logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال میدیا با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای فارسی یخچال میدیا

راهنمای فارسی یخچال میدیا
راهنمای فارسی یخچال میدیا
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای فارسی یخچال میدیا به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

اگر شما یکی از مصرف کنندگان محصولات برند میدیا هستید، حتما از عملکرد بی نقص آن رضایت کامل دارید. بد نیست اطلاعاتی کلی درباره محصولات این شرکت داشته باشید؛ شرکت میدیا یک شرکت چینی است که در سال 1968 میلادی در گوانگدونگ چین تأسیس شد و هم اکنون تولید کننده محصولات متنوعی در حیطه لوازم خانگی ، تهویه مطبوع اداری و خانگی ، وسایل گرمایشی و سرمایشی و… می باشد. راهنمای فارسی یخچال میدیا را برای شما عزیزان شرح داده ایم تا با دانش و آگاهی به استفاده از این محصول بپردازید ، همچنین در نظر داشته باشید که در دفترچه آموزش راهنمای استفاده از یخچال فریزر میدیا به موارد زیر پرداخته ایم.

کاربران گرامی هرگونه سوالی در زمینه نحوه استفاده از یخچال فریزر میدیا دارید در انتهای صفحه ( قسمت دیدگاه ) پرسش نمایید تا تعمیرکاران آی پی امداد به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

دفترچه فارسی راهنمای استفاده از یخچال میدیا

یخچال فریزر یک وسیله برقی بسیار پرکاربرد و در واقع کاملا ضروری است که در هر خانه ای یافت می شود. گاه استفاده از برخی لوازم منزل آنقدر برای ما پیش پا افتاده و عادی شده است که فکر می کنیم نیازی به آموزش دیدن درباره آن نداریم. برای مثال همه اعضای خانواده در هر سن و سالی از کودکان گرفته تا افراد مسن به راحتی طریقه استفاده از برخی وسایل برقی از جمله، یخچال، فریزر، تلویزیون و… را می دانند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که با پیشرفت سریع تکنولوژی ، برنامه نویسی های جدید و کاربردی تری برای تولید انواع یخچال ها انجام می گیرد که لازم است با نحوه درست استفاده کردن از این برنامه ها و احتمالا لوازم جانبی جدید آشنا شویم. در این صورت هم لذت بیشتری از امکانات آن می بریم و هم از بروز بسیاری از ایرادات و مشکلات فنی جلوگیری خواهیم کرد.

امروزه لوازمی از قبیل انواع کولرهای گازی و آبی ، مخلوط کن ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی ، انواع جاروهای شارژی و برقی و به ویژه انواع یخچال و فریزرهای میدیا جایگاه بخصوصی در خانه های ما دارند. هر وسیله برقی نیاز به اطلاعاتی درباره نحوه صحیح استفاده از آن دارد. راهنمای فارسی یخچال میدیا نیز تمامی روش های صحیح استفاده و نگهداری این وسیله پرکاربرد را در اختیار شما قرار می دهد.

شما عزیزان با رعایت اصول مندرج شده در دفترچه فارسی راهنمای استفاده از یخچال میدیا میتوانید به طول عمر دستگاه خود کمک کنید و همچنین کمتر نیازمند تعمیرات شوید و در نهایت در هزینه ها صرفه جویی خواهید نمود.

در ادامه به توضیح و تشریح نکات مهم هنگام استفاده از یخچال میدیا می پردازیم.

آموزش نصب و جابجایی یخچال میدیا

در راهنمای فارسی استفاده از یخچال میدیا به آموزش نصب و راه اندازی این محصول میپردازیم ، در این قسمت از هنگام خرید تا به برق زدن یخچال را به شما آموزش داده ایم. پس از اینکه یخچال میدیا مورد نظر خود را خریداری کردید مراحل زیر را با دقت انجام دهید. نحوه حمل و نقل صحیح و اصولی یخچال میدیا:

  • انتقال درست یخچال فریزر که یک وسیله سنگین و در عین حال حساس است بسیار مهم است.
  • سعی کنید در طول مسیری که یخچال میدیا را از فروشگاه تا کامیون و از کامیون تا منزل حمل می کنید یخچال را به پهلو کج نکنید. اگر ناچار به این کج کردن یخچال هستید فقط و فقط آن را به سمت جلو یا عقب خم کنید.

همانطور که می دانید تکان دادن یخچال سبب تکان خوردن مایع خنک کننده درون آن شده است و لازم است چند ساعتی یخچال را در حالت سکون قرار دهید تا مایع داخل آن نیز به حالت تعادل خود برسد و سپس یخچال میدیا را به جریان برق متصل کنید.

راهنمای انتخاب مکان مناسب برای یخچال میدیا

تراز بودن مکان یخچال میدیا از اهمیت بالایی برخوردار است که در صورت عدم توجه به این نکته مکن است شاهد تولید صدا و حرارت و گاه به وجود آمدن ایرادات فنی در آن باشیم.

  • برای تراز کردن یخچال میدیا پایه های آن را به گونه ای محکم کنید که دستگاه تکان نخورد.
  • باید توجه داشته باشید که یخچال شما در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد چون در این صورت در طولانی مدت آسیب جدی به یخچال شما وارد خواهد شد.
  • از سوی دیگر قرار گرفتن یخچال و فریزر در کنار لوازمی مانند اجاق گاز که گرما تولید می کنند کاملا اشتباه است.
  • توجه به چنین نکات ریز اما کاربردی که در راهنمای یخچال میدیا ذکر شده اند موجب افزایش طول عمر یخچال ما خواهد بود.
  • راهنمای یخچال میدیا توصیه می کند از یک محافظ برای اتصال یخچال میدیا به برق استفاده کنید تا از آسیب های احتمالی که کم و زیاد شدن ولتاژ برق به یخچال وارد می کند، جلوگیری کرده باشید.

نحوه تراز کردن یخچال فریزر مدیا

همانطور که در دفترچه راهنمای فارسی استفاده از یخچال میدیا به آن اشاره شده است، عدم تراز یخچال به طور صحیح میتواند موجب کاهش کارایی یخچال شما گردد از این رو در ادامه به شما عزیزان نحوه تراز نمودن یخچال میدیا در راهنمای فارسی را آموزش میدهیم:

  • در اکثر مدل های یخچال در قسمت جلویی یخچال شاهد وجود پیچ هایی برای تراز شدن آن هستید که با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت میتوانید اقدام به تنظیم و تراز نمودن یخچال خود نمایید.
  • در اینصورت یخچال شما به صورت همزمان در قسمت جلو و عقب تراز میگردد.
  • در صورت عدم وجود این پیچ ها میتوانید با استفاده از پایه های یخچال خود که در قسمت جلو و عقب یخچال قرار میگیرند اقدام به تراز نمودن یخچال میدیا خود نمایید.

انواع مدل های یخچال میدیا موجود در بازار

امروزه تکنولوژی با سرعت زیادی رو به پیشرفت است. در گذشته یخچال ها فقط برای خنک کردن مواد غذایی استفاده می شدند و تنها نیاز به تنظیم دما داشتند و تمام. اما اکنون انواع مدل های یخچال میدیا در بازار وجود دارند :

  • یخچال میدیا
  • فریزر میدیا
  • یخچال فریزر میدیا
  • یخچال های ساید بای ساید میدیا
  • یخچال دوقلوی میدیا
  • یخچال های چهار درب میدیا و… از جمله این یخچال ها می باشند.

نکاتی که هنگام خرید یخچال میدیا باید به آن ها دقت کنید

یخچال میدیا را از نمایندگی های معتبر خریداری کنید و در هنگام تحویل توجه داشته باشید که کارت گارانتی و دفترچه راهنمای یخچال میدیا را نیز دریافت کرده باشید.

  • اندازه و مدل یخچال خود را متناسب با نیاز خانواده و میزان مصرف روزانه انتخاب کنید.
  • تنوع یخچال های میدیا به شما این اجازه را می دهد که طرح و رنگ یخچال خود را طبق سلیقه و متناسب با سایر لوازم آشپزخانه خود انتخاب کنید.
  • به برگه گارانتی یخچال میدیا توجه نمایید.
  • توضیحات مندرج شده در برگه گارانتی را مطالعه نمایید تا متوجه شوید شرکت گارانتی کننده چه خدماتی را در چه مدت زمان به شما ارائه میدهد.

راهنمای کار با دکمه های یخچال ساید بای ساید میدیا

استفاده از پنل تنظیمات یخچال های ساید بای ساید یا استفاده درست از آب سرد کن های متفاوت یخچال ها هر کدام نیاز به شناخت دقیق دارند. راهنمای پنل نمایشگر در یخچال ساید بای ساید میدیا نیز تنها به یک بار یادگیری نیاز دارد تا با خیال راحت سال های طولانی به طور صحیح از آن استفاده نمایید. اگر ساید بای ساید میدیا شما دارای دکمه های زیر است برای یادگیری به مطالعه بپردازید.

دکمه های یخچال میدیا معنای دکمه های یخچال
refrigerator تغییر درجه دمای یخچال
freezer تغییر یا تنظیم دمای فریزر
fresh air filter فیلتر هوای تازه
ice plus / water filter تولید یخ اضافه
door alarm هشدار درب
lock قفل یخچال

درجه دمای یخچال میدیا چگونه تنظیم می شود؟

تنظیم دمای یخچال های میدیا در انواع مدل های گوناگون آن شباهت و تفاوت هایی دارند. برای اینکه بتوانید درجه دمای یخچال میدیا خود را به درستی تنظیم کنید، می توانید از دکمه های refrigerator و freezer جهت تغییر و تنظیم دمای یخچال و فریزر خود استفاده نمایید. با فشار دادن این دکمه ها به هر اندازه که بخواهید، می تواند دمای یخچال و فریزر خود را بالا و پایین کنید تا یخچال به دمای مطلوب برسد.

نحوه تنظیم دمای یخچال میدیا در تابستان و زمستان

گام آخر در راه اندازی یخچال میدیا تنظیم دمای مطلوب برای یخچال است که توجه به دمای محیط ، فصلی که در آن قرار دارید نیز مهم است. راهنمای یخچال میدیا بهترین دماهای نگهداری انواع مواد غذایی را به شما شرح داده است. برای یخچال معمولا دمای مطلوب از ۲ تا ۵ درجه می باشد. زمانی که برای اولین بار یخچال خود را به برق وصل کرده و دمای آن را تنظیم کرده اید چند ساعتی طول می کشد تا یخچال به دمای تنظیم شده برسد.

  • انتخاب دمای مناسب در فصل تابستان برای یخچال 3 یا 4 و فریزر -18 یا -20 میباشد.
  • انتخاب دمای مناسب در فصل زمستان برای یخچال 4 یا 5 و فریزر -16 یا -19 میباشد.

روش نگهداری از یخچال میدیا به هنگام سفر رفتن چگونه است؟

اگر اطلاع دارید که منطقه محل سکونت شما دچار نوسانات برق شدید است، در زمان‌ های کوتاهی که قصد استفاده از دستگاه را ندارید بهتر است یخچال از برق کشیده شود. بهتر است بدانید که در صورت خاموش بودن یخچال به مدت طولانی و حتی کوتاه مدت، نگران خالی شدن گاز یخچال نباشید.

آموزش نحوه تمیز کردن یخچال فریزر میدیا

در راهنمای فارسی استفاده از یخچال میدیا به آموزش نحوه تمیز کردن این دستگاه پرداخته ایم :

یخچال وسیله ای است که مواد خوراکی در داخل آن نگه داری می شود و از این رو تمیز بود محیط داخل آن بسیار مهم است. پس بهتر است قبل از اینکه از یخچال خریداری شده استفاده کنید آن را تمیز کنید و بعد از خرید به صورت دوره ای به تمیز کردن آن بپردازید.

تمیز کردن یخچال فریزر های میدیا به دو بخش مهم تقسیم بندی میشوند.

  1. تمیز کردن داخل یخچال میدیا
  2. تمیز کردن بدنه یخچال میدیا

نحوه تمیز کردن داخل یخچال میدیا

تميز كردن يخچال فريزر میدیا بسیار برای سلامت مواد غذایی داخل یخچال حائز اهمیت است. پس تمیز کردن داخل یخچال را جدی بگیرید و هر چند وقت یکبار داخل یخچال خود را کامل تمیز نمایید.

از استفاده وسایل نوک تیز برای تمیز کردن یخچال میدیا خودداری نمایید ، همچنین برای شستشوی داخلی و بیرونی یخچال از اسکاچ و وسایل زبر استفاده نکنید.

  • ابتدا یخچال را کمی جلو بیاورید و از برق بکشید.
  • مواد غذایی داخل یخچال را کامل خارج نمایید.
  • طبقات و کشو های یخچال را خارج نمایید.
  • با آب داغ و ریکا کشو ها و طبقات را بشویید.
  • به کمک حوله آغشته شده به سرکه سیب و آب یخچال خود را خشک نمایید.
  • بعد از چیدن قفسه ها داخل یخچال درب آن را به مدت 30 دقیقه باز بزارید.
  • حالا یخچال را در جای خود قرار دهید و به برق بزنید.
  • برای شستشو از صابون استفاده نکنید ، چونکه صابون باعث جذب بوی مواد غذایی به خود میشود.

اگر به دنبال بوی خوب برای یخچال میدیا خود هستید از قهوه یا وانیل در داخل دستگاه استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن بدنه یخچال فریزر میدیا

تمیز کردن بیرونی یخچال میدیا نیز حائز اهمیت می باشد ، بنابراین با ابر و ترکیب محلول بالا بخ شستشوی بیرونی یخچال میدیا خود بپردازید.

  • ابتدا یخچال میدیا خود را کمی جلو بیاورید.
  • با استفاده از جاروبرقی ؛ گرد و خاک پشت یخچال را تمیز نمایید.
  • به کمک محلول رقیق آ و ریکا و حوله نرم بدنه ی یخچال فریزر میدیا را تمیز کنید.
  • نظافت لاستیک دور درب یخچال مهم می باشد ، بنابراین بعد از اینکه لاستیک دور درب را با سرکه سیب ، آب و ریکا شستید ، یک کتری آب جوش بر روی لاستیک بریزید.
  • مواد غذایی و قفسه ها را از یخچال میدیا خود بیرون بیاورید.
  • با استفاده از ترکیب محلول سرکه سیب ، آب ، جوش شیرین ، ریکا و ابر به شستشوی داخل و از بین بردن لکه های یخچال میدیا خود بپردازید.

طریقه رفع گرفتی ناودان فاضلاب یخچال ساید بای ساید میدیا

در بعضی از مواقع ناودان فاضلاب یخچال دچار گرفتگی میشود.اگر مشکل گرفتگی سوراخ تخلیه آب یخچال برای دستگاه شما پیش بیاید باعث آسیب هاب جدی از جمله تجمع و منجمد شدن آب در یخچال و همچنین به دلیل تهویه ناکافی باعث کاهش خنکی دستگاه میشود. با کمک طریقه برطرف کردن گرفتگی فاضلاب یخچال میدیا، این مشکل را حل کنید.

  • قبل از هر کاری یخچال میدیا را خاموش کنید.
  • کشوها را از داخل یخچال یا فریزر خارج کنید.
  • مواد غذایی را خارج نمایید.
  • مقداری آب جوش را در ناودان فاضلاب بریزید و با اضافه کردن نمک یخ های ایجاد شده در یخچال را آب کنید.
  • بعد از بین بردن برفک ها کشوها را در جای خود قرار دهید.
  • یخچال را به برق متصل کنید.

فضای داخلی یخچال میدیا را چگونه خوشبو کنیم؟

بوی بد یخچال که گاهی ناشی از فساد مواد غذایی و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ ها است موجب تغییر بو و طعم دیگر مواد غذایی می‌ شود. . شما می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوهای ناخوشایند یخچال میدیا خود استفاده کرد. با قرار گرفتن جوش شیرین درون یخچال، کلیه ذرات بوی موجود در هوا جذب جوش شیرین شده و از بین خواهند رفت. همچنین قهوه تازه نیز باعث خوشبو شدن فضای داخلی یخچال خواهد شد.

تا چه مدت امکان نگهداری از مواد غذایی در یخچال میدیا وجود دارد؟

ممکن است برای بسیاری از کاربران این سوال ایجاد شود که مدت نگهداری از مواد غذایی مختلف در یخچال تا چه مدت امکان پذیر است. در پاسخ به این پرسش می توانید به مطالعه جدول زیر بپردازید:

مواد غذایی روز
مرغ یا بوقلمون تکه شده 1 تا 2 روز
دل و جگر مرغ 1 تا 2 روز
گوشت پخته شده 1 – 2 روز
انواع گوشت (دل ، جگر، زبان) 1تا2 روز
تخم مرغ تازه با پوست 3 هفته
تخم مرغ آب پز سفت 1 هفته
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
خامه 10 روز
ماست 7 روز

یخساز یخچال ساید میدیا چگونه قابل راه اندازی و استفاده است؟

برای انجام این کار باید ابتدا دکمه یا کلیدی پیدا کنید که بر روی بدنه یخچال تعبیه شده باشد تا بتوانید به کمک آن یخساز یخچال را روشن کنید. در برخی از مدل ها این دکمه به شکل ON بوده و یا به صورت یک اهرم فلزی می باشد که برای فعال نمودن یخساز باید اقدام به کشیدن این اهرم به سمت پایین نمایید. همچنین در برخی مواقع افراد به دلایل مختلفی قصد خاموش کردن یخساز یخچال خود را دارند. برای انجام این کار نیز می توانید از دکمه OFF که در قسمت جلویی یخچال تعبیه شده است، استفاده کنید.

راهنمای نحوه تعویض فیلتر آب و ریست کردن یخچال میدیا

اگر یخچال میدیای شما دارای آب سرد کن ، یخساز و فیلتر تصفیه آب است نیاز دارید هر شش ماه یک بار فیلتر تصفیه آب آن را عوض کنید. البته بر روی صفحه نمایشگر یخچال چراغ مربوط به فیلتر آب وجود دارد که زمان تعویض آن را به شما هشدار می دهد. پس وقتی مشاهده کردید که چراغ فیلتر آب به رنگ قرمز در آمده است نسبت به این کار اقدام نمایید. مراحل انجام این کار در راهنمای یخچال میدیا به طور کامل بیان شده است. پس از عوض کردن فیلتر آب باید یخچال خود را ریست کنید. برای انجام صحیح تعویض فیلتر و ریست دستگاه کارهای زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا یخساز یخچال را خاموش کنید.
  2. فیلتر تصفیه آب را با چرخش به سمت چپ و راست از جای خود در آورید.
  3. فیلتر جدید را با دقت خر چه تمام تر سر جای خود نصب کرده و از محکم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
  4. گزینهOption را انتخاب کنید. و سپس گزینه Reset را فشار دهید.
  5. برای ریست کردن فیلتر یخچال گزینهReset water filter را انتخاب و چند ثانیه نگهدارید.
  6. اگر چراغ فیلتر آب سبز رنگ شده است کار شما به اتمام رسیده است.

نکات افزایش طول عمر مفید یخچال میدیا

بسیاری از افراد آشنایی درستی با نحوه صحیح کار با یخچال میدیا را نمی دانند و با بی دقتی و سهل انگاری باعث کاهش طول عمر یخچال می شوند. از این رو در ادامه به بررسی مهمترین نکات در این زمینه برای شما پرداخته ایم:

  • برای افزایش طول عمر یخچال میدیا، درب یخچال را تنها برای چند ثانیه باز نگه دارید و به سرعت وسایل مورد نیاز خود را خارج کنید.
  • یخچال را با دیوار پشتی جفت نکنید و مقداری فاصله بگذازید تا هوا جریان پیدا کند.
  • برای افزایش عمر مفید یخچال آن را در محیط متعادل و مناسبی قرار دهید.
  • از قرار دادن یخچال در کنار لوازم گرمازا پرهیز کنید.

کلام آخر

شرکت آی پی امداد یک نمایندگی فعال تعمیرات لوازم برقی است که خدمات سرویس دهی به یخچال میدیا را نیز تقبل کرده استانجام میدهد. در صورت بروز هر گونه مشکلی در عملکرد یخچال میدیا فقط کافیست با یک تماس تلفنی از خدمات آی.پی امداد استفاده کنید. تکنسین های باتجربه و ماهر آی.پی امداد در اسرع وقت در محل آدرس شما حاضر می شوند و اقدام به تعمیر یخچال شما در محل می کنند.

32 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رضا طاهری 04 آذر 1402

    سلام ساید بای ساید مایدیا دارم ، کلید درب یخچال خراب شده و چراغ داخل یخچال روشن نمی شود آیا یدکی آن خدمت شما هست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 آذر 1402

      درود، مشکل از سوئیچ درب یا اتصالی در سرپیچ لامپ دستگاه است که باید بررسی شودو

      پاسخ دادن
      • رضا طاهری 04 آذر 1402

        کلیدش را باز کردم و مطمئنم خراب است. اگر یک شماره موبایل از شما داشته باشم می توانم تصویر کلید را برایتان واتساپ کنم. امیدوارم یدکی آن را داشته باشید.

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 04 آذر 1402

          درود، تصویر قطعه مورد نظر را به شماره 09333336936 ارسال نمایید تا در صورت موجود بودن برای شما ارسال شود.

          پاسخ دادن
  • رضا 08 شهریور 1402

    ارور EE میده ساید. آیا در تربت جام نمایندگی دارید؟

    پاسخ دادن
    • مرتضی حدادی 22 آذر 1402

      سلام وقت بخیر ما یخچال دو قلو بدون آبسردکن مدیا داریم چندروزی هست ارور e9میده دکمه خاموش و روشن شد نگه میدارم درسش میکنم چند دق بعد بوق ممتد و ارور ظاهر میشه از چی میتونه باشه ممنونم از کمکتون

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 22 آذر 1402

        درود، تنظیمات درجه، برد، فن، کمپرسور و گاز یخچال را بررسی کنید.

        پاسخ دادن
  • عباس 15 خرداد 1402

    سلام ، من یه یخچال پنج فوت مدیا گرفتم تایم گرفتم یک و نیم دقیقه کار میکنه سه دقیقه استراحت مشکلی نداره؟ آیا باید همین جوری کار کنه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 خرداد 1402

      درود، ترموستات یا سنسور محیطی یخچال را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • مهدی 22 اسفند 1401

    سلام، یخچال midea model Hc657wen-w روی صفحه نمایش بجای نمایش دمای فریزر EEمیاد و صدای اخطار میده ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 23 اسفند 1401

      درود، کد خطای "EE" در یخچال Midea مدل HC657WEN-W نشان دهنده مشکل در سنسور دما در فریزر است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای عیب یابی این مشکل انجام دهید: تنظیم دما را بررسی کنید: مطمئن شوید که دمای فریزر به درستی تنظیم شده است. دمای ایده آل برای فریزر بین 0 تا 5 درجه فارنهایت (18- تا 15- درجه سانتی گراد) است. وجود موانع را بررسی کنید: مطمئن شوید که هیچ مانعی وجود ندارد که سنسور دما را در فریزر مسدود کند. اگر مواردی وجود دارد که سنسور را مسدود کرده است، آنها را به مکان دیگری منتقل کنید. مهر و موم درب را بررسی کنید: مطمئن شوید که درب فریزر به درستی بسته می شود و درزگیر درب آسیب نمی بیند. اگر درزگیر درب آسیب ببیند، می تواند باعث ورود هوای گرم به فریزر شود که می تواند بر سنسور دما تأثیر بگذارد. تجمع یخ را بررسی کنید: وجود یخ در فریزر را بررسی کنید. در صورت تجمع یخ، فریزر را یخ زدایی کنید و یخچال را از برق بکشید و درب فریزر را برای چند ساعت باز بگذارید تا یخ آب شود. اگر مراحل بالا مشکل را حل نکرد، ممکن است لازم باشد برای تعمیر یخچال مدیا با آی پی امداد تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
    • رضا 08 شهریور 1402

      ازمن هم همینطور شده از شما اوکی شد؟

      پاسخ دادن
    • غلامرضا بهاروند 19 اسفند 1402

      غلامرضا بهاروند سلام، یخچال midea model Hc657wen-w روی صفحه نمایش بجای نمایش دمای فریزر EEمیاد و صدای اخطار میده ممنون میشم راهنمایی کنید

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 اسفند 1402

        درود، این ارور می تواند مربوط به سنسور یا برد اصلی دستگاه باشد.

        پاسخ دادن
  • بلوچزهی 08 دی 1400

    سلام من یک یخچال کوچیک میدیا خریدم دما رو چند باشه آخه اعداد ننوشته فقطحروفNIm,MED,MAXنوشته

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 دی 1400

      سلام روی med بزارید

      پاسخ دادن
  • محمد 13 آبان 1400

    سلام میتونم یخچال رو بشورم با اب

    پاسخ دادن
  • زهرا 10 مهر 1400

    سلام یخچال من چراغ دمای آن چشمک زن هستش روی ۴ و ۲ . علتش چی میتونه باشه ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 11 مهر 1400

      سلام، احتمالا سرما مشکل دارد و باید گاز و برد الکترونیکی بررسی شود. چک نمایید تا دستگاه نشتی نداشته باشد

      پاسخ دادن
      • زهرا 12 مهر 1400

        سرمای دستگاه مشکلی نداره. و تمام مواد داخل یخچال خنک هستن. در و که باز میکنم چشمک زن میشه. و ۴ و ۲ همزمان روشن خاموش میشه. ولی از لحاظ خنک بودن مشکلی نداره

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 14 مهر 1400

          سلام، درجه را کمتر کنید و سنسور محیطی هم بررسی شود.

          پاسخ دادن
    • هانی 08 مهر 1401

      سلام من یه یخچال فریزر مدیا دارم ارور E5میده و خواستم بدونم اهم فریزر برای سنسور چنده . وجهت چرخش فن چطوریه چون تعمیر کار برق ۱۱۰زد فن سوخت بعد فهمیدیم ۱۲ولت فنش هم از نوع سرامیکی هست

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 08 مهر 1401

        سلام، کیلوی اهم بر روی سنسور قبلی درج شده.

        پاسخ دادن
  • صلاح الدین مظفری 20 شهریور 1400

    سلام و خسته نباشیدمن یه یخچال ساید از شرکت میدیا خریدم ولی اصلا اب سرد کنش درست و حسابی کار نمیکند نمیدانم علتش چیه هنگام استفاده انگار مستقیم از اب لوله کشی شده برا یخچال اب میادمیشه لطف کنید و برام توضیح بدین

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 شهریور 1400

      سلام، درجه یخچال را بیشتر کنید تا آب خنک تر شود. تا درجه یخچال به حد مطلوب نرسد، آب قم قمه خنک نمیشود

      پاسخ دادن
  • الهام پوریا 27 مرداد 1400

    سلام وقت بخیر یخچال ساید میدیا که دارم مواد غذایی قسمت یخچال یخ میزنه آب پنیر میوه سبزی دلیل این منجمد شدن مواد غذایی چی هست؟ ممنون میشم راهنماییم کنید به من گفتن یه حفره داخل یخچال هست که باید هرماه تمییز شود ولی من حفره ای پیدا نکردم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 مرداد 1400

      سلام، درجه دمپر را تنظیم نمایید و دهنه آن را کوچکتر کنید و درجه دما هم کمتر کنید

      پاسخ دادن
  • زهرا 30 فروردین 1400

    سلام یخچال ما ساید مدیا هسش بیش از حد صدا میده و دمای یخچالشم با اینکه هسش ولی داخل یخچال گرمه دلیلش چیه؟؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 31 فروردین 1400

      سلام، فن فریزر و دمپر را چک نمایید و اگر صدا از موتور بود احتمالا شاتون زده و باید تعویض شود. توجه: دمپر چک شود تا دریچه ها به درستی باز شود و همچنین بررسی نمایید تا قسمت فاضلاب گرفتگی نداشته باشد.

      پاسخ دادن
  • سیدرضا 03 دی 1399

    سلام بنده یه یخچال فریزر دوقلو مدیا دارم ،قسمت یخچال ،چراغ تنظیم دمای یخچال چند روزی هست مرتب چشمک میزند هر کاری میکنم رو ی عدد چهار تنظیم نمی شود ،در حال چشمک زدن می با شد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 دی 1399

      سلام، ابتدا سنسور محیطی و سپس گاز بررسی شود.

      پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد