logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت داغ شدن خردکن برقی

علت داغ شدن خردکن برقی
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت داغ شدن خردکن برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برای بررسی علت داغ شدن خردکن برقی و راه حل های رفع این مشکل این مطلب را دنبال کنید؛ زیرا در این مطلب، کارشناسان فنی آی پی امداد به طور کامل دلایل گرم شدن بیش از حد خرد کن برقی را بررسی کرده اند و توضیحات لازم برای برطرف شدن این مشکل را نیز گفته اند. بنابراین شما عزیزان میتوانید این مشکل را به راحتی عیب یابی و رفع کنید. اما اگر برای برطرف شدن این مشکل نیاز به راهنمایی داشتید، میتوانید به بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مراجعه کنید. همچنین در صورتی که برای نیاز به تکنسین متخصص دارید، میتوانید روی کمک تعمیرکاران مجموعه آی پی امداد حساب کنید. در پایان این مطلب نیز میتوانید نکات لازم برای استفاده صحیح از خردکن برقی را بخوانید.

7 علت داغ شدن خرد کن برقی + راه‌حل

خردکن برقی به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه های برقی آشپزخانه، گاهی به دلایل مختلفی که در ادامه خواهیم گفت داغ میشود و عملکرد آن دچار مشکل میشود:

  1. نوسانات برق و وارد شدن ولتاژ بالا به خردکن
  2. نیم سوز بودن موتور خردکن
  3. وارد شدن ضربه به بدنه دستگاه
  4. خرد کردن مواد غذایی سفت
  5. استفاده طولانی مدت
  6. خارج شدن محور شفت از جای اصلی
  7. خرد کردن حجم زیادی از مواد غذایی

7 علت داغ شدن خرد کن برقی + راه‌حل

اگر میخواهید بدانید تکنسین های آی پی امداد برای رفع مشکل داغ شدن خردکن برقی چه راه حل هایی را پیشنهاد داده اند؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

  1. نوسانات برق و وارد شدن ولتاژ بالا به خردکن برقی

گاهی به دلیل نوسان برق، قطع ناگهانی آن و یا رعد و برق، ممکن است ولتاژ خیلی زیادی به خردکن برقی وارد شده و باعث داغ شدن و تاثیرات مخربی روی دستگاه شود.

راه‌حل:

برای اندازه گیری ولتاژ به این ترتیب عمل کنید:

  • با استفاده از یک ولت متر ولتاژ ورودی به دستگاه را چک کنید.
  • در صورت بالا بودن ولتاژ، میتوانید با استفاده از راهنمای فارسی آن را تنظیم کنید.
  1. نیم سوز بودن موتور خردکن

به طور کلی استفاده نادرست از خردکن برقی، روشن کردن طولانی مدت و یا ریختن حجم بالای مواد غذایی و یا خرد کردن مواد غذایی سفت از دلایلی هستند که باعث نیم سوز شدن موتور خردکن برقی می شوند.

نیم سوز بودن موتور خردکن

راه‌حل:

  • برای تعمیر و یا تعویض موتور خرد کن برقی بهتر است از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید تا بدنه دستگاه را باز کرده و سیم پیچی های موتور را بررسی کند.
  • برای حل مشکل نیم سوز شدن موتور خردکن برقی در صورت صلاح دید تعمیرکار باید سیم پیچ ها را تعویض کنید.
  • برای انجام این کار میتوانید از تکنسین های حرفه ای آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. وارد شدن ضربه به بدنه دستگاه

اگر به بدنه خردکن و قسمت موتور دستگاه آسیب هایی وارد شود، این احتمال وجود دارد که آسیب دیدگی باعث داغ شدن دستگاه گردد.

راه‌حل:

  • دستگاه را در محیط امنی از آشپزخانه قرار دهید و در برابر ضربه و فشار از آن محافظت کنید.
  1. خرد کردن مواد غذایی سفت

مواد غذایی که بافت سختی دارند، ممکن است به تیغه ها و موتور خردکن برقی فشار وارد کنند. بنابراین پس از چند لحظه موتور دستگاه داغ می شود.

خرد کردن مواد غذایی سفت

راه‌حل:

  • برای جلوگیری از داغ شدن موتور بهتر است مواد غذایی مانند سیب زمینی و هویج که بافت سفتی دارند را با خرد کن، خرد نکنید یا مواد غذایی سفت را به قطعات ریزتر تبدیل کنید.
  1. استفاده طولانی مدت از دستگاه

طراحی خردکن های برقی به شکلی است که در کمترین زمان میتوانند مواد غذایی را به خوبی خرد کنند. بنابراین نباید آنها را طولانی مدت روشن نگه دارید.

راه‌حل:

  • بهترین روش روشن کردن خردکن برقی 30 ثانیه و سپس 1 دقیقه استراحت است.
  • برخی از خردکن ها نیز با روشن کردن چند ثانیه ای میتوانند بهترین عملکرد را ارائه کنند و روشن نگه داشتن آن ها برای چند ثانیه به شدت به موتور آن ها آسیب می زند.
  1. خارج شدن محور شفت از جای اصلی

گاهی علت داغ شدن موتور خردکن برقی، این است که محور شفت جابجا شده است و از جای اصلی خود خارج شده است.

خارج شدن محور شفت از جای اصلی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل بهتر است ابتدا با یک مرکز مجاز و تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا بتوانید قطعه جایگزین را خریداری کنید. سپس از وی بخواهید خردکن را باز کند و این قطعه را تعویض کند.
  1. خرد کردن حجم زیادی از مواد غذایی

احتمالا متوجه شده اید که پس از ریختن حجم بالایی از مواد غذایی درون محفظه، خردکن چقدر داغ میشود. دلیل بروز این مشکل این است که موتور توان مشخصی برای خرد کردن حجم مناسبی از مواد غذایی دارد، اما اگر کاربر محفظه را بیش از اندازه پر کند، موتور نمی تواند به خوبی تیغه ها را بچرخاند تا مواد غذایی خرد شوند، بنابراین به دلیل فشار وارد شده بع آن داغ میشود.

خرد کردن حجم زیادی از مواد غذایی

راه‌حل:

  • تنها کافی است هنگام ریختن مواد غذایی درون محفظه خردکن، یک سوم از آن را خالی بگذارید.

نحوه استفاده صحیح از خرد کن برقی

اگرچه استفاده از خردکن برقی به سادگی فشار دادن دکمه انتخاب سرعت است، اما نکات مهمی برای استفاده از دستگاه وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • برای محافظت از محفظه خردکن برقی، پس از هربار استفاده بلافاصله مخزن را خالی کنید و آن را با اسکاچ نرم و مایع ظرفشویی و آب بشویید. استفاده از سیم ظرفشویی برای شستن محفظه باعث خراشیده شدن سطح آن میشود.
  • هنگام شستن تیغه های خرد کن مراقب دستتان باشید؛ زیرا بسیار تیز و برنده هستند. شستن تیغه ها را با احتیاط انجام دهید.
  • قبل از روشن کردن خردکن برقی از جایگذاری صحیح تیغه مطمئن شوید.
  • مخزن خردکن را بیش از حد پر نکنید. پر کردن دو سوم محفظه کافی است. پر کردن محفظه خرد کن علاوه بر فشار به تیغه و موتور، ممکن است باعث شود مواد غذایی به درون موتور نفوذ کنند و به آن آسیب برسانند.
  • تکه های بزرگ مواد غذایی را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید سپس درون محفظه بریزید.
  • برای خالی کردن مخزن بهتر است از کاردک یا لیسک سیلیکونی استفاده کنید. هرگز از ابزارهای نوک تیز برای خالی کردن محفظه استفاده نکنید.

نحوه استفاده صحیح از خرد کن برقی

برای تعمیر مشکل داغ کردن خردکن با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب برایتان دربارۀ علت داغ شدن خردکن برقی صحبت کردیم. چنانچه دستگاه خرد کن شما نیز دچار این مشکل شده است، به خوبی قادر به تشخیص و عیب‌یابی آن خواهید بود. البته اگر مشکل دستگاه شما جدی است، پیشنهاد ما برایتان کمک گرفتن از افراد متخصص در حوزۀ تعمیرات خردکن برقی است. به این منظور می‌توانید با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و از تکنسین‌های متخصص آی پی امداد درخواست کمک کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد