logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی

علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

بالا نرفتن فشار آب دستگاه تصفیه آب خانگی یکی از مشکلات رایجی است که ممکن است بسیاری از کاربران با آن مواجه شده و به دنبال عیب یابی دلیل و راهکارهای رفع آن باشند. از این رو این مقاله از آی پی امداد را به بررسی علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی اختصاص داده ایم. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا فشار دستگاه تصفیه آب بالا نرفته و چگونه می توان مشکل را برطرف کرد. همچنین به بررسی چگونگی باد کردن و شارژ باد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی نیز خواهیم پرداخت. برای دریافت راهنمایی از تکنسین های آی پی امداد میتوانید سوالاتتان را در بخش نظرات و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد مطرح کنید.

چرا فشار آب دستگاه تصفیه خانگی بالا نمی رود؟ 7 علت + راه‌حل

اگر به دنبال عیب یابی و رفع عیب مشکل افت فشار دستگاه تصفیه آب خانگی هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. تکنسین های آی پی امداد در ادامه این بخش علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی را این 7 مورد عنوان کرده اند:

  1. کم بودن فشار آب ورودی به دستگاه
  2. مسدود شدن فیلتر تصفیه آب
  3. تجمع رسوب روی شلنگ تصفیه آب
  4. افت فشار آب توسط فیلترهای قلیایی
  5. مسدود شدن فیلترهای پست کربن
  6. پاره شدن دیافراگم مخزن آب
  7. کم شدن هوای فشرده درون مخزن

چرا فشار آب دستگاه تصفیه خانگی بالا نمی رود؟ 7 علت + راه‌حل

در ادامه هریک از موارد ذکر شده را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار داده و راه حل های رفع مشکل را نیز ذکر خواهیم کرد.

  1. آب ورودی به دستگاه فشار لازم را ندارد

یکی از دلایل اصلی کاهش فشار آب دستگاه تصفیه کننده خانگی، این است که آب ورودی فشار کمی دارد. اگرچه در این دستگاه ها، پمپ آب به منظور تامین فشار لازم برای آب خروجی تعبیه شده است، اما گاهی به دلیل کمبود فشار آب، پمپ نمی تواند فشار لازم را ایجاد کند. البته بهتر است بدانید که در دستگاه های تصفیه کننده آب، سوییچ هایی برای تشخیص میزان فشار آب قرار داده شده و در صورت کاهش فشار از میزان تعیین شده، دستگاه به طور خودکار خاموش می شود.

آب ورودی به دستگاه فشار لازم را ندارد

راه‌حل:

  • برای حل مشکل بهتر است ابتدا فشار آب ورودی را چک کنید. در صورت داشتن فشار مناسب، با تکنسین حرفه ای برای بررسی عملکرد پمپ و سوییچ ها مشورت کنید.
  • متخصصین آی پی امداد میتوانند در عیب یابی و رفع مشکل فشار آب ورودی و پمپ دستگاه تصفیه آب خانگی به شما عزیزان کمک کنند.
  1. فیلتر تصفیه آب مسدود شده است

اگر فیلترهای دستگاه تصفیه کننده آب را دیده باشید، متوجه میشوید همه آلودگی ها و آلاینده های آب مثل رسوبات نامحلول در آب، گل و لای، شن و ماسه، لجن و جلبک، فلزات و سایر ناخالصی ها را به خود جذب می کنند. اگر این فیلترها به موقع تعویض نشوند، قطعا باعث افت فشار آب دستگاه تصفیه خواهد شد.

راه‌حل:

  • زمان تقریبی تعویض فیلترها را در نظر داشته باشید و به موقع آنها را تعویض کنید. البته گاهی به دلایل مختلفی ممکن است فیلترها زودتر از موعد نیاز به تعویض داشته باشند.
  • در این صورت نباید زمان تعویض قبلی را در نظر داشته باشید و تنها به میزان آلودگی های جذب شده توسط فیلتر توجه کنید.
  1. روی شلنگ تصفیه رسوب تجمع یافته و یا بیش از حد پیچیده شده است

همانطور که میدانید، آب پر از آلاینده ها و مواد معدنی است که میتوانند رسوب کنند و در شلنگ آب ته نشین شوند. یکی از دلایل اصلی کمبود فشار آب دستگاه تصفیه، تجمع همین رسوبات است. همچنین پیچش بیش از حد شلنگ نیز باعث میشود آب نتواند به درستی از آن عبور کند و فشار آن کم می شود.

روی شلنگ تصفیه رسوب تجمع یافته و یا بیش از حد پیچیده شده است

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل توصیه میکنیم شلنگ را بررسی کنید و در صورت تجمع رسوبات آن را تمیز کرده و اگر نیاز به تعویض داشت، به موقع آن را تعویض کنید.
  1. فیلترهای قلیایی برای قلیایی کردن آب افت فشار ایجاد می کنند

برخی از فیلترهای قلیایی با کاهش فشار آب باعث میشوند که آب فرصت کافی برای قلیایی شدن را داشته باشند، به همین دلیل سرعت آب را کم می کنند. فیلترهای قلیایی با گذشت زمان و کثیف شدن، افت فشار بیشتری ایجاد می کنند.

راه‌حل:

  • به طور کلی فیلترهای با کیفیت بالا افت فشار کمتری ایجاد می کنند.
  • تعویض به موقع فیلتر قلیایی نیز از افت فشار جلوگیری می کند.
  • برای اطمینان از این مسئله که کاهش فشار آب مربوط به عملکرد فیلترهای قلیایی است، میتوانید از تکنسین متخصص مشورت بگیرید.
  • توصیه میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از تعمیرکاران مجرب آی پی امداد راهنمایی بگیرید.
  1. فیلترهای پست کربن مسدود شده اند

فیلترهای پست کربن وظیفه حذف طعم و بوی نامطبوع آب و همچنین تصفیه نهایی آن را بر عهده دارند. با گذشت زمان و به دلیل جذب آلاینده ها، منافذ این فیلترها مسدود شده و ظرفیت عبور آب از آنها کاهش می یابد. اگر فیلترهای پست کربن مسدود شوند، قطعا روی فشار آب دستگاه تصفیه تاثیر می گذارند.

فیلترهای پست کربن مسدود شده اند

راه‌حل:

  • برای رفع گرفتگی فیلتر پست کربن میتوانید آن را باز کنید و برعکس ببندید تا با عبور جریان آب باز شود.
  • بهترین راه حل برای رفع مشکل افت فشار ناشی از مسدود شدن فیلتر پست کربن، تعویض به موقع آن است.
  • عمر مفید فیلتر پست کربن به طور متوسط بین 6 تا 12 ماه است.
  1. دیافراگم مخزن آب پاره شده است

دیگر علت بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی مربوط به پارگی دیافراگم مخزن است. این پرده پلاستیکی که آن را با نام تیوپ نیز میشناسند، نقش بسیار مهمی در این دستگاه دارد. دیافراگم جدا کننده آب و هوا درون مخزن بوده و ممکن است به دلایلی مثل خوردگی، سایش و یا فشار زیاد درون آن پاره شود. با پاره شدن دیافراگم، آب و هوا درون محفظه داخلی با هم ترکیب میشوند و همین مسئله باعث افت فشار و خروج همزمان آب و هوا از شیر برداشت می شود.

راه‌حل:

  • حل این مشکل تنها با تعویض دیافراگم امکان پذیر است و بهتر است برای انجام این کار از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.
  1. هوای فشرده درون مخزن کم شده است

اگر به مرور زمان هوای فشرده درون مخزن کاهش پیدا کند، باعث افت فشار آب دستگاه تصفیه خانگی میشود. نشانه کم شدن باد درون مخزن دستگاه تصفیه خانگی، علاوه بر کاهش فشار آب، این است که اگر آب ورودی را ببندید و شیر برداشت را باز کنید، نمی توان تمام آب درون مخزن را خالی کرد و در صورتی که آن را تکان دهید، متوجه سنگینی و وجود آب درون آن خواهید شد. احتمالا میدانید که مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی دارای حجم خاصی از باد و تحت فشار هواست که در بخش پایینی آن ذخیره شده است. با وارد شدن فشار باد ذخیره شده به سمت بالا، خروج آب با فشار لازم امکان پذیر میشود، اما اگر حجم هوای درون مخزن دستگاه تصفیه آب کاهش یافته باشد، آب نیز با فشار لازم خارج نمی شود و این مشکل باعث آزار مصرف کننده خواهد بود.

هوای فشرده درون مخزن کم شده است

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل می بایست با استفاده از یک پمپ باد، مخزن را مجددا شارژ کنید.

روش باد کردن و شارژ باد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی

قبل از اقدام برای شارژ مجددا باد مخزن دستگاه تصفیه آب، ابتدا باید عدد نمایش داده شده روی فشارسنج را بخوانید. اگر کمتر از حد نرمال بود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در اولین مرحله شیر برداشت روی سینک را باز کنید تا آب درون مخزن خالی شده و آب قطع شود.
  • حال باید دستگاه تصفیه آب را خاموش و مخزن را خارج کنید.
  • اگر فشارسنج در اختیار داشته باشید، میتوانید فشار باد مخزن را روی 6 الی 8 PSI قرار دهید. به یاد داشته باشید مناسب ترین فشار برای مخزن روی برچسب آن نوشته شده است و معمولا بین 6 الی 10 پاسکال است. (لازم به ذکر است این فشار با فشار WORKING PRESSURE و یا OPERATION PRESSURE که همیشه در محدوده 50 الی 100 پاسکال است، یکی نیستند.)
  • در این مرحله باید یک پمپ هوا با فشار مناسب که حدودا بین 40 تا 45 پوند بر اینچ مربع است را آماده کرده باشید.
  • پمپ هوا را در مجرای ورودی هوای مخزن بگذارید و هوا را به درون آن تزریق کنید تا به فشار مناسب برسد.
  • برای اطمینان از اتمام فرآیند شارژ باد، باید با فشارسنج آن را بررسی کنید.
  • پس از اتمام باد کردن مجدد مخزن دستگاه تصفیه آب، دستگاه را به مدت چند دقیقه روشن کنید تا فشار به حد مناسبی برسد و دستگاه به درستی کار کند.

اگر انجام این مراحل برای شما سخت است، بهتر است از تکنسین حرفه ای کمک بگیرید. برای شارژ مجدد باد مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی میتوانید از کارشناسان متخصص آی پی امداد کمک بگیرید.

چند نکته ضروری:

  • قبل از شارژ باد مخزن دستگاه به تفاوت واحد های فشار (PSI و bar) توجه کنید.
  • مناسب ترین فشار برای باد کردن مخزن 6 الی 10 پاسکال و حدود 5bar است.
  • برای جلوگیری از ایجاد فشار کاذب، شیر خروج آب مخزن را هنگام باد کردن آن باز بگذارید.

در صورت باد نشدن مخزن ممکن است دستگاه با 3 مشکل رو به رو شده باشد:

  1. والف خراب شده است و برای رفع مشکل آن باید به آپاراتی مراجعه کنید تا آن را تعویض کند.
  2. سوزن تلمبه درون والف چفت نمی شود، بنابراین مخزن باد نخواهد شد. باید به آپاراتی رفته و مخزن را باد کنید.
  3. ممکن است به دلیل شارژ نکردن باد مخزن در زمان مناسب و سنگینی آب دیافراگم داخلی به کف مخزن چسبیده باشد و از باد شدن آن جلوگیری کند. برای رفع این مشکل پمپ های باد کوچک جوابگو نیست و باید حتما از کمپرسورهای پرقدرت آپاراتی ها استفاده کنید و در چند مرحله و با دقت فشار ایجاد کنید و در مرحله بیش از 10 ثانیه مخزن را باد کنید.

برای تعمیر مشکل بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی با کجا تماس بگیریم؟

مخاطبین عزیز آی پی امداد، توصیه میکنیم در صورتی که هنوز نتوانسته اید مشکل بالا نرفتن فشار تصفیه آب خانگی را برطرف کنید، از خدمات حضور تکنسین در محل آی پی امداد استفاده کنید. شما عزیزان از طریق تماس با شماره تلفن های 02158941 یا 02191093903 می توانید درخواست خود را در این مجموعه ثبت کنید. همچنین میتوانید با مراجعه به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد، برای حضور تعمیرکار در محل درخواست دهید. با استفاده از خدمات تعمیر تصفیه آب خانگی در آی پی امداد می توانید با اطمینان خاطر تعمیر دستگاهتان را به تکنسین های حرفه ای و با تجربه بسپارید تا با جدیدترین ابزارآلات و تجهیزات، مشکل دستگاه شما را در کمتر از 72 ساعت برطرف کنند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد