logo logo نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی با ما در تماس باشید 021-58941021-91093903

تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل

تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل
تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل
زمان مطالعه: 7 دقیقه
comment
دیدگاه و تجربیات شما برای ما ارزشمند است!

شما می توانید با به اشتراک گذاشتن دیدگاه و تجربیات خود در انتهای مقاله تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل به گفتمان آنلاین با تعمیرکاران آی پی امداد و دیگر کاربران بپردازید.

ارسال دیدگاه

آموزش تعمیرات یخساز الکترواستیل یکی از مهمترین مسائلی است که می تواند به شما کمک کند که به راحتی در منزل خود اقدام به رفع ایرادات یخساز نمایید. در این مقاله از آی پی امداد قصد داریم به نحوه عیب یابی یخساز الکترواستیل، آموزش راه اندازی و ریست یخساز ساید الکترواستیل و همچنین آموزش تعمیر یخساز الکترواستیل برای شما مطالبی را بیان کنیم تا بدانید چگونه مشکلات یخساز یخچال خود را در منزل برطرف کنید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره تعمیر یخساز الکترواستیل می توانید در انتهای صفحه (قسمت دیدگاه) با دیگر کاربران و وب اپلیکیشن تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد به پرسش و پاسخ بپردازید.

نحوه تماس با نمایندگی یخساز ساید بای ساید الکترواستیل در تهران

طریقه تماس با مرکز تعمیرات یخساز یخچال الکترواستیل در تهران به شرح زیر است:

  1. برای تعمیر یخساز الکترواستیل حتما با شماره نمایندگی تعمیرات یخچال الکترواستیل در نزدیک ترین شعبه به به محل سکونت خود تماس حاصل فرمایید.
  2. همچنین می توانید به سایت مجموعه آی پی امداد مراجعه کنید و اقدام به ثبت درخواست تعمیرات داشته باشید.
  3. سپس کد اشتراک به همراه نام تکنسین به تلفن شما پیامک می شود.
  4. پس از تماس با نمایندگی در کمتر از یک ساعت تکنسین در محل حاضر شده و اقدام به عیب یابی یخساز ساید الکترواستیل می نماید.

تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل در محل

در صورتی که یخساز یخچال الکترواستیل با هرگونه مشکل و خرابی مواجه شود، می توانید با نمایندگی مجاز مرکزی آی پی امداد تماس حاصل نمایید و از خدمات تعمیرات یخساز الکترواستیل در محل بهره مند شوید. تعمیرات یخساز یخچال در محل و منزل شما یکی از بهترین خدماتی است که موجب صرفه جویی در زمان و هزینه مصرف کنندگان خواهد شد. از این رو استفاده از این خدمات می تواند آسایش و رفاه را برای کاربران فراهم آورد.

نحوه راه اندازی و فعالسازی یخساز الکترواستیل چگونه است؟

در بسیاری از مدل های یخچال های الکترواستیل علامتی به شکل « on » یا «l» قرار داده شده است که به کمک آن می توانید اقدام به راه اندازی یخساز یخچال الکترواستیل خود نمایید. همچنین در برخی از مدل ها ممکن است اهرمی فلزی برای انجام این کار وجود داشته باشد. یکی از بهترین کارها برای راه اندازی یخساز یخچال مراجعه به دفترچه راهنمای یخچال الکترواستیل می باشد.

راه اندازی یخساز یخچال الکترواستیل

طریقه خاموش کردن یخساز یخچال الکترواستیل به چه صورت است؟

در برخی مواقع کاربران نیازی به تولید یخ توسط یخچال خود ندارند. از این رو می توانید اقدام به خاموش کردن یخساز یخچال الکترواستیل نمایند. در قسمت پایین پنل دستگاه و در سمت راست یک دکمه به نام ICE MAKER LOCK تعبیه است  که با فشار دادن این دکمه می توانید یخساز یخچال خود را در حالت خاموش قرار دهید. قرمز بودن چراغ این کلید به معنای خاموش بودن یخساز است.

در صورتی که یخچال ساید باید ساید الکترواستیل شما از نوع لمسی است، برای غیرفعال کردن یخساز الکترواستیل می توانید دکمه های lock / mute را به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. همچنین می توانید از گزینه ice off نیز برای خاموش کردن یخساز خود استفاده نمایید.

نحوه ریست کردن یخساز یخچال ساید الکترواستیل

یکی از بهترین روش هایی که می توانید برخی از مشکلات یخساز الکترواستیل را برطرف کند، ریست کردن آن است.

  • برای ریست کردن یخساز ساید الکترواستیل ابتدا محفظه مربوط به یخ ساز را بردارید.
  • سپس دکمه ریست سوئیچ روی یخساز را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا یخساز به صورت کامل ریست شود.
  • با انجام این کار یخساز ریست می گردد و می تواند مجددا تولید یخ کند.

آموزش تعمیرات یخساز یخچال الکترواستیل با تعمیرکار آی پی امداد

یخساز یخچال های ساید بای ساید الکترواستیل دارای کارکرد منحصر به فردی هستند و بروز مشکل در آنها می تواند کاربران را با مشکلات زیادی مواجه نماید. هنگامی که یخساز الکترواستیل ایراد پیدا می کند، نباید سریعا به فکر تعویض آن باشید. مشکلات مربوط به یخساز در بسیاری از مواقع به راحتی قابل تعمیر و رفع هستند. اما از آنجایی که تعمیر یخساز از حساسیت بالایی برخوردار است، بهتر است انجام آن را به یک فرد متخصص بسپارید. در ادامه مشکلات رایج یخسازهای الکترواستیل را بیان کرده ایم.

چرا یخ ساز الکترواستیل کم آبگیری میکند؟

در صورتی که با مشکل کم یا زیاد آبگیری کردن یخساز الکترواستیل خود مواجه شده اید، برای عیب یابی یخساز یخچال الکترواستیل خود باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در صورتی که فیلتر آب ساید بای ساید تعویض نشود، می تواند سرعت یخسازی یخچال را کاهش دهد.
  • ممکن است کانال خروجی هوا و انتقال سرما به یخساز به دلیل مواد غذایی مسدود شده باشد که باید رفع شود.
  • تعداد زیاد باز و بسته شدن درب فریزر و میزان دمای فریزر نیز در میزان سرعت یخسازی یخچال الکترواستیل تاثیر زیادی خواهد داشت.
  • در صورتی که باکس یخ، عملیات یخسازی متوقف خواهد شد که باید باکس را خالی نمایید.

علت به هم چسبیده شدن یخ ها در یخساز الکترواستیل چیست؟

به طور کلی عوامل متعددی می تواند در به هم چسبیدن یخ ها و فشرده شدن آنها تاثیرگذار واقع شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • در صورتی که به مدت زیاد از یخساز استفاده شده و پر شود، یخ ها به هم می چسبند و ممکن است بیرون نیایند.
  • بهتر است زمانی که نیازی به تولید یخ ندارید، اقدام به خاموش کردن یخساز ساید الکترواستیل خود کنید.
  • غیرفعال شدن بازوی کنترل یخساز از دیگر مواردی است که در صورت گیر کردن، توقف فرآیند یخسازی را با مشکل مواجه می کند و یخ ها به هم چسبیده می شوند.
  • در صورتی که سرمای کافی در یخساز جهت تولید یخ وجود نداشته باشد، یخ ها کمی آب شده و به یکدیگر خواهند چسبید.

چرا یخساز یخچال ساید بای ساید الکترواستیل روشن نمی شود؟

در صورتی که یخساز یخچال الکترواستیل شما به هر دلیلی روشن نمی شود، باید موارد زیر را جهت تعمیر یخساز ساید بای ساید بررسی نمایید:

  • آسیب دیدگی و خرابی موتور یخساز موجب بروز این مشکل می شود که نیاز به تعویض دارد.
  • اگر برد کنترلی یخساز معیوب شده باشد، یخساز روشن نمی شود و باید برد تعمیر گردد.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در سیم کانکت و رابط یخساز با این مشکل مواجه خواهید شد.
  • بررسی کنید که دکمه on یا روشن بودن یخساز در حالت فعال باشد.

سنسور یخساز ساید بای ساید الکترواستیل کجاست؟

ممکن است برای شما نیز این پرسش ایجاد شود که سنسور یخساز ساید بای ساید الکترواستیل در کدام قسمت تعبیه شده است. یخچال های که دارای سیسم آبسردکن و یخساز هستند، از یک سنسور مخصوص برخوردارند که می تواند قرارگیری لیوان و اجازه خروج آب یا یخ را صادر نماید. برای اطلاع پیدا کردن از محل قرارگیری سنسور یخچال خود می توانید از دفترچه راهنمای یخچال الکترواستیل کمک بگیرید و پس از باز کردن کاور سنسور، آن را مشاهده و بررسی کنید.

ترمودیسک یخساز یخچال الکترواستیل کجاست؟

ترمودیسک یخساز یخچال الکترواستیل یکی از قطعات مهمی است که وظیفه دارد که از افزایش بیش از حد دمای المنت جلوگیری نماید. قطعه ترمودیسک یخچال الکترواستیل قابلیت تحمل دمای بالا را دارد و معمولا بر روی اواپراتور نصب می گردد. در مورد محل قرارگیری این قطعه می تواند گفت که ترمودیسک در میان دو قطعه ترموستات و المنت برفک زدا تعبیه شده است.

ترمودیسک یخساز یخچال الکترواستیل

شیر برقی یخساز یخچال الکترواستیل در کدام قسمت میباشد؟

شیر برقی یا شیر ورودی آب یخساز یخچال الکترواستیل یکی از مهمترین بخش هایی که بروز مشکل در آن می تواند موجب ایراد در کارکرد سایر بخش های دستگاه شود. این شیر وظیفه تامین آب یخساز و رساندن آب به منبع آبسردکن یخچال را برعهده دارد و معمولا در قسمت پشتی یخچال تعبیه شده است که با باز کردن پنل پشتی یخچال می توانید به آن دسترسی لازم را پیدا کنید.

شیر برقی یخساز یخچال الکترواستیل

قطعات یخساز الکترواستیل را از کجا تهیه کنیم؟

برخی مواقع در زمان تعمیر یخساز الکترواستیل متوجه می شویم که برخی از قطعات این دستگاه به طور کامل از کار افتاده و نیاز به تعویض دارد. در این شرایط ممکن است شما نیز با این پرسش مواجه شوید که از کجا می توان قطعات یخساز یخچال الکترواستیل را تامین نمود. در همین راستا می توان گفت که مجموعه فنی آی پی امداد تمامی قطعات و لوازم مورد نیاز یخساز یخچال الکترواستیل را با بهترین کیفیت دارا می باشد. از این رو نیازی نیست نگران یافتن قطعات یخساز ساید بای ساید خود باشید. شما می توانید از کارشناسان این مجموعه برای تامین قطعات کمک بگیرید.

نتیجه گیری از تعمیر یخساز یخچال الکترواستیل

در این مقاله به طور کامل آموزش تعمیرات و عیب یابی یخساز یخچال الکترواستیل را برای کاربران مورد بررسی قرار دادیم تا در صورت نیاز بتوانید مشکل دستگاه خود را در منزل رفع کنید. تعمیرگاه یخچال الکترواستیل در آی پی امداد با داشتن شعبات متعدد در سراسر شهر تهران همواره در تلاش است تا مشتریان بتوانند در سریع ترین زمان به تعمیرکاران متخصص برای تعمیر یخساز یخچال ساید الکترواستیل دسترسی لازم را داشته باشد. از این رو در صورت بروز هرگونه مشکل در یخساز الکترواستیل خود می توانید با کارشناسان این مجموعه برای تعمیرات یخچال تماس حاصل نمایید.

23 دیدگاه برای این مطلب ثبت شده است
دیدگاهی بنویسید
دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید
ایمیل خود را وارد کنید ایمیل وارد شده صحیح نیست
  • رستمی 26 تیر 1402

    سلام بعد جابجایی یخچال دو درب الکترواستیل، یخ ساز یک بار یخ درست کرد، خالیش کردم و 24ساعت بیشتر هنوز یخ درست نکرده

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 27 تیر 1402

      درود، آب ورودی یخساز، سرمای یخچال و سوکت های یخساز را چک کنید. اگر این موارد مشکلی ندارند، یک بار با استفاده از کلید زیر یخساز، آن را ریست کنید.

      پاسخ دادن
  • A 21 اردیبهشت 1402

    سلام یخساز یخچال شروع کرد به آب دادن در حدی که کف اشپزخونه پر اب شد بعدش که اب قطع کردم خوب شد دوباره فعالش کردم یخ ساخته ولی نمیریزه تو مخزنش

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 اردیبهشت 1402

      درود، اگر آب از یخساز خارج می شود، سنسور آب یا ترمودیسک دچار مشکل است. اگر یخ در مخزن ریخته نمی شود، مشکل می تواند از دمپر باشد.

      پاسخ دادن
  • مریم 14 اردیبهشت 1402

    سلام یخساز یخچال که دوماه هست خریدیم کار می کرد ولی الان چند روزی هست که کار نمیکنه و خیلی بو میده بوی سیم سوخته علت چیه؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 14 اردیبهشت 1402

      درود، سوکت های متصل به یخساز را چک کنید.

      پاسخ دادن
  • محمد 13 اسفند 1401

    سلام من مدل es23 دوقلو رو تازه خریداری کردم و فقط یکبار بعداز 24 ساعت یخ تولید کرد و بعد دیگه تولید نکرد و با خطای 7E مواجه شد و الان دیگه تولید یخ نداره چیکار کنم ؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 13 اسفند 1401

      درود کاربر گرامی، علت یخ نساختن یخساز، مربوط به کم بودن سرمای فریزر است. یا مشکل از عدم یخ زدایی است که باید قطعات دیفراست بررسی شود، یا فن مشکل دارد و یا نشتی گاز دارد.

      پاسخ دادن
      • محمد 13 اسفند 1401

        آخه تازه نصب شده و هنوز یک هفته ازش نگذشته

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 13 اسفند 1401

          با شماره گارانتی تماس بگیرید

          پاسخ دادن
  • وحید 05 آبان 1401

    با سلام.المنت یخساز داغ کرده و یخ تولید نمی‌شود واصلا آبگیری نمیکنه

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 07 آبان 1401

      سلام، آب وارد نمیشود و در ابتدا شیربرقی باید بررسی شود

      پاسخ دادن
  • آرش 08 مهر 1401

    سلام خسته نباشید مدت ۲هفته هست که یخساز یخچالم یخ تولید نمیکنه ممکنه لطف کنید بگید که باید چکار کنم

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 08 مهر 1401

      سلام، شیربرقی و قطعات یخساز باید بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • مهدی زارع 13 مرداد 1401

    سلام یخساز از گوشه سمت راست آب چکه میکنه که به مرور یخ یکپارچه در پایین محفظه یخساز میشه و باعث از کار افتادن یخساز میشه باید بازش کنی دوباره بشوریش تا یخش. باز بشه دوباره به کار می یوفته

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 15 مرداد 1401

      سلام، سنسور آب بررسی شود.

      پاسخ دادن
  • علی 06 مرداد 1401

    سلام مخزن بخساز الکترو استیل را چطور باید جا زد؟! لطفا در یک فیلم نشان دهید.

    پاسخ دادن
    • محمود 18 فروردین 1402

      سلام یخچال دو در الکترواستیل که دارای مخزن یخ است چند ماه اول خوب کار می کرد ولی الان یخی که ایجاد می کنه بهم می چسبه و قابل جدا شدن نیست لطفا راهنمایی فرمائید یخچال من ساید نیست دو در هستش و فریزر طبقه پایینه سپاس

      پاسخ دادن
      • آی پی امداد 19 فروردین 1402

        درود، مشکل از آبگیری بیش از اندازه است. سنسور آب بررسی شود.

        پاسخ دادن
  • سروش 21 تیر 1401

    با سلام به مشکل خوردم قسمت یخساز فریز دوقلو الکترو استیل که الان چند وقتیه یخ تولید نمیکند و با خطا 7E روبه رو میشوم مشکل از کجاست؟

    پاسخ دادن
    • آی پی امداد 21 تیر 1401

      سلام موتور یخساز مشکل داره

      پاسخ دادن
      • Hossein 14 اسفند 1402

        سلام اگر درب ساید ،سمت یخساز را محکم ببندیم،باعث خرابی یخساز میشود؟

        پاسخ دادن
        • آی پی امداد 14 اسفند 1402

          درود، خیر مشکلی ندارد.

          پاسخ دادن
اینستاگرام آی پی امداد