logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بوق زدن اسکوتر برقی

علت بوق زدن اسکوتر برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بوق زدن اسکوتر برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اسکوتر برقی یک وسیله نقلیه قابل حمل است که به‌ دلیل حمل‌و‌نقل و استفاده آسان، توجه مردم زیادی در سراسر جهان را به‌ خود جلب کرده است. افراد در هر رده سنی می‌توانند با اهداف مختلف از این وسیله پرکاربرد استفاده کنند. ممکن است زمانی که اسکوتر برقی خود را مشاهده می‌کنید، متوجه شوید که بوق هشدار می‌دهد. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت بوق زدن اسکوتر برقی و همچنین علت چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی می‌پردازیم. اگر حتی بعد از خواندن این مطلب، در رابطه با بوق زدن اسکوتر برقی سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌ و‌ پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا متخصصان و کارشناسان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

5 علت بوق زدن اسکوتر برقی

هنگامی که برای استفاده از اسکوتر برقی، سوار آن می‌شوید، ممکن است متوجه شوید که چراغ قرمز آن روشن شده است و صدای بوق به گوش می‌رسد و اسکوتر برقی حرکت نمی‌کند. در این شرایط اسکوتر برقی از کالیبره خارج شده و نیاز به تعادل مجدد دارد. با  ریست کردن، مشکل بوق زدن اسکوتر برقی حل می‌شود. برای کالیبره و ریست کردن اسکوتر برقی، نیاز به تجربه و تخصص خاصی ندارید. فقط کافی است دکمه روشن/خاموش را فشار دهید، اما باید توجه داشته باشید که با تکرار ریست، ممکن است به مدار و آی‌سی تغذیه آسیب برسانید.

بنابراین، توصیه می‌شود این کار را با احتیاط انجام دهید و در صورتی که مشکل از جای دیگری باشد، بهتر است از متخصصان آی پی امداد کمک بگیرید تا به مدار و آی‌سی تغذیه آسیب نرسانید. در ادامه به چهار علت اصلی بوق زدن اسکوتر برقی و عدم کار کردن آن و همچنین راه‌حل رفع این مشکل می‌پردازیم.

  1.   شارژ نداشتن باتری
  2.   مشکل قطعات مدار
  3.   داغ شدن برد
  4.   خارج شدن از حالت کالیبره
  5. قطعی در سیم‌کشی

5 علت بوق زدن اسکوتر برقی

چرا اسکوتر برقی بوق می زند؟

در ادامه به توضیحات مفصل علت بوق زدن اسکوتر برقی و ارائه راه‌حل‌های آن می‌پردازیم.

  1. شارژ نداشتن باتری اسکوتر برقی

اگر در حال حرکت هستید و صدای بوق اسکوتر برقی به گوش می‌رسد و چراغ باتری روشن می‌شود، به‌ عنوان یک عیب در نظر گرفته نمی‌شود. صدای بوق در این حالت نشان‌دهنده این است که باتری اسکوتر برقی نیاز به شارژ مجدد دارد.

راه‌حل:

  • در این حالت باید باتری اسکوتر برقی را به شارژر متصل کنید.
  1. مشکل قطعات مدار اسکوتر برقی

اگر باتری اسکوتر برقی شارژ شده بود و بعد از روشن شدن، صدای بوق به گوشتان رسید و چراغ باتری روشن شد، به‌ معنای این است که قطعات مدار اسکوتر برقی مشکل دارند. البته در برخی موارد ممکن است مشکل از باتری‌ای باشد که دارای شارژ کاذب است.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل، اسکوتر برقی را خاموش کنید و برای تعمیر آن با آی پی امداد تماس بگیرید.
  • هرگز سعی نکنید خودتان اقدام به تعمیر اسکوتر برقی کنید؛ زیرا این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد و ممکن است به‌ جای رفع مشکل، مشکلات دیگری به اسکوتر برقی اضافه کنید.

مشکل قطعات مدار اسکوتر برقی

  1. داغ شدن برد اسکوتر

بوق زدن اسکوتر برقی ممکن است به‌ دلیل ایراد در برد اسکوتر برقی باشد و نیاز به تعمیر داشته باشد. بعد از استفاده از اسکوتر برقی، اگر قصد خاموش کردن آن را داشته باشید؛ ولی هر چه تلاش می‌کنید، اسکوتر برقی خاموش نمی‌شود و بوق مداوم به گوش می‌رسد، این مشکل ممکن است ناشی از داغ شدن برد اسکوتر باش. همچنین استفاده روی سطوح نرم مثل فرش می‌تواند به برد اسکوتر برقی آسیب برساند.

داغ شدن برد اسکوتر

راه‌حل:

  • اگر این مشکل را مشاهده کردید، به‌ سرعت قاب زیر اسکوتر برقی را باز کرده  و سوکت باتری را جدا کنید تا از آسیب رسیدن به باتری جلوگیری شود. سپس برای تعمیر اسکوتر برقی با آی پی امداد تماس بگیرید.
  1. خارج شدن از حالت کالیبره

اگر شما اسکوتر برقی را در سطح شیب‌دار با زاویه بیش‌ از 15 درجه برانید، ممکن است شروع به بوق زدن کند. در برخی موارد، در سرعت‌های بالا ممکن است صدای بوق به گوش برسد که هیچ ایرادی ندارد، اما در بعضی موارد ممکن است بوق زدن اسکوتر برقی در سطح شیب‌دار به‌دلیل خارج شدن از حالت کالیبره باشد.

راه‌حل:

  • با‌این‌حال، در سطوح شیب‌دار باید از اسکوتر برقی با احتیاط استفاده کنید؛ زیرا ممکن است باعث خروج از حالت کالیبره شود.
  • همچنین برای رفع این مشکل باید به دفترچه راهنما یا دستورالعمل تولید‌کننده مراجعه کنید و روش کالیبره کردن اسکوتر برقی خود را بررسی نمایید.
  1. قطعی در سیم‌کشی اسکوتر برقی

در برخی موارد، قطعی در سیم‌کشی اسکوتر برقی ممکن است موجب بوق زدن آن شود. قطع شدن سیم‌کشی اسکوتر برقی می‌تواند به‌ دلایل مختلفی به‌ وجود بیاید. ممکن است سیم‌ها در طول زمان دچار خراشیدگی یا سایش شده باشند که موجب قطعی در جریان الکتریکی می‌شود.

قطعی در سیم کشی اسکوتر برقی

راه‌حل:

  • برای بررسی این مشکل، ابتدا اسکوتر برقی را خاموش کنید و پیچ‌های زیر آن را باز کنید.
  • سپس با‌دقت سوکت‌ها را بررسی کنید. اگر سوکتی از جای خود خارج شده بود، آن را مجدداً متصل کنید.
  • همچنین سوکت چرخ و یا سوکت برد تعادل (ژیروسکوپ) را نیز بررسی کنید. اگر این اجزا از جای خود خارج شوند، صدای بوق مداوم دستگاه را خواهید شنید.
  • بنابراین با‌ دقت همه اجزا را چک کنید و برای محکم کردن آن‌ها از سپ حرارتی استفاده نمایید. همچنین توصیه می‌شود از چسب 123 استفاده نکنید.
  • پس از اطمینان حاصل کردن از اتصالات، قاب اسکوتر برقی را به‌ شدت محکم نموده و دستگاه را روشن کنید. اگر مشکل برطرف نشد، برای تعمیر اسکوتر برقی با آی پی امداد تماس بگیرید.

تعداد چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی و معنای آنها

در برخی مواقع، هنگامی که اسکوتر برقی بوق می‌زند، چراغ قرمز روی آن نیز چشمک می‌زند. تعداد چشمک‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا علت این مشکل را بررسی کنیم. علت چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی متفاوت است، شما باید به تعداد دفعاتی که چراغ قرمز چشمک می‌زند، دقت کنید و با توجه به آن مشکل را حل کنید.

دفعات چشمک زدن چراغ اسکوتر معنای چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر
1 بار
  • اسکوتر برقی شما مشکلی در مادربرد خود دارد.
  • می‌توانید با قطع و اتصال مجدد تمام اتصالات آن، بوق زدن آن را حل کنید.
  • اگر این روش جوابگو نبود، نیاز به تعویض مادربرد می‌باشد.
2 بار
  • مشکلی در مدار داخلی دستگاه وجود دارد.
  • با خرید و استفاده از یک کیت صفحه مدار جدید، می‌توانید این مشکل را حل کنید.
3 بار
  • مشکلی در مدار داخلی وجود دارد. این مشکل می‌تواند با تعویض مدار حل شود.
4 بار
  • مشکلی در موتور وجود دارد که در سمت مادربرد داخل اسکوتر برقی قرار گرفته است.
  • با تعویض موتور در داخل چرخ سمت مادربرد، ممکن است مشکل حل شود.
5 بار
  • در موتور داخلی که در سمت باتری دستگاه قرار دارد، مشکلی وجود دارد. با تعویض موتور، این مشکل حل می‌شود.
6 بار
  • مشکلی در باتری دستگاه وجود دارد. با تعویض سیستم باتری، این مشکل حل می‌شود.
7 بار
  • ژیروسکوپ دستگاه به‌ درستی عمل نمی‌کند.
  • با تعویض ژیروسکوپ اسکوتر برقی یا تعویض کل مدار الکتریکی دستگاه، مشکل حل می‌شود.
8 بار
  • ژیروسکوپ دستگاه مشکل دارد و می‌تواند مربوط به شل بودن سوکت، قرار گرفتن نادرست رابط یا کج‌شدگی پین‌ها باشد.
  • تعویض ژیروسکوپ یا تعویض برد الکتریکی دستگاه می‌تواند راه‌حل مناسبی باشد.
9 بار
  • اسکوتر برقی به‌ صورت وارونه و سر‌ و‌ ته روشن می‌شود.
  • برای حل این مشکل، تنها راهکاری که وجود دارد، پرهیز از روشن کردن دستگاه در چنین شرایطی است.

برای تعمیر مشکل بوق زدن اسکوتر برقی با کجا تماس بگیریم؟

در این مقاله به بررسی علت بوق زدن اسکوتر برقی و همچنین علت چشمک زدن چراغ قرمز اسکوتر برقی پرداختیم. بوق زدن اسکوتر می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکلات مختلف در عملکرد آن باشد. بررسی و تشخیص صحیح دلیل بوق زدن اسکوتر برقی بسیار مهم است. در صورت بروز مشکلات فنی و عدم توانایی در تعمیر اسکوتر برقی، آی پی امداد می‌تواند به شما کمک کند. این خدمات توسط تیم‌های متخصص و مجرب ارائه می‌شود که قادرند به سرعت مشکلات فنی دستگاه را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهند. با استفاده از خدمات آی پی امداد، می‌توانید از توانمندی‌های فنی و تجربه تیم‌های متخصص استفاده کنید و از مشکلات فنی اسکوتر برقی خود به‌طور کامل رهایی یابید. برای بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس بگیرید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد