logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن هواپز

علت روشن نشدن هواپز
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن هواپز به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

در این مقاله از آی پی امداد، قصد داریم تا در مورد 8 علت روشن نشدن هواپز اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم و روش های رفع این مشکلات را بررسی خواهیم کرد. همچنین در نهایت به نحوه جلوگیری از بروز مشکل کار نکردن هواپز خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که شما می توانید تمامی سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ یا دیدگاه های همین مقاله مطرح کنید تا کارشناسان آی پی امداد به آنها پاسخ دهند. در صورتی که نیاز به تعمیر مشکل روشن نشدن هواپز خود دارید، می توانید با استفاده از راه های ارتباطی، از خدمات آی پی امداد بهره مند شوید.

8 علت کار نکردن هواپز

هواپز یک دستگاه کوچک است که برای پخت غذا به روش بخارپز استفاده می‌شود. هواپزها معمولاً دارای یک ظرف اصلی هستند که آب داخل آن ریخته می‌شود و یک یا چند سبد که مواد غذایی در داخل آن قرار می‌گیرند. جدا از تمامی این موارد، یکی از مشکلات رایج هواپز، روشن نشدن آن می باشد. در ادامه به 8 علت که باعث بروز این مشکل می شود، اشاره خواهیم کرد:

  1. مشکل در منبع تغذیه
  2. خرابی اتصالات درون دستگاه
  3. مشکل در سیم رابط
  4. خرابی کلید روشن و خاموش
  5. مشکل در المنت هواپز
  6. خرابی برد الکترونیکی
  7. دلایل ایمنی دستگاه هواپز
  8. خرابی تایمر هواپز

8 علت کار نکردن هواپز

چرا هواپز روشن نمی شود؟

در ادامه به 8 علت رایج مشکل روشن نشدن هواپز و نحوه رفع هر مشکل اشاره خواهیم کرد:

1: مشکل در منبع تغذیه

اگر هواپز شما روشن نمی شود، اولین چیزی که باید بررسی کنید، منبع تغذیه دستگاه است. اطمینان حاصل کنید که دوشاخه به طور ایمن به پریز وصل شده است و پریز خروجی 220 ولت دارد.

  • ولت متر را به پایانه های اصلی تهویه مطبوع وصل کنید.
  • اگر برق به دستگاه نرسد، کابل رابط یا دو شاخه دستگاه شما قطعا آسیب دیده یا از کار افتاده است.
  • ابتدا دو شاخه را بررسی کنید. اگر مشکل از دو شاخه نیست، مشکل از سیم دستگاه می باشد.

2: خرابی اتصالات درون دستگاه هواپز

برای بررسی اتصالات داخل هواپز ابتدا آن را از منبع برق جدا کرده و صفحه زیر قسمت اتصالات و مدارات را باز کنید. هنگام باز کردن پیچ های این صفحه به جهت چرخش پیچ ها و نحوه قرارگیری آنها توجه کنید و صفحات را در جای امنی قرار دهید تا هنگام بستن دچار مشکل نشوید. به اتصالات داخل دستگاه دقت کنید و سیم ها را چک کنید. ممکن است برخی از سیم ها در اثر حرارت سوخته باشند.

آنها را با سیم های جدید تعویض یا تعمیر کنید. همچنین بررسی کنید که آیا سیم در جای خود قرار دارد یا خیر. در غیر این صورت، سیم را در جای خود بگذارید و آن را به برد یا سایر اجزا وصل کنید. در صورتی که توانایی انجام این کارها را ندارید و قصد تعمیر دستگاه خود توسط یک تعمیرکار حرفه ای دارید، از طریق راه های ارتباطی، با کارشناس آی پی امداد تماس حاصل نمایید.

3: مشکل در سیم رابط

سیم رابط وظیفه انتقال جریان برق از پریز به سایر اجزای هواپز را بر عهده دارد. اگر سیم رابط دچار پارگی یا قطعی شده باشد، جریان برق به سایر اجزای دستگاه منتقل نشده و هواپز روشن نخواهد شد. برای بررسی سیم رابط، باید ابتدا دستگاه هواپز را از برق بکشید. سپس سیم رابط را از دستگاه جدا کنید و با استفاده از یک مولتی ‌متر، مقاومت سیم را اندازه‌ گیری نمایید. اگر مقاومت سیم نامناسب باشد، باید سیم رابط را تعویض کنید.

برای تعویض سیم رابط، باید ابتدا سیم رابط قدیمی را از دستگاه جدا کنید. سپس مراحل زیر را طی کنید:

  1. دستگاه هواپز را از برق بکشید.
  2. سیم رابط را از دستگاه جدا کنید.
  3. پیچ‌های نگهدارنده سیم رابط را باز کنید.
  4. سیم رابط قدیمی را از دستگاه جدا کنید.
  5. سیم رابط جدید را به دستگاه متصل کنید.
  6. پیچ‌های نگهدارنده سیم رابط را ببندید.
  7. دستگاه هواپز را به برق وصل کنید و عملکرد آن را بررسی کنید.

4: خرابی کلید روشن و خاموش هواپز

خرابی کلید روشن و خاموش می‌تواند دیگر علت روشن نشدن هواپز باشد. کلید روشن و خاموش وظیفه‌ قطع و وصل جریان برق را به عهده دارد. اگر این کلید خراب شود، جریان برق به المنت هواپز نمی‌رسد و دستگاه روشن نمی‌شود. برای بررسی این موضوع، می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. برق هواپز را قطع کنید.
  2. با استفاده از یک مولتی متر، مقاومت کلید روشن و خاموش را اندازه بگیرید.
  3. اگر مقاومت کلید صفر بود، یعنی کلید خراب است و باید تعویض شود.

5: مشکل در المنت هواپز

ابتدا المنت را با یک مولتی متر بررسی کنید. سپس اگر مقاومت المنت صفر بود، یعنی المنت خراب است و باید تعویض شود. برای تعویض المنت، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. برق هواپز را قطع کنید.
  2. دوشاخه برق هواپز را از پریز جدا کنید.
  3. پیچ‌های نگهدارنده المنت را باز کنید.
  4. المنت را از هواپز خارج کنید.
  5. المنت جدید را جایگزین کنید.
  6. پیچ‌های نگهدارنده المنت را ببندید.
  7. برق هواپز را وصل کنید و آزمایش کنید که آیا دستگاه روشن می‌شود یا خیر.

مشکل در المنت هواپز

6: خرابی برد الکترونیکی هواپز

در صورتی که برد هواپز دچار مشکل شده باشد نیز دستگاه روشن نمی شود. از جمله علائم خرابی برد الکترونیکی هواپز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روشن نشدن دستگاه
  • خاموش شدن ناگهانی دستگاه
  • عدم کارکرد صحیح دستگاه
  • نمایش ارور روی صفحه نمایش

خرابی برد الکترونیکی هواپز

برای تعمیر برد الکترونیکی حتما باید از خدمات تعمیرکار حرفه ای استفاده کنید که پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات تعمیرکار متخصص هواپز در آی پی امداد می باشد.

7: دلایل ایمنی دستگاه هواپز

قبل از روشن کردن هواپز باید دستگیره حمل کردن را کاملا پایین آورده و در برخی دستگاه ها دکمه قفل درب را فشار دهید و سپس با دستگیره های چرخشی تایمر و میزان حرارت مورد نظر را تنظیم کنید. لازم به ذکر است که در برخی از دستگاه های جدیدتر، پس از انجام این مراحل، باید دکمه تأیید و شروع را نیز فشار دهید.

8: خرابی تایمر هواپز

تایمر دستگاه هوپز به عنوان مغز دستگاه عمل می کند و می تواند دستوراتی برای شروع کار، زمان اجرا و پایان کار صادر کند. در صورت بروز مشکل در تایمر دستگاه و عدم برقراری ارتباط صحیح، کنترل، ارسال و دریافت پیام ها قطع می شود و هواپز روشن نمی شود.

خرابی تایمر هواپز

چگونه از بروز مشکل روشن نشدن هواپز جلوگیری کنیم؟

در ادامه به چند نکته برای جلوگیری از بروز مشکل روشن نشدن هواپز اشاره خواهیم کرد:

  • از پریز برق سالم استفاده کنید.
  • از کشیدن و خم کردن سیم برق خودداری کنید.
  • در هنگام استفاده از هواپز، مراقب باشید که آب یا مواد غذایی روی کلید روشن و خاموش، المنت، یا برد الکترونیکی ریخته نشود.
  • پس از هر بار استفاده از هواپز، آن را تمیز کنید.
  • هواپز را در محیطی خشک و خنک نگهداری کنید.
  • از هواپز در نزدیکی آب یا بخار آب استفاده نکنید.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن هواپز با کجا تماس بگیریم؟

اگر هواپز شما مشکل روشن نشدن دارد و نیاز به عیب یابی و رفع آن دارید، می توانید از خدمات آی پی امداد استفاده کنید. تعمیرکاران این مجموعه به سرعت می توانند مشکل هواپز شما را عیب یابی کرده و قطعات معیوب را تعمیر یا تعویض کنند. تعمیر انواع هواپز و رفع مشکل روشن نشدن آن، یکی از خدمات مجموعه آی پی امداد می باشد. برای استفاده از این خدمات می توانید در سایت آی پی امداد درخواست تعمیر هواپز خود را ثبت کنید و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد