logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس

علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس
زمان مطالعه: 3 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

ایکس باکس (Xbox) یک کنسول بازی است که قابلیت اتصال به تلویزیون یا سایر رسانه‌های نمایشگر را دارد. یکی از استفاده‌های رایج کاربران از ایکس باکس، استفاده از سی دی رام برای شروع بازی است که می‌توانند سی دی‌های بازی را درون آن قرار دهند، اما باز نشدن سی دی رام یکی از مشکلات رایج است که ممکن است پس از گذشت چند سال بعد از استفاده از کنسول، به‌وجود آید. در این مقاله از آی پی امداد به بررسی علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس و راه‌حل رفع این مشکل می‌پردازیم. اگر حتی با خواندن این مطلب، در رابطه با باز نشدن سی دی رام ایکس باکس خود سوالی داشتید، می‌توانید در قسمت دیدگاه همین مقاله یا بخش پرسش‌و‌پاسخ سایت آی پی امداد بپرسید تا کارشناسان و متخصصان ما راه‌حل‌های مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس + راه‌حل

باز نشدن سی دی رام ایکس باکس ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. رفع مشکل باز نشدن سی دی رام ایکس باکس یک روش ساده و قابل انجام است که معمولا با تعویض یک قطعه ارزان قیمت قابل حل است. با تعویض درایو سی دی رام، مشکل حل می‌شود و درایو جدید می‌تواند برای سال‌های زیادی قابل استفاده باشد. در ادامه به علت‌ باز نشدن سی دی رام ایکس باکس و راه‌حل رفع این مشکل می‌پردازیم.

علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس + راه‌حل

شل شدن و فرسوده شدن تسمه

تسمه درایو وظیفه انتقال نیروی آرمیچر به چرخ دنده‌های اهرمی دیسک را دارد. به‌ طور طبیعی و پس از گذشت زمان، تسمه درایو ممکن است شل شده و فرسوده شود.  این امر باعث می‌شود نیروی آرمیچر به‌درستی و با قدرت لازم به چرخ دنده‌های بیرون‌برنده دیسک منتقل نشود، و در نتیجه موجب باز نشدن سی دی رام ایکس باکس شود.

شل شدن و فرسوده شدن تسمه

راه‌حل:

هنگام باز نشدن سی دی رام ایکس باکس، تعویض تسمه با یک قطعه ارزان قیمت می‌تواند مشکل را حل کند و در نتیجه سیستم سی دی رام ایکس باکس به‌درستی کار کند. تسمه درایو درون سی دی رام ایکس باکس قرار دارد و برای تعویض آن، باید دستگاه را به‌طور کامل باز کنید تا بتوانید درایو را بیرون بیاورید. با باز کردن درایو دستگاه، تسمه درایو را می‌توانید به‌ راحتی، حتی در منزل، تعویض کنید. قبل از انجام این کار، چند نکته را در نظر بگیرید:

  •   تسمه درایو باید مخصوص و سازگار با ایکس باکس باشد. تسمه‌های درایو ناسازگار با ایکس باکس در مدت کوتاهی از تنظیم خارج می‌شوند و مشکلات دیگری را ایجاد می‌کنند.
  •   از استفاده هرگونه مواد لغزنده پرهیز کنید. این‌کار باعث می‌شود تسمه چرب شود و دیگر نتواند اهرم را به‌درستی بچرخاند و لغزش ایجاد کند.

برای رفع مشکل باز نشدن سی دی رام ایکس باکس با کجا تماس بگیریم؟

در این مطلب علت باز نشدن سی دی رام ایکس باکس را بررسی کردیم و نیز خدمات آی پی امداد را برای رفع این مشکل مورد بررسی قرار دادیم. تیم تخصصی آی پی امداد با استفاده از دانش فنی مورد نیاز، به‌ سرعت مشکل را تشخیص می‌دهند و راه‌حل مناسب را به شما ارائه می‌دهند. به واسطه خدمات آی پی امداد، کاربران می‌توانند به‌راحتی از بازی‌های خود لذت ببرند و از سیستم‌های بازی خود بهره‌وری بیشتری داشته باشند؛ بنابراین در صورت بروز مشکل در سی دی رام ایکس باکس، توصیه می‌شود که با اعتماد به خدمات آی پی امداد، مشکل خود را به‌سرعت و بهترین شکل ممکن حل کنید. برای بهره مندی از این خدمات می توانید با شماره 02158941 یا 02191093903 تماس حاصل کرده و یا در سایت آی پی امداد درخواست تعمیر سی رام ایکس باکس خود را ثبت کنید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد