logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل

علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات شایعی که معمولاً در عملکرد یخچال الکترواستیل شاهد آن هستیم، سرد نکردن آن است. ما در این مقاله از سایت آی پی امداد دربارۀ علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل خواهیم گفت. اگر شما نیز از این مدل یخچال استفاده می‌کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. چنانچه سوالی دربارۀ مشکل سرد نکردن یخچال الکترواستیل دارید، در نظرات این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا متخصصین این مرکز شما را راهنمایی کنند. اگر مشکل یخچال شما جدی است برای عیب‌یابی دقیق مشکل می‌توانید با آی پی امداد تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنید. چنانچه مشکل یخچال الکترواستیل شما جدی بود و با راهکارهای ساده رفع نشد، حتماً باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید و بدون شک تکنسین‌های آی پی امداد جزء بهترین‌ها هستند.

5 علت سرد نکردن یخچال فریزر الکترواستیل

سرد نکردن یخچال به وجود مشکلاتی در قطعات دستگاه وابسته است. در این بخش 5 علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل را بررسی کرده و در این زمینه راهکارهایی برایتان ارائه می‌دهیم. این دلایل رایج عبارت‌اند از:

  1. پر بودن بیش از حد یخچال
  2. تراز نبودن یخچال
  3. خراب شدن لاستیک دور درب یخچال
  4. خرابی برد اصلی یخچال
  5. خراب شدن سایر قطعات یخچال

وقتی یخچال الکترواستیل شما سرمای کافی تولید نمی‌کند و به عبارتی مواد غذایی خنک نشده و فاسد می‌شوند، حتماً دچار یکی از مشکل‌های نامبرده شده و باید هرچه سریع‌تر برای رفع این نواقص اقدام کنید. دقت داشته باشید که برخی از مشکلات جدی بوده و حتماً باید توسط تعمیرکاران متخصص بررسی شوند. در ادامه دربارۀ راه‌حل رفع مشکل سرد نشدن یخچال الکترواستیل اطلاعات مفیدی ارائه می‌دهیم.

5 علت سرد نکردن یخچال فریزر الکترواستیل

1. پر بودن بیش از حد یخچال

هر کدام از یخچال‌های الکترواستیل موجود در بازار دارای توان و ظرفیت خاصی بوده و به یک مقدار خاص می‌توانید در آن مواد غذایی نگهداری کنید. اگر مقدار مواد غذایی شما بیشتر از ظرفیت یخچال باشد، بدون شک عملکرد آن مختل شده و فرآیند سرد شدن به درستی انجام نمی‌شود. علاوه بر پر بودن بیش از حد یخچال می‌توانیم به عدم وجود فاصله بین مواد غذایی نیز اشاره کنیم. وقتی مواد غذایی بدون فاصله کنار هم قرار می‌گیرند، مسیر گردن هوای سرد و تهویه یخچال مسدود شده و ضمن اینکه مواد غذایی خنک نمی‌شوند، حتی ممکن است فاسد نیز شوند.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راهکاری که برای رفع این مشکل می‌توان ارائه داد، نظم بخشیدن به محتوای داخل یخچال است. در این راستا توصیه می‌کنیم از ظروف مخصوص فریزر استفاده کرده و به داشتن فاصله کافی بین مواد غذایی توجه کنید.
  • اگر تمامی این موارد را رعایت کردید، اما همچنان یخچال قادر به خنک کردن مواد غذایی نبود، یعنی مشکل جدی وجود داشته و باید پیگیری شود.

2. تراز نبودن یخچال

انتخاب محل مناسب برای نصب و راه‌اندازی یخچال و توجه به مسئله تراز بودن آن، تأثیر بسزایی در عملکرد آن دارد. به عنوان مثال تراز نبودن یخچال منجر به مشکل سرد نکردن می‌شود. وقتی یخچال الکترواستیل شما در حالت تراز قرار نگرفته یا به دیوار چسبیده است به کویل کندانسور‌های قسمت پشت یخچال فشار وارد شده و بیش از حد گرم می‌شوند. از طرفی خنک کننده به خوبی قادر به چرخش در کویل‌ها نیست و این مسئله منجر به بروز مشکل می‌شود.

راه‌حل:

  • توصیه می‌کنیم علاوه بر در زمان نصب هرازچندگاهی به کمک تراز از تراز بودن یخچال اطمینان کسب کنید. چنانچه یخچال به درستی و در حالت استاندارد نصب شده باشد، به هیچ عنوان با مشکلاتی نظیر خنک نکردن مواجه نخواهید شد.

تراز نبودن یخچال

3. خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

از دیگر علل سرد نکردن یخچال الکترواستیل می‌توان به خرابی لاستیک دور درب یخچال اشاره کرد. آیا از سالم بودن لاستیک دو درب یخچال اطمینان دارید. در ادامه خواهیم گفت که این مسئله را چگونه بسنجید. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را مطالعه کنید. وقتی لاستیک دور درب یخچال خراب شده، شما احساس می‌کنید که درب آن را بسته‌اید، در صورتی که هوای سرد به بیرون منتقل شده و به عکس هوای گرم محیط نیز وارد کابین یخچال می‌شود. برای مطمئن شدن از اینکه آیا لاستیک دور درب یخچال سالم است یا نه، باید آن را به این روش تست کنید:. تعدادی برگه کاغذ را بین درب یخچال گذاشته و آن را ببندید. وقتی درب یخچال بسته شد، شروع کنید به بیرون کشیدن کاغذهای لای درب. اگر به راحتی خارج شدند، یعنی لاستیک دور درب خراب شده، در غیر این صورت لاستیک دور درب یخچال کاملاًَ سالم است.

راه‌حل:

  • تعویض لاستیک دور درب یخچال بهترین راهکار برای رفع این مشکل است. شخصاً نمی‌توانید این مسئله را رفع کنید. در نتیجه توصیه می‌کنیم برای رفع این مشکل از افراد متخصص کمک گرفته و مسئولیت تعویض لاستیک دور درب یخچال را به آنها بسپارید.

خراب شدن لاستیک دور درب یخچال

4. خرابی برد اصلی یخچال

حتماً می‌دانید که برد یخچال یکی از اصلی‌ترین قطعات آن محسوب می‌شود. خرابی این قطعه تاثیر منفی بر عملکرد سایر قطعات یخچال الکترواستیل گذاشته و به صورت کلی عملکرد دستگاه را مختل می‌کند. در ابتدا باید بگوییم که خراب شدن برد اصلی یخچال الکترواستیل با نشانه‌هایی همراه است. اگر این علائم را در یخچال فریزر خود مشاهده کردید، باید بگوییم که علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل به احتمال زیاد به برد اصلی مربوط است. این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • خاموش شدن و روشن نشدن آن
  • مشاهده برفک و یخ در مقدار زیاد
  • وجود مشکل و اختلال در عملکرد فن کندانسور مانند سر و صدای شدید
  • شنیدن صداهای زیاد و عجیب از موتور
  • گرم و سرد شدن دمای کابین یخچال
  • وجود مشکل در یخ زدایی
  • مشاهده کدهای خطای مربوط به برد یخچال

راه‌حل:

  • چنانچه هریک از علائم نامبرده را در یخچال الکترواستیل خود مشاهده کردید، حتماً هرچه سریع‌تر با مرکز تعمیرات الکترواستیل یا تعمیرکاران متخصص آی پی امداد تماس بگیرید.
  • بی‌توجهی به خرابی برد اصلی یخچال ممکن است مشکلات بیشتری را به همراه داشته و خسارت جبران ناپذیری به یخچال شما وارد کند. در نتیجه برای جلوگیری از این قبیل مشکلات هرچه سریع‌تر برای تعمیر آن اقدام کنید.

5. خراب شدن سایر قطعات یخچال

هر چند وقت یکبار برای دریافت خدمات سرویس دوره‌ای یخچال اقدام می‌کنید؟ بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای یخچال مشکلات را به همراه داشته و می‌توان گفت که منجر به خراب شدن قطعات یخچال می‌شود. در اکثر مواقع علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل به خرابی قطعات مرتبط است. چنانچه قطعه‌ای قابل استفاده نباشد، تعویض بهترین راه‌حل ممکن است.

راه‌حل:

  • اگر یخچال الکترواستیل شما عملکرد سابق را ندارد، حتماً از تعمیرکاران مجرب برای عیب‌یابی آن کمک بگیرید. ممکن است قطعاتی نظیر ترموستات، کمپرسور، سنسور دما و … خراب شده و نیازمند تعویض یا تعمیر باشند.

Damage to other parts of the refrigerator

جهت تعمیر مشکل سرد نشدن یخچال الکترواستیل با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت سرد نشدن یخچال الکترواستیل صحبت کردیم. حال به خوبی می‌دانید وقتی یخچال شما قادر به سرد کردن نیست، یعنی مشکل جدی وجود داشته و باید در اسرع وقت برای رفع آن اقدام کنید. چنانچه از راهکارهای عنوان شده در این مطلب استفاده کردید، اما مشکل سرد نکردن یخچال الکترواستیل شما رفع نشد، با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از متخصصین آی پی امداد درخواست کمک کنید. چندان اهمیتی ندارد که یخچال الکترواستیل شما از کدام مدل و تولید چه سالی است، تکنسین‌های آی پی امداد دارای مهارت و تجربه کافی در زمینه ارائه خدمات تعمیر یخچال بوده و بعد از عیب‌یابی دقیق، نواقص دستگاه شما را رفع می‌کنند. اگر قطعه‌ای از یخچال معیوب شده و قابل استفاده نباشد، با تعویض آن با قطعات اورجینال مشکل رفع می‌شود.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد