logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت افتادن کرکره برقی

علت افتادن کرکره برقی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت افتادن کرکره برقی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

یکی از بهترین مصالح ساختمانی که در سال‌های اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته، کرکره برقی است. در واقع این مدل از درب‌های کرکره‌ای جایگزین مناسبی برای مدل‌های قدیمی هستند، اما نمی‌توان ادعا کرد که کاملاً بی‌نقص می‌باشند. آشنایی با مشکلات رایج کرکره برقی و عیب‌یابی دقیق به افراد کمک می‌کند که بتوانند مشکلات احتمالی آن را رفع کنند. ما در این مقاله از آی پی امداد برایتان دربارۀ علت افتادن کرکره برقی خواهیم گفت. اگر درب ورودی پارکینگ، مغازه و سایر درب‌های تجاری و فروشگاهی که استفاده می‌کنید، کرکره برقی است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. چنانچه سوالی دربارۀ حرکت خودبه‌خود کرکره برقی و افتادن آن دارید، در قسمت دیدگاه‌های این مطلب یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد عنوان کنید تا متخصصین این مرکز در سریع‌ترین زمان ممکن شما را راهنمایی کنند.

4 علت رایج افتادن کرکره برقی

در ابتدا بهتر است مشخص کنیم که منظور از افتادن کرکره برقی چیست؟ آیا ممکن است کرکره برقی به صورت ناگهانی سقوط کند؟ در پاسخ سوال دوم باید بگوییم که بله این امکان وجود دارد و افتادن کرکره برقی نیز به این معناست که بدون مداخله و استفاده ریموت، کرکره به صورت خود به خود باز می‌شود. موارد زیر 4 دلیل افتادن کرکره برقی محسوب می‌شوند:

  1. گرم شدن یا سوختن موتور کرکره برقی
  2. خرابی پرده‌های کرکره برقی
  3. ساییدگی و پارگی تیغه کرکره برقی
  4. خراب شدن شفت کرکره برقی

4 علت رایج افتادن کرکره برقی

چرا کرکره برقی می افتد؟

در ادامه این مطلب هر کدام از علت‌های نامبرده را با جزئیات بیشتر بررسی کرده و راه‌حل‌هایی برای این قبیل از مشکلات ارائه می‌دهیم. با ترفندها و راهکارهایی که در این بخش آموزش می‌دهیم، می‌توانید احتمال فرسودگی و خرابی کرکره برقی را نیز کاهش دهید.

1. گرم شدن یا سوختن موتور کرکره برقی

آیا از درب کرکره برقی به صورت مکرر و پی در پی استفاده می‌کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است، انتظار افتادن کرکره برقی و خراب شدن آن دور از تصور نیست. درب پارکینگ‌های عمومی به گونه‌ای است که بارها باز و بسته می‌شود. این مسئله منجر به گرم شدن موتور کرکره برقی شده و حتی نیم سوز شدن موتور و حتی سوختن آن شود. از جمله علت‌هایی که منجر به خرابی و سوختن موتور کرکره برقی می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرسوده شدن موتور
  • سوختن برد موتور کرکره برقی
  • عدم همخوانی وزن کرکره برقی و موتور آن
  • بی‌توجهی به سرویس دوره‌ای موتور کرکره برقی
  • خرابی میکروسوئیچ موتور کرکره برقی

گرم شدن یا سوختن موتور کرکره برقی

فرقی نمی‌کند که علت خرابی موتور کرکره برقی به کدام یک از موارد نامبرده مرتبط است. در هر صورت رفع این مشکل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید جدی گرفته شود.

راه‌حل:

  • باید بگوییم که تعمیر موتور کرکره برقی که سوخته است، نیازمند تخصص و مهارت کافی است. در نتیجه اگر به صورت ناگهانی کرکره برقی افتاد، از تعمیرکاران متخصص برای رفع این مشکل کمک بگیرید.
  • البته ناگفته نماند که با کاهش دفعات باز و بسته کردن کرکره برقی می‌توان احتمال گرم شدن و خرابی موتور آن را کاهش داد.

2. خرابی پرده‌های کرکره برقی

یکی از اصلی‌ترین اجزای در معرض دید کرکره برقی، پرده‌ آن است. عوامل متعددی منجر به خرابی پرده شده و احتمال سقوط کرکره برقی را افزایش می‌دهند. شل شدن و خرابی پرده یکی از علل افتادن کرکره برقی محسوب می‌شود. دلایلی که منجر به بروز این مشکل می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • ضربه زدن به پرده کرکره برقی
  • خرابی ریل کرکره برقی
  • گیر کردن مانع در مسیر کرکره برقی
  • نفوذ گرد و غبار و زباله بین پرده‌ها

خرابی پرده های کرکره برقی

راه‌حل:

  • برای رفع این مشکل ابتدا بررسی کنید که زباله‌ای منجر به تحریک یا توقف حرکت کرکره برقی نشده باشد. چنانچه ریل خراب شده بود، با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. خرابی پرده‌های کرکره برقی مشکلی است که با تعویض و تعمیر حل می‌شود.

3. سادگی و پارگی تیغه کرکره برقی

جالب است بدانید که اصلی‌ترین قسمت کرکره برقی «تیغه» آن است. این تیغه معمولاً از جنس آلومینیوم ضد زنگ ساخته شده است. البته مدل‌های گالوانیزه، فولادی، پلی کربنات و رول گیتر نیز بسیار رایج هستند.  چنانچه مدتی است که شاهد صدای تیغه در زمان باز و بسته کردن کرکره برقی هستید، به احتمال زیاد علت افتادن کرکره برقی به خرابی و ساییدگی تیغه مرتبط است. در ادامه خواهیم گفت که برای رفع این مشکل چه کار کنید.

راه‌حل:

  • اگر چندین سال از خرید کرکره برقی شما می‌گذرد، احتمال ساییدگی و پارگی تیغه آن بسیار بالا است. برای جلوگیری از این مشکل می‌توانید هرازچندگاهی قطعات کرکره برقی را روغن کاری کنید، اما اگر مشکل ساییدگی و پارگی تیغ اتفاق افتاد تنها به واسطه تعویض می‌توان این مشکل را حل کرد.

4. خراب شدن شفت کرکره برقی

به شفت کرکره برقی «لوله درام» نیز می‌گویند. این قسمت در واقع وظیفه رول کردن کرکره را در زمان باز شدن درب بر عهده دارد. بدون شک خرابی آن منجر به افتادن و سقوط ناگهانی کرکره برقی می‌شود. از دیگر علائم خرابی شفت کرکره برقی می‌توان به اختلال در باز و بسته شدن آن اشاره کرد. در واقع کرکره به سختی باز و بسته می‌شود. از طرفی بی‌توجهی به این مسئله منجر به خرابی کامل لوله درام شده و کرکره در حالت جمع نمانده و می‌افتد.

خراب شدن شفت کرکره برقی

راه‌حل:

  • خرابی لوله درام یا شفت جزء آن مواردی است که باید توسط تعمیرکار متخصص کرکره برقی بررسی شود. در نتیجه توصیه می‌کنیم اگر علائم و نشانه‌هایی نظیر گیر کردن کرکره برقی، سر و صدای بیش از حد و موارد مشابه را مشاهده کردید، هرچه سریع‌تر با متخصصین آی پی امداد تماس بگیرید تا برای عیب‌یابی مشکل شما را راهنمایی کنند.

برای تعمیر مشکل افتادن کرکره برقی با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب از سایت آی پی امداد برای شما عزیزان دربارۀ علت افتادن کرکره برقی گفتیم. حال می‌دانید که چرا این مشکل در کرکره‌های ریموتی رخ داده و چگونه می‌توان برای رفع آن اقدام کرد. اگر راهکارهای آموزش داده به روی کرکره برقی شما جواب نداد، حتماً از تعمیرکاران متخصص کمک بگیرید. در این راستا توصیه می‌کنیم با شماره‌های 02158941 یا 02191093903 تماس گرفته و درخواست تعمیرکار را در سایت آی پی امداد ثبت کنید. متخصصین این مرکز آماده خدمات‌رسانی به مشتریان و تعمیر در محل بوده و دراسرع‌وقت در محل مورد نظر شما حاضر می‌شوند.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد