logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته

علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

قطع شدن تصویر دوربین مداربسته به حالتی گفته می‌ شود که تصویر ارسالی از دوربین به دستگاه ضبط کننده به طور کامل یا جزئی قطع می‌ شود. این مشکل می‌ تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته و راه حل های رفع این مشکل پرداخته ایم. شما میتوانید سوالاتتان را در زمینه حل مشکل تصویر نداشتن دوربین مداربسته با تکنسین های آی پی امداد در میان بگذارید. در صورت نیاز به استفاده از تجربیات تکنسین های آی پی امداد در حل مشکل قطع و وصل شدن دوربین مداربسته، تنها کافی است در بخش نظرات یا بخش پرسش و پاسخ سایت سوالاتتان را مطرح کنید و از مشاوره رایگان این عزیزان بهره مند شوید.

چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد؟ 8 علت + راه‌حل

با توجه به اینکه در این روزها دوربین های مداربسته نقش بسیار مهمی در حفظ امنیت ساختمان و محیط های تجاری دارند، در صورتی که تصویر نداشته باشند، عملا نقشی در بالا بردن امنیت محیط نخواهند داشت. بنابراین باید هرچه سریع تر علت قطع شدن تصویر دوربین مداربسته را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. در ادامه هریک از دلایل موثر در بروز این مشکل را ذکر کرده ایم:

  1. ایراد در منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته
  2. قطعی یا شل بودن سوییچ POE
  3. سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته
  4. فرسودگی یا آسیب دیدگی کابل و پورت ها
  5. عدم اتصال به اینترنت و یا سیگنال های رادیویی
  6. قطع شدن برق دوربین مداربسته
  7. سوختن پورت های دستگاه
  8. آسیب دیدگی اجزای نوری یا سنسورها، تغییر زاویه دوربین و انسداد مسیر نوری

چرا دوربین مداربسته تصویر ندارد؟ 8 علت + راه‌حل

حال که با دلایل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته آشنا شدیم، میخواهیم با بررسی این دلایل، راه حل رفع این مشکلات را نیز توضیح دهیم.

  1. ایراد در منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته

منبع تغذیه دوربین مداربسته یکی از مهمترین قسمت های این دستگاه است؛ زیرا وظیفه تامین برق را بر عهده دارد؛ اگر اتصالات، فیش ها (BNC) و سوکت های مربوط به منبع تغذیه دوربین مداربسته دچار مشکل شده باشند و یا به دلیل شل شدن از محل، اتصال خارج شده باشند، ممکن است برق رساندن به دستگاه را مختل کرده و باعث قطع تصویر دوربین مداربسته شود. همچنین گاهی دلیل اختلال در تصاویر دوربین مداربسته به دلیل کم توان بودن آداپتور است که ولتاژ خوبی به دستگاه نمی رسد. یکی دیگر از دلایل قطع شدن تصویر وجود تقسیم کننده است که باعث افت ولتاژ و سبب ایجاد ناپایداری در انتقال داده، تصاویر و همچنین ضعف عملکرد دستگاه می شود.

ایراد در منبع تغذیه و اتصالات دوربین مداربسته

راه‌حل:

  • از شل نبودن و یا جدا شدن فیش های BNC که به پشت دستگاه DVR مطمئن شوید.
  • اتصالات و سوکت های منبع تغذیه را بررسی کنید و از اتصال صحیح آنها مطمئن شوید.
  • با استفاده از مولتی متر ولتاژ خروجی منبع تغذیه را بررسی کنید و مطمئن شوید که توان لازم برای تامین ولتاژ دستگاه را داشته باشد. در صورتی که عدد به دست آمده روی مولتی متر کمتر از ولتاژ مورد نیاز دوربین است، باید آن را تعویض کنید.
  • فیوزهای منبع تغذیه را بررسی کرده و در صورت معیوب بودن آنها را تعویض کنید.
  • با بررسی مسیر کابل ها از عدم وجود قطع شدگی یا پارگی آنها اطمینان حاصل کنید.
  • برخی مواقع قطع شدن تصویر به دلیل بریده شدن مغزی یا شیلد سیم کواکسیال است. برای حل مشکل باید قسمت های آسیب دیده را تعویض کنید.
  • در صورتی که راه حل های بالا نتواند مشکل را برطرف کند، بهتر است از یک دستگاه DVR دیگر استفاده کنید.
  • توصیه میکنیم برای حل مشکل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. قطعی یا شل بودن سوییچ POE

سوئیچ POE (Power over Ethernet) نوعی سوئیچ شبکه است که می تواند برق را از طریق کابل های اترنت به دوربین های مداربسته ارائه دهد.  اگر دوربین مداربسته از نوعی است که اتصال آن از طریق کابل شبکه یا سوییچ POE است، باید برای حل مشکل قطع شدن تصویر سوییچ POE را بررسی کنید.

قطعی یا شل بودن سوییچ POE

راه‌حل:

  • سوییچ POE را بررسی کنید که قطع یا شل نشده باشد.
  • برای حل مشکلات مربوط به سوییچ POE میتوانید از متخصصین مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته

یکی از دلایل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته، این است که دستگاه DVR با دوربین سازگار نیست و فرمت ویدیویی آن ها همخوانی ندارد. همچنین هماهنگ نبودن رزولوشن مانیتور با دوربین نیز یکی از دلایل تصویر نداشتن دوربین مدار بسته است. گاهی اوقات نیز نویزهای ایجاد شده و مزاحم باعث بروز مشکل در نمایش تصاویر دوربین مداربسته می شود.

سازگار نبودن دستگاه DVR با دوربین مداربسته

راه‌حل:

  • موارد گفته شده را بررسی کنید و هنگام راه اندازی و نصب دوربین مدار بسته، از هماهنگ بودن دستگاه DVR و همچنین رزولوشن مانیتور با دوربین مداربسته مطمئن شوید.
  • در صورت ایجاد نویز و عدم نمایش تصاویر، بهتر است با تکنسین های آی پی امداد مشورت کنید.
  1. فرسودگی یا آسیب دیدگی کابل و پورت ها

یکی از اصلی ترین دلایل قطع شدن تصاویر دوربین مداربسته، فرسودگی و آسیب دیدگی کابل های دستگاه باشد. آسیب دیدگی کابل می تواند باعث قطع شدن کامل اتصال بین دوربین و دستگاه ضبط کننده (DVR یا NVR) شود که این امر منجر به قطع شدن کامل تصویر دوربین می گردد. فرسودگی یا آسیب دیدگی کابل می تواند باعث تضعیف سیگنال ویدیویی ارسال شده از دوربین به دستگاه ضبط کننده شود. این مسئله نیز می تواند منجر به تار شدن یا نویز شدن تصویر دوربین مداربسته شود.

فرسودگی یا آسیب دیدگی کابل و پورت ها

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است با کمک یک تکنسین پورت ها، کابل های معیوب و قطع شده را تعویض کنید. اگر میخواهید این کار توسط حرفه ای ترین تکنسین ها انجام شود، میتوانید از خدمات مجموعه آی پی امداد بهره مند شوید.
  1. عدم اتصال اینترنت یا سیگنال های رادیویی

اگر سیگنال وای فای افت کرده باشد و یا سوییچ شبکه ( POE  ) که برق بیشتری نسبت به شبکه کابلی دارد، قطع یا شل شده باشد، ممکن است تصاویر دوربین مداربسته نمایش داده نشود.

عدم اتصال اینترنت یا سیگنال های رادیویی

راه‌حل:

  • سیگنال وای فای را چک کنید که ضعیف نشده باشد.
  • انژکتور POE را از برق بکشید و BNC را دوباره متصل کنید.
  1. قطع شدن برق

قطع شدن برق، اشکالات برقی و استفاده از آداپتورهای کم توان از دلایل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته است.

راه‌حل:

  • برای بررسی وجود اشکالات برقی یا آداپتور دستگاه می بایست از نصاب یا تکنسین متخصص کمک بگیرید. برای حل این مشکلات میتوانید روی کمک کارشناسان فنی آی پی امداد حساب کنید.
  1. سوختن پورت های دستگاه

اگر پورت های دستگاه DVR سوخته باشند، قطعا در نمایش تصاویر دوربین مداربسته اختلال ایجاد می شود. پورت های دستگاه در اثر نوسانات برق یا صاعقه و رعد و برق ممکن است بسوزند.

راه‌حل:

  • برای بررسی این مشکل بهتر است سایر پورت های دستگاه را امتحان کنید. ممکن است پس از اتصال به پورت های دیگر مشکل نمایش تصاویر حل شود. در اینصورت می توان نتیجه گرفت ایراد از پورت قبلی بوده است.
  1. آسیب دیدگی اجزای نوری، تغییر زاویه، مسدود شدن مسیر نوری دوربین یا سنسورهای آن

اگر زاویه دوربین به هر دلیل تغییر کرده و مسیر نوری دوربین مسدود شده باشد و یا اگر میزان نور اطراف آن در شب و یا مکان های تاریک کاهش پیدا داشته باشد، قطعا تصاویر دوربین مداربسته سیاه می شود. همچنین آسیب دیدگی اجزای نوری و سنسورهای دوربین باعث ایجاد مشکل در ارسال تصاویر است.

آسیب دیدگی اجزای نوری، تغییر زاویه، مسدود شدن مسیر نوری دوربین یا سنسورهای آن

راه‌حل:

  • به نظر می رسد با بروزرسانی سیستم عامل این مشکلات را می توان حل کرد.
  • اما بهترین روش برای حل این مشکلات کمک گرفتن از تکنسین و نصاب است؛ در مجموعه آی پی امداد حرفه ای ترین و با تجربه ترین تکنسین ها و نصاب ها فعالیت می کنند و شما مخاطبین عزیز میتوانید از کمک آنها بهره مند شوید.

برای تعمیر مشکل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین عزیز آی پی امداد، اگر تا پایان این مطلب را مطالعه کردید و نتوانستید مشکل قطع شدن تصویر دوربین مداربسته خود را برطرف کنید، بهتر است از تکنسین های حرفه ای و با تجربه کمک بگیرید. در مجموعه آی پی امداد، تکنسین ها با تخصص های مختلف حضور دارند که میتوانند مشکل دستگاه شما را برطرف کنند. حل مشکلات تصویر دوربین مداربسته تنها یکی از خدمات تکنسین های حرفه ای آی پی امداد است. برای ثبت درخواست حضور تکنسین در محل میتوانید به قسمت “ثبت درخواست” در سایت آی پی امداد مراجعه کنید و یا با شماره های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست