logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک

علت روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کار نکردن ماکروفر پاناسونیک اغلب به‌ دلیل استفاده نامناسب و نادرست از دستگاه به‌ وجود می‌آید. در صورت بروز چنین مشکلی، مایکروفر شما غیرفعال خواهد شد و بر روال زندگی روزمره شما تاثیر می‌گذارد. در این مقاله از آی پی امداد با علت روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک و راه‌حل‌های رفع آن آشنا خواهید شد. چنانچه شما نیز سوالی درباره این مشکل دارید، می‌توانید در قسمت نظرات مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید تا کارشناسان ما در آی پی امداد راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

10 علت رایج روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک

در بسیاری از موارد، مشاهده می‌کنید که مایکروفر پاناسونیک روشن نمی‌شود، این مشکل ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. دلایل رایج بروز مشکل روشن نشدن مایکروویو پاناسونیک را در ادامه معرفی می‌کنیم.

  1. خرابی درب مایکروفر
  2. خرابی پنل و صفحه کلید آن
  3. خراب شدن و از کار افتادن اتصالات خارجی
  4. قطع شدن اتصالات داخلی
  5. اشکال در فیوز (حرارتی)
  6. خرابی دیود
  7. سوختن مگنترون
  8. خرابی برد الکترونیکی
  9. خرابی فیوز سرامیکی
  10. خرابی ترانس

10 علت رایج روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک

در ادامه، دلایل رایج بروز این مشکل را توضیح داده و تا جای ممکن راه‌حل‌هایی را برای آن ارائه می‌دهیم.

1. خرابی درب مایکروفر

هنگام استفاده از مایکروویو پاناسونیک، اگر درب به‌درستی بسته نشود، دستگاه روشن نمی‌شود. بنابراین، یکی از دلایل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک، خرابی درب است. خرابی درب دستگاه می‌تواند، به‌صورت خرابی میکروسوئیچ باشد، به این معنی که درب بسته شده است، اما اطلاعی به دستگاه منتقل نمی‌شود. همچنین، برخی اوقات به‌دلیل وارد شدن ضربه‌ به درب، رگلاژ خارج می‌شود و در نتیجه درب ‌به‌طور کامل بسته نمی‌شود و دستگاه روشن نمی‌شود.

راه‌حل:

برای رفع این مشکل می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا مطمئن شوید که درب به‌درستی بسته شده است. اگر درب دارای خرابی یا لغزش است، آن را تعمیر یا جایگزین کنید.
  • بررسی کنید که آیا میکروسوئیچ درب به‌درستی کار می‌کند. برای این منظور، بازویی که درب را باز و بسته می‌کند، بررسی کنید و مطمئن شوید که به‌درستی حرکت می‌کند و میکروسوئیچ را فشار می‌دهد. در صورت لزوم، میکروسوئیچ را تعویض کنید.
  • در صورتیکه رگلاژ درب خارج شده است و به‌طور کامل بسته نمی‌شود، آن را به محل قبلی خود برگردانید و مطمئن شوید که به‌درستی قرار گرفته است.
  • در صورتیکه مشکل هنوز برطرف نشده است، توصیه می‌شود به تعمیرکاران آی پی امداد مراجعه کنید و دستگاه را تحت نظر قرار دهید.
  • به ‌یاد داشته باشید در هر مراحل از تعمیر میکروسوئیچ درب ماکروفر یا خود درب، اطمینان حاصل کنید که دستگاه از برق خارج شده است تا جلوی هرگونه حادثه را بگیرید.

خرابی درب مایکروفر

2. خرابی پنل و صفحه کلید آن

یکی از دلایل اصلی روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک، خرابی پنل یا صفحه کلید است که با هزینه کم قابل تعمیر است. در این حالت، اگر پنل خراب باشد، دستگاه شما روشن می‌شود، اما به علت سوختن پنل، دستگاه به‌درستی کار نمی‌کند و شما فکر می کنید که دستگاه روشن نمی‌شود. همچنین، در صورتیکه پنل روشن شود، اما دستگاه شروع به‌کار نکند، می‌تواند صفحه کلید دستگاه خراب شده باشد که با هزینه کمی قابل تعمیر است.

راه‌حل:

  • برای رفع مشکل کار نکردن دکمه های مایکروفر می‌توانید به مجموعه آی پی امداد مراجعه کنید تا تکنسین‌های حرفه‌ای آن‌ها مشکل مایکروفر شما را با کمترین هزینه رفع کنند.

خرابی پنل و صفحه کلید آن

3. خراب شدن و از کار افتادن اتصالات خارجی

برای عملکرد صحیح یک دستگاه برقی، نیاز به یک سیم خارجی است که اتصال خود را با منبع برق برقرار کند. در بعضی مواقع، این سیم احتمال دارد، قطع شده باشد و متوجه نشوید علت آن چیست؛ زیرا برای بررسی اتصال آن نیاز به تجهیزات خاصی است. همچنین، در بعضی موارد، دو شاخه سر دستگاه می‌تواند خراب شده باشد و در واقع برق به مدار داخلی دستگاه نرسد که باعث روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک می‌شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل، ابتدا باید از طریق بررسی سیم خارجی و دو شاخه سر دستگاه، اطمینان حاصل کنید که برق به‌درستی به دستگاه می‌رسد.
  • در صورتی که باز هم دستگاه روشن نشد، ممکن است مدار داخلی دستگاه خراب شده باشد و نیاز به تعمیر توسط تعمیرکاران آی پی امداد باشد.
  • در هر صورت، برای جلوگیری از این مشکل در آینده، باید از سیم خارجی و دو شاخه سر دستگاه به‌درستی مراقبت کرده و در صورت وجود هرگونه خرابی، آن را به‌سرعت تعمیر کنید.

4. قطع شدن اتصالات داخلی

اگرچه اتصالات داخلی در مقایسه با اتصالات خارجی در معرض خرابی نیستند، اما باز هم امکان وجود یک سیم قطعی و عدم توانایی کامل آن در ارتباط با مدار برق دستگاه وجود دارد. در این حالت، به‌طور طبیعی مایکروفر پاناسونیک به‌درستی کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود.

راه‌حل:

  • بررسی قطعی این اتصالات مسئله‌ای پیچیده است و نیازمند استفاده از تعمیرکار متخصص است.

قطع شدن اتصالات داخلی

5. اشکال در فیوز (حرارتی)

وقتی فیوز حرارتی دچار مشکل می‌شود، دستگاه مایکروویو پاناسونیک یا به‌طور ناگهانی خاموش می‌شود یا پس از روشن شدن کار نمی‌کند. یکی از علت‌های روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک، مشکل در فیوز حرارتی است. این دستگاه‌ها هوشمند هستند و دمای داخلی آن‌ها توسط یک قطعه اندازه‌گیری می‌شود که فیوز حرارتی یکی از آن‌ها است. در هنگام خرابی این قطعه، به برد دستگاه دستور اشتباهی برای بالا بودن دما داده می‌شود که باعث روشن نشدن دستگاه می‌شود.

راه‌حل:

اگر قطعه فیوز حرارتی دچار خرابی شود، دمای داخلی به‌طور کامل اشتباه تشخیص داده می‌شود و این ممکن است منجر به روشن نشدن مایکروویو پاناسونیک شود. برای جلوگیری از این نوع خرابی، حتما باید به مایکروویو در طول استفاده‌های طولانی مدت (15-20 دقیقه) استراحت دهید تا قطعات کلیدی از جمله فیوز حرارتی مایکروویو پاناسونیک دچار آسیب نشوند.

در واقع راه‌حل پیشنهادی برای رفع مشکل در فیوز ماکروفر پاناسونیک، جایگزینی فیوز حرارتی است. برای این کار، شما می‌توانید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • قطع برق دستگاه مایکروفر پاناسونیک از منبع برق.
  • باز کردن قطعه مایکروویو و پیدا کردن فیوز حرارتی.
  • جدا کردن فیوز حرارتی قدیمی و نصب فیوز حرارتی جدید با همان ولتاژ و آمپر مشابه.
  • بستن قطعه مایکروویو و روشن کردن دستگاه.

اشکال در فیوز (حرارتی)

6. خرابی دیود

دیود مایکروفر پاناسونیک یک قطعه الکترونیکی است که داخل دستگاه شما قرار دارد و وظیفه تبدیل برق متناوب به برق مستقیم را برای تأمین ولتاژ مورد نیاز مگنترون جهت گرم کردن فضای داخلی انجام می‌دهد. در صورت خرابی این قطعه، فرآیند تولید گرما توسط مایکروویو با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه دستگاه قادر به عملکرد صحیح نخواهد بود و با مشکل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک روبه‌رو خواهید شد.

راه‌حل:

  • با‌این‌حال، لازم به‌ذکر است که در صورت خرابی این قطعه، تعمیر آن امکان‌پذیر نیست و باید توسط تکنسین‌های ماهر آی پی امداد تعویض شود.

خرابی دیود

7. سوختن مگنترون

یکی از دلایل اصلی و حیاتی برای روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک، سوختن مگنترون است. مگنترون در ماکروفر پاناسونیک، به‌عنوان یک قطعه کلیدی، انرژی مورد نیاز را از طریق ترانس و دیود جذب کرده و با استفاده از این ولتاژ، امواج مورد نیاز برای پخت و گرم کردن غذا تولید و انتشار می‌دهد. بنابراین، در صورت خرابی مگنترون مایکروویو، گرمای لازم برای عملکرد مایکروویو تامین نخواهد شد و حتی منجر به روشن نشدن دستگاه می‌شود و عملکرد کلی را تحت تأثیر قرار دهد.

راه‌حل:

  • در صورت خرابی این قطعه، بهتر است به‌سرعت آن را تعمیر یا تعویض کنید؛ زیرا بی‌توجه بودن نسبت به خرابی این قطعه، می‌تواند باعث خرابی قطعات دیگر مایکروفر پاناسونیک شود و شما را متحمل هزینه‌های زیادی کند.

سوختن مگنترون

8. خرابی برد الکترونیکی

برد مایکروفر پاناسونیک، به‌عنوان قطعه اصلی و حیاتی این دستگاه شناخته می‌شود. این قطعه، به‌عنوان مغز متفکر مایکروویو، نقش کلیدی در کارکرد سایر قطعات و اجزای دستگاه را دارد؛ زیرا همه دستورات از طریق برد به آن‌ها منتقل می‌شود. در صورت خرابی برد، دستورات به قطعات دستگاه منتقل نمی‌شود و به همین دلیل با مشکل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک مواجه می‌شوید.

راه‌حل:

  • لطفا توجه داشته باشید که این قطعه قابل تعمیر و یا تعویض است، اما تعمیر آن بستگی به میزان خرابی آن دارد. همچنین باید توجه داشت که به‌دلیل حساسیت بالا، تعمیر برد ماکروفر باید توسط تکنسین متخصص آی پی امداد انجام شود و در صورت تعمیر در تعمیرگاه‌های غیرمجاز، می‌تواند سبب خرابی سایر قطعات دستگاه شما شود.

خرابی برد الکترونیکی

9. خرابی فیوز سرامیکی

جهت حفظ امنیت و عملکرد صحیح مایکروویو پاناسونیک، استفاده از فیوز سرامیکی الزامی است. این فیوز برای محافظت در برابر نوسانات شدید برق یا نقص فنی در اجزای داخلی مایکروویو طراحی شده است. در صورت خرابی فیوز، توانایی کنترل برق دستگاه قطع می‌شود و با مشکل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک مواجه می‌شوید؛ زیرا با خرابی این قطعه، جریان برق به‌صورت کامل قطع می‌شود.

راه‌حل:

  • برای اطمینان از عملکرد صحیح مایکروفر، توصیه می‌شود، همواره از یک محافظ برق استاندارد در سر راه دستگاه استفاده کنید تا در صورت بروز نوسانات برق، ماکروفر دچار آسیب نشود.
  • همچنین، بهتر است مایکروویو را فقط در هنگام استفاده از آن به برق متصل کنید و پس از اتمام استفاده، آن را از برق جدا کنید.

خرابی فیوز سرامیکی

10. خرابی ترانس

ترانس مایکروفر پاناسونیک یکی از اجزای حیاتی در دستگاه است که نقش کلیدی در تولید گرما دارد. وظیفه این قطعه، انتقال نیرو از یک مدار به مدار دیگر برای تولید ولتاژ کافی برای عملکرد مگنترون است. در صورت خرابی این قطعه، انتقال امواج و نیرو با مشکل مواجه می‌شود و در نتیجه، با مشکل روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک مواجه می‌شوید.

راه‌حل:

  • توصیه می‌شود فشار زیادی روی مایکروویو نیاورید تا از فشارهای غیر‌ضروری بر روی ترانس ماکروفر جلوگیری شود. در صورت بروز هرگونه خرابی در ترانس، توصیه می‌شود، تنها توسط تکنسین‌های مجرب آی پی امداد تعمیر شود؛ زیرا این قطعه بسیار حساس است.

خرابی ترانس

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک با کجا تماس بگیریم؟

روشن نشدن مایکروفر پاناسونیک می‌تواند به عوامل گوناگونی برگردد، اما علت اصلی آن معمولا مشکلات در قطعات برقی و الکترونیکی دستگاه است. توجه داشته باشید که جهت موارد فنی، بهتر است از خدمات تخصصی استفاده کنید. همانطور که گفته شد، برای عیب‌یابی دستگاه شما نیاز به تجهیزات تخصصی و یک تکنسین با‌تجربه است. این تعمیرکار بر‌اساس ویژگی‌ها و نشانه‌های دستگاه می‌داند که از کجا باید شروع به تعمیر مایکروویو کند. برای دریافت بهترین نتیجه، توصیه می‌شود از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد کمک بگیرید. باید دانست که تعمیر هیچ‌یک از این قطعات توسط افراد غیرمتخصص امکان‌پذیر نیست. شما می‌توانید درخواست تعمیرات ماکروفر پاناسونیک خود را از طریق تماس با شماره 02158941 یا 02191093903 ثبت کرده و تا با تعمیرکاران حرفه‌ای ما در آی پی امداد در تماس باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد