logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی

علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از مشکلات رایج دستگاه های تصفیه آب خانگی، پر نشدن مخزن آب آنها است که در این مقاله تخصصی از آی پی امداد به آن می پردازیم. البته ابتدا همه آنچه که باید در مورد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی بدانید را به شما خواهیم گفت و سپس به این سوال که چرا مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی پر نمیشود نیز پاسخ می دهیم. با مطالعه این مقاله از آی پی امداد، خواهید آموخت که چگونه علت پر نشدن مخزن تصفیه آب خانگی خود را بررسی و به آسانی حل کنید. همه کاربران سایت آی پی امداد میتوانند با مطرح کردن مشکلاتشان در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت، به صورت کاملا رایگان از کارشناسان فنی مجموعه راهنمایی بگیرند. پس از ارتباط آنلاین با تکنسین های آی پی امداد میتوانید برای تعمیر مرحله به مرحله دستگاه خود از آن ها راهنمایی و مشورت بگیرید.

همه چیز در مورد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

یکی از مهمترین بخش های دستگاه تصفیه آب خانگی، قطعا مخزن آن است؛ زیرا با توجه به کند بودن روند تصفیه آب با استفاده از سیستم تصفیه آب اسمز، وجود یک مخزن برای ذخیره آب تصفیه شده بسیار ضروری است. مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک ظرفشویی قرار دارد و ساختار آن به این صورت است که از فولاد نورد شده بسیار نازک ساخته شده و برای جلوگیری از تماس مستقیم آب با فولاد و جلوگیری از ایجاد واکنش خوردگی و آلوده شدن آب، آن را با ماده ای بی اثر به نام بوتیل پر کرده اند.

  • مخزن آب دستگاه تصفیه خانگی از نوع هیدروپنوماتیک است. در این سیستم نیازی به پمپ تقویت کننده فشار نیست و تنها از هوای فشرده برای رساندن آب به شیر برداشت استفاده میشود.
  • این مخزن دارای دو محفظه جداگانه است که در محفظه بالایی آب نگه داشته میشود و در محفظه پایینی هوای فشرده قرار دارد.
  • هنگام وراد شدن آب درون مخزن، وزن آن بالاتر می رود و به دلیل عدم خاصیت فشرده سازی هوای درون مخزن فشرده تر و پرفشارتر میشود.
  • این هوای پر فشار به محض باز شدن شیر برداشت آب روی سینک، آب را به بیرون هدایت می کند.
  • وجود هوای فشرده در مخزن بسیار ضروری است؛ زیرا در صورت عدم وجود آن، پس از پر شدن مخزن باید با استفاده از پمپ جانبی آن را به شیر برداشت رساند.

همه چیز در مورد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

8 دلیل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی + راه‌حل

یکی از مشکلات رایج دستگاه تصفیه آب خانگی، پر نشدن مخزن آنها پس از مدتی استفاده است. حال که با ساختار مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی آشنا شدیم، بهتر میتوانیم دلایل پر نشدن آن را درک کنیم:

  1. کم شدن فشار آب ورودی
  2. کاهش فشار هوای مخزن
  3. انسداد فیلترهای پیش تصفیه
  4. مسدود شدن غشای مخزن
  5. مصرف آب بیش از میزان تولید آب توسط دستگاه
  6. آسیب دیدگی دیافراگم
  7. مشکل در قسمت اتصالات
  8. مشکل در سوپاپ سوزن دار مخزن

8 دلیل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی + راه‌حل

در ادامه دلایل بروز این مشکل و راه حل های آن را نیز خواهیم گفت.

  1. فشار آب ورودی کم شده است

مناسب ترین فشار برای عملکرد صحیح سیستم اسمز معکوس دستگاه تصفیه، حداقل 40 پوند بر اینچ مربع است. در صورتی که فشار آب داخل سیستم RO کم باشد؛ باعث کاهش مقدار آب فیلتر شده از غشای نیمه تراوا می شود.

راه‌حل:

  • علاوه بر اینکه میتوانید یک پمپ تقویت کننده یا تحویل نصب کنید، بهتر است شیر تامین کننده آب را بررسی نمایید که کاملا باز باشد.
  • یکی از دلایل اختلال در عملکرد سیستم اسمز معکوس و عدم وجود فشار کافی، این است که شیر تامین کننده آب مسدود شده یا به طور کامل باز نشده است.
  1. فشار هوای مخزن متعادل نیست و یا کاهش یافته است

با توجه به توضیحاتی که در مورد اهمیت فشار موجود در مخزن گفتیم، به خاطر داشته باشید که مخازن اسمز معکوس خالی به 8 پوند بر اینچ مربع فشار نیاز دارند. در صورت کاهش فشار درون مخزن، در رسیدن آب مخزن به سمت شیرهای خروجی اختلال ایجاد میشود. اما در صورتی که فشار مخزن بالا باشد، آب درون مخزن نمی ریزد و در نتیجه مخزن پر نمیشود.

فشار هوای مخزن متعادل نیست و یا کاهش یافته است

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است ابتدا منبع تغذیه سیستم را ببندید و پس از خالی کردن تمام آب مخزن، فشار هوا درون مخزن را با استفاده از فشارسنج اندازه بگیرید.
  • اگر فشار کمتر از حد مجاز باشد، باید به کمک پمپ دوچرخه مجددا فشار را بالاتر ببرید و آن را به فشار 8 پوند بر اینچ مربع برسانید.
  • توصیه میکنیم در صورتی که نمی توانید به درستی این کار را انجام دهید، بهتر است از تکنسین متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. فیلترهای پیش تصفیه مسدود شده اند

گاهی به دلیل وجود املاح و رسوب آب، فیلترها دچار گرفتگی میشوند و آب به خوبی از آنها عبور نمی کند. بنابراین گرفتگی فیلترها را میتوان یکی از دلایل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب دانست.

راه‌حل:

برای حل این مشکل بهتر است به طور منظم و دوره ای فیلترها تعویض کنید. بهتر است انجام این کار را به تکنسین حرفه ای بسپارید. برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی میتوانید روی کمک تکنسین های آی پی امداد حساب کنید. اگر میخواهید خودتان برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه اقدام کنید، کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • شیر تغذیه کننده آب را ببندید تا آب بیشتر وارد سیستم نشود.
  • حال شیر برداشت را باز کنید تا همه آب درون مخزن تخلیه شود.
  • محفظه فیلتر را باز کنید و فیلتر جدید را که دقیقا مشابه مدل قبلی خریداری شده، جایگزین آن کنید.
  • حال میتوانید محفظه های فیلتر را پیچ بزنید.
  1. غشای مخزن مسدود شده است

یکی دیگر از دلایل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب، این است که غشاء مخزن آسیب دیده است. غشای مخزن مانند یک فیلتر عمل می کند و اجازه می دهد آب تصفیه شده از آن عبور کند. اگر غشا مسدود شود، جریان آب عبوری از آن به شدت کاهش می یابد. در نتیجه، مخزن با سرعت کمتری پر می شود و ممکن است به طور کامل پر نشود.

غشای مخزن مسدود شده است

راه‌حل:

برای حل این مشکل بهتر است هرچه سریع تر برای تعویض آن اقدام کنید. برای تعویض غشا باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • شیر تامین کننده آب را ببندید تا آب بیشتر وارد سیستم نشود و همزمان شیر برداشت را نیز باز کنید تا مخزن سریعتر تخلیه شود.
  • وقتی مخزن به طور کامل خارج شد، وقت آن است که محفظه غشای مخزن را باز کنید و غشاء را خارج کنید.
  • سپس باید با استفاده از آب گرم و صابون آن را به خوبی بشویید.
  • حال غشای جدید را درون محفظه ای که به خوبی نظافت شده است، قرار داده و دوباره روی واحد فیلتراسیون قرار دهید.
  • پس از تعویض غشاء باید آن را روی سیستم نصب کنید و برای پر کردن مخزن، آب را به مدت 8 ساعت باز کنید.
  • در این مرحله شیر آب را باز کنید تا تمام آب درون مخزن تخلیه شود و به همراه آن ناخالصی های وارد شده نیز از بین برود.
  • پس از تخلیه مخزن مجددا آن را پر کنید و از آب تمیز و کاملا بهداشتی لذت ببرید.
  • احتمالا تعویض غشاء دستگاه تصفیه آب برای شما کار سختی است. بنابراین میتوانید این کار را به تعمیرکاران آی پی امداد بسپارید.
  1. مصرف آب بیش از میزان تولید آب توسط دستگاه است

یکی از علل موثر در بروز مشکل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب، برداشت بیش از اندازه آب توسط کاربر از شیر آب است و همین دلیل فشار درون مخزن نیز کم می شود.

راه‌حل:

  • تنها راه حل این است که به اندازه از شیر آب بردارید و برای پر شدن مجدد مخزن اجازه دهید 4 ساعت زمان بگذرد.
  1. ایراد از آسیب دیدگی دیافراگم است

یکی از مهم ترین اجزای دستگاه تصفیه آب خانگی، قطعه ای به نام دیافراگم است که در هدایت آب نقش بسیار مهمی ایفا می کند. اگر متوجه شدید آب به صورت قطره ای از کلگی پمپ تصفیه آب چکه می کند، علامت خرابی و پاره شدن دیافراگم است. همچنین اگر متوجه وجود رسوب روی دیافراگم هد پمپ شدید نیز ممکن است نشانه پارگی دیافراگم باشد.

ایراد از آسیب دیدگی دیافراگم است

راه‌حل:

  • دیافراگم به راحتی قابل تعویض است. اگر خودتان نمیتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است از کارشناسان مجموعه آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. در قسمت اتصالات معایبی وجود دارد

اگر اتصالات مربوط به مخزن به درستی بسته نشوند و یا به خوبی آب بندی نشده باشند، ممکن است دچار نشتی شوند. همچنین اگر مخزن سوراخ شده باشد، قطعا نمی تواند پر شود و عملکرد صحیح دستگاه مختل میشود.

راه‌حل:

  • قطعا برای حل این نوع مشکلات باید از متخصص این حوزه کمک بگیرید. ممکن است تکنسین تیوپ مخزن را تعویض کند.
  • همچنین برای بررسی مشکل سوراخ بودن مخزن دستگاه تصفیه آب باید به قسمت سوپاپ سوزنی مخزن فشار وارد کنید و همزمان خروجی آب یا هوا را چک کنید.
  • اگر آب از آن خارج شد، بهتر است هرچه سریع تر برای تعویض مخزن اقدام کنید؛ زیرا قابل تعمیر نیست.
  1. سوپاپ سوزن دار مخزن مشکل دارد

سوپاپ سوزن دار مخزن که به عنوان شیر ورودی هوا نیز شناخته می‌ شود، نقش حیاتی در تنظیم فشار و جریان آب در مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی ایفا می‌ کند. خرابی این قطعه کوچک می‌ تواند منجر به بروز مشکلاتی از جمله پر نشدن مخزن آب شود. سوراخ سوزن در سوپاپ سوزن دار، مسیری برای ورود هوا به مخزن است. اگر این سوراخ توسط جرم، رسوبات یا ذرات معلق مسدود شود، جریان هوا به مخزن محدود شده و مانع از پر شدن کامل آن می‌ شود. همچنین ممکن است فنر سوپاپ سوزن دار که وظیفه باز و بسته نگه داشتن سوراخ سوزن را بر عهده دارد، خراب شده باشد.

سوپاپ سوزن دار مخزن مشکل دارد

راه‌حل:

  • برای تمیز کردن سوراخ سوزن، می‌توانید از یک سوزن نازک یا خلال دندان استفاده کنید. مراقب باشید که به سوراخ سوزن آسیبی نرسد.
  • اگر فنر سوپاپ ضعیف یا آسیب دیده است، باید آن را با یک فنر جدید تعویض کنید. این کار باید توسط یک تکنسین متخصص انجام شود.

برای تعمیر مشکل پر نشدن مخزن تصفیه آب با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی آی پی امداد، از اینکه تا پایان مطلب با ما همراه بودید بسیار سپاسگذاریم. امیدوارم توانسته باشیم در حل مشکل پر نشدن مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی به شما کمک کرده باشیم. اگر ترجیح می دهید عیب یابی و رفع عیب مشکل را به یک تکنسین حرفه ای بسپارید، جای بسیار درستی هستید؛ زیرا در مجموعه آی پی امداد برای رفع مشکل دستگاه تصفیه آب حرفه ای ترین و باتجربه ترین تکنسین ها حضور دارند که می توانند در اسرع وقت در محل شما حضور پیدا کنند و دستگاه را تعمیر نمایند. برای ارتباط با کارشناسان فنی و ثبت درخواست میتوانید علاوه بر مراجعه به بخش ثبت درخواست در سایت، با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد