logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال مایتگ با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال مای تگ

راهنمای استفاده از یخچال مای تگ
راهنمای استفاده از یخچال مای تگ
زمان مطالعه: 5 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال مای تگ به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند مای تگ یکی از بزرگترین تولید کنندگان یخچال در جهان میباشد که به دلیل آمریکایی بودن این شرکت افراد زیادی جذب کیفیت آن شده و اقدام به خرید یخچال های مای تگ مینمایند، اگر شما نیز جزو آن دسته افرادی هستید که به تازگی و یا برای جهیزیه خود اقدام به خرید یخچال مای تگ نموده اید و برای کارکرد با آن نیازمند اطلاعات بیشتر هستید با ما در مقاله راهنمای استفاده از یخچال مای تگ همراه باشید.

کاربران گرامی؛ چنانچه قادر به مطالعه راهنمای انگلیسی یخچال مای تگ نیستید می توانید با همراهی تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد در این مقاله از دفترچه راهنمای فارسی یخچال مای تگ بهره مند شوید.

نحوه راه اندازی و نصب یخچال مای تگ

بعد از قرار دادن یخچال خود در مکان مناسبش نوبت به این موضوع میرسد که آن را برای راه اندازی و نصب آماده نمایید به این منظور میتوانید مطابق مراحلی که در مقاله نحوه راه اندازی و نصب یخچال مای تگ درادامه برای شما آورده ایم اقدام نمایید:

  • بعد از قرار دادن یخچال در مکان مناسب و تراز کردن آن نوبت به راه اندازی یخچال شما میرسد.
  • به این منظور شما باید کلیه پلاستیک های وصل شده به دستگاه خود را از آن جدا نمایید.
  • و پس از قرار دادن طبقات و کشوهای یخچال خود اقدام به قرار دادن طبقات درب آن نموده.
  • پس از انجام این مرحله شما باید شیر آب ورودی برای آبسرد یخچال مای تگ خود را وصل نموده.
  • و بعد از آن یخچال را به برق متصل نمایید.

انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال مای تگ

بهتر است در هنگام خرید یک یخچال به فضایی که برای قرار دادن ان در اختیار دارید توجه کافی را داشته باشید زیرا یخچال ها وسایلی هستند که باید در محل مناسبی برای کارکرد بهترشان قرار گیرند به این منظور برای انتخاب محل مناسب برای نصب یخچال مای تگ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید:

  • برای کارکرد بهتر یخچال مای تگ خود پیشنهاد ما به شما در هنگام انتخاب مکان برای آن برگزیدن مکانی است که دارای سطح صاف و یکدست در زیر آن باشد.
  • پس از این مورد سعی کنید یخچال مای تگ خود را تا حد امکان از سایر وسایل گرما از مانند اجاق گاز و سماور دور نگه دارید.
  • همچنین در تعبیه مکان یخچال مای تگ خود این نکته را نیز در نظر داشته باشید که یخچال مای تگ شن در معرض تابش مستقیم نور خورشید و باد مستقیم کولر قرار نداشته باشد تا از بروز آسیب در آن جلوگیری گردد.

نحوه تراز نمودن یخچال مای تگ در راهنمای فارسی

یخچال های شما از هر برند و کمپانی که باشند باید در محل قرار گیری خود به منظور کارکرد بهتر و دقیق تر تراز گردند به این منظور برای تراز نمودن یخچال مای تگ در راهنمای فارسی میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • یخچال ها دستگاه های بسیار سنگین هستند بهتر است برای جایجایی آن از چرخ های باربری استفاده نمایید.
  • در قسمت جلویی اکثر یخچال های ساید بای ساید مای تگ پیچ هایی قرار دارد که با چرخاندن آن شما میتوانید به تراز کردن یخچال خود بپردازید.
  • علاوه بر آن مطابق با برنامه تراز یخچال مای تگ خود میتوانید در صورت داشتن پایه آنها را در قسمت جلویی یخچال خود تا مکان مناسب بالا بیاورید.

معنی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال مای تگ

دکمه ها و کلید های یخچال مای تگ در مدل ساید این یخچال بر روی درب فریزر آن قرار دارد و در قسمت پایین آن نیز شاهد آبسردکن و یخساز هستیم در ادامه به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال مای تگ میپردازیم:

دکمه های یخچال مای تگ معنای دکمه های یخچال
HOME دسترسی به تنظیمات یخچال
ICE یخساز
WATER آبسردکن
TEMP تغییر درجه یخچال
RESET از سرگیری تنظیمات
LOCK قفل کردن
ICE/WATER یخساز/آبسردکن

نحوه تنظیمات درجه دمای یخچال مای تگ به چه صورت است؟

به طور کلی تنظیم درجه یخچال ها معمولا به صورت دیجیتالی در یخچال های مای تگ انجام میشود. از این رو می توانید از دکمه هایی که بر روی بدنه این یخچال تعبیه شده است، برای تغییر در میزان درجه دمای کابیین داخلی یخچال و فریزر خود استفاده کنید. در این یخچال ها میتوانید با فشردن دکمه TEMP میزان دما را بر روی صفحه نمایش مشاهده نمایید. پس از آن به صورت لمسی آن را بالا یا پایین ببرید و تغییرات لازم را در دمای یخچال خود اعمال نمایید.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مای تگ در زمستان و تابستان

به این منظور برای انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال مای تگ در زمستان و تابستان میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • این دما برای فصل زمستان در یخچال مای تگ 5 درجه و برای فریزر آن منفی 19 درجه مناسب است.
  • در فصل تابستان دمای یخچال مای تگ بهتر است 3 درجه و دمای فریزر آن منفی 21 باشد.

نحوه نگهداری از یخچال مای تگ هنگام رفتن به سفر

اگر قصد دارید برای مدت طولانی خانه را ترک کنید، لازم است یخچال را از مواد غذایی خالی نمایید و تمامی قفسه ها را تمیز و خشک کنید و یخچال را از برق بکشید. نکته مهم این است که درب یخچال را در این شرایط باز بگذارید تا هوا در داخل یخچال جریان داشته باشد و از ایجاد بو در داخل یخچال جلوگیری نمایید. همچنین اگر قرار است از برق کشیدن یخچال برای مدت طولانی باشد، بهتر است داخلش را تمیز کند؛ تکه‌های غذا و مواد خوراکی در طولانی‌مدت ممکن است باعث بو گرفتن فضای یخچال شوند.

نحوه جابه جایی یخچال مای تگ در هنگام اثاث کشی

با توجه به اینکه یخچال ها دستگاه هایی بسیار سنگین هستند و و همچنین حساس بودن قطعات آن باید در هنگام جا به جایی یخچال مای تگ در هنگام اثاث کشی نهایت دقت را داشته باشید تا از بروز آسیب به آن جلوگیری نمایید به این منظور میتوانید مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

  • برای حمل و نقل یخچال مای تگ خود در هنگام اثاث کشی بهتر است تمامی مواد غذایی دورن آن را بیرون آورده.
  • همچنین بهتر است طبقات فضای داخلی یخچال را نیز بیرون آورید.
  • پس از آن دور یخچال خود را به منظور باز نشدن ناگهانی درب در هنگام جا به جایی با یک طناب و یا پلاستیک حباب دار بپوشانید.
  • پس از آن میتوانید در زوایای یخچال خود برای جلوگیری از ضربه از یونولیت استفاده نمایید.
  • همچنین برای جا به جا نشدن گاز یخچال بهتر است آن را به صورت عمودی جا به جا کنید.

نحوه تمیز کردن یخچال مای تگ

به منظور تمیز کردن یخچال مای تگ خود میتوانید از راهنمای نحوه تمیز کردن یخچال مای تگ در ادامه استفاده نمایید:

  • در ابتدا باید یخچال خود را از برق بکشید.
  • پس از آن تمام مواد غذایی درون یخچال و فریزر را خارج نمایید.
  • میتوانید برای تمیز کردن طبقات یخچال آنها را بیرون آورده و بشورید پس از آن در محل خود قرار دهید.
  • همچنین میتوانید طبقات را در محل خودشان به همراه یک دستمال مرطوب و ماده شوینده و یا پاک کننده سطوح تمیز نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن فریزر یخچال خود نیز میتوانید در وهله اول به از بین بردن برفک و یخ زدگی ها به کمک یک سشوار اقدام نمایید.

راهکارهای مناسب جهت خوشبو کردن یخچال مای تگ

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که در یخچال را باز کنید و بوی بد یخچال کاری کند که کارتان را سریع تر انجام دهید و درب دستگاه را سریع تر ببندید. اسانس وانیل یکی از بهترین بوگیرهایی است که می توانید از آن استفاده کنید.. برای اینکه بتوانید از آن به بهترین روش استفاده کنید، باید مقداری پنبه را به اسانس وانیل آغشته کنید و آن را در گوشه ای از یخچال قرار دهید. ليمو یکی دیگر از بهترین خوشبو کننده های یخچال است. بعد از اینکه غذاهای بودار را از یخچال خارج کردید، بهتر است تا یک لیمو را برش زده و درون یخچال قرار دهید. همچنین می توانید یک پارچه را به آب لیمو آغشته کنید و آن را چند ساعتی داخل یخچال قرار دهید.

چه مدت می توان اقدام به نگهداری از مواد غذایی  در یخچال مای تگ نمود؟

برای اینکه بتوانید از عمر مواد غذایی مختلف در یخچال خود اطلاع پیدا نمایید، در ادامه جدولی را برایتان تهیه کرده ایم که می تواند بسیار کمک کننده باشد:

مواد غذایی روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
خامه 10 روز
ماست 7 روز
تخم مرغ تازه 3 هفته
تخم مرغ آب پز 1 هفته
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
کره 2 هفته
مرغ یا بوقلمون تکه شده 1 تا 2 روز
دل و جگر مرغ 1 تا 2 روز
گوشت پخته شده 1 – 2 روز
انواع گوشت (دل ، جگر، زبان) 1تا2 روز
گوشت گوسفند خرد شده 3-5 روز

برای استفاده از یخساز یخچال ساید مای تگ چه کنیم؟

برای اینکه بتوانید از یخساز یخچال مای تگ استفاده کنید، ابتدا باید برای فعال سازی آن اقدام کنید تا یخ مورد نیاز شما ایجاد گردد. در برخی از مدل های یخچال ساید مای تگ، سیستم یخساز به کمک یک اهرم مخصوص فعال می گردد. در برخی دیگر از مدل ها نیز برای آن یک کلید با حروف on تعبیه شده است. شما می توانید از این طریق اقدام به روشن کردن و استفاده از یخساز یخچال مای تگ خود نمایید. در صورت عدم نیاز به یخساز به دلایل مختلف نیز می توانید دکمه off را فشار دهید تا سیستم یخساز یخچال شما خاموش گردد.

چگونگی تعویض فیلتر آب یخچال مای تگ

برای تعویض فیلتر آب یخچال مای تگ مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا یخساز یخچال را به صورت کامل خاموش کنید.
  • در قسمت بالای یخچال فیلتر آب را مشاهده خواهید کرد.
  • با کمی فشار و چرخاندن فیلتر یخچال به سمت راست و چپ به آرامی آن را بیرون آورید.
  • ممکن است یک پیچ کاور محافظ در پشت فیلتر تعبیه شده باشد.
  • باید کاور محافظ فیلتر که در پشت فیلتر آب یخچال تعبیه شده است را باز کنید.
  •  فیلتر جدید را در جای خود قرار دهید.

نحوه ریست فیلتر آب یخچال مای تگ

هملنطور که در قسمت معرفی دکمه های یخچال مای تگ توضیح دادیم بسیاری از تنظیمات این یخچال از طریق دکمه HOME آن انجام میشود برای ریست کردن فیلتر آب یخچال مای تگ میتوانید مطابق زیر پیش روید:

  • در مرحله اول از روی صفحه دکمه WATER را برای مدت 3 ثانیه نگه میدارید.
  • پس از ان ار منوی HOME یخچال مای تگ دکمه ریست فیلتر آب یخچال را انتخاب کرده و فیلتر آب یخچال مای تگ را ریست مینمایید.

نحوه تعویض لامپ یخچال مای تگ

لامپ های یخچال های مای تگ در قسمت دیوار پشتی آن قرار دارند و معمولا به صورت یک لامپ بزرگ ال ای دی هستند که برای نحوه تعویض لامپ یخچال مای تگ شما میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • همنطور که گفته شد این ال ای دی ها در دیواره پشتی به صورت یکپارچه قرار دارند و بر روی آنها نیز یک محافظ شیشه ای قرار دارد.
  • برای تعویض این لامپ ها بعد از باز کردن محافظ به کمک یک کاردک تخت لامپ را از جایگاه خود بیرون آورده و پس از آن لامپ جدید را در آن محل نصب نمایید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید مای تگ

در طراحی یخچال ساید بای ساید مای تگ نکته حائز اهمیت سادگی زیاد در طراحی این یخچال ها در عین شیک بودن آنها است برای طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید مای تگ شما میتوانید از اطلاعات زیر کمک بگیرید:

  • صفحه نمایش این یخچال به صورت لمسی کار میکند و بسیاری از دکمه ها را میتوانید با لمس آن اعمال نمایید.
  • در صفحه نمایش یخچال ساید بای ساید مای تگ شما درجه یخچال و فریزر و همچنین وجود خطاها در عملکرد کلی سیستم خود را میتوانید ببینید.

راه های افزایش طول عمر یخچال مای تگ

قطعا پرداخت هزینه های بالایی برای تعمیر و یا خرید مجدد یک دستگاه میتواند باعث ناراحتی ما گردد به این منظور جهت دانستن راه های افزایش طول عمر یخچال مای تگ میتوانید به رعایت روش های زیر بپردازید:

  • در هنگام هر گونه جا به جایی دقت نمایید تا از وارد شدن هرگونه آسیب به یخچال خود جلوگیری نمایید.
  • به نظافت یخچال خود دقت کافی را داشته باشید.
  • در صورت مشاهده هر گونه ارور بر روی صفحه نمایش و یا صدای غیر عادی سریعا در جهت رفع آن اقدام نمایید.
  • برای سلامت یخچال خود سرویس های دوره ای آن را فراموش نکنید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال مای تگ به طور کلی

همانطور که در قسمت های مختلف این مقاله برای شما توضیح دادیم نحوه کارکرد و راه اندازی قسمت های مختلف یک یخچال مای تگ نیاز به داشتن آگاهی و اطلاعات دارد. پس به دنبال افزایش بهبود کارایی و عمر مفید این دستگاه میتوانید به مطالعه دقیق راهنمای فارسی استفاده از یخچال مای تگ بپردازید.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد