logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی

علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

کرکره برقی یکی از بروزترین کرکره‌هایی است که طراحی و تولید شده است و تنها به کمک یک کلیک باز و بسته می‌شود. این محصول علاوه‌بر باز و بسته شدن آسان، باعث افزایش امنیت هم می‌شود. با وجود کارآمد بودن کرکره برقی، گاهی ممکن است در عملکرد این وسیله‌ مشکلاتی مانند بالا رفتن خود به خود کرکره برقی پیش آید که در این صورت نیاز به بررسی بیشتر مشکل و تعمیر آن دارید. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی و ارائه راه‌حل‌هایی آن و همچنین 5 راهکار برای جلوگیری از این مشکل می‌پردازیم. اگر حتی بعد از خواندن این مطلب، همچنان سوالی در ارتباط با این مشکل داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما ارائه دهند.

8 دلیل بالا رفتن خود به خود کرکره برقی

قطعا برای شما نیز پیش آمده است که هنگام برگشتن از تفریح، خرید یا محل کار متوجه بالا رفتن خود به خود کرکره برقی شده‌ باشید، در حالی که از بسته بودن آن هنگام بیرون رفتن مطمئن بودید. از دلایل اصلی بالا رفتن خود به خود کرکره برقی می‌توان به تداخل گیرنده و فرستندهٔ مرکز فرمان اشاره کرد که باعث این اتفاق می‌شود. ما در ادامه به بررسی 8 علت خود به خود بالا رفتن کرکره برقی می‌پردازیم و راه‌حل‌های رفع آن‌ را ارائه می‌دهیم.

  1. وجود فرکانس‌های مشابه
  2. وجود اجسام مزاحم نزدیک کرکره برقی
  3. مشکل از ریموت و بازکننده‌ی دیواری
  4. خرابی مدار برقی
  5. شکستن اسپرینگ‌ها
  6. خرابی سیم‌کشی واحد کنترل
  7. عدم تراز بودن سنسورهای ایمنی
  8. اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

8 دلیل بالا رفتن خود به خود کرکره برقی

چرا کرکره برقی خود به خود بالا می رود؟

در ادامه به شرح مفصل و معرفی دلایل بالا رفتن خود به خودی کرکره برقی و راه‌حل‌های رفع آن  می‌پردازیم‌.

  1. وجود فرکانس‌های مشابه

فرکانسی که از ریموت کنترل به کرکره برقی ارسال می‌شود، کد خاصی دارد که به‌وسیله آن درب کرکره‌ای بالا می‌رود. بنابراین ممکن است در نزدیکی درب برقی‌تان، یک کرکره برقی با فرکانس مشابه ریموت کنترل شما وجود داشته باشد و این فرکانس‌ مشابه، باعث شود هنگامی که همسایه نزدیکتان کرکره برقی ملک خود را باز می‌کند، درب برقی شما نیز خود‌به‌خود باز شود.

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل تنها کافی است فرکانس ریموت را تغییر داده و مجدد آن را برنامه‌ریزی کنید. البته این کار کمی تخصصی است و بهتر است آن را به کارشناسان آی پی امداد بسپارید.
  1. وجود اجسام مزاحم نزدیک کرکره برقی

برخی از انواع کرکره برقی‌ آپشنی ایمنی به نام مکانیزم معکوس دارند. در واقع مکانیزم معکوس توسط یک سنسور که در نزدیکی زمین نصب شده است، اجرا می‌شود و باعث نجات جان افراد و جلوگیری از خسارت مالی به اجسامی که نزدیک کرکره در روی زمین قرار دارند، می‌شود. بنابراین وقتی سنسور عملکرد معکوس مانعی را احساس کند، فعال شده و سبب بالا رفتن خود به خود کرکره برقی‌ می‌شود.

وجود اجسام مزاحم نزدیک کرکره برقی

راه‌حل:

  • وجود این سنسور همیشه دردسرساز نیست و برای امنیت جان افراد و سلامت اشیا مفید است، اما گاهی وجود تکه سنگ یا چوبی کوچک باعث فعال شدن این مکانیزم می‌شود.
  • راه‌حل ساده است، اطراف و زیر کرکره برقی‌ را از وجود وسایل اضافه تمیز کنید و در روزهای برفی نسبت به برف‌روبی محل کرکره برقی اقدامات لازم را انجام دهید تا مکانیزم معکوس خود‌به‌خود فعال نشود.
  1. مشکل از ریموت و بازکننده‌ی دیواری

ریموتی که برای باز کردن کرکره برقی‌ استفاده می‌کنید، دارای یک فرستنده است که با ارسال سیگنال، باعث بالا رفتن کرکره برقی می‌شود. گاهی اشکال در ترانزیستور ریموت یا گیر کردن دکمه‌های ریموت باعث بالا رفتن خود به خود کرکره برقی می‌شوند.

مشکل از ریموت و بازکننده‌ی دیواری

راه‌حل:

  • رفع مشکل دکمه‌های گیر کرده و تمام شدن باتری ریموت بسیار ساده است. فقط باید از قرار دادن ریموت در جایی شلوغ و پر وسیله که امکان فشرده شدن خود‌به‌‌خود دکمه‌ها را بالا می‌برد، اجتناب و باتری را به موقع تعویض کنید.
  1. خرابی مدار برقی

شرایط آب‌وهوایی می‌تواند روی بالا رفتن خود به خود کرکره برقی‌ تأثیر‌گذار باشد. عموما برف سنگین و گرد‌وغبار شدید ممکن است منجر به قطعی یا نوسانات برق شده و باعث ایجاد مشکل روی مدار برقی‌ کرکره شوند. بنابراین کرکره برقی خود‌به‌خود باز می‌شود.

راه‌حل:

  • اگر این مشکل برای کرکره برقی‌ پیش آید، به‌راحتی قابل حل نیست و حتما باید برای رفع کردن مشکل خرابی مدار برقی‌ با متخصصان باتجربه آی پی امداد تماس بگیرید تا وضعیت مدار را به‌دقت بررسی‌ کنند.
  1. شکستن اسپرینگ‌ها

اسپرینگ یا فنر کرکره برقی نقش مهمی در عملکرد صحیح کرکره دارد. شکستن اسپرینگ‌ها می‌تواند یک اختلال کلی در عملکرد کرکره برقی‌ ایجاد کند و گاهی باعث بالا رفتن خود‌ به خود کرکره برقی‌ شود.

اسپرینگ ها کرکره برقی

راه‌حل:

  • اگر فنر یا اسپرینگ بشکند، حتما باید توسط پرسنل مجرب تعویض و تعمیر شود. عوض کردن سر خود آن بدون مهارت لازم خطرناک و دردسر ساز خواهد بود.
  1. خرابی سیم‌کشی واحد کنترل

یک سیم از موتور که در مرکز مدار کرکره برقی‌ قرار دارد، به بازکننده‌ درب برقی که داخل دیوار جاسازی شده، کشیده شده است و سیم‌هایی نیز در فاصله مدار تا کرکره قرار گرفته‌اند. اگر هریک از این سیم‌‌ها آسیب ببینند، امکان بالا رفتن خود به خود درب برقی بیشتر می‌شود.

راه‌حل:

  • برخورد میخ یا اجسام تیز از مواردی است که باعث خرابی سیم‌کشی واحد کنترل می‌شوند.
  • همچنین وجود حشرات و جانوران موذی نیز ممکن است باعث خرابی سیم‌ها شود.
  • البته مشکل هرچه باشد، به برق کل محیط مرتبط می‌شود و باید توسط متخصصین کاربلد رفع شود تا دچار برق گرفتگی نشوید.
  1. عدم تراز بودن سنسورهای ایمنی

سنسورهای ایمنی به چشمی هم معروف هستند. چشمی‌ها، دو طرف کرکره برقی‌ قرار دارند و باید دقیقا روبروی هم قرار بگیرند و تراز باشند. اگر چیزی مانع اتصال نور دو چشمی شود یا با هم تراز نباشند، کرکره برقی درست کار نمی‌کند و ممکن است خود‌به‌خود بالا برود.

عدم تراز بودن سنسورهای ایمنی

راه‌حل:

  • در چنین شرایطی توصیه می‌شود با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید تا سنسورها را بررسی کنند و از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنند.
  1. اشکال در اتصال کرکره برقی به برق

اگر برق منزل‌ یا محل‌کارتان به تازگی قطع شده باشد، ممکن است در اتصال کرکره برقی‌ به برق مشکلی به وجود آمده باشد. در این صورت امکان اتصالی آن و باز شدن خود به خود کرکره برقی‌ وجود دارد.

راه‌حل:

  • در صورت بروز این مشکل از اتصال صحیح کرکره برقی به برق اطمینان حاصل کنید و اگر اختلال یا اشکالی مشاهده کردید سریعا با کارشناسان آی پی امداد تماس بگیرید.

5 راهکار برای جلوگیری از مشکل باز شدن خود به خود کرکره برقی

در ادامه 5 راهکار برای جلوگیری‌ از بالا رفتن خود به خود کرکره برقی و خطرات ناشی از آن دراختیارتان قرار می‌دهیم. این راهکارها عبارتند از:

  1. اگر توانایی و مهارت لازم برای رفع مشکل بالا رفتن خود به خود کرکره برقی را ندارید، بهتر است سریعا برق اصلی درب برقی را قطع کرده و با متخصصین مجرب آی پی امداد تماس بگیرید.
  2. اگر مشکل از گیرنده مدار فرمان باشد، در بسیاری از موارد با ریست کردن حافظه‌ گیرنده این ایراد رفع می‌شود، اما عملیات ریست کردن برای هر سیستم کرکره برقی‌ متفاوت است و امکان ارائه‌ راهکار کلی برای آن وجود ندارد.
  3. اگر با ریست کردن حافظه‌ گیرنده کرکره برقی‌ مشکل رفع نشد، گیرنده مدار باید با یک گیرنده جدید تعویض شود.
  4. وجود نویز زیاد در منطقه می‌تواند باعث بروز مشکل بالا رفتن خود به خود کرکره برقی‌ شود. بنابراین از گیرنده‌های  ضد نویز و صنعتی استفاده کنید تا مشکل رفع شود.
  5. استفاده از گیرنده‌های سه یا چند رله به جای ریموت اصلی نیز، می‌تواند مشکل باز شدن خود به خود کرکره برقی را رفع کند، فقط باید گیرنده در محدوده فرکانسی گیرنده اصلی کرکره باشد.

برای تعمیر مشکل بالا رفتن خود به خود کرکره برقی با کجا تماس بگیریم؟

بالا رفتن خود به خود کرکره برقی قطعا می‌تواند مشکل آزاردهنده، دردسرساز و در برخی موارد خطرناک باشد. بنابراین در صورت بروز این مشکل، هرچه زودتر برای رفع آن اقدام کنید. در این مطلب به علت بالا رفتن خود به خود کرکره برقی و راهکارهای رفع آن پرداختیم. در صورت مواجه شدن با این مشکل می‌توانید با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید و برای حل آن از خدمات این تیم کمک بگیرید.  فقط کافی است از طریق شماره تلفن 02158941 یا 02191093903 با کارشناسان وب سایت آی پی امداد ارتباط برقرار کرده و مشکل کرکره برقی‌ خود را با کارشناسان آی پی امداد در میان بگذارید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین راه‌حل را به شما ارائه دهند.

2 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • میکائیل 23 فروردین 1403

    سلام خسته نباشید کرکره برقی درب پارکینگ من با اینکه قفل برقی هم داشت ولی باز هم با این وجود خود به خود بالا رفته و جفت قفل با جاقفلی از جا کند و پیچ‌های جاقفلی از روی درب جر خورد و بیرون اومد در این حالت هم قفل برقی درست عمل می‌کرد و با ریموت کرکره بالا پایین نمی‌رفت وقتی قفل را باز کردم ریموت عمل کرد مشکل ریموت نبود احتمالاً مشکل از خود برد موتور باید باشه و اینکه یه مقدار آب از پنجره روی موتور ریخته بود احتمال داره مشکل آب باشه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 فروردین 1403

      درود، برد دستگاه دچار مشکل شده و باید بررسی و در صورت نیاز تعمیر شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد