logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ

علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

چنانچه از لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید، دلایل مختلفی می‌تواند موجب روشن نشدن دستگاه شود. برخی از این مشکلات حاد نیستند و خودتان می‌توانید اقدام به برطرف کردن آن‌ها کنید. اما بعضی از آن‌ها خاص هستند و ممکن است به بروز اختلال در عملکرد دستگاه مرتبط باشند، به گونه‌ای که برای برطرف کردن آن‌ها نیاز باشد از تکنسین‌هایی که تبحر دارند، کمک بگیرید. ما در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به بررسی علت روشن نشدن لباسشویی سامسونگ پرداخته و راه حل‌های آن را ذکر کنیم. چنانچه با این مشکل مواجه شده‌اید و نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید به سایت آی پی امداد مراجعه کنید. اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را در خانه با توجه به راه حل‌های ارائه شده برطرف کنید، می‌توانید با پشتیبانی آی پی امداد تماس گرفته و یا پرسش خود را در بخش دیدگاه ثبت کرده و از کارشناسان آی پی امداد بپرسید.

8 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ + راه‌حل

برای برخی از ما پیش آمده که پس از ریختن لباس‌های کثیف داخل ماشین لباسشویی، دوشاخه را به پریز برق متصل کرده و برنامه را تنظیم کرده و کلید پاور دستگاه را فشار می‌دهیم تا ماشین لباسشویی شروع به شست و شوی البسه نماید، اما با این موضوع که لباسشویی روشن نمی‌شود، مواجه شده و از خود می‌پرسیم دلیل این موضوع چیست؟ این مشکل می‌تواند به دلایل زیر رخ دهد:

  1. نامتعادل بودن حجم لباس
  2. بسته نشدن درب لباسشویی
  3. خراب شدن قفل و سوئیچ درب
  4. ایراد در دکمه‌های Start یا Power
  5. خراب شدن برد الکتریکی
  6. خراب شدن فیوزها
  7. خرابی شدن سنسور سطح آب
  8. وجود مشکل در موتور

8 علت روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ + راه‌حل

در ادامه ما به بررسی هریک از دلایل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ پرداخته و راه حل برطرف کردن آن را با شما در میان خواهیم گذاشت.

1. نامتعادل بودن حجم لباس در لباسشویی

چنانچه برق ساختمان شما قطع نیست و یا دوشاخه ماشین لباسشویی را به پریز متصل کرده‌اید، یکی از دلایل روشن نشدن  لباسشویی سامسونگ می‌تواند به علت متناسب نبودن حجم لباس‌ها در دیگ باشد. در این شرایط شما ممکن است روی صفحه دیجیتال شاهد نمایش ارورهای dC یا UE باشید. بسته به اینکه ماشین لباسشویی شما چند کیلویی است، باید حجمی از لباس را داخل آن بریزید که لباسشویی قادر به شست و شوی آن باشد، در غیر این صورت دستگاه روشن نخواهد شد.

نامتعادل بودن حجم لباس در لباسشویی

راه‌حل:

  • برطرف کردن این مشکل کار ساده‌ای است، در این شرایط لازم است شما از حجم البسه‌ای که داخل دیگ ریخته‌اید، کم کرده و حداقل وزن لباس در ماشین لباسشویی را رعایت نمایید.

2. بسته نشدن درب لباسشویی

طبیعی است که وقتی درب دستگاه به خوبی بسته نشود، ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نشده و شما با ارور باز بودن درب روی صفحه دیجیتال مواجه خواهید شد.

راه‌حل:

  • برای اینکه مطمئن شوید درب لباسشویی بسته شده است، لازم است آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • گاهی ممکن است تکه‌ای لباس لای درب باقی مانده باشد، گاهی هم بسته نشدن درب لباسشویی ممکن است به خاطر خراب شدن و یا گیر کردن لاستیک دور درب باشد.
  • چنانچه این مشکلات را برطرف کنید، خواهید دید که لباسشویی روشن خواهد شد.
  • در صورتی که پس از بررسی متوجه شدید که درب دستگاه خراب شده است، برای تعمیر درب لباسشویی سامسونگ خود می‌توانید از خدمات متخصصین آی پی امداد بهره‌مند شوید.

بسته نشدن درب لباسشویی

3. خراب شدن قفل و سوئیچ درب

همان طور که در مورد قبل اشاره کردیم، بسته نشدن درب ماشین لباسشویی می‌تواند باعث روشن نشدن آن شود. گاهی اوقات درب به علت خراب بودن قفل و یا سوئیچی که زیر درب تعبیه شده است، به خوبی بسته نمی‌شود. گاهی خراب شدن قفل و سوئیچ می‌تواند به دلایل الکتریکی و یا مکانیکی رخ داده باشد

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن چنین مشکلی لازم است بررسی کنید و ببینید که قفل درب دچار شکستگی نشده باشد. اگر قفل و یا سوئیچ از نظر ظاهری مشکلی ندارد، شاید درب یا سوئیچ از نظر الکتریکی دچار مشکل شده است.
  • در چنین شرایطی کمک گرفتن از یک تعمیرکار می‌تواند به شما کمک کند؛ زیرا وی می‌تواند با استفاده از مولتی متر، قفل و میکروسوئیچ درب لباسشویی را بررسی کرده و در صورت بروز مشکل آن را برطرف نماید.
  • چنانچه این مشکل برطرف نشود، نه تنها ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود، بلکه در برخی از مواقع مانع به گردش درآمدن دیگ هم خواهد شد.

4. ایراد در دکمه‌های Start یا Power

از دیگر علت‌هایی که مانع از روشن شدن ماشین لباسشویی سامسونگ می‌شود، می‌توان به خراب شدن کلید پاور یا استارت اشاره کرد. یکی از دلایل خراب شدن این کلید می‌تواند به علت کار کردن مداوم با آن باشد و یا اینکه کلید دچار مسدودی عملکرد شده باشد. در چنین شرایطی ممکن است شما با یکی از این ارورها  (E2,bE1,bE2) روی صفحه نمایشگر مواجه شوید. مورد دیگر فعال بودن قفل کودک است. چنانچه این قفل که برای محافظت از کودک شما طراحی شده است، فعال شده باشد، سبب روشن نشدن ماشین لباسشویی خواهد شد.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است ببینید دکمه پاور در کدام قسمت گیر کرده است. در این صورت می‌توانید با فشردن سمت دیگر، گرفتگی کلید را باز کنید.
  • در مورد قفل کودک لباسشویی سامسونگ هم باید ذکر کنیم که با توجه به علامت قفل روی صفحه نمایش می‌توانید آن را غیرفعال کنید تا ماشین لباسشویی روشن شود.

ایراد در دکمه‌های Start یا Power

5. معیوب شدن برد الکتریکی

برد قطعه کوچکی در ماشین لباسشویی به شمار می‌آید که مانند مغز انسان عمل می‌کند و دستورها و فرمان‌ها را به سایر قطعات و بخش‌های ماشین لباسشویی سامسونگ می‌رساند تا دستگاه عملکرد درستی داشته باشد. چنانچه برد خراب شود، بسیاری از قطعات دیگر کارایی اولیه خود را نخواهند داشت. یکی از این موارد روشن نشدن ماشین لباسشویی است.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از خراب شدن برد الکتریکی ماشین لباسشویی سامسونگ، لازم است دستگاه در جایی قرار داده شود که خشک و خنک باشد.
  • دیگر آن که اجازه ندهید دستگاه بیش از حد داغ شود؛ زیرا این موضوع نیز سبب می‌شود به برد الکتریکی فشار وارد شده و کارایی خود را از دست بدهد.
  • یکی از دلایلی که سبب می‌شود دستگاه داغ کند، استفاده پشت هم و پیوسته از ماشین لباسشویی است.
  • برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌کنیم روزی یکی دوبار از ماشین لباسشویی استفاده کرده و بین هر بار شست و شو یک فاصله زمانی را رعایت کنید.
  • همچنین برای تعمیر برد لباسشویی سامسونگ خود نیز می‌توانید از تعمیرکاران متخصص آی پی امداد درخواست کمک نمایید.

Defective electrical board

6. خراب شدن فیوزها

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی روشن نشود، می‌توان به خراب شدن فیوز حرارتی و همچنین سوختگی فیوز خطی اشاره کرد. همان طور که پیشتر هم اشاره کردیم، نباید اجازه دهید ماشین لباسشویی بیش از حد داغ شود؛ زیرا سبب سوختگی فیوز دستگاه می‌شود. علاوه بر این، در ماشین لباسشویی یک فیوز خطی هم وجود دارد که سوختن آن نیز مانع از روشن شدن دستگاه می‌شود. لازم به ذکر است فیوز خطی زمانی دچار سوختگی می‌شود که شما دیگ و یا مخزن دستگاه را بیش از اندازه پر کنید.

راه‌حل:

  • برای برطرف کردن این مشکل لازم است از تعمیرکار ماهر در این حوزه بخواهید لباسشویی را بررسی کرده و مشکل به وجود آمده را با تعویض فیوزهای سوخته برطرف کند.

7. خرابی شدن سنسور سطح آب

از دیگر دلایلی که سبب می‌شود ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نشود، می‌توان به خراب شدن سنسور سطح آب اشاره کرد. لازم است بدانید که سنسور سطح آب کف لباسشویی قرار دارد، به طوری که وقتی آب وارد دیگ می‌شود، هوای داخل فشرده شده و سنسور می‌تواند میزان لازم آب وارد شده به داخل دستگاه را اندازه‌گیری کند. حال اگر این قطعه دچار مشکل شود، دستگاه نمی‌تواند به درستی میزان آب مورد نیاز را تشخیص دهد، به همین دلیل برد الکتریکی از ورود آب به دستگاه جلوگیری کرده و ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود.

خرابی شدن سنسور سطح آب

راه‌حل:

  • برای از بین بردن این مشکل لازم است از یک تعمیرکار بخواهید پس از بررسی‌های لازم اقدام به تعمیر و یا تعویض سنسور سطح آب نماید.

8. وجود مشکل در موتور لباسشویی

آخرین و مهم‌ترین دلیل روشن نشدن ماشین لباسشویی سامسونگ را می‌توان به خراب شدن موتور نسبت داد. وظیفه موتور آن است که دستگاه را روشن نماید و دیگ را برای شست و شوی لباس‌ها به گردش درآورد. بد نیست در این بخش به این نکته اشاره کنیم که برای ماشین لباسشویی‌های جدید که از قابلیت تحمل وزن بالاتری برخوردارند، دور معکوس هم در نظر گرفته شده است، یعنی دستگاه هم به جهت عقربه‌های ساعت و هم خلاف آن به گردش در می‌آید تا شست شوی بهتری را ارائه نماید. هنگامی که شما در روز از ماشین لباسشویی زیاد استفاده می‌کنید و یا حجم لباس زیادی داخل آن می‌ریزید، باعث می‌شوید که به مرور موتور آسیب دیده و به یکباره روشن نشود.

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از استفاده زیاده از حد در روز خودداری کرده و اجازه ندهید ماشین لباسشویی داغ شود.
  • همچنین لازم است بدانید قیمت موتور لباسشویی سامسونگ بسیار بالاست. به همین منظور چنانچه دچار سوختگی شود، هیچ تعمیرکاری قادر به تعمیر آن نبوده و نیاز است که شما آن را تعویض نمایید.  همین امر می‌تواند خرج زیادی را روی دست شما بگذارد.

جهت تعمیر مشکل روشن نشدن لباسشویی سامسونگ با کجا تماس بگیریم؟

همان طور که گفتیم، دلایل متعددی سبب می‌شود تا ماشین لباسشویی سامسونگ روشن نشود. ما در این مطلب به مهم‎ترین آن‎ها اشاره کردیم. اما این نکته را در نظر داشته باشید که هر دستگاه الکتریکی و یا مکانیکی که در طی روز از آن استفاده زیادی می‎شود، لازم است هر چند مدت یکبار مورد بررسی و سرویس قرار گیرد. لازم است بدانید برای این امر و همچنین برطرف شدن عیوبی که به آن‌ها پرداختیم، همیشه تیم آی پی امداد در دسترس شما خواهد بود. لازم به ذکر است کارشناسان و تکنسین‌های این مجموعه توانایی و تجربه کافی برای برطرف کردن مشکل شما را دارند. برای استفاده از خدمات آی پی امداد تنها لازم است از طریق شماره 02158941 یا 02191093903 با پشتیبانی این مجموعه تماس گرفته و یا پرسش و درخواست خود را برای تیم آی پی امداد بفرستید.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • هادی بخشیان 28 بهمن 1402

    با درود، جهت نصب مجدد لباسشویی سامسونگ پس از جابه جایی لباسشویی و اسباب کشی اقدام کردم اما الان روشن نمیشه. میتونید کمکم کنید با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 بهمن 1402

      درود، مشکل می تواند مربوط به برق ورودی دستگاه، فیوز، اتصالات، قفل درب یا موتور باشد.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد