logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت زود خاموش روشن شدن یخچال

علت زود خاموش روشن شدن یخچال
علت زود خاموش روشن شدن یخچال
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت زود خاموش روشن شدن یخچال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه
podcast

پادکست دلیل زود خاموش روشن شدن یخچال

منتظر خواندن دیدگاه شما بعد از گوش کردن به این پادکست خواهیم بود.
1039

یخچال ها یکی از مهمترین وسایل آشپزخانه هستند که کوچکترین اختلالی در کارکرد آنها موجب نگرانی مصرف کنندگان آن میشود نحوه کارکرد صحیح یخچال بدین صورت است که پس از یک مدت مشخص کارکردن از فعالیت باز میایستد و پس از مدتی مجددا شروع به فعالیت میکند، اما گاهی ممکن است یخچال شما ناگهان خاموش شود و یا اصلا از حرکت نایستد چنانچه این مشکلات برای یخچال شما نیز پیش آمده است در ادامه با مقاله علت زود خاموش روشن شدن یخچال همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه با مشکل زود خاموش و روشن شدن یخچال مواجه هستید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

دلیل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال ساید بای ساید

 دلیل روشن خاموش شدن زیاد یخچال ساید بای ساید میتواند وجود اشکال در یکی از قطعات یخچال شما باشد که در ادامه این مقاله به بررسی علل زیاد خاموش و روشن شدن یخچال ساید بای ساید میپردازیم:

  • قطع و وصل شدن یخچال معمولا زمانی رخ میدهد که در انتقال و اعلام دمای اعلام شده یخچال خطایی وجود داشته باشد.
  • در اکثر یخچال ها وظیفه نظارت بر دمای یخچال بر عهده یک قطعه به نام ترموستات است.
  • البته در برخی از مدل های یخچال ها وظیفه ترموستات را برد الکترونیکی به کمک سنسورهای حساس به میزان دما انجام میدهد.
  • حالا زمانی که اطلاعات ارسال شده اشتباه باشد، یخچال زودتر از حالت کارکرد استاندارد روشن و یا خاموش میشود.

تعیین مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال به چه عواملی بستگی دارد؟

کارکرد به صورت اتومات فرآیندی است که به صورت تنظیمات پیش فرض در همه یخچال ها وجود دارد. اما اینکه تعیین مدت زمان روشن و خاموش شدن یخچال به چه عواملی بستگی دارد موضوعی است که در ادامه این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت:

  • اولین مساله ای که تعیین کننده زمان اتومات کردن است میزان کارکرد یخچال شما میباشد. در واقع طبیعی است که زمان کارکرد موتور یخچال نو کمتر از این زمان برای یخچال هایی است که چندین سال است مورد استفاده قرار گرفته اند.
  • موضوع دیگری که در تعیین زمان اتومات کردن یخچال تاثیر دارد، مارک یخچال شما میباشد، تعیین مدت زمان اتومات کردن در انواع برندهای مختلف یخچال متفاوت است.

زمان نرمال روشن خاموش شدن یخچال

همانطور که در قسمت قبل برای شما توضیح دادیم، تعیین زمان دقیق اتومات کردن یخچال به چند عامل بستگی دارد. اما این میزان برای یک یخچال در حالت استاندارد زمان نرمال روشن و خاموش شدن یخچال باید در ازای 45 دقیقه کارکرد 15 دقیقه استراحت باشد که البته این اعداد در انواع مختلف یخچال میتواند متغیر باشد و مساله ای که مهم است و حتما باید به آن دقت شود انجام شدن پروسه روشن خاموش شدن (اتومات کردن) یخچال است.

علت زود روشن شدن یخچال

علت زود روشن شدن یخچال یا به عبارت دیگر زود اتومات کردن یخچال به معنای تغییر دمای یخچال زودتر از زمان مشخص شده است به طور مثال اگر قرار است یخچال شما به صورت 45 دقیقه کارکرد و 15 دقیقه استراحت کار کند زمانی که فعالیت خود را قطع کرد زودتر از سپری شدن مدت 15 دقیقه مجددا شروع به کار میکند که در ادامه به بررسی چند علت زود روشن شدن یخچال میپردازیم:

  • ممکن است ترموستات یخچال شما خراب باشد که در این صورت دستور قطع و وصل فعالیت دستگاه را با خطا صادر میکند و منجر به کارکرد کمپرسور به اشتباه میگردد.
  • ممکن است هوای محل قرار گیری یخچال شما بسیار گرم بوده و درجه تنظیمی یخچال توسط شما برای آن دما مناسب نباشد در این صورت شما شاهد اتومات کردن یخچال زودتر از زمان معین خواهید بود.
  • ممکن است لاستیک دور درب یخچال شما پاره شده باشد و به دنبال آن هوای گرم وارد شده به یخچال دمای هوای دورن یخچال شما را زودتر گرم کند.
  • ممکن است کمپرسوریخچال شما خراب شده باشد.
ویدیو آموزش تعویض ترموستات یخچال
ویدیو آموزش تعویض ترموستات یخچال

ویدیویی مرتبط با این مقاله توسط تیم آی پی امداد تهیه شده است که شما کاربران گرامی می توانید در بخش ویدیو ها آن را مشاهده کنید.

مشاهده ویدیو

موتور یخچال چند دقیقه باید کار کند؟

با توجه به اینکه یخچال ها دستگاه هایی هستند که به صورت 24 ساعته کار میکنند قطعا کار کردن موتور آن هم به صورت 24 ساعته میتواند فشار زیادی را به آن وارد کند و منجر به آسیب به یخچال شما گردد به این منظور سیستم کارکرد اتومات در یخچال ها تعبیه شده که همانطور که در قسمت های قبلی این مقاله به آن اشاره کردیم زمان دقیق کارکرد موتوریخچال به چندین عامل بستگی دارد و حتما در فواصل اتومات کردن زمان مشخصی باید برای استراحت موتور وجود داشته باشد و موتور یخچال نباید به صورت یکسره کار کند.

چرا یخچال زود آن و آف میکنه

نتیجه گیری از علت زود خاموش و روشن شدن یخچال

زود خاموش روشن شدن یخچال در واقع شروعی برای کارکرد یکسره یخچال ما میباشد که یکی از مشکلات اصلی مصرف کنندگان یخچال میباشد، زود اتومات کردن یخچال در واقع برای ما حامل این پیام است که بنا به دلیلی دمای  فضای یخچال ما با نوسان مواجه است و زودتر از زمان مشخص بالا میرود که کمپرسور و موتور باید مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند پس به منظور بهبود کارایی دستگاه خود بهتر است در صورت مشاهده روشن و خاموش شدن یخچالتان زودتر از زمان معین در اسرع وقت نسبت به رفع این مشکل اقدام نمایید تا از پرداخت هزینه های بیشتر برای تعمیر آن بی نیاز شوید.

3.4/5 - (10 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

47 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • مهریار 08 فروردین 1403

    سلام یخچال فریزر یخساران دارم امروز هی روشن میشه چند ثانیه کار نمیکنه خاموش میشه بعد از حدود یک دقیقه دوباره روشن میشه و همینطور ادامه داره مشکل از چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 فروردین 1403

      درود، ابتدا رله لورلود کمپرسور و سپس خازن، ترموستات یا سنسور محیطی باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • رعنا نجفی 04 فروردین 1403

    یخچال من هیمالیا هستش. یه مدته چراغش روشن و خاموش میشه طوری که انگار تازه به برق وصل شده امروز صبح چراغ تعمیر روی صفحش بود که بعد ی مدت خود به خود رفت به حالت عادی ولی درجه بندی فریزر همش در رفت و آمده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 فروردین 1403

      درود، قسمت چراغ ها، سوئیچ درب یا برد دستگاه اتصالی دارد که باید رفع شود.

      پاسخ دادن
  • بابایی 13 بهمن 1402

    یخچال جنرال پین هر ده دقیقه خاموش میشه ولی دستی روشن میکنم، دوباره ده دقیقه بعد روشن شدن دوباره خاموش میشه. برفک زدایی کردم نشد.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 بهمن 1402

      درود، ترموستات، فن، کمپرسور و رله اورلود را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • ساسان 22 آذر 1402

    سلام ممنون از سایت خوبتون. یخچال ساید بای ساید زیمنس دارم. یخچال وقتی بعد چند ساعت روشن میشه، ۲۰ دقیقه روشن میمونه و بعد خاموش روشن میشه به حالت ریست موتورش از کار میفته و بعد ۵ دقیقه موتور کار میکنه و همینطور ۵ دقیقه ۵ دقیقه همونجوری موتور روشن میشه بعد خاموش میشه. انگار یه خورده موتور داغ میکنه و ریست میشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 آذر 1402

      درود، خازن و رله اورلود کمپرسور، برد الکترونیکی و سنسور محیطی یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • علی محمدی 13 مهر 1402

    سلام. میخوام یه یخچال فریزر بخرم. بالا یخچال پایین فریزر. میخواستم راهنمایی کنید چه مدلی شرکتی بگیرم که هم جنسش خوب باشه. کارکردش خوب. کم مصرف و نمایندگیشم خوب باشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 مهر 1402

      درود، در برندهای خارجی الجی و سامسونگ مناسب بوده و در برندهای ایرانی هیمالیا و امرسان دارای کیفیت مطلوبی می باشند.

      پاسخ دادن
    • زارع 22 آبان 1402

      سلام من یخچال دونار دارم 10ساله کار می‌کنه تازه موتورشرو تعمیر کردم الان 2روزه متوجه شدم 5دقیقه کار می‌کنه 15دقیقه استراحت می‌کنه سرما ی داخلش هم خوبه علتش چی می‌تونه باشه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 22 آبان 1402

        درود، ترموستات یا سنسور یخچال را بررسی کنید. همچنین تایمر یخچال نیز باید مطابق با زمانبندی دیفراست تایمر قبلی تعویض شود.

        پاسخ دادن
  • علی 12 شهریور 1402

    سلام ترموستات یخچال رو عوض کردن الان سی ثانیه کار می‌کنه بعد خاموش میشه مشکلش چیه درجه رو 2 هستش بعد وقتی درجه رو روی 3میزارم یکسره کار میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 شهریور 1402

      درود، ممکن است ترموستات تعویض شده فیک و نامرغوب بوده و یا یخچال مشکل شارژ گاز دارد.

      پاسخ دادن
  • مسلم 09 شهریور 1402

    سلام یخچال فریزر جنرال استیل دارم. حدودا هر ۲ ساعت یک بار برق را قطع میکند و بعد از حدود نیم ساعت دباره وصل میکند. ممنون می شوم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1402

      درود، برد، رله اورلود موتور، خازن و ترموستات یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • مصطفی محمودی 27 تیر 1402

    سلام یخچال امرسان دارم 4دقیقه کار میکنه، 10 دقیقه خاموش میشه. علت چیست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 تیر 1402

      درود، سنسور محیطی یا ترموستات یخچال را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • نادرشیرازی 27 خرداد 1402

    سلام. یخچال ارج 12فوت قدیمی دو ثانیه کار می‌کنه و بعد خاموش میشه. ترموستات آن هم یکسره کردم تغییر نکرد. دمای داخل یخچال هم گرم است. بفرمایید علت چیست.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 خرداد 1402

      درود، موتور سوخته است و باید تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • ناصر 09 اسفند 1401

    سلام یخچال لوکسنس تقریباً یک سال کارکرد داره نمایشگر درجه یخچال خراب شده و الکی عدد نشون میده و درش هم باز نشون میده اشکال از کجاش میتونه باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اسفند 1401

      درود کاربر گرامی، برد الکترونیکی صفحه نمایش مشکل دارد. اتصالی کرده و احتمالا با تعمیر مشکل برطرف میشود. اما قبلش سوئیچ درب و اتصال آن با برد را بررسی نمایید. همچمنین چک نمایید تا در اتصال برد صفحه نمایش و برد اصلی مشکلی نباشد.

      پاسخ دادن
  • ..ارمان 13 بهمن 1401

    سلام ما یه یخچال جنرال پارس تازه گرفتیم الان نحوه ی کارش به این صورت ده دقیقه کار میکنه یه ربع خاموش..آیا خرابه ؟؟یا طبیعیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 بهمن 1401

      سلام، طبیعی است و مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • مهدی غفاری 10 دی 1401

    سلام خسته نباشین.یخچال آزمایش قدیمی.و تازه تعمیر ۱۰دیقه یخچال موتورش کار میکنه ۵دیقه استراحت بعدا ۱۰دیقه مجداد کار میکنه ۵دیقه استراحت احتمال از چی میدین استاد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 دی 1401

      سلام، اگر سرما مشکلی نداره، درسته و اگر سرما مشکل دارد، ترموستات بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مسعود 18 شهریور 1401

    سلام وقت بخیر،یه یخچال دو طبقه امرسان گرفتم،دقیقا جمعه ها یخچال خاموش میشه،سری اول که خاموش شد یه استاد کار اوردم گفت ترموستات خرابه و عوضش کرد،دقبقا جمعه بعد هم این اتفاق افتاد،من درب یخچال روباز کردم و دست به ترموستات زدم روشن شد...تا جمعه این هفته ک باز این اتفاق افتاد،ایا تایمر خاصی چجود داره؟ یا یخچال خراب هست

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 شهریور 1401

      سیم های ارتباطی احتمالا قطعی داره

      پاسخ دادن
  • سعید 12 خرداد 1401

    سلام یخچال ما هیمالیا مدل530هستش تازگی اسباب کشس کردیم و یخچالمون راس ساعت 12ب ساعت خودش مدام خاموش و روشن میشه میخاستم بدونم علتش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1401

      سلام، برد الکترونیکی اتصالی دارد و باید تعمیر شود

      پاسخ دادن
  • حامد 17 اردیبهشت 1401

    سلام یخچال‌ ارج خونه موتورش چند ثانیه کار میکنه بعد انگار زورش نمیرسه و خاموش میشه. یخچال خودش روشن میمونه و برق داره ولی موتورش هر پنج دقیقه پنج شش ثانیه کار میکنه دوباره خاموش میشه.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 اردیبهشت 1401

      سلام، رله اورولود و ترموستات چک شود. اگر مشکلی نداشتند موتور در حال سوختنه

      پاسخ دادن
  • مجیدپسندیده 04 اسفند 1400

    یخچال فریزر ویرپول بعد از روش کردن 30ثانیه بعد خاموش می شود

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 اسفند 1400

      رله اورلود و خود کمپرسور بررسی شود.

      پاسخ دادن
      • مجیدپسندیده 12 اسفند 1400

        رله اورلود وکمپروسور بررسی شد مشکل نداشتند ومادر برد هم بررسی شد قبل از خاموش شدن صدای قطع و وصل رله از برد بالا به گوش می رسد

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 13 اسفند 1400

          رله برد خرابه

          پاسخ دادن
        • مجیدپسندیده 13 اسفند 1400

          رله برد هم عوض شده

          پاسخ دادن
    • کیا 23 فروردین 1401

      یخچال فریزر جنرال الکتریک بعد از تعویض فن اواپراتور ، صداش همچنان زیاده و تایه سی ثانیه قطع میشه مجدد روشن میشه تندتندهم فنش کارمیکنه بامدته طولانی کارمیکنه دمای فریزر و یخچال هم بررسی 18منفی و 5 هستش

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 24 فروردین 1401

        سلام، اگر فن بیش از حد کار میکند، مشکل از برد الکترونیکی است و اگر صدا میدهد کمی به میل شفت فن روغن بزنید و همچنین از فن با کیفیت استفاده کنید

        پاسخ دادن
  • حسین عسکری 29 بهمن 1400

    سلام خسته نباشید..ی یخچال فریزر داریم مارک آرامش..بردیخچالش خاموش روشن میشه وقتی دریخچالو باز میکنیم موتورش روشن میشه ولی در رو میبندیم موتور خاموش میشه و روسن خاموش میشه. علتش چیه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 بهمن 1400

      سلامف اتصالی در برد الکترونیکی و یا کلید (ضامن) درب مبلاشد

      پاسخ دادن
  • امین عبدالهی 14 بهمن 1400

    سلام یخچال زود اتومات میکنه سرد هم نیست ترمستات رو یسره زدم بازم اوتومات میکنه دستوری که برا ترمستات میاد قطع میشه قبل از ترمستات برق از کدوم قطعه میگیره

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 بهمن 1400

      سلام، ترموستات تعویض شود

      پاسخ دادن
    • مبینا شجاعی 26 خرداد 1401

      سلام خسته نباشید یخچال ما ساید با ساید هست هر پنج دقیقه یکبار خاموش میشه از برق میکشم دوباره میزنم خوب میشه تا چندساعت یا یه روز خوبه دوباره بعد اینطوری‌میشه ولی گاهی دریخچال باز‌میکنم میبندم یهو خاموش میشه ؟؟؟علتش

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 خرداد 1401

        سلام، سنسور و برد الکترونیکی باید بررسی شود

        پاسخ دادن
    • مبینا شجاعی 26 خرداد 1401

      سلام خسته نباشید یخچال ما ساید با ساید هست هر پنج دقیقه یکبار خاموش میشه از برق میکشم دوباره میزنم خوب میشه تا چندساعت یا یه روز خوبه دوباره بعد اینطوری‌میشه ولی گاهی دریخچال باز‌میکنم میبندم یهو خاموش میشه ؟؟؟علتش دما هم بهم ریخته

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 خرداد 1401

        سلام، سنسور و برد الکترونیکی باید بررسی شود

        پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد