logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تنظیم صحیح دمای کولرگازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی
تنظیم صحیح دمای کولرگازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تنظیم صحیح دمای کولرگازی به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

مدیریت و تنظیم صحیح دمای کولرگازی کاری حرفه ای است که باید هر مصرف کننده کولرگازی آن را آموزش ببیند. همین طور انتخاب بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و زمستان می تواند به کاهش مصرف انرژی برق کمک کرده و طول عمر مفید بیشتری را برای کمپرسور کولرگازی رقم بزند. آی پی امداد در این مطلب به شما نحوه تنظیم درجه اسپیلت برای گرمایش و سرمایش در زمستان و تابستان را آموزش داده است تا بتوانید به راحتی آن را برای خروجی باد از کولرگازی خود انتخاب نمایید.

کاربران گرامی؛ با مطالعه این مقاله در نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد می توانید با نحوه صحیح و درست تنظیم کردن کولرگازی آشنا شوید.

نگاهی به بهترین دمای اسپیلت به صورت خلاصه

میزان درجه کولر گازی یکی از سوالاتی است که پیرامون استفاده از این دستگاه از سوی کاربران مطرح می گردد. از آنجایی که بسیاری از مصرف کنندگان از کولرگازی خود برای سرمایش و گرمایش محیط استفاده می کنند، به دنبال دانستن بهترین حالت تنظیم کولر گازی در شرایط و فصول مختلف سال هستند. ما در این بخش قصد داریم به صورت خلاصه دمای مناسب کولر گازی را برای شما بیان نماییم.

سوال پاسخ
درجه مناسب اسپیلت 22 الی 28 درجه سانتی گراد
دمای کولرگازی در تابستان 23 الی 25 درجه سانتی گراد
دمای کولرگازی در زمستان 26 الی 28 درجه سانتی گراد

اهمیت تنظیم بهترین درجه برای کولر گازی

تنظیم درجه اسپیلت به صورت مناسب به عنوان یکی از اصول حفظ و نگهداری و همچنین کاربری حرفه ای از دستگاه کولرگازی به شمار می آید. چرا که شما می توانید بیش ترین و بهترین بازدهی را از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همینطور به کمپرسور فشار کمتری وارد شده و دیرتر متحمل هزینه های عیب یابی و تعمیر و تست کمپرسور سه فاز کولر گازی خواهید شد. در صورتی که می خواهید به صورت تخصصی انتخاب دمای مناسب کولر گازی در زمستان و تابستان را آموزش ببینید، به شما توصیه می کنیم که این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

چگونه دمای کولرگازی را تنظیم کنیم؟

چگونه دمای کولرگازی را تنظیم کنیم؟

در ابتدای امر ممکن است این پرسش برایتان ایجاد شود که نحوه تنظیم درجه کولر گازی به چه صورت است؟ از این رو قصد داریم به شما آموزش دهیم که پس از انتخاب درجه دمای مناسب برای دستگاه خود، به چه صورت باید درجه مناسب را تنظیم نمایید.

  • به طور کلی امکان تنظیم دمای کولر گازی بین 16 و 30 درجه سانتی گراد وجود دارد.
  • برای تنظیم دما ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه شما روی حالت اتوماتیک نباشد.
  • برای افزایش و کاهش دما دکمه های مثبت و منفی بر روی ریموت کنترل را فشار داده و نگه دارید.
  • همچنین می توانید دکمه temp بر روی ریموت کنترل را فشار دهید.
  • با انجام این کار دمای تنظیم شده نمایش داده می شود.
  • جهت نشان دادن دمای محیط داخل دکمه temp را مجددا فشار دهید.

عوامل موثر بر تنظیم درجه کولر گازی

درجه کولر گازی باید روی چند باشد؟ به طور کلی می توان گفت تنظیم درجه اسپیلت به فاکتورهای مختلفی نظیر شرایط آب و هوایی، میزان رطوب موجود در هوا، موقعیت جغرافیایی منزل، نورگیر بودن فضای محیط و … بستگی خواهد داشت. از این رو در برخی مواقع لازم است با توجه به شرایط محیطی، تغییراتی را در دمای کولر گازی خود اعمال نمایید. علاوه بر این، میزان مصرف انرژی توسط کولرگازی نیز با توجه به دمای محیط بیرون، دمای تنظیم شده برای دستگاه و دمای داخلی محیط متغییر خواهد بود. از این رو باید همواره مصرف انرژی کولرگازی خود را جهت تغییرات دمای آن مدنظر داشته باشید. اگر شما درجه کولر گازی را پایین‌ تر بیاورید، مدت زمان کارکرد و میزان مصرف نیز کاهش خواهد یافت.

بررسی حداقل و حداکثر دمای کولر گازی

ممکن است شما نیز به دنبال اطلاع پیدا کردن از پایین ترین درجه کولر گازی و خنک ترین درجه کولر گازی خود باشید. بنابراین در این بخش قصد داریم دمای کولر گازی را در کمترین و بیشترین حالت برای شما ارائه دهیم.

  • پایین ترین درجه کولر گازی و گرمترین درجه کولر گازی 32 درجه سانتی گراد بوده که هوایی خنک و متعادل را ایجاد می نماید.
  • این درجه معمولا برای فصول گرم سال مناسب نبوده و نمی تواند سرمایی مناسب را برای محیط ایجاد نماید.
  • سردترین دمای کولر گازی روی 16 درجه سانتی گراد بوده که دارای سطح سرمای بسیار بالایی است و انرژی زیادی نیز در این حالت مصرف می شود.
  • در فصول گرم سال می توان سردترین درجه اسپیلت را تنظیم نمود.

بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان

تنظیم بهترین دما برای سرمایش کولرگازی

یکی از رایج ترین کارها در فصل تابستان، روشن بودن مداوم کولرگازی می باشد. اما باید بدانید که برق مصرفی کمپرسور چندان کم نیست و حتی به نسبت بالا هم می باشد. به همین خاطر اگر اقدام به انتخاب مناسب  درجه کولر گازی در تابستان نکنید، امکان دارد که در پایان هر ماه شما با مبلغ نجومی قبض برق رو به رو شوید. در این بخش نکاتی را در این زمینه خواهیم گفت تا به صورت کاملا حرفه ای از دستگاه کولرگازی خود استفاده کنید.

  • به طور کلی باید بدانید که مصرف کولرگازی شما به عواملی مختلفی مانند دمای داخل، دمای بیرون و دمای تنظیم شده برای کولرگازی بستگی دارد.
  • اگر از خنک نبودن باد رضایت ندارید، دمای تنظیم شده آن را پایین نیاورید. چرا که مقدار خنکی و یا سرمایش باد کولرگازی تغییر نخواهد کرد و صرفا مدت زمان کار کردن آن افزایش خواهد یافت.
  • بهترین درجه برای کولر گازی در تابستان و همین طور در طول روز دمایی بین 23 تا 25 درجه سانتی گراد می باشد.
  • اگر مدت زمانی را به بیرون از خانه می روید، به شما توصیه می کنیم که این مقدار دما را 3 تا 4 درجه افزایش دهید و بر روی 28 درجه سانتی گراد قرار دهید.
  • این مقدار دما برای روزهای گرم تابستان است که هوای بیرون از خانه به حدود 35 درجه سانتی گراد می رسد.
  • شما می توانید برای استفاده از کولرگازی در طی مدت زمان شب، دمای آن را تا 4 درجه افزایش دهید.

بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان

تنظیم بهترین دما برای گرمایش کولرگازی

تنظیم دمای مناسب کولر گازی در زمستان از جمله نکاتی است که می تواند به شما کمک کند تا مصرف انرژی را به حداقل برسانید. همینطور به شما کمک خواهد کرد تا بیشترین و بهترین استفاده را از کولرگازی داشته باشید. چرا که به بالا بردن طول عمر کولرگازی و کمپرسور کمک کرده و شما خیلی دیرتر درگیر مسائل عیب یابی و تعمیر کولرگازی خواهید شد. در ادامه به تعیین بهترین درجه دما برای کولرگازی در فصول سرد سال خواهیم پرداخت:

  • به طور کلی بهترین درجه برای کولر گازی در زمستان بین 26 تا 28 درجه سانتی گراد است.
  • با این دما محیط در شرایط دمای متعادلی قرار خواهد گرفت و محیط گرم نخواهد شد.
  • شاید جزء افرادی باشید که یک محیط گرم را ترجیح دهید، اما باید دانید که دمای گفته شده یعنی 26 تا 28 درجه سانتی گراد، بهینه ترین و مناسب ترین درجه کولر گازی به شمار می آید.
  • در دمای گفته شده بدن انسان در حالتی قرار می گیرد که سرما و گرما را متوجه نخواهد شد.
  • اگر محیط شما به اندازه کافی خنک و یا گرم نبود، بدون آن که درجه کولرگازی را تغییر دهید، می توانید با فشردن دکمه Turbo که بر روی ریموت کنترل کولرگازی تعبیه شده است، قابلیت سرمایش و گرمایش کولرگازی را سریع تر کنید.
  • با انتخاب این روش، در مدت زمانی کمتر کولرگازی بر روی تنظیمات دمایی که شما مشخص کرده اید، قرار خواهد گرفت.
  • لازم به ذکر است که این کار را با وزش باد سریع انجام خواد داد. پس از مطبوع سازی هوا با درجه تعیین شده، کولرگازی به تنظیمات اولیه خود باز خواهد گشت.

نکات مهم تنظیم دمای مناسب کولر گازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی

تنظیم صحیح دمای کولرگازی نیاز به اطلاعاتی در مورد محیط خانه و یا محل کار شما دارد. آی پی امداد نکاتی را در این خصوص به شما خواهد گفت تا با رعایت آن ها بتوانید استفاده بیش تر و حداکثری از دستگاه کولرگازی خود داشته باشید. همینطور بتوانید کم ترین مصرف انرژی را برای کولرگازی رقم بزنید و استهلاک کولرگازی را کاهش دهید.

  • در صورتی که نور خوشید به صورت مستقیم به داخل محل قرار گیری کولرگازی می تابد، در تابستان با کشیدن پرده ها از ورود نور خورشید به محیط و همین طور افزایش دمای محیط جلوگیری نمایید.
  • بهتر است در زمستان پرده ها را کنار بزنید و از گرمای نور خورشید برای گرم نمودن محیط استفاده کنید.
  • در فصل زمستان و تابستان، کلیه درز های در و پنجره ها را با درز گیر و یا عایق بپوشانید تا از فرار و خروج هوای تولید شده توسط کولرگازی جلوگیری شود.
  • در صورتی که امکان استفاده و نصب پنجره های دو جداره را دارید، می توانید از آن ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده نمایید.
  • کولرگازی را به صورت استاندارد و محلی مناسب نصب کنید. شما باید بهترین محل نصب کولر گازی را انتخاب نمایید.
  • حتما ظرفیت کولرگازی را بسته به مساحتی که می خواهید برای مطبوع سازی هوای آن استفاده نمایید، انتخاب کنید.
  • در صورتی که کولرگازی با ظرفیت کمتر برای مساحتی بزرگ انتخاب کنید، قطعا به کمپرسور فشار بیشتری وارد شده و مدت زمانی بیشتر را نیاز خواهد داشت تا محیط را به درجه هوای مورد نظر شما برساند.
  • حتما به صورت سالیانه، سرویس کولرگازی را انجام دهید. این کار می تواند به راندمان بیش تر کولرگازی کمک شایانی کند. شما می توانید برای سرویس و تعمیر کولرگازی از تکنسین های آی پی امداد کمک بگیرید.

خلاصه ای از تنظیم صحیح دمای کولرگازی توسط تعمیرکار آی پی امداد

در مطلب بررسی تنظیم صحیح دمای کولرگازی، به نکاتی حائز اهمیت پرداختیم. به طور کلی دمای مناسب کولر گازی در فصل تابستان 23 تا 25 درجه بوده و در زمستان 26 تا 28 درجه می باشد. شما می توانید دمای اسپیلت خود را با توجه به عوامل محیطی دیگر تغییر دهید. توجه داشته باشید که باید برای استفاده بهینه و وارد کردن فشار کمتر به کمپرسور، نکات گفته شده را یک به یک رعایت کنید. در غیر این صورت با هزینه های عیب یابی کولر گازی و تعمیر و حتی تعویض کمپرسور رو به رو خواهید شد. به شما توصیه می کنیم در صورت بروز هر گونه سوال و نیاز به سرویس سالیانه برای فرآیند بهتر کولرگازی، می توانید با نمایندگی تعمیرات کولرگازی آی پی امداد در تماس باشید.

3.4/5 - (40 امتیاز)

در بحث و گفتگوی این مقاله شرکت کنید!

کاربر عزیز لطفا قبل از ارسال دیدگاه حتما به نکات زیر توجه نمایید:

  • سوال شما توسط تعمیرکاران آی پی امداد پاسخ داده می شود.
  • لطفاً سوال خود را با جزئیات کامل مطرح کنید تا بتوانیم بهترین راهنمایی را به شما ارائه دهیم.
  • در صورتی که ایمیل خود را صحیح وارد نمایید، بعد از پاسخ از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
در بحث‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید!
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
در صورتی که ایمیل ندارید، لطفاً ایمیل "test@ipemdad.com" را وارد کنید. ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • سپهر 06 مرداد 1403

    سلام کولر روی ۲۴ هم اتومات می‌کنه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 مرداد 1403

      درود، بله معمولا کولر روی این درجه نیز اتومات می کند.

      پاسخ دادن
  • علی حیدری 04 مرداد 1403

    با سلام. بنده از کولر گازی ۲۴۰۰۰ زانتی استفاده می کنم. با توجه به متراژ کم آپارتمان درجه اسپلیت را روی ۲۷ گذاشته ام که خنکی مطلوبی دارد. آیا لازم است بر اساس استاندارد دما را روی ۲۴ تنظیم کنم. از این جهت عرض کردم که مبلغ بهای برق کمتر شود؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 04 مرداد 1403

      درود، چنانچه کولر روی درجه 27 باد خنکی ایجاد می کند، مشکلی نداشته و مصرف برق آن نیز کمتر است.

      پاسخ دادن
      • سهیل 07 مرداد 1403

        پس چرا میگن استارت مداوم کمپرسور بدلیل تنظیم بالای درجه مثلا ۲۸ تا ۳۰ باعث زیاد تر شدن مصرف میشه؟؟؟چون در ۲۴ درجه سوئیچ کردن کمپرسور کمتر است

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 07 مرداد 1403

          درود، زمانی که کمپرسور به صورت مداوم روشن باشد، مصرف برق افزایش پیدا می کند.

          پاسخ دادن
  • ایران نژاد 02 مرداد 1403

    سلام،کولر گازی 30000دارم که رویه درجه 28میزارم هوا خنکه،آیا باز هم باید درجه رو بیارم پایین تر یا نه؟سپاس

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 02 مرداد 1403

      درود، در صورتی که کولر روی این درجه هوای خنکی ایجاد می کند، مشکلی ندارد.

      پاسخ دادن
  • محمد 01 مرداد 1403

    سلام کولر گازی ما برند گری و ۲۴۰۰۰هستش تو دما ۳۰ درجه تنظیم میکنیم تو مصرف فرقی میکنه؟( چون میگن اگه زیاد خاموش و روشن بشهمصرف زیاد میشه ولی این فقط بعضی وقت ها صداش کم میشه ولی خاموش نمیشه)

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 مرداد 1403

      درود، درجه کولر را روی 25 و حالت cold و high قرار دهید تا سرمای مطلوبی ایجاد شده و مصرف برق نیز کمتر شود.

      پاسخ دادن
  • کارگر 30 تیر 1403

    سلام وعرض ادب آیا خاموش کردن اسپیلت ساعت ۴صبح وروشن کردن آن ساعت۱۰صبح وهمچنین خاموش کردن از ساعت ۱۷تا۲۰ باعث افزایش برق مصرفی میشود؟؟ دمای اسپیلت را روی ۲۷تنظیم کرده ایم آیاباز باعث افزایش برق مصرفی میشود؟؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1403

      درود، به طور کلی کولرگازی در تمامی ساعات دارای مصرف برق بالایی می باشد. اما روی درجه 27 کمپرسور کمتر در مدار قرار گرفته و مصرف برق نسبتا کاهش پیدا می کند.

      پاسخ دادن
  • مهران 29 تیر 1403

    سلام وقت بخیر کولر گازی ما تی سی ال هس ولی زیاد بلد نیستم رو چه درجه بزارم سرعت فن چه جوری باشه ویه سره هم کار میکنه چه جوری بزارم اتوماتیک کنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 30 تیر 1403

      درود، درجه کولر را روی 25 تا 27 قرار دهید تا دستگاه از حالت یکسره کار کردن خارج شده و اتومات نماید.

      پاسخ دادن
      • مهران 30 تیر 1403

        ممنون ببخشید سرعت فن چقدر باشه خوبه شبا روحالت شب بزاریم خوبه یانه

        پاسخ دادن
  • زهرا مسعودی 28 تیر 1403

    سلام و خسته نباشید ما یه سال کولر گازی جنرال گلد گرفتیم.خیلی صدا میده وقتی روشن میکنیم چ کار کنم .ک رو فن کار کنه و یه سره نباشه .

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 28 تیر 1403

      درود، درجه کولر را روی 25 یا 26 قرار دهید تا اتومات کند.

      پاسخ دادن
    • Mohammad 28 تیر 1403

      سلام وخسته نباشید کولر گازی24000جی پلاس اینورتر داره اکثروقتا درجش 30مشکلی نداره؟

      پاسخ دادن
  • سعید افتخار 27 تیر 1403

    سلام و خسته نباشید در مناطق گرمسیر و خشک در فصل تابستان اگر دمای کولر اسپلیت روی 27 یا 28 درجه بذاریم و سرمایش خوبی هم داشته باشیم چون کولر ممکنه زیاد اف می کنه برای کمپرسور و برد و قطعات دیگر خطری ندارد؟ آیا خاموش و روشن کردن کولر اسپلیت برای سه ماه بصورت متوالی هر روز یک مرتبه برای کمپرسور و دیگر قطعات کمپرسور خطر دارد (با توجه به کوچک و بسته بودن اتاق سریع اتاق خنک می شود)

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1403

      درود، بهتر است درجه را روی 25 یا 26 قرار دهید تا کولر آف کرده و مصرف آن نیز کمتر می شود.

      پاسخ دادن
  • علیرضا 26 تیر 1403

    سلام و خسته نباشید ، کولر زانتی ۲۴هزار داریم و تازه خریداری کردیم برای محیطی به اندازه ۸۰ متر ، درجه کولر رو روی ۲۶ گذاشتم اما خیلی دیر به دیر اوتومات میکنه و از سرما نمیتونیم بشینیم ، مثلا ۴۵ دیقه کار میکنه و ۱۰ دیقه خاموش میشه فن ، چیکار کنم تا زود به زود اتومات کنه ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1403

      درود، درجه کولر را روی 27 یا 28 قرار دهید تا اتومات کرده و روی فن بیشتر کار کند.

      پاسخ دادن
      • هنگامه 22 مرداد 1403

        سلام نزدیکی های صبح وقتی هوای بیرون خنک میشه کولر خاموش و روشن میشه ، میخواستم بدونم برق زیادی مصرف میشه؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 22 مرداد 1403

          درود، در این شرایط کولر اتومات کرده و قطع و وصل می کند و مصرف برق کمتر می شود.

          پاسخ دادن
  • عباس 24 تیر 1403

    کولر گازی ایران رادیاتور در چه دمایی باشد کمتر به دستگاه آسیب میند و مصرف برق کمتری دارد. دماهای ٢٧ تا ٣٠ خوب است

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 24 تیر 1403

      درود، اگر کولر شما روی درجه 27 سرمای مناسبی دارد، می توانید از آن استفاده کنید و مصرف برق کمتری نیز دارد.

      پاسخ دادن
  • امان 19 تیر 1403

    سلام اگردرجه کولرراروی ۲۸ بزاریم برق کمتری مصرف میکنه یابیشتروکولرراکه روی درجه ۲۸میزاریم سرصدامیکنه ولی روی ۲۴ اصلا سرصدایی نداره کولرهم نوهستش برندشرکت یونیواچین هستش باتشکرموفق باشید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 20 تیر 1403

      درود، ممکن است پنل کولرگازی به درستی تراز نبوده یا بلوور فن دچار مشکل شده و موجب ایجاد صدا شود. همچنین روی درجه های بالاتر مصرف برق پایین تر است.

      پاسخ دادن
      • فاطمه یادگار 30 تیر 1403

        سلام کولر گازی ما محیط رو خیلی خنک نمیکنه وفقط محدوده ۳ متری خودش خنکه بهترین دما براش چه دمایی هست؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 30 تیر 1403

          درود، کندانسور و اواپراتور کولر را به صورت کامل شستشو کرده و تمیز نمایید. همچنین برای سرمایش بیشتر می توانید درجه کولر را روی 18 قرار دهید.

          پاسخ دادن
  • شاهد 17 تیر 1403

    سلام یه کولر گازی ۱۲ هزار جی پلاس اینورتر داریم برای یه اتاق ۲۰ متری دور فن و درجه دما هوا رو چند بزارم؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 18 تیر 1403

      درود، اگر دمای اتاق گرم است، دور فن را بالا و دمای کولر را روی ۲۲ تا ۲۴ درجه تنظیم کنید. در صورتی که دمای اتاق خنک است، می توانید دور فن را روی دور متوسط یا کم و دمای کولر را روی ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم نمایید.

      پاسخ دادن
  • محمد کرمی 14 تیر 1403

    با سلام ، یک کولرگازی ۲۴هزار میتسوبیشی دارم ، دما رو در تابستان حتی روی ۱۸ هم میزارم ولی هرچقدر کار مبکنه پایینتر از ۲۵نمیاد .دلیلش رو میخواستم بدونم.با تشکر

    پاسخ دادن
    • عمار عالیشاه 17 تیر 1403

      سلام وقتتون بخیر اسپلیت۲۴هزار اُجنرال داریم سال های گذشته روی درجه ۲۷ حالت اتومات خیلی خوب کار میکرد اما امسال روی ۲۶ هم میراریم یکسره فن میزنه درجه رو ۲۵ هم میاریم درحد ۵ دقیقه فن ی ربع تا بیست دقیقه کولر و خونه خیلی سرد میشه چکار باید کنیم

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 17 تیر 1403

        درود، سنسور پایپ پنل داخلی دستگاه شما دچار مشکل شده است که باید بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

        پاسخ دادن
      • حمید 22 تیر 1403

        سلام.کولر 24000جنرال مکس دارم سوال من اینه که آیا درجه کولر رو روی کولد و26بزارم بهتره یا اتوماتیک که خودبخود می‌ره رو 24

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 تیر 1403

          درود، درجه را روی 24 و حالت ریموت را روی cold و high قرار دهید.

          پاسخ دادن
    • محمدرضانادری نیا 18 تیر 1403

      درودوسپاس بابت مطالب خوب وآموزنده شما یک سوال دارم آیااستفاده مداوم ازکولرگازی بادمای ۲۸ یا۲۹درجه به کولرآسیب میزند؟؟؟؟؟ت

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 تیر 1403

        درود، خیر هیچگونه آسیبی به کولر وارد نخواهد شد.

        پاسخ دادن
        • محمدرضانادری نیا 01 مرداد 1403

          ممنون از راهنمایی شما سرویس کارکولرگفته بود استفاده کولربادمای ۲۸ و۲۹ به موتورکولر آسیب میزندازآنجاکه معقول به نظرنمیرسید به پاسخ شمااستنادمیکنم

          پاسخ دادن
    • مهدی 03 مرداد 1403

      سلام کولر اولیو 30000 دارم درجه 27 خوب خنک می کنه مساحت هم 100 متر مربع هست آیا مصرف برق زیادی مصرف میکنه اتومات هم میکنه

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 03 مرداد 1403

        درود، در صورتی که کولر روی درجه 27 باد خنک و مناسبی ایجاد می کند، مشکلی نداشته و مصرف برق نسبتا پایین تری نیز دارد.

        پاسخ دادن
      • سهیلی 10 مرداد 1403

        سلام یک دستگاه ایوولی۲۴هزار گلد گرفتیم درجه روی ۲۷ گذاشتم خیلی خوب هم سرد میکنه ولی این دائم خاموش روشن میشه مشکلی نداره دوم اینکه مصرف برق چطوره میشه میگن خیلی آمپر میکشه

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 10 مرداد 1403

          درود، در صورتی که کولرگازی در درجه های بالاتر سرمایش مناسبی ایجاد کند، کمپرسور اتومات کرده و مصرف برق نسبتا پایین تری دارد.

          پاسخ دادن
  • سحر 12 تیر 1403

    سلام وقت بخیر ما کولر 24 هزار گری استفاده میکنیم. هوا به شدت گرم و کولر رو 4 ساله خریداری کردیم اما پرتاب باد داغ در حد پنکه میزنه. روی هر درجه بزاریم هیچ فرقی نداره لطفاراهنمایی کنید

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 تیر 1403

      درود، ابتدا باید بررسی کنید که عملکرد کمپرسور صحیح بوده و به درستی در مدار قرار می گیرد یا خیر که باید خازن، رله اورلود و خود کمپرسور چک شود. همچنین کندانسور و اواپراتور کولر باید به صورت کامل شستشو و تمیز شود.

      پاسخ دادن
  • الهام قربانی 10 تیر 1403

    سلام من از کولر گازی در تابستان استفاده میکنم از خرداد تا الان هم درجه تنظیمی روی ۲۸الی ۲۹ درجه میزارم و باد خنکی هم میده کولر هم ۳۶ هزاره..اما خب میخام بدونم ۲۹ درجه به صرفه هست در مصرف برق یا خیر

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 10 تیر 1403

      درود، روی درجه های پایین تر کمپرسور بیشتر در مدار قرار کرفته و نصرف برق نیز بالاتر می رود و روی درجه های بالاتر اگر سرمایش خوبی دارید، بهتر است.

      پاسخ دادن
      • علیرضا 23 تیر 1403

        سلام وقت بخیر جناب دمای کولر قبلاً رو ۱۶ بوده آف و آن میشد ولی الان دما رو ۲۵ تنظیم کردم مشکلی واسش پیش نمیاد دمای ۲۵ خوبه واسه کولر جناب ممنون میشم راهنمایی کنید

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 23 تیر 1403

          درود، کولر روی درجه 25 آن و آف کرده و مناسب است.

          پاسخ دادن
  • محمدجواد 06 تیر 1403

    سلام اسپیلت خیلی یکسره کار میکند. دما را روی 31 زدم تا از زیر بار خارج شد. مشکلی ندارد؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 06 تیر 1403

      درود، درجه کولر را روی 22 یا 23 قرار دهید تا دستگاه اتومات کند.

      پاسخ دادن
    • محمدجواد 08 تیر 1403

      سلام، وقتی مدت زیادی درخانه نیستم واسپیلت خاموش هست هنگامی که به خانه امدیم دمای اسپیلت راروی چندبگذارم که هم زودتر فضا خنک شود وهم اسپیلت زودتراتومات کند ویکسره کارنکند. تشکر

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 08 تیر 1403

        درود، درجه اسپیلت را روی 18 قرار دهید تا یسکره کار کرده و سرمایش مطلوب ایجاد شده و سپس روی درجه 22 تا 25 قرار دهید تا اتومات کرده و عملکرد آن یکنواخت شود.

        پاسخ دادن
    • محمدجواد 03 مرداد 1403

      سلام وقتی هوای بیرون رطوبت دارد، شرجی هست درجه اسپیلت راروی چند درجه باشد تا زودتراتومات کند يکسره کارکند باتشكر

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 03 مرداد 1403

        درود، درجه کولر را روی 18 یا 19 قرار دهید تا یکسره کار کند.

        پاسخ دادن
      • محمدجواد 03 مرداد 1403

        سلام، ببخشید منظورم این بود که وقتی هوای بیرون شرجی هست درجه روی چندباشد که اسپیلت یکسره کارنکند وزودتراتومات کند وفضای خانه خنک بماند، اشتباه تایپی بود باتشکر ازشما

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 03 مرداد 1403

          درود، در صورتی که درجه کولر را روی 25 الی 28 قرار دهید، کولر اتومات کرده و باد خنکی ایجاد خواهد کرد.

          پاسخ دادن
          • محمدجواد 06 مرداد 1403

            سلام، وقتی دمای هوای بیرون ۴۵درجه باشه اسپیلت را روی درجه چندبگذارم که فشار روی اسپیلت نباشد وفضا خنک باشدوزودتراتومات کند باتشکر از شما

          • آی پی امداد 06 مرداد 1403

            درود، اگر نیاز به سرمایش مناسب دارید، می توانید درجه کولر را روی 20 الی 22 قرار دهید.

  • فاطمه 03 تیر 1403

    سلام خسته نباشین میخوام کولر گازی‌از دمای ۲۲ پایینتر نیاد چون پسری دارم زیا دخونه رو‌سرد‌میکنه وما مریض میشیم وهرچی هم بهش میگیم لجبازی میکنه ایا راهی داره؟

    پاسخ دادن
  • علی 03 تیر 1403

    سلام ببخشید درجه کولر باید روی سانتی گراد باشد یا فارنهایت؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 03 تیر 1403

      درود، درجه کولر گازی معمولا بر روی سانتیگراد تنظیم می شود.

      پاسخ دادن
  • حسینی 31 خرداد 1403

    سلام . کولر گازی اسپیلت ۳۶ هزار گری داریم .با توجه به هوای گرم این چند روز خوزستان که ۵۰ درجه و بالاتر هست ، کولر رو روی چه درجه ایی بگذاریم که هم خونه خنک بشه و هم فشار به کولر نیاد. با تشکر.

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 01 تیر 1403

      درود، درجه کولر را روی 18 یا 19 قرار دهید تا دستگاه سرمایش مناسبی را ایجاد نماید.

      پاسخ دادن
  • امیررضا 29 خرداد 1403

    سلام ما در مناطق گرمستر هستیم کولر ۱۲ هزار سوپر جنرال سرد خالی داریم برای اتاق رو چند درجه بذاریمش‌

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 29 خرداد 1403

      درود، در مناطق گرمسیر، کمپرسور کولر باید از نوع پیستونی بوده و درجه را نیز روی 18 قرار دهید.

      پاسخ دادن
      • مسعود 01 تیر 1403

        سلام اسپیلت GREE داریم محل کار برای یک کانکس ۲در۲ هرجوری تنظیم میکنیم خیلی سرد میشه خاموش میکنی گرم میشه باید چکارکرد

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 01 تیر 1403

          درود، درجه کولر را روی 25 قرار دهید که به صورت نرمال کار کرده و زمانی که محیط به دمای مطلوب می رسد، قطع شده و مجددا وصل می شود.

          پاسخ دادن
1 2 3