logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت روشن نشدن مانیتور

علت روشن نشدن مانیتور
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت روشن نشدن مانیتور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

عدم روشن شدن مانیتور یکی از مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد ممکن است با آن مواجه شوند. با توجه به اینکه رفع ایرادات مانیتور و اجزای آن نیاز به دانش فنی به روز دارد، بنابراین برای نوشتن این مقاله تخصصی از متخصص ترین تکنسین های مجموعه آی پی امداد خواسته ایم همه دلایلی که ممکن است باعث شوند که مانیتور کامپیوتر روشن نشود را بررسی کنند و راهکارهای موثر را نیز توضیح دهند. در صورتی که پس از مطالعه مقاله همچنان علت روشن نشدن مانیتور خود را نمی دانید، برای ارتباط با کارشناسان فنی مجموعه آی پی امداد تنها کافی است به بخش پرسش و پاسخ سایت و یا بخش نظرات همین مطلب مراجعه کنید و سوالاتتان را مطرح کنید تا متخصصین مرکز در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

7 دلیل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر + راه‌حل

در برخی مواقع ممکن است پس از فشار دادن دکمه پاور مانیتور خود، متوجه روشن نشدن آن شده باشید که عملا دستگاه را بی استفاده خواهد کرد. به طور کلی اگر مانیتور کامپیوترتان روشن نمی شود ممکن است به این دلایل باشد:

  1. روشن نبودن مانیتور
  2. تغییرات خواسته یا ناخواسته نور پس زمینه
  3. عدم اتصال صحیح کابل و یا قطع بودن آن
  4. ایراد پریز برق و یا برد پاور
  5. آسیب دیدگی واحد منبع تغذیه رایانه (PSU)
  6. خرابی کارت گرافیک/ کنترل کننده
  7. نقص در بخش مادربرد و یا RAM

7 دلیل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر + راه‌حل

حال که با علت های روشن نشدن مانیتور آشنا شدیم، بهتر است با اطلاعاتی که تکنسین های مجموعه آی پی امداد در اختیارمان قرار داده اند، این دلایل را بررسی کنیم و راه حل های رفع این مشکل را بیاموزیم.

  1. روشن نبودن مانیتور

یکی از دلایل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر که ممکن است بسیار غیرمنطقی به نظر برسد، این است که اصلا فراموش کرده اید آن را روشن کنید و یا اتصالات مانیتور قطع شده است. دلیل دیگر نیز ممکن است این باشد که به صورت اتفاقی دکمه پاور مانیتور را لمس کرده باشید و به این دلیل خاموش شده است.

راه‌حل:

  • برای بررسی علت روشن نشدن مانیتور در قدم اول تست کنید که مانیتور روشن باشد و دوشاخه آن به درستی در پریز متصل باشد. سپس ببینید که اتصالات آن به درستی به کامپیوتر متصل باشد.
  1. تغییرات خواسته یا ناخواسته نور پس زمینه

اگر خودتان یا افراد دیگری به صورت خواسته یا ناخواسته تنظیمات نور پس زمینه را دستکاری کرده باشید، ممکن است سیاه بودن صفحه باعث شود به اشتباه تصور کنید مانیتور خاموش است.

راه‌حل:

  • احتمالا برایتان سخت خواهد بود که بخواهید تنظیمات را مجددا بررسی کنید. بنابراین توصیه میکنیم از یک تکنسین حرفه ای برای رفع این مشکل کمک بگیرید. می توانید از تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد کمک و مشورت بگیرید.
  1. عدم اتصال صحیح کابل و یا قطع بودن آن

اگر کابل مانیتور آسیب دیده و قطع شده باشد، باعث می شود که مانیتور روشن نشود، بنابراین باید مطمئن شوید کابل ها سالم هستند و به درستی متصل شده اند.

عدم اتصال صحیح کابل و یا قطع بودن آن

  1. ایراد پریز برق

ایراد پریز برق می تواند باعث روشن نشدن مانیتور شود. اگر پریز برق خراب باشد، برق به مانیتور نمی رسد و مانیتور روشن نمی شود. این مشکل می تواند به دلیل قطعی برق، خرابی فیوز، خرابی کلید یا پریز برق رخ دهد.

راه‌حل:

  • برای اطمینان از سالم بودن مانیتور، بهتر است آن را به پریز دیگری متصل کنید و ببینید مشکل از پریز است یا از مانیتور.
  • با استفاده از یک مولتی متر، ولتاژ برق را در پریز برق بررسی کنید. اگر ولتاژ برق وجود نداشت، مشکل از پریز برق است.
  • در صورتی که مشکل را عیب یابی کردید، بهتر است برای برطرف شدن هرکدام از این مشکلات با تکنسین حرفه ای تماس بگیرید.
  1. آسیب دیدگی واحد منبع تغذیه رایانه (PSU)

اگر واحد منبع تغذیه آسیب ببیند، از جمله دلایلی است که باعث روشن نشدن مانیتور میشود، اما عیب یابی و رفع عیب این مشکل امری تخصصی است که باید توسط کارشناس فنی تشخیص داده و برطرف شود.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل ابتدا تمام فیوزها را بررسی کنید.
  • خازن ها را از نظر وجود تورم و به نوعی چاقی بررسی کنید. اگر آسیب دیده هستند، نیاز به تعویض و لحیم کاری مجدد دارند.
  • شما میتوانید با کمک تکنسین های آی پی امداد خازن های آسیب دیده را حذف و با خرید خازن های جدید و مونتاژ مجدد قطعات، مشکل روشن نشدن مانیتور را حل کنید.
  1. خرابی کارت گرافیک/ کنترل کننده

اگر کارت گرافیک/ کنترل کننده خراب شده باشد، مانیتور روشن نمیشود. کارت گرافیک قطعه سخت افزاری کوچکی است که با تبدیل دیتا به سیگنال برای مانیتور، در تولید تصاویر نقش دارد. بنابراین اگر آسیب دیده باشد، قطعا دستگاه روشن نمی شود.

خرابی کارت گرافیک/ کنترل کننده

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل ابتدا کامپیوتر را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • سپس با کمک پیچ گوشتی، کارت گرافیک را جدا کنید و از سلامت آن مطمئن شوید.
  • اگر کارت گرافیک سوخته باشد، چاره ای جز تعویض آن ندارید، در غیر اینصورت باید برای عیب یابی مشکل روشن نشدن مانیتور بیشتر تلاش کنید و بخش های دیگری را بررسی کنید.
  • دلیل دیگری که مانیتور روشن نمی شود، ممکن است مربوط به آداپتور برق باشد که به اندازه کافی برق دریافت نمی کند.
  • میزان برق مورد نیاز این بخش توسط سازندگان کارت گرافیک در وب سایت های خود نوشته شده است.
  1. نقص در بخش مادربرد و یا RAM

یکی از اصلی ترین دلایل قطع شدن مانتیور و روشن نشدن آن نقص در بخش RAM است، به خصوص زمانی که با وجود چندین حافظه کاربر میخواهد تراشه دیگری را نیز اضافه کند یا تراشه قبلی را اورکلاک کند.

نقص در بخش مادربرد و یا RAM

راه‌حل 1:

  • برای برطرف شدن مشکل روشن نشدن مانیتور باید ابتدا یکی از حافظه ها که در پیکربندی اصلی قرار دارد را باقی بگذارید و کامپیوتر را راه اندازی کنید. در صورت حل نشدن مشکل، مانتیور راه حل بعدی را انجام دهید.

راه‌حل 2:

  • برای حل مشکل روشن نشدن مانیتور بهتر است همه چیزهایی که کامپیوتر بدون آنها بوت میشود را خاموش کنید. برای مثال قسمت هایی مثل هارد دیسک، تیونر، مودم، کارت صدا، کارت شبکه و کابل ها را از درگاه های USB جدا کنید و از کیس خارج کنید. حال کامپیوتر را روشن کنید.
  • در صورتی که مانیتور روشن شود، میتوانید مجددا همه اجزا را وصل کنید و کامپیوتر به خوبی کار می کند.
  • اما در صورتی که سیگنال به مانیتور نمی رسد، مشکل از بخشی است که در مراحل آخر وصل شده است.

برای تعمیر مشکل روشن نشدن مانیتور با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی حضور شما تا به این لحظه نشان دهنده این است که هنوز نتوانسته اید مشکل روشن نشدن مانیتور را حل کنید. بنابراین بهتر است برای رفع مشکل روشن نشدن مانیتور کامپیوتر خود با تکنسین حرفه ای تماس بگیرید. کارشناسان فنی مجموعه ما با سابقه بسیار طولانی در زمینه تعمیر و حل مشکلات کامپیوتر و بخش های مختلف آن، بهترین افرادی هستند که میتوانند برای حل مشکل این دستگاه به شما کمک کنند. تکنسین های آی پی امداد علاوه بر اینکه برای تعمیر کامپیوتر و مانیتورتان در محل حضور پیدا می کنند، میتوانند به صورت آنلاین و کاملا رایگان نیز برای حل مشکل مانیتور به شما کمک کنند. در صورت نیاز به استفاده از این خدمات می توانید از طریق شماره های 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان آی پی امداد ارتباط برقرار نمایید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست