logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن مانیتور

علت خاموش شدن مانیتور
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن مانیتور به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر گاهی صفحه مانیتور کامپیوتر و لپ تاپ شما ناگهان خاموش می شود و دلیل آن را نمیدانید، این مطلب برای شماست. همانطور که میدانید، در زندگی مدرن امروزی کامپیوتر و لپ تاپ نقش بسیار مهمی دارند و نقص در عملکرد آنها، میتواند باعث اختلال در نظم کارها شود. بنابراین در صورت بروز مشکل برای لپ تاپ و کامپیوتر بهتر است عیب یابی و بررسی مشکلات آن را به تکنسین حرفه ای بسپارید. در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن مانیتور و روش های رفع مشکل برای شما پرداخته ایم. در صورتی که نتوانستید این مشکل خاموش شدن ناگهانی مانیتور را رفع کنید، بهتر است با تکنسین حرفه ای مشورت کنید. شما عزیزان میتوانید به طور مستقیم با کارشناسان آی پی امداد در تماس باشید تا مراحل رفع این مشکل را به صورت رایگان به شما توضیح دهند.

5 علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج کامپیوتر و یا لپ تاپ، این است که به طور ناگهانی مانیتور آنها خاموش میشود، اما خاموش شدن ناگهانی مانیتور همیشه به دلیل بروز مشکل نیست.

  • اگر پس از چندین دقیقه یا پس از یک الی 2 ساعت استفاده نکردن از کامپیوتر یا لپ تاپ، صفحه آن خاموش میشود، اما پس از فشردن یک دکمه مجدد روشن میگردد، به دلیل قابلیت مدیریت انرژی این سیستم است و شما میتوانید این قابلیت را با خاموش کردن گزینه screen saver غیرفعال کنید.
  • در صورتی که مانیتور روشن می ماند ولی هیچ سیگنالی ندارد و رنگ دکمه پاور از سبز به نارنجی تغییر کرده است، نشان دهنده وجود مشکل در سیستم شماست نه مانیتور.

دلایل خاموش شدن مانیتور کامپیوتر را بشناسید:

  1. مانیتور به دلایل مختلف داغ شده است.
  2. اتصالات آن به خوبی متصل نمیشوند و شل شده اند.
  3. مانیتور آسیب دیده است.
  4. کارت گرافیک یا مادر برد دچار مشکل شده است.
  5. سیم های مانیتور آسیب دیده اند.

5 علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور + راه‌حل

اگر میخواهید بدانید علت خاموش شدن ناگهانی مانیتور چیست و راه حل های رفع مشکل را بدانید، ادامه مطلب را دنبال کنید.

  1. مانیتور به دلایل مختلف داغ شده است

یکی از رایج ترین دلایل خاموش شدن صفحه نمایش کامپیوتر، این است که بیش از حد داغ شده است و خاموش شدن آن به نوعی واکنش ایمن برای جلوگیری از آسیب دیدن مدار داخلی است. دلایل مختلفی برای داغ شدن مانیتور وجود دارد که از جمله آنها میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • گرم بودن بیش از حد محیط و یا بالا بودن رطوبت
  • تجمع گرد و غبار و آلودگی ها
  • مسدود شدن مسیر گردش هوا و دریچه هایی که هوا از طریق آنها به درون سیستم وارد میشود.

مانیتور به دلایل مختلف داغ شده است

راه‌حل:

  • اگر خاموش شدن مانیتور به دلیل داغ شدن آن باشد، بهتر است آن را برای چند دقیقه خاموش کنید و سیستم را از برق بکشید تا دمای آن کاملا پایین بیاید.
  • در صورتی که هوای فشرده مخصوص زدودن گرد و غبار از روی لوازم الکترونیکی دارید (ضد استاتیک) با اسپری کردن آن روی مانیتور، گرد و غباری که دریچه های هوا را مسدود کرده اند از بین ببرید.
  • سعی کنید محیط اطراف را با باز کردن پنجره یا استفاده از وسایل سرمایشی خنک کنید و یا با باز کردن پنجره دمای محیط را خنک کنید.
  1. اتصالات آن به خوبی متصل نمیشوند و شل شده اند

گاهی دلیل خاموش شدن مانیتور مربوط به شل بودن اتصالات آن است. اگر کابل برق به درستی در پشت مانیتور جای نگرفته و محکم نشده باشد، برق به خوبی وارد دستگاه نشده و ناگهان خاموش میشود. همچنین اگر کانکتور برق به دلایل مختلف آسیب دیده باشد و یا نتواند به خوبی برق را دریافت کند، مانیتور خاموش میگردد. در صورتی که کابل صفحه نمایش (کابلی که از پشت کامپیوتر به پشت مانیتور وصل میشود) خراب شده و یا آسیب دیده باشد، باعث خاموش شدن مانیتور میشود.

اتصالات آن به خوبی متصل نمیشوند و شل شده اند

راه‌حل:

  • کابل برق پشت مانیتور را بررسی و آن را در جای خود محکم کنید.
  • در صورت خرابی کانکتور برق، بهتر است آن را تعویض کنید.
  • کابل صفحه نمایش را بررسی کنید و مطمئن شوید که در هر دو سر سیم به خوبی محکم شده است.
  1. مانیتور آسیب دیده است

یکی از دلایل اصلی خاموش شدن مانیتور، مربوط به خرابی این بخش است. گاهی مانیتور کامپیوتر به دلیل عملکرد نادرست مدار، آسیب دیدگی و اتصالی کردن سیم های برق سیاه شده و یا خاموش می شود.

راه‌حل:

  • اگر مانیتور آسیب جدی دیده و مشکل آن قابل تعمیر نباشد، چاره ای جز خرید مانیتور جدید نیست.
  • اما بهتر است قبل از خرید مانیتور جدید، این قسمت را به تکنسین حرفه ای نشان دهید. شما میتوانید برای حل مشکل مانیتور کامپیوتر از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. کارت گرافیک یا مادر برد دچار مشکل شده است

یکی از دلایل قطع شدن تصویر مانیتور، مربوط به بروز مشکل در کارت گرافیک یا مادر برد است. اگر کارت گرافیک یا مانیتور مشکل داشته باشد، مانیتور روشن است، اما سیگنال تصویر آن قطع میشود. همچنین اگر کارت گرافیک داغ شده باشد، به احتمال زیاد کامپیوتر به طور ناگهانی خاموش میشود.

کارت گرافیک یا مادر برد دچار مشکل شده است

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل ابتدا باید درایور کارت گرافیک را به روزرسانی کنید.
  • در صورتی که کارت گرافیک شما یک کارت گرافیک شناخته شده است و بخشی از مادر بورد است این احتمال وجود دارد که آسیب دیدگی مادر بورد مانند تورم خازن یا خرابی سایر اجزا باعث خاموش شدن کامپیوتر یا مانیتور است.
  1. سیم های مانیتور آسیب دیده اند

گاهی دلیل خاموش شدن و سیاه شدن مانیتور مربوط به پیچ خوردگی و یا آسیب دیدگی کابل هایی است که در نزدیکی کانکتور قرار دارند و برق را دریافت می کنند. اگر این کابل ها خم و پیچ خورده باشند، سیگنال دچار اتصال کوتاه شده و صفحه نمایش کامپیوتر سیاه می شود.

سیم های مانیتور آسیب دیده اند

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل باید ابتدا تمام کابل ها را از سیستم و مانیتور جدا کنید و در صورتی که متوجه آسیب دیدگی آنها شدید، در اسرع وقت آنها را تعویض کنید.

برای تعمیر مشکل خاموش شدن مانیتور با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله تلاش کرده ایم تا شما بتوانید به تنهایی مشکل خاموش شدن مانیتور کامپیوتر خود را عیب یابی و برطرف کنید، اما در صورتی که نتوانستید این مشکل را برطرف نمایید، بهتر است با تکنسین حرفه ای مشورت و در صورت نیاز درخواست کنید که برای رفع مشکل دستگاه در محل شما حضور پیدا کنند. بنابراین شما میتوانید برای تعمیر هر نوع دستگاه روی کمک تکنسین های آی پی امداد حساب کنید. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه های شما در محل حضور پیدا کنند میتوانید به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد