logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال پارس با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال پارس

راهنمای استفاده از یخچال پارس
راهنمای استفاده از یخچال پارس
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال پارس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شرکت پارس یک شرکت ایرانی تولیدات لوازم خانگی است که چندین سال است اقدام به تولید محصولات با کیفیت داخلی نموده است از این رو اگر شما هم به تازگی یک یخچال پارس را خریداری نموده اید و برای استفاده از آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید در راهنمای استفاده از یخچال پارس همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای یخچال پارس با همراهی متخصصین مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در ای مقاله می توانید از راهمای استفاده از یخچال پارس در این وبسایت بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال پارس

پس از قرار گیری صحیح یخچال شما در مکان خود باید برای راه اندازی یخچال پارس مطابق با اصول آن در راهنمای استفاده از یخچال پارس پیش روید در ادامه این اصول را برای شما آورده ایم:

  • در ابتدا باید تمام قطعات یخچال خود را از پلاستیک ها و بسته بندی های آن خارج نموده.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن طبقات یخچال خود در محل خودشان نمایید.
  • باید کشوهای فریزر و طبقات درب یخچال را نیز در محل خود قرار دهید.
  • اگر یخچال شما مجهز به آبسردکن است باید مخزن آب آن را پرنموده .
  • در این مرحله از راه اندازی و نصب یخچال پارس خود باید اقدام به تنظیم دمای یخچال خود نمایید.
  • حالا میتوانید به کمک اتصال یخچال به یک محافظ یخچال خود را روشن نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال پارس

پس از خرید دستگاه یخچال پارس و انتقال آن به محل شما یکی از سوالات پر تکرار در مورد محل راه اندازی یخچال میباشد که برای انجام آن باید به این نکته توجه داشته باشید که از نکات راهنمای استفاده ازیخچال پارس پیروی نمایید در ادامه برخی از این نکات را برای شما آورده ایم:

  • اولین نکته ای که باید در مورد این موضوع به آن دقت نمایید این موضوع است که سطح زیری یخچال شما باید صاف و یکپارچه باشد و هیچ گونه پستی و بلندی نداشته باشد.
  • به فاصله ای که یخچال را در آن قرار میدهید با دیوار دقت نمایید این فاصله باید در کمترین حالت 20 سانتی متر باشد.
  • نکته بعدی در انتخاب محل مناسب برای یخچال پارس قرار نگرفتن این دستگاه در معرض تابش مستقیم نور خورشید میباشد.
  • همچنین یخچال شما باید در محلی به دور از اجاق گاز و سایر وسایل گرمازای محیط شما نصب باشد.

نحوه تراز نمودن یخچال پارس

تراز كردن يخچال سايد شما به منظور کارکرد بدون لرزش و صدا باید انجام گردد به این منظور میتوانید برای تراز نمودن یخچال پارس در راهنمای آن مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • یخچال های پارس برای تراز شدن دارای دو پایه هستند که در واقع برای فاصله یخچال از زمین و همچنین گرفتن حتی کوچکترین لرزش های یخچال در هنگام کارکرد است.
  • برای اینکار طبق راهنمایی های راهنمای استفاده از یخچال پارس باید این پایه ها را به وسیله اهرمی که دارند تنظیم نمایید و پس از قفل کردن ان برای جلوگیری از حرکات آنها، در زیر دو ضلع کناری و رو به بیرون یخچال خود قرار دهید.

معرفی دکمه و کلیدهای صفحه نمایش یخچال فریزر پارس

شما برای تنظیم دمای یخچال خود به صورت درست باید بتوانید از نحوه کارکرد دکمه های آن اطلاع داشته باشید به این منظور در ادامه این مقاله به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال پارس برای شما میپردازیم:

دکمه های یخچال پارس معنای دکمه های یخچال
ON/OFF روشن و خاموش کردن دستگاه
SUPER انجماد سریع
ICE ON/OFF سیستم یخساز
Child Lock قفل کودک
ECO‌ صرفه جویی در مصرف انرژی
Alarm هشدار یخچال
+/- افزایش/کاهش دما

آشنایی با نحوه تنظیمات درجه دمای یخچال پارس

تنظیم دمای یخچال های پارس در انواع مدل های گوناگون آن شباهت و تفاوت هایی دارند، به طور مثال تنظیم درجه یخچال قدیمی با مدل های جدید پارس فرق دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. شما می توانید تنظیمات درجه دمای یخچال پارس را با استفاده از ولوم تنظیم ترموستات داخل یخچال خود تنظیم کنید. ولوم ترموستات دما به شکل شماره گذاری شده در داخل يخچال قرار دارد که باید آن را با توجه به نوع دمای مورد نیاز تنظیم کنید. در یخچال های قدیمی تنظیم دما توسط ترموستات با قطعه ای گرد شماره گذاری شده یا کشویی توسط اهرم قدرت درجه آن نمایش شده است.

برخی از مدل  ها دارای صفحه نمایش دیجیتالی با دکمه های کنترل هستند. اگر دما و تغییرات آن را بر روی صفحه مشاهده نمی کنید، احتمالا داخل یخچال ترموستات ولومی یا اهرم کشویی قرار دارد. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال یخچال پارس دارای دکمه هایی برای جهت دادن به میزان دمای دلخواه شما هستند که برای تغییر سرما و تنظیم درجه یخچال باید آنها را فشار دهید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال پارس در زمستان و تابستان

تعیین درجه دمای مناسب در یخچال ها از آن جهت حائز اهمیت است که در صورت تنظیم اشتباه موجب فاسد شدن و یا یخ زدن مواد غذایی ما میگردد به این منظور در ادامه برای شما انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال پارس در زمستان و تابستان را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • بهتر است طبق راهنمای استفاده از یخچال پارس دمایی که برای یخچال در فصل تابستان انتخاب میکنید 4+ باشد همچنین این دما برای فریزر بهتر است 19_ باشد.
  • برای تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان بهتر است 2 و برای فریزر بهتر است 16_ باشد.

پیش از سفر چه اقداماتی باید در مورد یخچال پارس انجام داد؟

پیش از هر کاری جهت نگهداری یخچال پارس به هنگام سفر بر اساس مدت سفر باید مشخص نمایید که قبل از رفتن باید چه اقداماتی را انجام دهید. در شرایطی که سفر شما مدت کوتاهی دارد، تنها کافی است مواد فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید. پس از خارج نمودن مواد فاسد شدنی، بقیه مواد موجود در یخچال را در ظرف و به شکل بسته بندی در یخچال قرار دهید.

پیش از رفتن به سفر حتما دمای یخچال خود را چک نمایید. توصیه می شود دو شاخه یخچال را مستقیما به برق شهری متصل نکنید و حتما از محافظ برق استفاده نمایید. بهتر است از مواد غذایی بو دار مانند سیر یا پیاز که در طولانی مدت بوی بیشتری ایجاد می کنند در طول مدت سفر در یخچال نگهداری نکنید. همچنین در مدتی که در سفر هستید، یخچال را از لوازم گرمازا دور نمایید.

نحوه جابه جایی یخچال پارس در هنگام اثاث کشی

یکی از زمان هایی که باید به انتقال یخچال خود دقت ویژه داشته باشید روش حمل یخچال پارس است که در صورت رعایت نکردن نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال پارس ممکن است سبب بروز آسیب در آن گردید در ادامه به این موضوع میپردازیم:

  • برای اینکار یخچال و فریزر خود را به صورت کامل تخلیه نمایید .
  • پس از آن اقدام به کشیدن یخچال خود از برق نمایید.
  • بهتر است طبقات یخچال خود را نیز در جا به جایی یخچال پارس در هنگام اثاث کشی بیرون بیاورید تا از سقوط آن جلوگیری نمایید.
  • پس از آن اقدام به بستن درب یخچال خود توسط یک طناب نمایید.
  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی یخچال خود میتوانید دور آن را پلاستیک حباب دارد کشیده و یا از یک پتو استفاده نمایید.
  • سعی کنید یخچال را به صورت عمودی جا به جا کنید و اگر نیاز به خم کردن یخچال بود این میزان از 30 درجه بیشتر نباشد.

نحوه تمیز کردن یخچال پارس

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمیز کردن یخچال به صورت اصولی و درست در بهبود کارایی و افزایش طول مفید آن نقش بسزایی دارد زیرا یخچال ها محیط نگه داری مواد غذایی است باید در حفظ بهداشت آن دقت داشته باشید در ادامه به نحوه تمیز کردن یخچال پارس برای شما میپردازیم:

  • در ابتدا و برای شستشوی یخچال خود باید مواد غذایی را از یخچال خود بیرون بیاورید و اقدام به کشیدن یخچال خود از برق نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید برای تمیز کردن فضای داخلی یخچال خود طبقات را بیرون آورده و بعد از شست و شو و خشک کردن در محل خود قرار دهید برای اینکار میتوانید از راهنمای استفاده از یخچال پارس استفاده نمایید.
  • پس از آن باید بدنه یخچال خود را در صورتی که استیل است با یک ماده پاک کننده سطوح و اگر غیر استیل است با مخلوط آب ولرم و جوش شیرین تمیز نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت فریزر یخچال خود باید کشوهارا بیرون بیاورید و بعد از آب شدن برفک و یخ ها فضای داخل آن را نیز به خوبی تمیز نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال پارس

در قسمت پشتی یخچال شما لوله های مشکی و باریکی که به شکل شبکه های به هم پیوسته هستند قرار دارند که این لوله ها کندانسور یخچال شما میباشند که وظیفه تولید سرما را بر عهده دارند اما گاهی مشاهده میگردد که در صورت تمیز نکردن این لوله و شبکه ها سرمای یخچال شما کاهش پیدا میکند در ادامه به نحوه تمیز کردن پشت یخچال میپردازیم:

  • نحوه تمیز کردن این لوله ها در راهنمای استفاده از یخچال پارس به کمک یک دستمال نمدار میباشد.
  • که بعد از انجام آن میتوانید به کمک جاروبرقی گردوغبار مانده را نیز از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال پارس

سرمای حاصل از دیفراست یا یخ زدایی در یخچال ها به وسیله محفظه ای که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد از آن خارج میشود که این محفظه درین یا ناودان یخچال نام دارد که در صورت تمیز نکردن این قسمت شاهد جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال خود و همچنین یخ زدن دیوار پشتی یخچال هستیم به این منظور در ادامه به نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال پارس میپردازیم:

  • در راهنمای استفاده از یخچال پارس به منظور تمیز کردن ناودان یخچال خود میتوانید از یک میل بافتنی و یا سیخ لستفاده نمایید.
  • بعد از آن به کمک مقداری آب جوش تمام گرفتگی های این مسیر را باز نمایید.

چگونه فضای داخلی یخچال پارس را خوشبو نماییم؟

پخش شدن بوی نامطبوع در یخچال یکی از عوامل آزار دهنده‌ ای است که روی کیفیت مواد غذایی درون یخچال نیز اثر می‌ گذارد. بوی نامطبوع که گاهی ناشی از فساد مواد غذایی و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ ها است موجب تغییر بو و طعم دیگر مواد غذایی می‌ شود. از این رو یخچال های برند پارس برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی از فیلتر بوگیر و ضدباکتری برخوردار هستند.

اما شما می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد یخچال پارس خود استفاده کرد. با قرار گرفتن جوش شیرین درون یخچال، کلیه ذرات بوی موجود در هوا جذب جوش شیرین شده و از بین خواهند رفت. همچنین قهوه تازه نیز باعث خوشبو شدن فضای داخلی یخچال خواهد شد.

زمان نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال فریزر پارس

یکی از اصلی ترین سوالات مردم در استفاده از یخچال زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال پارس است. نکاتی که هنگام نگهداری از مواد غذایی در یخچال باید به آن ها دقت کنید عبارتند از:

مواد غذایی روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
خامه 10 روز
ماست 7 روز
تخم مرغ تازه با پوست 3 هفته
تخم مرغ آب پز سفت 1 هفته
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
کره 2 هفته
مرغ یا بوقلمون تکه شده 1 تا 2 روز
دل و جگر مرغ 1 تا 2 روز
گوشت پخته شده 1 – 2 روز
انواع گوشت (دل ، جگر، زبان) 1تا2 روز
گوشت گوسفند کباب شده یا خردشده 3-5 روز

طرز کار و نحوه راه اندازی یخساز یخچال ساید پارس

یخساز یخچال میتواند در چند مدل به شما یخ های مورد نیازتان را تحویل دهد. به همین دلیل لازم است تا طرز کار یخساز یخچال را به خوبی بدانید. به طور کلی فعال یا غیرفعال کردن یخساز یخچال پارس با کلید ICE ON/OFF امکان پذیر است. با انتخاب این دکمه مصرف کننده می تواند عملکرد یخساز را فعال نماید و یخساز شروع به تولید یخ کند. در صورتی که مصرف کننده نیاز به مصرف یخ نداشته و یا به مدت طولانی از یخساز استفاده نداشته باشد، با زدن این دکمه می تواند عملکرد یخسازی را متوقف نماید. برای روشن و خاموش کردن یخساز یخچال پارس نیز باید کلید ice on/off به مدت 3 تا 7 ثانیه باید نگه داشته شود.

تعویض فیلتر یخچال پارس به چه صورت است؟

طریقه تعویض فیلتر یخچال های پارس بر اساس محل قرارگیری این قطعه در مراحل زیر به ترتیب انجام می‌شود:

  1. در ابتدا حتما یخساز یخچال را خاموش کنید.
  2. محل فیلتر یخچال را بر اساس نوع آن پیدا کنید.
  3. با یک حرکت چرخشی به سمت راست و چپ نسبت به جداسازی فیلتر آب اقدام کنید.
  4. اگر فیلتر آب یخچال بیرون نیامد پیچ کاور محافظ را در قسمت پشتی آن باز کنید.
  5. اگر فیلتر بیرون نیامد پیچ کاور محافظ در پشت فیلتر را باز کنید.
  6. به محض خارج کردن فیلتر قدیمی، فیلتر جدید را جایگزین کنید.
  7. از محکم بسته شدن فیلتر اطمینان داشته و کاور پشت فیلتر را در جای بطور محکم قرار دهید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال پارس

به طور کلی چراغ فیلتر یخچال پارس دارای سه رنگ است. در صورتی که رنگ آن قرمز یا صورتی شده باید به فکر تعویض فیلتر یخچال خود باشید و اگر به تازگی آن را تعویض نموده اید، باید بدانید یخچال شما نیاز به ریست فیلتر یخچال پارس دارد. برای انجام این کار مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا نسبت به راه اندازی یخساز یخچال اقدام کنید.
  2. سپس دکمه Water Filter یا Reset Filter روی نمایشگر یخچال را به مدت یک دقیقه یا کمتر برای ریست نگهدارید.
  3. در این حالت چراغ فیلتر آب Water Filter در صورت نصب صحیح فیلتر باید سبز شود.

نحوه تعویض لامپ یخچال پارس

لامپ های یخچال پارس در قسمت دیواره پشتی این دستگاه قرار دارند که گاهی ممکن است در صورت باز و بسته کردن زیاد درب یخچال چراغ یخچال خاموش شده و یا موجب سوختگی گردند و نیاز به تعویض داشته باشند در ادامه به نحوه تعویض لامپ یخچال پارس میپردازیم:

  • در حین انجام اینکار باید نکات ایمنی گفته شده در راهنمای استفاده از یخچال پارس را به خوبی رعایت نمایید بهتر است جریان برق را در حین تعویض لامپ قطع نمایید همچنین بهتر است مواد غذایی که در مسیر دست شما قرار دارند را نیز بردارید تا از سقوط آنها جلوگیری نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید به کمک یک کاردک و یا پیچ گوشتی اقدام به بیرون آوردن لامپ معیوب و تعویض آن با لامپ نو نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال پارس به طور کلی

با توجه به گران قیمت بودن یخچال ها و همچنین هزینه های زیاد تعمیرات یخچال و تعویض قطعات یک یخچال بهتر است برای استفاده از یخچال پارس خود از ابتدا از راهنمای استفاده از یخچال پارس که در مقاله بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

3.2/5 - (20 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های یخچال پارس بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال پارس چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال پارس را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال پارس خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال پارس با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال پارس به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال پارس توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

95 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • علی دهقان کروکی 22 فروردین 1403

    سلام ببخشید چند کیلو گرم مواد غذایی درون فریزر می توان گذاشت

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 22 فروردین 1403

      درود، بین 20 تا 40 کیلوگرم مواد غذایی می توانید در آن نگهداری کنید.

      پاسخ دادن
  • محمد نبی 12 اسفند 1402

    باسلام من میخواستم بدونم تایم روشن وخاموش شدن ترموستات یخچال فریزر پارس مدلCMBNF1800 چقدر هستش

    پاسخ دادن
    • محمد نبی 19 اسفند 1402

      الان ۲ هفته میشه موتور یخچال ما خراب شد. پنج میلیون و سیصد هزار تومان دادیم تعویض کردیم هنوز درست نشده. عرض این دو هفته اونکه کمپرسور جدید آورده، ۱۰ بار اومده باز هم درست نشده. اگه میشه منو راهنمایی کنید باید چیکار کنم یخچال فریزر ۳ کشو پارس دارم.

      پاسخ دادن
  • ... 08 اسفند 1402

    سلام یخچال فریزر پارس شوا باید درجه ترموستات آن چند باشد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 اسفند 1402

      درود، درجه را روی 2 یا 3 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • کاظمی 06 آذر 1402

    سلام وقت بخیر ببخشید یخچال ما پارس سه دکمه‌ست از همین ک عکسشو گذاشتین خنکه فریزرشم خوب کار میکنه ولی بالاش بیش از اندازه سرده و یخ میزنه بالاش برفک ایجاد میشه و بعضی مواد غذایی هم یخ میزنه علتش چیه و روی چه درجه‌ای باید باشه از ۱ تا ۸؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 آذر 1402

      درود، درجه را روی 2 یا 3 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • احمد 28 مهر 1402

    سلام یخچال فریزر کمبی پارس COMBI 1800 دکمه TEMP.SETTING از ۱ تا ۸ داره تو این فصل روی چه عددی بزاریم؟ والان دکمه آلارم هم -۲۴ هست، نمیدونیم روی چه اعدادی تنظیم کنیم؟ وسوم اینکه طبقه بالایی غذایی بدنه پشتی برفک میزنه وبرفک به شکل یخ جمع میشه وناچار میشیم برفک زدایی کنیم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 مهر 1402

      درود، ترمودیسک و سنسور دیفراست یخچال را بررسی کنید. درجه فریزر را روی 8 و یخچال را روی 2 قرار دهید. همچنین ممکن است درین یخچال گرفتگی داشته باشد که باید باز شود.

      پاسخ دادن
      • احمد 28 مهر 1402

        یخچال ما درجه اش از ۱تا ۸ است همین یه تنظیم برای یخچال وفریزر هستش نمیشه روی دو درجه زد و اتومات درجه فریزر روی ۲۱ تا ۲۵ درجه تنظیم میشه نسبت به دکمه ۱وتا ۸

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 29 مهر 1402

          درود، درجه یخچال را روی 2 یا 3 قرار دهید.

          پاسخ دادن
  • مجتبی 21 شهریور 1402

    سلام در خصوص درجه یخچال فریزر های پارس .می خواستم بدونم کم یا زیاد درجه یخچال چگونه مشخص می شود مثال درجه یخچال ۴ است اگر بخواهم سردتر شود باید کمتر از ۴ یا بیشتر باشد .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 شهریور 1402

      درود، اگر یخچال مکانیکی است، درجه 2 یا 3 مناسب است و اگر الکترونیکی است، درجه را روی 6 یا 7 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • ..... 10 شهریور 1402

    سلام در فریزر پارس صفحه دیجیتال به حالت چشمک در امده و هم چراغ زرد و هم قرمز چشمک میزند و برق به موتور یخچال نمیرسه مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 شهریور 1402

      درود، برد، رله اورلود و سنسور محیطی را بررسی کنید.

      پاسخ دادن
  • مهسا 19 مرداد 1402

    سلام یخچال ما سنسورش امشب خراب شده و الارمش روشن شده باید خاموشش کنیم نسوزه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 19 مرداد 1402

      درود، در صورتی که بیشتر از چند ساعت سنسور به حلت معیوب باقی بماند، می تواند موجب آسیب دیدگی سایر قطعات یا کمپرسور شود که بهتر است هرچه سریع تر از یک تکنسین برای تعویض سنسور یخچال خود کمک بگیرید.

      پاسخ دادن
  • علیرضا 08 اردیبهشت 1402

    چگونه تنظیم دما کنیم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 اردیبهشت 1402

      درود، چنانچه یخچال شما از نوع مکانیکی بوده و دارای ترموستات برای تنظیم دما می باشد، می توانید درجه را بر روی 2 قرار دهید. چنانچه یخچال شما الکترونیکی بوده و امکان تنظیم دما از روی نمایشگر آن وجود دارد، می توانید دمای یخچال را روی 6 و فریزر را روی -18 قرار دهید.

      پاسخ دادن
  • صادق 11 فروردین 1402

    سلام f12mcهست دمای یخچال در نمایشگر مثلا ۱۶نشون میده با دکمه ریستارت ریستارتش میکنم میبینم یا پایین تره یا بالاتر و اتوماتیک تنظیم نمیکنه به نظرتون ایراد از کجاست؟!

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 12 فروردین 1402

      سلام. مشکل از کم بودن سرمای یخچال یا ایراد در سنسور محیطی است که باید چک شود.

      پاسخ دادن
  • مجتبی 29 اسفند 1401

    سلام. فریزرهای پارس که برای تنظیم دما اعداد 1 تا 4 دارند این اعداد نشان دهنده چه دمایی هستند

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 اسفند 1401

      سلام. عدد 4 درجه سرمایش و فریزر بالاتری داشته و عدد 1 سرمایش کمتری دارد.

      پاسخ دادن
  • ثریا اسدی 19 بهمن 1401

    سلام من یخچال پارس پیدن خریدم دمای فریزر رو نمیتونم تغییر بدم. فقط دمای یخچال تغییر میکنه فریزر رو ۰۳ مونده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 بهمن 1401

      سلام، سنسور محیطی مشکل دارد یا نمیتوانید درجه را تنظیم کنید.

      پاسخ دادن
  • فاطمه 05 آذر 1401

    سلام یخجال پارس ما دارای یخدان است و مدتی است درب یخدان زیاد عرق میکنه دلیش چیه؟ترازش کردیم البته روی پایه چرخدار قرار داره ودر جای سرد قرار دادیم ولی زمستون وتابستون عرق میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آذر 1401

      سلام. مشکل از موتور یا شارژ گاز یخچال است.

      پاسخ دادن
  • احمدی 27 آبان 1401

    سلام فریزر پارس نزدیک به دو سال است که خریدم نزدیک به یک هفته ای است که دماش هی بالا و پایین می شود خوب هم یخ نمی زند باید چکارش کنم با تشکر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 آبان 1401

      سلام، سنسور محیطی تعویض شود.

      پاسخ دادن
  • دالب 25 آبان 1401

    سلام فریز پارس برج ۱۲خریداری شده الان دماش اومده پایین از منفی یک هم پایین تر اومده چیکارش کنیم وسایل داخلش دارن آب میشن

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 آبان 1401

      سلام، قطعات دیفراست، فن و برد الکترونیکی بررسی شود.

      پاسخ دادن
      • Milad shiri 23 بهمن 1401

        سلام خسته نباشید.ببخشید ما یخچال رو از برق کشیدیم و یخچال رو تمیز کردیم.الان قسمت پایین فریزر دماش خوبه اما قسمت بالای یخچال گرم نگهمیداره.یخچال پارش مدل 180wd هست

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 24 بهمن 1401

          سلام. معمولا 8 الی 12 ساعت زمان لازم است که یخچال به دمای مطلوب برسد. در غیر اینصورت مشکل از فن یا شارژ گاز یخچال است.

          پاسخ دادن
        • نسرین 16 تیر 1402

          سلام یخچال پارس رو حدود ۲۰ روزه نصب کردیم. دماش روی ۵ بود، دیشب یهو خود به خود دماش روی ۸ اومد و همش آلارم میزنه. چیکار کنیم؟ نصاب گفته بود لوله های شبکه ای پشتش هم همیشه باید گرم باشه ولی الان سرد شدن. به نظرتون چیکار کنم؟

          پاسخ دادن
          • آی پی امداد 16 تیر 1402

            درود، مشکل می تواند از سنسور، برد یا کمپرسور یخچال باشد که باید بررسی شود.

  • داغری 28 مهر 1401

    سلام.فریزر پارس ما مدل قدیمی هستش و امروز برای تمیز کاری تقریبا ۱۰ ساعت باز موند تا یخ دور فن کامل باز بشه(فریزر بادیه و برفک درست نمیکنه) الان یه ساعته روشنش کردم و روی عدد ۹ چشمک میزنه و ثابت مونده.آلارم هم روشنه چرا عدد تغییر نمیکنه و عدد چرا چشمک میزنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مهر 1401

      سلام، باید حدودا تا 10 ساعت روشن باشد تا برودت به حد نساب برسد

      پاسخ دادن
    • فرهاد 18 آبان 1401

      خاموش روشن مجدد کنید درست میشه

      پاسخ دادن
      • کارن 13 دی 1401

        سلام دوقلو پارس مدل بوران تازه گرفتیم ولی یخچالش خیلی صدا میده وقتی درب یخچال رو باز میکنیم قطع میشه.نمایندگی فن داخلی رو هم عوض کرد ولی تغییری نکرده انگار تراکتوره مشکل از کجاست؟دما رو هم گفت روی ۶بزارید و فریزر ۱۸ ولی تو این مقاله فرق میکنه کدوم درسته؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 14 دی 1401

          سلام، درجه 6 درسته. احتمالا پروانه فن به یونیلیت ها میخوره. پروانه فن بررسی شود.

          پاسخ دادن
  • امین اله مرادیان 09 شهریور 1401

    یخچال فریزر دو قولوی پارس نوفراست جدید دارم ایرادی که دارد مورد ذیل است وقتی درب فریزر چند دقیقه ای از حد معمول بیشتر باز باشد یا اینکه یک طبقه ی آن را با مواد جدید پر کنیم نمایشگر چشمک زده و فریزر را باید از برق بکشیم و پس از مدتی دوباره به برق بزنیم بفرمایید ایراد چیست و چه باید کرد

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 09 شهریور 1401

      تا مواد منجمد نشود، چشمک میزند. مشکلی نیست

      پاسخ دادن
      • امین اله مرادیان 27 بهمن 1401

        از توجه و جوابیه متشکرم

        پاسخ دادن
    • محمد 26 بهمن 1401

      سلام من دیروز یخچال پارس نصب کردم دماش۸به دکمه تنظیمات دما زدم ولی تغیری نمیکنه رو ۸مونده

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 26 بهمن 1401

        سلام، از برق بکشید و مجدد بزنید

        پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد