logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال پارس با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال پارس

راهنمای استفاده از یخچال پارس
راهنمای استفاده از یخچال پارس
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال پارس به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

شرکت پارس یک شرکت ایرانی تولیدات لوازم خانگی است که چندین سال است اقدام به تولید محصولات با کیفیت داخلی نموده است از این رو اگر شما هم به تازگی یک یخچال پارس را خریداری نموده اید و برای استفاده از آن به اطلاعات بیشتری نیاز دارید در راهنمای استفاده از یخچال پارس همراه ما باشید.

کاربران گرامی؛ در صورت عدم دسترسی به دفترچه راهنمای یخچال پارس با همراهی متخصصین مجموعه تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد در ای مقاله می توانید از راهمای استفاده از یخچال پارس در این وبسایت بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال پارس

پس از قرار گیری صحیح یخچال شما در مکان خود باید برای راه اندازی یخچال پارس مطابق با اصول آن در راهنمای استفاده از یخچال پارس پیش روید در ادامه این اصول را برای شما آورده ایم:

  • در ابتدا باید تمام قطعات یخچال خود را از پلاستیک ها و بسته بندی های آن خارج نموده.
  • پس از آن اقدام به قرار دادن طبقات یخچال خود در محل خودشان نمایید.
  • باید کشوهای فریزر و طبقات درب یخچال را نیز در محل خود قرار دهید.
  • اگر یخچال شما مجهز به آبسردکن است باید مخزن آب آن را پرنموده .
  • در این مرحله از راه اندازی و نصب یخچال پارس خود باید اقدام به تنظیم دمای یخچال خود نمایید.
  • حالا میتوانید به کمک اتصال یخچال به یک محافظ یخچال خود را روشن نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال پارس

پس از خرید دستگاه یخچال پارس و انتقال آن به محل شما یکی از سوالات پر تکرار در مورد محل راه اندازی یخچال میباشد که برای انجام آن باید به این نکته توجه داشته باشید که از نکات راهنمای استفاده ازیخچال پارس پیروی نمایید در ادامه برخی از این نکات را برای شما آورده ایم:

  • اولین نکته ای که باید در مورد این موضوع به آن دقت نمایید این موضوع است که سطح زیری یخچال شما باید صاف و یکپارچه باشد و هیچ گونه پستی و بلندی نداشته باشد.
  • به فاصله ای که یخچال را در آن قرار میدهید با دیوار دقت نمایید این فاصله باید در کمترین حالت 20 سانتی متر باشد.
  • نکته بعدی در انتخاب محل مناسب برای یخچال پارس قرار نگرفتن این دستگاه در معرض تابش مستقیم نور خورشید میباشد.
  • همچنین یخچال شما باید در محلی به دور از اجاق گاز و سایر وسایل گرمازای محیط شما نصب باشد.

نحوه تراز نمودن یخچال پارس

تراز كردن يخچال سايد شما به منظور کارکرد بدون لرزش و صدا باید انجام گردد به این منظور میتوانید برای تراز نمودن یخچال پارس در راهنمای آن مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • یخچال های پارس برای تراز شدن دارای دو پایه هستند که در واقع برای فاصله یخچال از زمین و همچنین گرفتن حتی کوچکترین لرزش های یخچال در هنگام کارکرد است.
  • برای اینکار طبق راهنمایی های راهنمای استفاده از یخچال پارس باید این پایه ها را به وسیله اهرمی که دارند تنظیم نمایید و پس از قفل کردن ان برای جلوگیری از حرکات آنها، در زیر دو ضلع کناری و رو به بیرون یخچال خود قرار دهید.

معرفی دکمه و کلیدهای صفحه نمایش یخچال فریزر پارس

شما برای تنظیم دمای یخچال خود به صورت درست باید بتوانید از نحوه کارکرد دکمه های آن اطلاع داشته باشید به این منظور در ادامه این مقاله به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال پارس برای شما میپردازیم:

دکمه های یخچال پارس معنای دکمه های یخچال
ON/OFF روشن و خاموش کردن دستگاه
SUPER انجماد سریع
ICE ON/OFF سیستم یخساز
Child Lock قفل کودک
ECO‌ صرفه جویی در مصرف انرژی
Alarm هشدار یخچال
+/- افزایش/کاهش دما

آشنایی با نحوه تنظیمات درجه دمای یخچال پارس

تنظیم دمای یخچال های پارس در انواع مدل های گوناگون آن شباهت و تفاوت هایی دارند، به طور مثال تنظیم درجه یخچال قدیمی با مدل های جدید پارس فرق دارد که به آن اشاره خواهیم کرد. شما می توانید تنظیمات درجه دمای یخچال پارس را با استفاده از ولوم تنظیم ترموستات داخل یخچال خود تنظیم کنید. ولوم ترموستات دما به شکل شماره گذاری شده در داخل يخچال قرار دارد که باید آن را با توجه به نوع دمای مورد نیاز تنظیم کنید. در یخچال های قدیمی تنظیم دما توسط ترموستات با قطعه ای گرد شماره گذاری شده یا کشویی توسط اهرم قدرت درجه آن نمایش شده است.

برخی از مدل  ها دارای صفحه نمایش دیجیتالی با دکمه های کنترل هستند. اگر دما و تغییرات آن را بر روی صفحه مشاهده نمی کنید، احتمالا داخل یخچال ترموستات ولومی یا اهرم کشویی قرار دارد. بسیاری از نمایشگرهای دیجیتال یخچال پارس دارای دکمه هایی برای جهت دادن به میزان دمای دلخواه شما هستند که برای تغییر سرما و تنظیم درجه یخچال باید آنها را فشار دهید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال پارس در زمستان و تابستان

تعیین درجه دمای مناسب در یخچال ها از آن جهت حائز اهمیت است که در صورت تنظیم اشتباه موجب فاسد شدن و یا یخ زدن مواد غذایی ما میگردد به این منظور در ادامه برای شما انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال پارس در زمستان و تابستان را مورد بررسی قرار میدهیم:

  • بهتر است طبق راهنمای استفاده از یخچال پارس دمایی که برای یخچال در فصل تابستان انتخاب میکنید 4+ باشد همچنین این دما برای فریزر بهتر است 19_ باشد.
  • برای تنظیم دمای یخچال در فصل زمستان بهتر است 2 و برای فریزر بهتر است 16_ باشد.

پیش از سفر چه اقداماتی باید در مورد یخچال پارس انجام داد؟

پیش از هر کاری جهت نگهداری یخچال پارس به هنگام سفر بر اساس مدت سفر باید مشخص نمایید که قبل از رفتن باید چه اقداماتی را انجام دهید. در شرایطی که سفر شما مدت کوتاهی دارد، تنها کافی است مواد فاسد شدنی را از یخچال خارج نمایید. پس از خارج نمودن مواد فاسد شدنی، بقیه مواد موجود در یخچال را در ظرف و به شکل بسته بندی در یخچال قرار دهید.

پیش از رفتن به سفر حتما دمای یخچال خود را چک نمایید. توصیه می شود دو شاخه یخچال را مستقیما به برق شهری متصل نکنید و حتما از محافظ برق استفاده نمایید. بهتر است از مواد غذایی بو دار مانند سیر یا پیاز که در طولانی مدت بوی بیشتری ایجاد می کنند در طول مدت سفر در یخچال نگهداری نکنید. همچنین در مدتی که در سفر هستید، یخچال را از لوازم گرمازا دور نمایید.

نحوه جابه جایی یخچال پارس در هنگام اثاث کشی

یکی از زمان هایی که باید به انتقال یخچال خود دقت ویژه داشته باشید روش حمل یخچال پارس است که در صورت رعایت نکردن نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای استفاده از یخچال پارس ممکن است سبب بروز آسیب در آن گردید در ادامه به این موضوع میپردازیم:

  • برای اینکار یخچال و فریزر خود را به صورت کامل تخلیه نمایید .
  • پس از آن اقدام به کشیدن یخچال خود از برق نمایید.
  • بهتر است طبقات یخچال خود را نیز در جا به جایی یخچال پارس در هنگام اثاث کشی بیرون بیاورید تا از سقوط آن جلوگیری نمایید.
  • پس از آن اقدام به بستن درب یخچال خود توسط یک طناب نمایید.
  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی یخچال خود میتوانید دور آن را پلاستیک حباب دارد کشیده و یا از یک پتو استفاده نمایید.
  • سعی کنید یخچال را به صورت عمودی جا به جا کنید و اگر نیاز به خم کردن یخچال بود این میزان از 30 درجه بیشتر نباشد.

نحوه تمیز کردن یخچال پارس

باید به این نکته توجه داشته باشید که تمیز کردن یخچال به صورت اصولی و درست در بهبود کارایی و افزایش طول مفید آن نقش بسزایی دارد زیرا یخچال ها محیط نگه داری مواد غذایی است باید در حفظ بهداشت آن دقت داشته باشید در ادامه به نحوه تمیز کردن یخچال پارس برای شما میپردازیم:

  • در ابتدا و برای شستشوی یخچال خود باید مواد غذایی را از یخچال خود بیرون بیاورید و اقدام به کشیدن یخچال خود از برق نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید برای تمیز کردن فضای داخلی یخچال خود طبقات را بیرون آورده و بعد از شست و شو و خشک کردن در محل خود قرار دهید برای اینکار میتوانید از راهنمای استفاده از یخچال پارس استفاده نمایید.
  • پس از آن باید بدنه یخچال خود را در صورتی که استیل است با یک ماده پاک کننده سطوح و اگر غیر استیل است با مخلوط آب ولرم و جوش شیرین تمیز نمایید.
  • برای تمیز کردن قسمت فریزر یخچال خود باید کشوهارا بیرون بیاورید و بعد از آب شدن برفک و یخ ها فضای داخل آن را نیز به خوبی تمیز نمایید.

نحوه تمیز کردن پشت یخچال (کندانسور یا همان لوله های شبکه ای) یخچال پارس

در قسمت پشتی یخچال شما لوله های مشکی و باریکی که به شکل شبکه های به هم پیوسته هستند قرار دارند که این لوله ها کندانسور یخچال شما میباشند که وظیفه تولید سرما را بر عهده دارند اما گاهی مشاهده میگردد که در صورت تمیز نکردن این لوله و شبکه ها سرمای یخچال شما کاهش پیدا میکند در ادامه به نحوه تمیز کردن پشت یخچال میپردازیم:

  • نحوه تمیز کردن این لوله ها در راهنمای استفاده از یخچال پارس به کمک یک دستمال نمدار میباشد.
  • که بعد از انجام آن میتوانید به کمک جاروبرقی گردوغبار مانده را نیز از بین ببرید.

نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب و رفع گرفتگی درین یخچال پارس

سرمای حاصل از دیفراست یا یخ زدایی در یخچال ها به وسیله محفظه ای که در قسمت پشتی یخچال قرار دارد از آن خارج میشود که این محفظه درین یا ناودان یخچال نام دارد که در صورت تمیز نکردن این قسمت شاهد جمع شدن آب زیر جامیوه ای یخچال خود و همچنین یخ زدن دیوار پشتی یخچال هستیم به این منظور در ادامه به نحوه تمیز کردن قسمت فاضلاب یخچال پارس میپردازیم:

  • در راهنمای استفاده از یخچال پارس به منظور تمیز کردن ناودان یخچال خود میتوانید از یک میل بافتنی و یا سیخ لستفاده نمایید.
  • بعد از آن به کمک مقداری آب جوش تمام گرفتگی های این مسیر را باز نمایید.

چگونه فضای داخلی یخچال پارس را خوشبو نماییم؟

پخش شدن بوی نامطبوع در یخچال یکی از عوامل آزار دهنده‌ ای است که روی کیفیت مواد غذایی درون یخچال نیز اثر می‌ گذارد. بوی نامطبوع که گاهی ناشی از فساد مواد غذایی و رشد قارچ‌ها و باکتری‌ ها است موجب تغییر بو و طعم دیگر مواد غذایی می‌ شود. از این رو یخچال های برند پارس برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی از فیلتر بوگیر و ضدباکتری برخوردار هستند.

اما شما می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد یخچال پارس خود استفاده کرد. با قرار گرفتن جوش شیرین درون یخچال، کلیه ذرات بوی موجود در هوا جذب جوش شیرین شده و از بین خواهند رفت. همچنین قهوه تازه نیز باعث خوشبو شدن فضای داخلی یخچال خواهد شد.

زمان نگهداری انواع مواد غذایی در یخچال فریزر پارس

یکی از اصلی ترین سوالات مردم در استفاده از یخچال زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال پارس است. نکاتی که هنگام نگهداری از مواد غذایی در یخچال باید به آن ها دقت کنید عبارتند از:

مواد غذایی روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
خامه 10 روز
ماست 7 روز
تخم مرغ تازه با پوست 3 هفته
تخم مرغ آب پز سفت 1 هفته
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
کره 2 هفته
مرغ یا بوقلمون تکه شده 1 تا 2 روز
دل و جگر مرغ 1 تا 2 روز
گوشت پخته شده 1 – 2 روز
انواع گوشت (دل ، جگر، زبان) 1تا2 روز
گوشت گوسفند کباب شده یا خردشده 3-5 روز

طرز کار و نحوه راه اندازی یخساز یخچال ساید پارس

یخساز یخچال میتواند در چند مدل به شما یخ های مورد نیازتان را تحویل دهد. به همین دلیل لازم است تا طرز کار یخساز یخچال را به خوبی بدانید. به طور کلی فعال یا غیرفعال کردن یخساز یخچال پارس با کلید ICE ON/OFF امکان پذیر است. با انتخاب این دکمه مصرف کننده می تواند عملکرد یخساز را فعال نماید و یخساز شروع به تولید یخ کند. در صورتی که مصرف کننده نیاز به مصرف یخ نداشته و یا به مدت طولانی از یخساز استفاده نداشته باشد، با زدن این دکمه می تواند عملکرد یخسازی را متوقف نماید. برای روشن و خاموش کردن یخساز یخچال پارس نیز باید کلید ice on/off به مدت 3 تا 7 ثانیه باید نگه داشته شود.

تعویض فیلتر یخچال پارس به چه صورت است؟

طریقه تعویض فیلتر یخچال های پارس بر اساس محل قرارگیری این قطعه در مراحل زیر به ترتیب انجام می‌شود:

  1. در ابتدا حتما یخساز یخچال را خاموش کنید.
  2. محل فیلتر یخچال را بر اساس نوع آن پیدا کنید.
  3. با یک حرکت چرخشی به سمت راست و چپ نسبت به جداسازی فیلتر آب اقدام کنید.
  4. اگر فیلتر آب یخچال بیرون نیامد پیچ کاور محافظ را در قسمت پشتی آن باز کنید.
  5. اگر فیلتر بیرون نیامد پیچ کاور محافظ در پشت فیلتر را باز کنید.
  6. به محض خارج کردن فیلتر قدیمی، فیلتر جدید را جایگزین کنید.
  7. از محکم بسته شدن فیلتر اطمینان داشته و کاور پشت فیلتر را در جای بطور محکم قرار دهید.

نحوه ریست کردن فیلتر آب یخچال پارس

به طور کلی چراغ فیلتر یخچال پارس دارای سه رنگ است. در صورتی که رنگ آن قرمز یا صورتی شده باید به فکر تعویض فیلتر یخچال خود باشید و اگر به تازگی آن را تعویض نموده اید، باید بدانید یخچال شما نیاز به ریست فیلتر یخچال پارس دارد. برای انجام این کار مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. ابتدا نسبت به راه اندازی یخساز یخچال اقدام کنید.
  2. سپس دکمه Water Filter یا Reset Filter روی نمایشگر یخچال را به مدت یک دقیقه یا کمتر برای ریست نگهدارید.
  3. در این حالت چراغ فیلتر آب Water Filter در صورت نصب صحیح فیلتر باید سبز شود.

نحوه تعویض لامپ یخچال پارس

لامپ های یخچال پارس در قسمت دیواره پشتی این دستگاه قرار دارند که گاهی ممکن است در صورت باز و بسته کردن زیاد درب یخچال چراغ یخچال خاموش شده و یا موجب سوختگی گردند و نیاز به تعویض داشته باشند در ادامه به نحوه تعویض لامپ یخچال پارس میپردازیم:

  • در حین انجام اینکار باید نکات ایمنی گفته شده در راهنمای استفاده از یخچال پارس را به خوبی رعایت نمایید بهتر است جریان برق را در حین تعویض لامپ قطع نمایید همچنین بهتر است مواد غذایی که در مسیر دست شما قرار دارند را نیز بردارید تا از سقوط آنها جلوگیری نمایید.
  • در مرحله بعدی میتوانید به کمک یک کاردک و یا پیچ گوشتی اقدام به بیرون آوردن لامپ معیوب و تعویض آن با لامپ نو نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال پارس به طور کلی

با توجه به گران قیمت بودن یخچال ها و همچنین هزینه های زیاد تعمیرات یخچال و تعویض قطعات یک یخچال بهتر است برای استفاده از یخچال پارس خود از ابتدا از راهنمای استفاده از یخچال پارس که در مقاله بالا برای شما آوردیم استفاده نمایید.

3.2/5 - (20 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

با توجه به قیمت این روز های یخچال پارس بسیاری از کاربران به دنبال افزایش طول عمر مفید این دستگاه در منازل خود هستند، به شما توصیه می کنیم تا برای این که بدانید برای افزایش طول عمر یخچال پارس چه باید کرد در این مقاله از آی پی امداد با ما همراه باشید.

نظافت یخچال پارس را نمیتوان کار ساده ای دانست، چرا که ایراد اشتباه کوچکی در روند انجام این فرایند ممکن است موجب آسیب رسیدن به این وسیله برقی شود، برای اینکه بتوانید نظافت یخچال پارس خود را به بهترین نحو انجام دهید در این مقاله با ما همراه باشید.

شاید شما هم در هنگام استفاده از یخچال پارس با دکمه های مختلفی مواجه شده باشید ولی با آن ها آشنا نباشید، برای آشنا شدن با این دکمه ها این مقاله رو مطالعه کنید.

اگر مطالعه دفترچه راهنمای یخچال پارس به دلیل انگلیسی بودن مطالب برای شما دشوار است در این مقاله با بررسی راهنمای فارسی استفاده از یخچال پارس توسط تعمیرکار آی پی امداد با ما همراه باشید.

95 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • نرگس فتحی 05 شهریور 1401

    سلام مدل یخچال من پارس قدیمی هست REFTS 170 علت خنک نکردن قسمت پایین چیست؟ چجوری باید درستش کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 شهریور 1401

      سلام، شارژگاز بررسی شود

      پاسخ دادن
  • مسعود 27 مرداد 1401

    سلام.فریزر تک درب پارس سه دکمه خطای Hlرو نشون موتور روشن نمی‌شود .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 مرداد 1401

      سلام برد دستگاه مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • شیوا 24 مرداد 1401

    سلام یخچال دوقلو پارس داریم فریزر هنگام برفک زدایی صدای تق تق دارو میگن صدای شکستن یخ است آیا طبیعی است یا مشکل دارد؟ تقریبا هر ۱۲ ساعت برفک زدایی میشه و صدای بلند تق تق میکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 مرداد 1401

      سلام، صدای مربوط به یخزدایی و مشکلی نداره

      پاسخ دادن
    • خان 13 آبان 1401

      سلام فریزر پارس قدیمی ۴ دکمه داریم frzst170 نمایشگر تا عدد ۳۴ نمایش میده مشکل از کجاست؟

      پاسخ دادن
  • محمدرضا 14 مرداد 1401

    سلام. یخچال پارس یخ میزنه فک میکنم فن داخل یخچال کار نمیکنه. چطور بفهمم درسته یا نه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1401

      سلام، زمانیکه درب فریزر را باز میکنید و فن خاموش میشه، سالمه. زمانیکه درب را باز میکنید و برودت به صورت شما بخوره، یعنی فن سالمه

      پاسخ دادن
  • سید محسن مصطفایی 31 تیر 1401

    سلام تنظیم دمای یخچال فریزر پارس سه دکمه قدیمی رو برام توضیح بدین سپس این یخچال فریزر درب یخچالشو که باز میکنم دیجیتال بالا و چاراغ داخل یخچال شرو به خاموش روشن شدن میکنندلطفا راهنمایی بفرمایید

    پاسخ دادن
  • روح اله شمس 24 تیر 1401

    یخچال فریزر دوقلوی پارس گرفتیم برا مادرم. فریزر ش تا منفی ۹ میاد و بیشتر نمیشه. قدیم تا منفی ۱۸ میرفت. مشگل چی هست؟ اصلا ازش راضی نیستیم چون تو گارانتی ش یه بار موتور براش عوض کردن و دوباره این مشگل براش پیش اومده.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 25 تیر 1401

      سنسور، فن و شارژگاز بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • رقیه محمودی 17 تیر 1401

    سلام یخچال دوقلو پارس دیروز نصب کردیم دمای فریزر روی ۱۸ درجه تنظیم شده خیلی میاد پایین عادی هست یا مشکل داره نرمال باید چن درجه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 17 تیر 1401

      سلام، مشکلی نیست

      پاسخ دادن
  • مرتضی 20 خرداد 1401

    سلام ارور 5Eیا sEچه الارمیه به محض وصل کردن دوشاخه به پریز الارم میاد و موتور قطع میشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 خرداد 1401

      سلام، برد الکترونیکی یا سنسور مشکل دارد

      پاسخ دادن
    • سمیرا 09 شهریور 1401

      یخچالم دماش رو۱۸ نمیاد۲۲ هست دوقلو فریزر هست

      پاسخ دادن
  • رویا 11 خرداد 1401

    سلام، روزتون بخیر ببخشید فریزر ما پارس قدیمی هستش و امروز یه دفه قسمت Alarm شروع ب صدا کرد و بعد از مدتی متوقف شد ولی چراغش هنوز قرمزه و چشمک میزنهو درجشم تغییر نمیکنه. مشکلش چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 16 خرداد 1401

      سلام کمپرسور داغ کارمیکند.

      پاسخ دادن
      • اصغر 22 خرداد 1401

        سلام چند ساعت طول میکشه فریزر پارس از دمای ۰ به منفی ۲۴ برسه حالت اول اگر همه اجناسش یخ زده باشد از قبل حالت دوم ۷۰ درصد اجناس فریزر تازه و گرم باشند ممنون

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 خرداد 1401

          سلام، زمان خاصی نداره. باید برودت به حد نساب برسه

          پاسخ دادن
  • محمد 04 خرداد 1401

    سلام یخچال ما آب میده قسمت بالاش اول یخ می‌کنه دیوارهاش بعد آب میشه کلا دماشم ثابت نیست همش تغییر می‌کنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 خرداد 1401

      سلام، مشکل مربوط به عدم دیفراسته، یخ میزنه و برفک زدایی نمیشه

      پاسخ دادن
    • طاهره 06 شهریور 1401

      سلام با تشکر از تیم خوب پشتیبانی ک جواب سوال ما رو میدن..منم یک سوال داشتم.. یخچال دوقلوی پارس مدل قدیمی داریم ک جاب جایی داشتیم و بعد از اینکه روشن کردیم چراغ سبز رنگی ک همیشه روشن بود الان روشن نیست ولی یخچال خنک میکنه فریزر هم چراغش سبز نشده اونم یخ زدن کامل نداره نیمه منجمد هستش

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 06 شهریور 1401

        سلام، اگر سرما به حد نساب برسد، چراغ سبز روشن میشود. اگر روشن نمیشود، ترموستات، شارژگاز و کمپرسور بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • مسلـــم 15 اردیبهشت 1401

    سلام یخچال فریزر ما پارس دوقلو هست ، مدتیه پشت یخچال جای محفظه آب ک روی موتور قرار داره پر آب میشه و آب سرازیر میشه کف آشپزخونه ، مشکل از کجاست ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 اردیبهشت 1401

      سلام، زمانیکه دیفراست انجام میشه، برفک ها آب میشوند و آب حاصله بر روی کاسه کمپرسور سرازیر میشود و با گرمای کمپرسور آب تبخیر میشود. یا قسمت مدار کمپرسور کیپ کرده و یا کمپرسور مشکل دارد

      پاسخ دادن
  • تابان 02 اردیبهشت 1401

    باسلام وسپاس،فریزر من پارس قدیمی برفکداراست،دو سوال دارم، ابتدا ،مدت اتومات دستگاه طولانی است دوم اینکه کلید تنظیم آن در پایین دستگاه است دارای چهار درجه ۱ -۲-۳-۴ است نمی دانم کدام عدد نشانگر برودت زیاد وکدام عدد نشانگر برودت کمتراست،ممنونم.

    پاسخ دادن
    • نجم کریمی 13 تیر 1401

      با سلام من از یخچال پارس تک درب استفاده میکنم که با توجه به گرمایی ابادان مخوام درجه اونرا اضاف کنم متاسفانه فقط سه دکمه بروی درب یخچال موجود هست با نمایشگر عدد ۸ که هیچ یک از دکمه ها عمل نمیکند ممنون میشم راهنمایی کنید با تشکر

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 13 تیر 1401

        سلام، سوئیچ های کلید خرابه و باید تعویض شود

        پاسخ دادن
  • علی حسین تابان 01 اردیبهشت 1401

    سلام وسپاس،فریزر من پارس قدیمی است:1- مدت اتومات آن طولانی است 2- نشانگر تنظیم دمای آن پیچ کوچکی است در پایین فریزر که نشانگر چهارشماره ۱-۲-۳-۴ است لطفا راهنمایی بفرمائید کدام عدد دمای سردتر و کدام دمای کمتر است؟ ممنونم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 اردیبهشت 1401

      سلام 4 بیشترین سرما را دارد و اگر بیشتر از یکساعت کمپرسور کار میکند، ترموستات و نشتی گاز باید بررسی شود

      پاسخ دادن
  • وحید 11 اسفند 1400

    درود و خدا قوت فریزر ما مدام ارور e5 میده مشکل چیه؟ موتور هم که شروع به کار می‌کنه بعد از ۱۰ ثانیه خاموش میشه مجدد اما روی بردش 19- رو نشون میده

    پاسخ دادن
  • مجید فاضل 08 اسفند 1400

    سلام یخچال ما 1700i هست ارور SEیا5E میزنه مشکل از کجاست؟ برد هست؟ بردش گیر میاد؟ سپاس

    پاسخ دادن
  • حسن زاده 20 بهمن 1400

    سلام یخچال و فریزر پارس تقریبا سه هفته از نصب میگذره ولی فریزر درج‌ش هی بالا و پایین میشه و به سمت منفی میره دلیلش چی میتونه باشه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 بهمن 1400

      سلام، سنسور محیطی فریزر باید تعویض شه

      پاسخ دادن
    • محمد رزاقی 02 اسفند 1400

      سلام خسته نباشید ببخشید یخچال دوقلو پارس مدل1700یکی از یخچال ها موتور وارد مدار نمیشه ایراد از چه می‌تواند باشد و ما در شهر کرج ساکن هستیم شماره ایی دارید نمایندگی داشته باش تو کرج؟

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 02 اسفند 1400

        سلام، اگر سیستم الکترونیکیه سنسور، برد و رله اورلود و اگر مکانیکیه باید ترموستات و رله اورلود بررسی شود و اگر کمپرسور در مدار میاد ولی خاموش میشه، یعنی سوخته و باید تعویض شود. برای استفاده از خدمات آی پی امداد هم میتوانید با شماره 02158941 تماس حاصل نمایید

        پاسخ دادن
  • هوشیار 18 بهمن 1400

    چرا بعد از ده روز از راه اندازی یخچال هر روز صدای یخچال بیشت میشه این طبیعیه؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 بهمن 1400

      خیر. صدا از کدوم قسمت میاد؟

      پاسخ دادن
  • اسامه رستمی 13 دی 1400

    دمای یخچال ما روی H1قرار داده شده این دیگر چ مشکلی است

    پاسخ دادن
  • رضا 04 آذر 1400

    سلام خسته نباشید یخچال فیریزر پارس استفاده میکنیم یه چند وقتی هست که درجه از منفی پنج بالاتر نمیره یک چراغ زرد دائم روشنه و یک چراغ قرمزم دائم چشمک میزنه میشه لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 05 آذر 1400

      سلام، مشکل از نشتی گاز میباشد

      پاسخ دادن
      • Hadi 05 خرداد 1401

        سلام خسته نباشید منم همین مشگل دارم فریزر پارس دارم وقتی دستم رو دکمه میزارم‌چراغ زر روشن میشه و موتور استارت میزنه دما میرع منفی۲۴ولی اتومات نمیکنه بعد از اینکه دستمو میزارم روی دکمه چراغ زرد خاموش میشه بعد چند دقیقع دوباره یخچال استارت میزنه ولی چراغ زرد خاموش هس بازم دما میره بالایعنی منفی ۱۷اتومات نمیکنه ممنون میشم همراهی کنید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 06 خرداد 1401

          سلام، دکمه سوپر، سرما را در فریزر افزایش میدهد و خودش اتومات قطع میکند. وقتیکه سرما کمه یا درب بیش از اندازه باز و بسته میشود باید استفاده کنید. مشکل هم میتواند از کلید باشد که کار نمیکند

          پاسخ دادن
    • حامد 24 دی 1400

      سلام یخچال دوقلو پارس داریم الان چند ماهه یخچالش خنک نیست رو درجه۳هم هست

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 25 دی 1400

        سلام، ابتدا سنسور یا ترموستات بررسی شود و سپس چک نمایید تا مشکل از نشتی گاز یا خرابی کمپرسور نباشد

        پاسخ دادن
  • محسن 14 آبان 1400

    سلام،خسته نباشید ما از یخچال کمبی پارس استفاده میکنیم یه چند ماهی هست که که طبقه بالای یخچال خوب سرد نمیکنه میشه میشه دلیلش رو بهم بگید ضمنا طبقه پایین عالیه فقط با طبقه بالا مشکل داریم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 آبان 1400

      سلام، مشکل از نشتی گاز میباشد

      پاسخ دادن
1 2
اینستاگرام آی پی امداد