logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن ماندن چراغ پاور بانک

علت روشن ماندن چراغ پاور بانک
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن ماندن چراغ پاور بانک به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

از وقتی پاور بانک‌های اصل و اورجینال به بازار ابزار دیجیتال آمدند، افراد در سفر و موقعیت‌های حساس نیز می‌توانند گوشی، ایرپاد، ساعت هوشمند و سایر لوازم مورد نیاز خود را شارژ کنند. حتماً شما نیز پاور بانک شخصی خودتان را دارید و حتما با مشکلاتی هم دست و پنجه نرم می‌کنید. روشن یا خاموش بودن چراغ‌های پاور بانک بیانگر نشانه و مفهوم خاصی هستند. ما در این مقاله از آی پی امداد برای شما دربارۀ علت روشن ماندن چراغ پاور بانک خواهیم گفت. اگر پاور شما نیز دچار مشکل و اختلال شده است، برای تعمیر آن می‌توانید از طریق آی پی امداد اقدام کنید. چنانچه سوال خاصی در زمینه علت روشن ماندن چراغ پاور بانک دارید، در قسمت دیدگاه‌های این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا کارشناسان و متخصصین این مرکز در سریع‌ترین زمان ممکن  به شما جواب داده و راهنمایی‌تان کنند.

4 علت روشن ماندن چراغ پاور بانک

اکثر پاور بانک‌های اصل و اورجینال دارای چهار چراغ کوچک بر روی بدنه خود هستند. در برخی مدل‌ها نور این چراغ‌ها به رنگ سفید، سبز و رنگی است. اینکه چراغ پاور بانک چه رنگی است چندان اهمیتی ندارد، مسئله‌ای که برایمان حائز اهمیت است علت روشن ماندن چراغ پاور بانک است. موارد زیر 4 علت شایع این مشکل محسوب می‌شوند:

  1. کامل شدن شارژ پاور بانک
  2. وجود خطا در پاور بانک
  3. خرابی پاور بانک
  4. خراب شدن چراغ‌های پاور بانک

4 علت روشن ماندن چراغ پاور بانک

چرا چراغ پاور بانک روشن مانده است؟

در ادامه هر کدام از دلایل نامبرده را با توجه به علت آن نحوۀ رفع آن شرح می‌دهیم. اگر به دنبال راهکارهایی ساده برای رفع عیب پاور بانک خود هستید، مطالعه ادامه مطالب را از دست ندهید.

1. کامل شدن شارژ پاور بانک

در ابتدا باید بگوییم که روشن بودن هر چهار چراغ پاور بانک به تنهایی یک هشدار یا خطا محسوب نمی‌شود. در شرایط مشابه باید دقت کنید که در چه حالت و موقعیتی چراغ‌های پاور بانک روشن است. تصور کنید در حال شارژ کردن پاور بانک هستید و آن را به شارژ متصل کرده‌اید، متوجه می‌شوید که هر 4 چراغ آن روشن مانده است؛ یعنی پاور بانک به صورت کامل شارژ شده است. اگر آن را از شارژر جدا کنید، بعد از گذشت چند ثانیه چراغ‌ها به صورت خودکار خاموش می‌شوند. چنانچه چراغ‌ها روشن باقی مانده‌اند، یعنی مشکلی وجود دارد.

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حل ممکن این است که بعد از شارژ شدن پاور بانک به صورت کامل، آن را از شارژر جدا کنید. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که در زمان خواب شبانه برای شارژ کردن پاور بانک اقدام می‌کنید تا صبح زود از پر بودن ظرفیت آن مطمئن باشید، باید بگوییم این روش خطرناک را تکرار نکنید.
  • بیش از حد ممکن شارژ شدن پاور بانک خطرناک است، حتی احتمال ترکیدن باطری پاور و آتش‌سوزی را بیشتر می‌کند. در نتیجه زمانی پاور بانک خود را شارژ کنید که قادر به مشاهده آن باشید و بعد از تکمیل ظرفیت شارژ اتصال برق را قطع کنید.

کامل شدن شارژ پاور بانک

2. وجود خطا در پاور بانک

در برخی مواقع پاور بانک به شارژر متصل نیست، اما هر چهار چراغ یا تعدادی از چراغ‌های آن به صورت دائم روشن می‌مانند. در این شرایط معمولاً خطایی در پاور بانک وجود دارد. خطاهای پاور بانک به مشکلات سخت افزاری آن مربوط است. در واقع ممکن است پاور بانک شما هنگ کرده باشد. اگر این مشکل به صورت مداوم تکرار شود، یعنی مشکل جدی است و باید به صورت دقیق عیب‌یابی شود.

راه‌حل:

  • در شرایط مشابه اگر پاور بانک شما دکمه‌ای دارد، آن را بفشارید. برخی از پاور بانک‌ها مجهز به دکمه هستند. فشردن دکمه ممکن است مشکل احتمالی را رفع کند، اما این راهکار قطعی نیست. چنانچه مشکل رفع نشد، از تعمیرکاران متخصص برای عیب‌یابی مشکل کمک بگیرید.
  • اگر پاور بانک شما از برندهای فیک و غیر اصل است، توصیه می‌کنیم برای تعمیر آن اقدام نکنید؛ زیرا تنها پاورهای اورجینال و از برندهای معتبر قابلیت تعمیر و استفاده مجدد دارند. در غیر این صورت حتماً برای خرید پاور بانک اصل اقدام کنید تا در صورت بروز مشکل قادر به تعمیر آن نیز باشید.

3. خرابی پاور بانک

از دیگر علا روشن ماندن چراغ پاور بانک، می‌توان به خراب شدن دستگاه اشاره کرد. این خراب شدن خود بنا به دلایل متعددی رخ می‌دهد. حتماً با پدیده فریز شدن صفحه گوشی آشنایی دارید. در این حالت نمی‌توانید از لمس گوشی استفاده کنید. فریز شدن پاور بانک نیز شباهت زیادی به این حالت داشته و هر 4 چراغ آن کاملاً روشن باقی می‌ماند. بی‌توجهی نسبت به نکات مراقبتی از پاور بانک، منجر به خرابی آن و بروز این مشکل می‌شود. برخی از دلایل خرابی پاور بانک به شرح زیر است:

  • افتادن و ضربه خوردن پاور بانک
  • استفاده از شارژر فیک
  • شارژ و دشارژ کردن غیر اصولی پاور بانک
  • شارژ کردن پاور بانک در نوسانات برق
  • خیس شدن پاور بانک

خرابی پاور بانک

راه‌حل:

  • ساده‌ترین راه‌حلی که می‌توان برای این مشکل ارائه داد، مراقبت از پاور بانک است. شما می‌توانید از کاورهای مخصوص برای نگهداری پاور بانک خود استفاده کنید.
  • از طرفی اگر این مشکل را در عملکرد پاور خود مشاهده کردید، حتماً از افراد متخصص برای عیب‌یابی آن کمک بگیرید.

4. خراب شدن چراغ‌های پاور بانک

اتصالی کردن و خراب شدن چراغ ها آخرین علت بروز این مشکل محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که در برخی مواقع 4 چراغ پاور بانک به صورت هم‌زمان خاموش شده و حتی وقتی آن را به شارژر متصل می‌کنید نیز روشن نمی‌شوند. در این شرایط حتماً پاور بانک خراب شده است. خراب شدن چراغ‌ها به دو حالت است که دیگر خاموش نشده یا روشن نمی‌شوند. اگر پاور بانک با حالت خاموش و روشن ماندن چراغ‌ها همچنان قابل استفاده بود، یعنی مشکل از چراغ بوده و قابل رفع است.

خراب شدن چراغ‌های پاور بانک

راه‌حل:

  • کافی است پاور بانک خود را به تعمیرکار متخصص نشان داده و از او بخواهید مشکل احتمالی را عیب‌یابی کرده و رفع کند. تکنسین‌های متخصص آی پی امداد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در این زمینه هستند.

برای رفع مشکل روشن ماندن چراغ پاور بانک با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت روشن ماندن چراغ پاور بانک صحبت کردیم. برای رفع این ایراد لازم و ضروری است که از افراد متخصص کمک بگیرید. در شرایط مشابه پیشنهاد ما مراجعه به تعمیرکاران آی پی امداد است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست خدمات خود را ثبت کنید. علاوه بر تماس تلفنی، امکان ثبت درخواست از طریق سایت  آی پی امداد نیز وجود دارد. تمامی تلاش متخصصین آی پی امداد بر این است که لوازم الکترونیکی و تجهیزات شما را با بهترین کیفیت ممکن تعمیر کنند تا مجدد نیازمند خرید محصولات مورد نیاز خود نباشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد