logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی

علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

گاهی پس از باز کردن شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی، آب از آن خارج نمی شود. اگر میخواهید دلیل و راه حل رفع این مشکل را بدانید، تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید. آنچه در این مطلب خواهید خواند، بررسی علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی و راه حل هایی است که توسط تکنسین های آی پی امداد ارائه شده است. همچنین اگر در زمینه عیب یابی و رفع مشکل خارج نشدن آب از دستگاه تصفیه آب خانگی سوالی دارید، می توانید در بخش نظرات این مطلب و یا بخش پرسش و پاسخ سایت آی پی امداد آن را مطرح کنید تا کارشناسان فنی مجموعه در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

7 دلیل آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب + راه‌حل

با توجه به اهمیت نوشیدن آب سالم برای همه افراد، دستگاه های تصفیه آب جای خود را میان دستگاه های پرکاربرد برای هر خانه باز کرده اند. اما گاهی ممکن است به دلایل مختلف عملکرد دستگاه تصفیه دچار مشکل شده و آب از شیر برداشت خارج نشود. ما این مطلب را برای پاسخ دادن به این سوال که چرا آب از دستگاه تصفیه آب خارج نمیشود، آماده کرده ایم. اگر دستگاه تصفیه آب شما نیز دچار این مشکل شده است، ادامه مطلب را از دست ندهید. از جمله علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی شامل موارد زیر است:

  1. آداپتور سیستم اسمز معکوس آسیب دیده است.
  2. شیر برقی ورودی آب یا سنسور فشار پایین خراب شده است.
  3. فیلتر ممبران مسدود شده است.
  4. فشار ذخیره شده در مخزن آب کاهش یافته است.
  5. فیلترهای پیش تصفیه مسدود شده اند.
  6. فیلترها کیپ شده اند.
  7. شیرها و اتصالات دستگاه دچار گرفتگی شده اند.

7 دلیل آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب + راه‌حل

راه حل های برطرف شدن مشکل عدم خروج آب از دستگاه تصفیه آب در ادامه مطلب گفته شده است.

  1. آداپتور سیستم اسمز معکوس آسیب دیده است

یک علت آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب خانگی، مربوط به آسیب دیدگی آداپتور این سیستم است. آدپتور یکی از مهمترین بخش های دستگاه تصفیه آب است که نقش تامین برق با ولتاژ مناسب برای قطعاتی مثل پمپ، سوییچ فشار بالا و پایین، شیر برقی، فیلتر یو وی، سختی سنج و … را بر عهده دارد. نشانه های خرابی و یا نیم سوز شدن آداپتور دستگاه تصفیه آب این موارد است:

  • نیامدن آب از شیر برداشت
  • خاموش و روشن شدن های مکرر دستگاه
  • استشمام بوی سوختگی
  • از کار افتادن پمپ آب

آداپتور سیستم اسمز معکوس آسیب دیده است

راه‌حل:

  • تکنسین های آی پی امداد برای حل این مشکل تعویض این قطعه را پیشنهاد می دهند.
  • البته با توجه به پیچیدگی های این سیستم، تعویض آداپتور باید توسط تکنسین کاربلد انجام شود.
  • اگر برای تعویض آداپتور دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز به حضور تکنسین دارید، میتوانید از متخصصین آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. شیر برقی ورودی آب یا سنسور Low pressure خراب شده است

احتمالا تا به حال نام شیر برقی دستگاه تصفیه آب را شنیده اید. یکی از مهمترین قطعات دستگاه تصفیه آب خانگی، شیر برقی است که پس از دریافت برق از آداپتور، آن را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند که میتواند جریان آب را محدود و یا باز کند. در واقع شیر برقی به کمک دیافراگم جریان آب را کنترل می کند. حال اگر شیر برقی دستگاه تصفیه خراب شده باشد، ممکن است پس از باز کردن شیر برداشت آبی از آن نیاید.

نشانه های خرابی شیر برقی این موارد است:

  • بسته نشدن و یا به سختی بسته شدن شیر برقی
  • کم بودن حجم آب عبوری از شیر برداشت
  • عدم اجازه عبور آب

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است شیر برقی را با احتیاط و به خوبی تمیز کنید.
  • اگر از مناسب بودن فشار آب ورودی مطمئن نیستید، میتوانید فشار ورودی و خروجی نوشته شده روی شیر برقی را چک کنید.
  1. فیلتر ممبران RO مسدود شده است

یکی از مهمترین فیلترهای دستگاه تصفیه آب، فیلتر ممبران است که باعث شیرین کردن آب و حذف مواد محلول موجود در آب میشود. این فیلتر یک غشای نیمه تراوا است که قادر به حذف 99.6 درصد از آلودگی های آب، آلودگی های شیمیایی، نیترات، نیتریت، آرسنیک و املاح موجود در آب را تا 0.0001 میکرون است. یکی از دلایل اصلی عدم خروج آب در دستگاه تصفیه اسمز معکوس، مسدود شدن فیلتر ممبران RO است. اگر آب ورودی دارای ذرات درشت باشد و کیفیت و فشار لازم را نداشته باشد، روی خروج آب از شیر برداشت تاثیر منفی میگذارد.

فیلتر ممبران RO مسدود شده است

راه‌حل:

  • فیلتر ممبران حداقل هردو سال یکبار نیاز به تعویض دارد. اگر متوجه شدید دلیل خارج نشدن آب از شیر برداشت دستگاه تصفیه مربوط به کثیف بودن فیلتر ممبران است، بهتر است هرچه سریع تر آن را تعویض کنید.
  1. فشار ذخیره شده در مخزن آب کاهش یافته است

با توجه به اینکه درون مخزن اسمز معکوس دو محفظه جداگانه برای آب و هوا وجود دارد، میتوان متوجه شد که فشار هوای موجود در مخزن چقدر میتواند در میزان خروج آب از شیر برداشت موثر باشد. همانطور که میدانید، آب فشرده نمی شود و نیاز به هوا دارد. وقتی آب درون مخزن جمع میشود، وزن آب باعث فشرده شدن هوا میگردد. زمانی که شیر برداشت را باز می کنید، هوای فشرده شده به خروج آب کمک می کند. بنابراین کم شدن هوای موجود در مخزن میتواند یکی از دلایل خارج نشدن آب از دستگاه تصفیه آب باشد.

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل و بازگرداندن فشار هوای مخزن به حالت پیش فرض، نیاز به حضور تعمیرکار دارید. برای انجام این کار میتوانید از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.
  1. فیلترهای پیش تصفیه مسدود شده اند

همانطور که احتمالا میدانید، دستگاه تصفیه آب، آب را از چندین فیلتر عبور می دهد تا همه املاح موجود در آن حذف شوند. در ادامه با برخی از فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه و کاربردهای آنها آشنا میشویم:

  • فیلترهای الیافی یا پلی پروپلین: حذف ذرات درشت مانند گل و لای، سنگریزه، جلبک، اکسید آهن لوله، شن و …
  • فیلتر کربن پودری: برای از بین بردن باکتری هایی که باعث تغییر در مزه و بو آب میشوند، حشرات و …
  • فیلتر کربن بلاک: حذف بو و طعم آب و کلر موجود در آن

فیلترهای پیش تصفیه مسدود شده اند

حال اگر این فیلترها به دلیل جذب کردن آلودگی ها کثیف شده و این آلودگی ها موجب مسدود شدن آنها شده باشد، قطعا در خروج آب از شیر تصفیه مشکل به وجود می آید.

راه‌حل:

  • فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب خانگی باید حداکثر هر 6 ماه یکبار تعویض شوند.
  1. فیلترهای دستگاه کیپ شده اند

دستگاه تصفیه آب فیلترهای دیگری نیز دارد که وظیفه آنها حذف آلودگی های محلول در آب است. در ادامه با هرکدام از آن ها آشنا میشویم:

  • فیلترهای مینرال: حفظ مواد معدنی درون آب
  • فیلتر ممبران: حذف آلودگی های محلول در آب، انگل ها، قارچ ها، میکروب ها، نیتریت ها و نیترات ها و …
  • فیلتر قلیایی: افزایش خاصیت آنتی اکسیدانی آب
  • فیلتر اینفرارد: اکسیژن ساز، حذف سموم، مواد شیمیایی و چربی های بدن

در صورتی که هریک از فیلترهای ذکر شده دچار گرفتگی یا انسداد شده باشند، آب از دستگاه تصفیه آب نخواهد آمد.

راه‌حل:

  • این فیلترها را بهتر است 1.5 الی 2 سال یکبار تعویض کنید.
  1. شیرها و اتصالات دستگاه دچار گرفتگی شده اند

یکی از رایج ترین دلایل نیامدن آب از دستگاه تصفیه آب و یا کاهش فشار آن، مربوط به بسته شدن شیرهای دستگاه تصفیه در اثر تجمع رسوبات، جرم و جلبک در مغزی شیر برداشت است. همچنین ممکن است تجمع رسوبات و گرفتگی در قسمت اتصالات، شلنگ ها و لوله های زیر سینک نیز اتفاق بیفتد و باعث عدم خروج آب از شیر برداشت شود.

شیرها و اتصالات دستگاه دچار گرفتگی شده اند

راه‌حل:

  • برای حل این مشکل بهتر است از تکنسین حرفه ای بخواهید شلنگ، اتصالات و شیرها را از نظر وجود جرم و رسوب بررسی و آنها را پاکسازی کند.

برای تعمیر مشکل آب نیامدن از دستگاه تصفیه آب با کجا تماس بگیریم؟

همراهان گرامی آی پی امداد، امیدواریم نکات گفته شده در این مطلب توانسته باشد در رفع مشکل عدم خروج آب از دستگاه تصفیه آب خانگی به شما کمک کرده باشد. با توجه به اهمیت وجود دستگاه تصفیه آب و همچنین هزینه بالای خرید این دستگاه، بهتر است تعمیر آن را به تکنسین حرفه ای بسپارید. اگر نتوانستید مشکل دستگاه تصفیه آب را به تنهایی عیب یابی و رفع کنید، بهتر است تعمیرکار حرفه ای از دستگاه شما بازدید و مشکل را رفع کند. در صورتی که میخواهید متخصصین فنی آی پی امداد برای تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی شما در محل حضور پیدا کنند میتوانید به بخش ثبت درخواست در سایت آی پی امداد مراجعه کنید. همچنین میتوانید از طریق شماره تماس های 02158941 یا 02191093903 با آنها در ارتباط باشید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد