرینتر خط می اندازد؟

در ادامه به توضیح مفصل درباره هر کدام از این علت‌ها به‌همراه راه‌حل‌های رفع آن می‌پردازیم.

  1. خرابی کارتریج

کارتریج اصلی‌ترین قطعه تشکیل‌دهند‌ه‌ هر پرینتر است که کار پرینت صفحات را بر عهده دارد. خرابی کارتریج باعث ایجاد پرینت راه راه می‌شود.

خرابی کارتریج

راه‌حل:

  • تعویض یا تعمیر کارتریج بهترین راه‌حل برای رفع مشکل خط انداختن چاپگر روی صفحات پرینت شده است.
  1. الکتریسیته ساکن و کیفیت پایین چاپ

الکتریسیته ساکن یا برق استاتیک، یکی از علل شایع برای پرینت راه راه در دستگاه‌های چاپگر است. به‌منظور اطمینان از چسباندن تونر به کاغذ، در طول فرآیند ساخت نسخه، دستگاه کاغذ را با ذرات شارژ می‌کند. با‌این‌حال، ایجاد الکتریسیته ساکن روی کاغذ ممکن است این روند را مختل کند و باعث ایجاد رگه‌ها بر روی صفحات در هنگام چاپ شود.

راه‌حل:

  • این مشکل به‌راحتی قابل برطرف شدن است. برخی از رگه‌ها ممکن است ناشی از ذرات گرد‌و‌غبار و الکتریسیته ساکن روی قطعات دستگاه باشند. تمیز کردن دستگاه و قطعات آن مانند درام، رولر‌ها و تنظیمات الکترواستاتیک می‌تواند به کاهش رگه‌ها کمک کند.
  1. وجود خط در درام

ممکن است وجود خط‌و‌خش‌ روی درام، علت خط انداختن چاپگر روی صفحات چاپی باشد. انجام تعمیر و شارژ کارتریج، به‌ویژه توسط افراد غیر‌متخصص، می‌تواند به درام آسیب برساند. یکی از علل ایجاد خطوط روی درام، شارژ غیر‌اصولی کارتریج است. بنابراین در صورت ظاهر شدن رگه‌ها بر روی صفحات چاپی، بهتر است درام در کارتریج را بررسی کنید. فرسودگی واحد درام، یکی از دلایل اصلی خط انداختن چاپگر روی صفحات چاپی است. واحد درام در کارتریج، مسئول تولید بارهای منفی است، در حالیکه لیزر پرینتر تصاویر را بر روی درام منتقل می‌کند. با گذشت زمان، درام کارتریج فرسوده می‌شود و قادر به انجام عملکرد صحیح نمی‌باشد.

وجود خط در درام

راه‌حل:

  • در صورتی که این اتفاق بیفتد، واحد درام نیاز به تعویض دارد. مدت زمان لازم برای فرسودگی واحد درام، به کیفیت تولید‌کننده دستگاه پرینتر و درام و همچنین به میزان استفاده از پرینتر در محل کار شما بستگی دارد.
  1. کافی نبودن تونر و همچنین کیفیت پایین چاپ

یکی از دلایل شناخته شده برای ایجاد پرینت راه راه، کافی نبودن تونر در پرینتر شما است. وجود رگه‌ها در صفحات چاپ، یکی از نشانه‌های اصلی برای نیاز به پر کردن تونر در پرینتر است.

راه‌حل:

  • اگر پرینت راه راه را در نسخه‌های چاپی مشاهده کردید، میزان تونر پرینتر خود را بررسی کنید.
  • در صورتیکه کارتریج دستگاه دارای حجم کمی از تونر باشد، حتما آن‌ها را تعویض یا دوباره پر کنید.
  • در ضمن هنگام خرید تونر، به‌دقت بسته‌بندی آن را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که این مارک با پرینتر شما سازگار است.
  1. نشتی تونر

نشتی تونر در پرینترها، به‌عنوان یکی از دلایل ایجاد خط انداختن چاپگر شناخته شده است. کارتریج‌های استفاده شده در پرینترها، معمولا دارای مخزن‌هایی هستند که برای جمع‌آوری تونر اضافی که برای چاپ لازم نیست، طراحی شده‌اند. در صورتیکه این مخزن‌ها به‌طور منظم خالی نشوند، تونر اضافی در آن‌ها می‌تواند به صفحات چاپی شما نشت کند و باعث ایجاد لکه‌ها شود.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از وقوع این مشکل، حداقل یک‌بار در ماه پیشنهاد می‌شود مخزن تونر کارتریج را خالی کنید.
  1. اشکال در مگنت

مگنت یکی از اجزای کارتریج است که به غلتک آهنربایی مخصوصی متصل می‌شود و درون کارتریج قرار دارد. وظیفه این غلتک، انتقال تونر یا پودر از مخزن به دهانه خروجی کارتریج است. هرگونه مشکل یا ضعف در خاصیت آهنربایی مگنت، باعث می‌شود که تونر به اندازه کافی از کارتریج خارج نشود و این موضوع می‌تواند باعث خط انداختن چاپگر روی صفحات چاپی می‌شود.

اشکال در مگنت پرینتر

راه‌حل:

  • تمامی قطعات تشکیل‌دهنده کارتریج دارای طول عمر مشخصی هستند و باید پس از یک دوره استفاده، در هنگام شارژ کارتریج، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام شود تا کیفیت برگه‌های چاپی دچار افت نشود.
  • با‌توجه به حساسیت قطعات تشکیل‌دهنده کارتریج، توصیه می‌شود شارژ کارتریج توسط افراد متخصص انجام شود تا هیچ آسیبی به اجزای آن وارد نشود.
  1. آسیب دیدن بلید کارتریج

بلید یکی از اجزای حیاتی در کارتریج دستگاه پرینتر است. این قطعه یک تیغه شفاف از جنس پلاستیک است که وظیفه پاک کردن تونر اضافی از روی درام در هنگام چاپ کلمات و تصاویر بر روی صفحات را بر عهده دارد. بلید موجود در کارتریج، میزان تونر در سراسر درام را به میزانی مشخص تنظیم می‌کند. به‌طور معمول، در هنگام چاپ، مقداری از تونر بر روی درام باقی می‌ماند. برای جلوگیری از انتقال این مقدار تونر بر روی صفحات بعدی، بلید بلافاصله پس از چاپ هر صفحه درام را تمیز می‌کند. اگر قطعه بلید آسیب ببیند یا خراب شود، تونر اضافی به‌خوبی از روی درام پاک نمی‌شود و در هنگام چاپ رگه‌هایی بر روی صفحات ایجاد می‌شود.

آسیب دیدن بلید کارتریج

راه‌حل:

  • بهترین راه‌حل این است که در هنگام تعمیر پرینتر، حتما این قطعه را بررسی و تعمیر کنید.

برای تعمیر مشکل خط انداختن چاپگر با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله از آی پی امداد به بررسی دلایل و عواملی که موجب خط انداختن پرینتر و عدم کیفیت مناسب چاپ می‌شود، پرداختیم. در صورتیکه با این مشکل مواجه شدید و نیاز به راه‌حل‌های حرفه‌ای‌ داشتید، متخصصان آی پی امداد می‌توانند به شما کمک کنند. تیم آی پی امداد به‌عنوان یک مرجع حرفه‌ای و متخصص در زمینه تعمیر و رفع مشکلات چاپگر شناخته می‌شوند که می‌توانند، با تجربه و دانش خود به شما کمک کند تا مشکلات پرینتر خود را بهبود بخشید و چاپ‌هایی با‌کیفیت داشته باشید. جهت بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد