logo logo نمایندگی تعمیرات یخچال آدمیرال با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال

راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال
راهنمای استفاده از یخچال ادمیرال
زمان مطالعه: 6 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

برند ادمیرال یک برند تجاری و قدرتمند اروپایی در تولید لوازم خانگی است که یکی از تولیدات پر قدرت این شرکت یخچال ها هستند که در بین مصرف کنندگان طرفداران بسیاری نیز دارند، ممکن است شما به تازگی اقدام به خرید یک یخچال ادمیرال نموده باشید و برای راه اندازی و نحوه استفاده از ان سوالاتی در ذهن شما وجود داشته باشد به همین دلیل در این مقاله سعی داریم با راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال در خدمت شما عزیزان باشیم.

کاربران گرامی؛ چنانچه به زبان انگلیسی مسلط نیستید و نمی تواننید دفترچه راهنمای یخچال آدمیرال را به طور کامل مطالعه کنید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله با تعمیرکار لوازم خانگی آی پی امداد همراه باشید.

طریقه راه اندازی و نصب یخچال آدمیرال

به منظور نصب یخچال ادمیرال خود میتوانید از نحوه راه اندازی و نصب یخچال آدمیرال که در ادامه برای شما آورده ایم استفاده نمایید:

  • پس از قرار گیری یخچال ادمیرال در محل خود و تراز کردن یخچال نوبت به راه اندازی آن میرسد به منظور این کار تمامی قطعات یخچال ادمیرال خود را از بسته بندی های آن بیرون آورید.
  • پس از آن در اولین مرحله اقدام به قرار دادن طبقات و کشوهای یخچال خود نمایید.
  • پس از ان قطعات داخل درب را نیز در محل خود بگذارید.
  • ودر صورت مجهز بودن یخچال شما به آبسردکن و یخساز باید شیرآب ورودی یخچال را وصل نموده و پس از آن یخچال را به برق متصل نمایید.

یخچال فریزر آدمیرال را در کجا نصب کنیم؟

انتخاب یک محل مناسب برای قرار دادن یخچال ها میتواند تا حد زیادی باعث افزایش کارایی آن و طول مفید آن گردد به این منظور برای انتخاب محل مناسب یخچال آدمیرال خود در ادامه این مقاله همراه ما باشید:

  • به منظور نحوه کارکردن و ماهیت کاری یخچال ها بهتر است یخچال ادمیرال خود را در فضایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید و یا باد کولر قرار دهید.
  • نکته بعدی در انتخای محل مناسب برای یخچال ادمیرال قرار نگرفتن این یخچال ها در فضایی جلوی شیشه است که باز هم ممکن است کارکرد آن را دچار اختلال کند.
  • بهتر است فاصله استاندارد قرار گرفتن محل یخچال ادمیرال از سایر وسایل را رعایت نمایید که این فاصله باید در حدود 30 سانتی متر باشد.
  • بهتر است یک سطح کاملا صاف بدون پستی و بلندی را برای قرار دادن یخچال خود انتخاب نمایید، و در صورت صاف نبودن سطح زیر به کمک وسایل کمکی سطح زیر یخچال خود را صاف نمایید.

راهمای تراز نمودن یخچال فریزر آدمیرال در آی پی امداد

تراز نمودن یک وسیله به منظور کارکرد بهتر و جلوگیری از ایجاد سروصدای قطعات داخلی در هنگام کارکرد انجام میگردد که برای تنظیم نمودن یخچال آدمیرال در راهنمای فارسی میتوانید مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • پایه های یخچال ادمیرال برای تنظیم و تراز نمودن آن باید مورد استفاده قرار گیرند.
  • پایه ها را طوری تنظیم نمایید که زمانی که درب یخچال ادمیرال خود را باز میکنید درب در محل خود بایستد و حرکت نکند.
  • به منظور این کار باید پایه های جلویی یخچال ادمیرال را تا جایی بالا بیاورید که درب یخچال شما تراز و تنظیم گردد.
  • پس از این مرحله و برای تنظیم قسمت پشتی یخچال خود میتوانید از غلطک زیر یخچال استفاده نمایید.
  • در نظر داشته باشید پیج های تراز یخچال که در قسمت جلویی آن قرار دارند را نیز باید باز کنید.

معنی دکمه و کلیدهای صفحه دیسپلی یا نمایش یخچال آدمیرال

دکمه ها و کلید های روی یخچال ادمیرال به نسبت ساده تر و کمتر از سایر مدل های یخچال در برند های مختلف است به این منظور به معرفی دکمه و کلیدهای موجود روی یخچال آدمیرال میپردازیم:

دکمه های یخچال آدمیرال معنای دکمه های یخچال
UP/DOWN FREEZER تغییر دمای فریزر
UP/DOWN FRIDGE تغییر دمای یخچال
WATER آبسردکن
RESET از سر گیری فعالیت یخچال
ICE یخساز
CHILD LOCK قفل کودک

طریقه تنظیم دمای یخچال آدمیرال چگونه است؟

یکی از موارد مهم در نگهداری از یخچال فریزرها، تنظیم دمای یخچال می‌باشد. برای تنظیم دمای یخچال آدمیرال خود کافی است دکمه‌ های مربوط به تنظیم دمای یخچال و فریزر که به صورت up و down بر روی یخچال قرار داده شده اند، را جداگانه فشرده و با استفاده از آن ها دمای کابین یخچال و فریزر خود را تغییر دهید. بالا رفتن دما با استفاده از دکمه up و پایین آوردن آن با دکمه down انجام می گیرد.

انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال آدمیرال در زمستان و تابستان

تعیین درجه دمای مناسب برای یخچال ها باعث ایجاد تازگی و فاسد نشدن در مواد غذایی میگردد بدین منظور قصد داریم انتخاب درجه مناسب دما برای یخچال آدمیرال در فصل زمستان و تابستان را برای شما عزیزان آموزش دهیم:

  • دمای تنظیم شده برای فصل تابستان در یخچال ادمیرال بهتر است روی 4 باشد و این میزان برای فریزر یخچال ادمیرال بهتر است منفی 19 درجه سانتی گراد باشد.
  • میزان این دما در فصل زمستان بهتر است روی 3 بوده و برای فریزر یخچال ادمیرال نیز روی منفی 16 تنظیم گردد.

یخچال آدمیرال را پیش از رفتن به سفر چه باید کرد؟

یکی از سوالات متداولی که درباره یخچال پرسیده می شود، درباره نگهداری از یخچال به هنگام سفر و خاموش بودن یخچال به مدت طولانی می باشد.  از این رو قصد داریم درباره نگهداری یخچال خاموش به مدت طولانی به شما توضیحاتی ارائه دهیم. با دانستن این اطلاعات می توانید به افزایش بازدهی یخچال کمک کرده و از خرابی یخچال جلوگیری نمایید. زیرا گاهی اوقات ممکن است به دلیل مهاجرت و یا سفرهای طولانی مجبور شوید یخچال خود را به مدت طولانی از برق بکشید. بنابراین لازم است بدانید در این شرایط چگونه رفتار کنید.

در صورتی که سفر طولانی مدت دارید، یخچال را از برق بکشید. همچنین اگر در شهر یا محله‌ شما، نوسانات برقی شدیدی وجود دارد، کشیدن یخچال از برق به عمر بیشتر آن کمک می‌کند. همچنین لازم نیست در سفرهای کوتاه مدت یخچال خود را از برق جدا کنید. اما بهتر است مواد غذایی فاسد شدنی را سریع تر مصرف کنید.

نحوه جابه جایی در هنگام اثاث کشی در راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال

یخچال ها از گران قیمت ترین لوازم خانگی محسوب میگردند به این دلیل در هنگام جا به جایی و اثاث کشی بهتر است در حمل این وسایل نهایت دقت را داشته باشید تا از وارد شدن آسیب به آنها جلوگیری نمایید برای نحوه جا به جایی یخچال آدمیرال در هنگام اثاث کشی میتوانید مطابق زیر عمل کنید:

  • برای جلوگیری از پرت شدن و سقوط اجسام دورن یخچال بهتر است تمام طقات و کشوهای آن را بعد از بیرون آوردن از برق خالی کنید.
  • پس از آن اقدام به خالی کردن آب موجود در آبسرد کن و مواد غذایی درون فریزر نمایید.
  • در مرحله بعدی باید به وسیله یک طناب یا پلاستیک حباب دار دور تا دور یخچال ادمیرال خود را بپوشانید و پس از آن میتوانید در صورت موجود بودن کارتن یخچال از آن برای جا به جا کردن یخچال خود استفاده نمایید.
  • در نحوه حمل یخچال خود در بین طبقات دقت داشته باشید تا حد امکان از افقی کردن یخچال خودداری نمایید.

نحوه تمیز کردن دستگاه در راهنمای فارسی استفاده از یخچال آدمیرال

روش تميز كردن یخچال نیز مانند انواع برند های دیگر در بازدهی و کیفیت کارکرد آن نقش اساسی را بر عهده دارد به این منظور برای تمیز کردن یخچال آدمیرال میتوانید مطابق با مراحلی که در ادامه برای شما خواهیم گفت پیش روید:

  • برای تمیز کردن اصولی یخچال ادمیرال خود بهتر است آن را از برق کشیده و اقدام به بیرون آوردن تمام مواد غذایی داخل آن نمایید.
  • پس از آن باید به کمک یک دستمال و یک ماده پاک کننده اقدام به تمیز کردن طبقات یخچال خود نمایید.
  • میتوانید برای تمیز کردن طبقات درون درب یخچال خود آنها را بیرون آورده و شستشو دهید.
  • پس از آن برای تمیز کردن بدنه یخچال خود اقدام نموده و آن را به کمک یک دستمال و ماده شوینده مثل پاک کننده سطوح و یا آب گرم به همراه جوش شیرین تمیز نمایید.
  • پس از آن برای تمیز کردن فریزر یخچال ادمیرال خود میتوانید در صورت مشاهده برفک به کمک یک سشوار برفک ها را از بین ببرید.

چگونه می توان یخچال آدمیرال را خوشبو نمود؟

یخچال از جمله وسیله هایی است که استفاده بسیار زیادی از آن می شود و اگر بوی ناخوشایندی در فضای آن باشد می تواند استفاده از یخچال را برای شما بسیار سخت نماید. برای خوشبو کردن داخل یخچال آدمیرال می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. مقداری جوش شیرین را در ظرف ریخته و آن را درون یخچال بگذارید.

همچنین می توانید یک تکه ذغال را در یک پارچه توری بپیچید و در یک گوشه از یخچال و فریزر بگذارید. این روش بسیار موثرتر از هرنوع بوگیر یخچال است که در مغازه ها می فروشند و این تکه ذغال می تواند سال ها در یک گوشه از یخچال شما بماند و خاصیت بوگیری خود را از دست ندهد.

زمان لازم جهت نگهداری مواد غذایی در یخچال آدمیرال

در صورتی که شما نیز به دنبال اطلاع پیدا کردن از مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال آدمیرال هستید، می توانید جدول زیر را مطالعه نمایید:

مواد غذایی روز
شیر تازه 5 تا 7 روز
شیر با بسته بندی باز شده 2 تا 3 روز
خامه چرب 1روز
گوشت گوساله 3 تا 5 روز
مرغ و بوقلمون تکه شده 1 تا 2 روز
گوشت پخته 1 تا 2 روز
گوشت گوسفندی کباب شده 3 تا 5 روز
مرکبات 2 هفته
خربزه، هندوانه، طالبی 1 هفته
گل کلم 1 هفته
کاهو 1 هفته

یخساز یخچال ساید بای ساید آدمیرال چگونه راه اندازی می گردد؟

معمولا افراد به دنبال روشن کردن یخچال آدمیرال خود به دنبال نحوه استفاده از سیستم یخساز یخچال می باشند. از این رو در ادامه به بررسی نحوه فعالسازی این سیستم برای مصرف کنندگان خواهیم پرداخت:

  • در اولین گام شیر آب را به یخچال متصل نموده و آن را باز نمایید تا آب لازم برای شکل گیری یخ ایجاد گردد.
  • سپس باید به دنبال دکمه مربوط به روشن کردن سیستم یخساز بر روی بدنه یخچال خود باشید.
  • این دکمه یا به صورت کلید on/off و یا به صورت یک اهرم فلزی مخصوص است.
  • برای روشن کردن سیستم یخساز باید این دکمه را فشار داده و بیا اهرم را به سمت پایین بکشید.
  • در صورت خاموش کردن یخساز نیز می توانید دکمه off را بفشارید.

نحوه تعویض فیلتر آب یخچال آدمیرال به چه صورت است؟

در صورتی که قصد دارید اقدام به تعویض فیلتر آب یخچال آدمیرال خود نمایید، مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • برای این کار ابتدا شیر ورودی آب را ببندید.
  • حال به دو سر آزاد لوله نیاز دارید. اگر فیلتر بیرونی نداشته باشد، با یک قیچی تیز لوله را بریده و اگر قبلا فیلتر بیرونی دارد، واشر قرمز را به کمک شست خود بگیرید.
  • سپس دو سر لوله را بیرون بکشید.
  • لوله‌ا ی که از شیر آب آمده است را به درون سمت راست فیلتر برده و سر دیگر لوله را سمت چپ فیلتر ببندید.
  • در هر مرحله پیچ بالایی فیتینگ را سفت کنید.
  • در انتها شیر آب را باز نمایید.

طریقه ریست فیلتر آب یخچال آدمیرال

گاهی ممکن است شما متوجه علت خرابی یخچال خود در قسمت های مختلف آن مانند فیلتر آب آن گردید که در اینصورت شما نیاز به خاموش و روشن کردن کلی دستگاه خود ندارید و تنها میتوانید ریست کردن فیلتر آب یخچال خود این مشکل را برطرف نمایید به این منظور میتوانید برای ریست کردن فیلتر آب یخچال آدمیرال مطابق با مراحل زیر پیش روید:

  • ابتدا دکمه WATER را در یخچال آدمیرال خود فشار داده.
  • پس از ان دکمه RESET را برای چند ثانیه فشار داده و نگه میدارید.

نحوه تعویض لامپ یخچال آدمیرال

لامپ های یخچال ادمیرال معمولا از نوع لامپ های رشته ای هستند که در ادامه نحوه تعویض لامپ یخچال آدمیرال را برای شما توضیح خواهیم داد:

  • لامپ های یخچال ادمیرال اکثرا بر روی سقف این دستگاه قرار دارند و بر روی آنها یک محفظه شیشه ای قرار دارد .
  • برای تعویض لامپ یخچال آدمیرال باید این محفظه را جدا کرده و پس از آن در هنگام خاموش بودن یخچال برای جلوگیری از برق گرفتگی اقدام به بیرون آوردن آن با فشار دست و تعویض آن با لامپ جدید نمایید.

طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید آدمیرال

صفحه نمایش یخچال ها به منظور اعلام وضعیت داخلی آنها بر روی درب یخچال ها تعبیه شده است بدین منظور طریقه استفاده از صفحه نمایش یا دیسپلی یخچال ساید بای ساید آدمیرال را برای شما در ادامه آورده ایم:

  • برروی صفحه نمایش این یخچال شما میتوانید دمای همان لحظه ی یخچال و فریزر خود را مشاهده نمایید.
  • همچنین وجود حروف انگلیسی بزرگ در کنار یک عدد بر روی این صفحه نشانگر وجود ایراد و اشکال در یکی از قطعات یخچال شما میباشد.

نحوه افزایش عمر دستگاه در راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال

یخچال های ادمیرال نیز مانند سایر یخچال های شرکت های مختلف در صورت نگه داری و استفاده درست میتوانند سالیان زیادی را برای ما کار کنند بدین منظور میتوانید با انجام راهکارهای زیر که در مورد نحوه افزایش عمر یخچال آدمیرال میباشد به این موضوع دست پیدا کنید:

  • بهتر است در صورت کارکرد ناصحیح یخچال خود در اسرع وقت برای پیدا کردن مشکل و رفع آن اقدام نمایید.
  • بهتر است در هنگام چیدمان مواد غذایی دورن یخچال به فواصل آنها دقت داشته باشید زیرا ممکن است نزدیک بودن بیش از حد آنها به هم سبب گردش نامناسب جریان هوا درون یخچال و آسیب رسیدن به یخچال گردد.
  • به منظور افزایش عمر یخچال خود بهتر است نسبت به سرویس های دوره ای آن اقدام نمایید.

بررسی راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال به طور کلی

شما میتوانید در صورت استفاده درست از یخچال ادمیرال خود به بهبود کیفیت و افزودن سال های عمر آن بیافزایید و با مطالعه مقاله بالا و استفاده از راهنمای استفاده از یخچال آدمیرال برای همه ی قسمت ها این یخچال موجب کارکرد بهتر یخچال ادمیرال میگردد.

0 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
اینستاگرام آی پی امداد