logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت خاموش شدن توستر حین کار

علت خاموش شدن توستر حین کار
زمان مطالعه: 4 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت خاموش شدن توستر حین کار به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

توستر و آون توستر از جمله وسایل پرکاربرد در آشپزخانه هستند که به شما در گرم کردن، برشته کردن و پخت انواع مواد غذایی کمک می کنند. اما گاهی اتفاق می افتد که این دستگاه ها به طور ناگهانی خاموش شده و روند پخت و پز را مختل می کنند. این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله به بررسی آنها خواهیم پرداخت. در این مقاله از آی پی امداد، به طور جامع به علت خاموش شدن توستر حین کار می پردازیم. از مشکلات مربوط به برق و سیم کشی گرفته تا خرابی قطعات داخلی و گرم شدن بیش از حد، تمامی نکات لازم برای عیب یابی و رفع این مشکل را به شما آموزش خواهیم داد. شما میتوانید پس از مطرح کردن سوالاتتان در بخش نظرات یا پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد، از راهنمایی کارشناسان بهره مند شوید.

5 علت خاموش شدن ناگهانی توستر و آون توستر + راه‌حل

خاموش شدن ناگهانی توستر یا آون توستر در حین کار می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه به علت خاموش شدن توستر حین کار اشاره می کنیم:

  1. سوییچ و یا خازن های برد آون توستر آسیب دیده است.
  2. فن موتور توستر خراب شده است.
  3. صفحه کلید (تاچ پد) دچار مشکل شده است.
  4. مدارهای داخلی دستگاه دچار اتصالی شده اند.
  5. قفل درب آون توستر خراب شده است.

5 خاموش شدن ناگهانی توستر و آون توستر + راه‌حل

در ادامه این بخش به بررسی هریک از موارد و راه حل های رفع مشکل خواهیم پرداخت:

  1. سوییچ و یا خازن های برد آون توستر آسیب دیده است

خرابی سوییچ و یا خازن های برد دستگاه آون توستر اصلی ترین علت خاموش شدن توستر حین کار است. سوییچ و خازن برد آون توستر بخش های حساس این دستگاه هستند. بنابراین بروز مشکلات فنی در آنها، وارد شدن ضربه و فشار و یا نوسانات برق ممکن است به این قطعات آسیب بزند.

  • برای حل مشکل اگر مربوط به خازن ها و یا سوییچ برد باشد، بهتر است از تعمیرکار حرفه ای بخواهید این قطعات را تعویض کند.
  1. فن موتور توستر خراب شده است

موتور قلب هر دستگاه برقی است. موتور آون توستر نیز مهمترین قطعه این دستگاه است که عملکرد صحیح آن در گرو حفظ دمای مناسب آن است. برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور، فن کوچکی برای این قسمت تعبیه شده اما گاهی خراب شدن فن موتور آون توستر یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی آن است. فن موتور ممکن است به دلیل سایش، قدیمی بودن دستگاه، نفوذ گرد و غبار و چربی و رطوبت غذا، کارکرد و روشن بودن طولانی مدت توستر از کار بیفتد. اگر فن موتور آون توستر از کار بیفتد چه اتفاقی می افتد؟ در این شرایط به دلیل بالا رفتن بیش از حد دمای موتور و محفظه داخلی، سیستم امنیتی آون توستر فعال شده و دستگاه را به طور ناگهانی خاموش می کند.

فن موتور توستر خراب شده است

  • بنابراین برای برطرف کردن مشکل خاموش شدن ناگهانی آون توستر، بهتر است نگاهی به قسمت فن موتور بیاندازید.
  • اگر برای حل مشکل دستگاه آون توستر دانش فنی و مهارت ندارید، بهتر است از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.
  • توصیه ما این است از متخصصین آی پی امداد بخواهید مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.
  1. صفحه کلید (تاچ پد) دچار مشکل شده است

اگر حین کار با آون توستر فشار زیادی به دستگاه وارد کنید و یا آب و مواد غذایی روی قسمت کلیدهای این دستگاه ریخته شود، ممکن است این بخش از دستگاه آسیب ببیند و کلیدها عملکرد درستی نداشته باشند. یعنی گاهی آسیب دیدن صفحه کلید آون توستر باعث فعال شدن و غیرفعال شدن ناگهانی دستگاه میشود.

  • بررسی و عیب یابی مشکل صفحه کلید آون توستر نیاز به تخصص و مهارت در این زمینه داشته و در صورت خرابی، باید اقدام به تعویض آنها نمایید.
  1. مدارهای داخلی دستگاه دچار اتصالی شده اند

آون توستر مانند همه دستگاه های برقی دارای مدارهای داخلی است که اجزا بسیار مهمی هستند. بنابراین اتصالی کردن آنها یکی از دلایل خاموش شدن ناگهانی توستر است. مدارهای داخلی توستر ممکن است به دلایل مختلف مثل نفوذ گرما، رطوبت و یا نوسانات ولتاژ در سبکه برق آسیب ببینند و اتصالات نامناسب در آنها ایجاد شود.

مدارهای داخلی دستگاه دچار اتصالی شده اند

  • با توجه به حساسیت های بخش های داخلی مثل مدارها، بهتر است رفع این مشکل را به تعمیرکار کاربلد بسپارید. شما عزیزان میتوانید حل این مشکل را از تکنسین های آی پی امداد بخواهید.
  1. قفل درب آون توستر خراب شده است

قفل درب آون توستر یکی از قطعات بسیار مهم در این دستگاه است؛ زیرا در صورت بسته شدن صحیح قفل درب، دستگاه شروع به کار خواهد کرد. حال اگر قفل درب آون توستر به دلیل نوسانات برق، ضربه و سایش دچار مشکل شود و آسیب ببیند ممکن است در حین روشن بودن توستر باز شده و دستگاه بلافاصله خاموش شود.

  • برای تعمیر آون توستر در این شرایط باید اقدام به بررسی و در صورت نیاز تعویض قفل درب دستگاه نمایید.

برای رفع مشکل خاموش شدن توستر حین کار با کجا تماس بگیریم؟

اگر پس از مطالعه این مقاله همچنان قادر به بررسی علت مشکل خاموش شدن توستر حین کار و رفع آن نیستید، بهتر است از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. مجموعه آی پی امداد یکی از برترین مراکز ارائه دهنده خدمات تعمیر دستگاه های برقی آشپزخانه می باشد. بنابراین شما عزیزان می توانید با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید. همچنین می توانید در سایت آی پی امداد درخواست خود را ثبت کنید تا تکنسین های آی پی امداد در سریع ترین زمان ممکن دستگاه شما را تعمیر نمایند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد