logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سایه انداختن پرینتر

علت سایه انداختن پرینتر
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سایه انداختن پرینتر به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر تجربه استفاده از دستگاه‌های چاپگر و پرینتر را داشته باشید، با مشکلاتی نظیر سایه انداختن در چاپ مواجه شده‌اید. سایه انداختن چاپگر به دلایل متعددی مربوط بوده و ما در این مقاله از آی پی امداد به این موضوع می‌پردازیم. اگر پرینتر شما خراب شده و نیازمند تعمیر است، می‌توانید برای بررسی علت سایه انداختن پرینتر و سایر موارد مشابه از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. چنانچه سوال خاصی دربارۀ رفع مشکل سایه انداختن چاپگر دارید، در دیدگاه این مقاله یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز در زمان مناسب شما را راهنمایی کنند.

3 علت سایه انداختن پرینتر

مشکل سایه انداختن پرینتر جزء آن دسته از مواردی نیست که با بی‌توجهی رفع شده و چاپ بی‌نقصی را به شما تحویل دهد. این مسئله جزء مواردی است که باید به صورت دقیق عیب‌یابی شده و برای رفع آن اقدام کرد. موارد زیر 3 علت سایه انداختن چاپگر محسوب می‌شوند:

  1. خرابی و کثیفی کارتریج
  2. تمیز نکردن غلتک
  3. بی‌توجهی به پاک‌سازی و تعویض درام

3 علت سایه انداختن پرینتر

چرا پرینتر سایه می اندازد؟

در ادامه این مطلب هر کدام از علت‌های سایه انداختن پرینتر را به صورت مفصل مورد بررسی قرار داده و راهکاری برای رفع آن ارائه می‌دهیم. در صورتی که مشکل پرینتر شما جدی بود، حتماً از متخصصین و تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.

1. خرابی و کثیفی کارتریج

یکی از اصلی‌ترین قطعات دستگاه پرینتر، کارتریج آن است. علت سایه انداختن چاپگر در اکثر مواقع به وجود مشکل و خرابی در این قطعه مربوط بوده و بهتر است که هرازچندگاهی وضعیت سلامت کارتریج پرینتر بررسی شود. جالب است بدانید که کارتریج پرینتر جزء آن دسته از قطعاتی است که پس از مدتی استفاده مداوم دچار نقص فنی شده یا کاملاً خراب می‌شود. در نتیجه تعمیر یا تعویض آن امری طبیعی است. البته سایه انداختن چاپگر در اکثر مواقع به مشکل کثیف بودن کارتریج مربوط است.

خرابی و کثیفی کارتریج

راه‌حل:

ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای جلوگیری از این مشکل تمیز کردن کارتریج است. به این منظور کافی است مراحل زیر را تکرار کنید:

  • در ابتدا حتماً پرینتر را از برق بکشید؛ زیرا این اقدام ممکن است خطرناک باشد و منجر به برق گرفتگی شود.
  • سپس باید درپوش کارتریج را باز کنید. اگر نظافت کارتریج اولین تجربه شما است، حتماً از دفترچه راهنما استفاده کرده یا این کار را به افراد متخصص بسپارید.
  • حال کارتریج‌ها را از بدنه خارج کرده و با دستمالی که پرز نمی‌دهد، فضای خارجی و بیرونی آن را تمیز کنید. دقت داشته باشید که جوهر و تونر کارتریج با دست‌های شما تماسی نداشته باشد. در واقع پوشیدن دستکش بهترین اقدام است.
  • سپس هد پرینتر را به کمک گوش پاک کن تمیز پاک کرده و مدتی صبر می‌کنید تا کارتریج از هرگونه رطوبت احتمالی خشک شود.
  • حال کارتریج را در جای خود قرار داده و بعد از متصل کردن به جریان برق از آن پرینت تستی بگیرید. چنانچه مشکل حل نشد، از تعمیرکاران متخصص مشورت بگیرید.

2. تمیز نکردن غلتک پرینتر

از دیگر دلایلی که منجر به بروز سایه انداختن در برگه‌های کپی می‌شود، تمیز نکردن غلتک پرینتر است. شما هر چند وقت یک بار غلتک چاپگر را تمیز می‌کنید؟ بهتر است حداقل در طول ماه، یک بار را به تمیز کردن این قطعه اختصاص دهید. هر کدام از قطعات پرینتر مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل و مرتبط هستند. به عنوان مثال بی‌توجهی به نظافت غلتک موجب وارد شدن آسیب به سایر قطعات دستگاه شده و حتی شاهد برگه‌های چاپ شده سایه‌دار خواهید بود.

تمیز نکردن غلتک پرینتر

راه‌حل:

  • برای تمیز کردن غلتک پرینتر استفاده از دستمالی تمیز که فاقد پرز است، ضرورت دارد. در این مرحله می‌توانید از الکل ایزوپروپیل نیز به مقدار بسیار کم استفاده کنید. فراموش نکنید که در زمان نظافت غلتک باید چاپگر خاموش بوده و به جریان برق متصل نباشد.
  • بعد از اتمام کار نظافت، از پرینتر تست بگیرید. چنانچه مشکل سایه انداختن چاپگر حل نشد، از افراد متخصص برای عیب‌یابی پرینتر و رفع مشکل پیش آمده کمک بگیرید.

3. بی‌توجهی به پاک‌سازی و تعویض درام

تمیز نکردن درام نیز منجر به کثیف شدن برگه چاپ شده و حتی وجود سایه در برخی از قسمت‌های برگه شود. هر گونه لکه اضافه به روی برگه چاپ شده و به ویژه سایه انداختن چاپگر به خرابی درام یا کثیف شدن آن بستگی دارد. چنانچه مشکل از کثیفی این قطعه باشد، نظافت آن مشکل را حل می‌کند. اگر با تمیز کردن درام نیز مشکل حل نشد، دستگاه باید توسط تکنسین متخصص بررسی شود.

بی‌توجهی به پاک‌سازی و تعویض درام

راه‌حل:

برای تمیز کردن درام پرینتر کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا دستگاه را از اتصال به برق جدا کنید.
  • قاب جلویی چاپگر را باز کرده و درام را از دستگاه خارج کنید. اگر آدرس و محل دقیق قرار گرفتن درام را نمی‌دانید، از دفترچه راهنمای پرینتر کمک بگیرید.
  • برای تمیز کردن درام از پارچه خشک و بدون پرز استفاده کرده و سپس آن را جای‌گذاری کرده و از دستگاه تست بگیرید. امیدواریم مشکل حل شده و نیازمند معاینه فنی نباشد.

برای تعمیر مشکل سایه انداختن پرینتر با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برای افرادی که به واسطه شغل خود از انواع چاپگر و پرینتر استفاده می‌کنند، دربارۀ علت سایه انداختن پرینتر گفتیم. چنانچه این مشکل در دستگاه شما نیز وجود داشت، دلایل آن به موارد نامبرده ارتباط داشته و قابل رفع است. اگر از راه‌حل‌های ارائه شده استفاده کردید، اما همچنان مشکل سایه انداختن در چاپ رفع نشد، با شماره‌های مرکز تخصصی آی پی امداد 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیرکار را ثبت کنید. تعمیر به موقع پرینتر از وقوع مشکلات احتمالی در دستگاه نیز جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که امکان استفاده از خدمات سرویس دوره‌ای لوازم برقی آی پی امداد نیز میسر بوده و کافی است درخواست خود را از طریق تماس تلفنی یا سایت آی پی امداد ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد